DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 25. csütörtök

Még egy pontokat nem érő futam megnyerése is óriási örömöt okozott a W Seriesben

Persze érthető is, hiszen a második asseni futamot a bajnokság állása alapján megfordított rajtrács első helyéről indulva az a Megan Gilkes nyerte, aki a tabella tökutolsó helyén állt nulla szerzett ponttal. Így pedig egy amúgy tét nélküli futam megnyerése is óriási örömmel jár, pláne ha az az adott győzelem mindössze három ezredmásodpercen múlik.

 

Brawn: Visszatért, újjászületett a régi Vettel

Ugyan az autójában maradt kevés üzemanyag miatt végül kizárták, de a pályán idei második dobogós helyezését érte el az Aston Martinnal Sebastian Vettel, aki a győzelemtől sem volt messze a Magyar Nagydíjon. A remek teljesítmény után Ross Brawn is megdicsérte a németet:

"A jelenlegi hozzáállása, teljesítménye és viselkedése miatt nem tudok mást mondani, mint hogy visszatért a régi Sebastian. Fel kell tennem a kezemet, mert bevallom, voltak kétségeim az Aston Martinhoz igazolása miatt, mert a Ferrarinál töltött időszakának vége mindenki számára csalódást jelentett. Most viszont újraéledt. Ahogy Fernando (Alonso), úgy Sebastian is újjászületett" - mondta Brawn.

00121022_073

fotó: dppi

Krepcsik Áronnak már ezért megérte elmenni Le Mans-ba

Krepcsik Áron mellett több magyar gokartos - többek között Vida Benedek és Kovács Zsombor is - részt vett a Rotax International Trophyn Le Mans-ban, ahol négy jegyet válthattak a gokartosok az év végi Grand Finalsre, melyet idén a tervek szerint Szahírban rendeznek, december 11. és 18. között. Bár gokartosaink közül senki sem tudott az első három között végezni, Krepcsik Áron így sem mondhatja, hogy elkerülte volna a szerencse, miután a versenyzők között kisorsoltak egy Can-Am Ryker háromkerekű járművet, és úgy hozta a sors, hogy az ő nevét húzták ki a kalapból, de Vida Benedek is nyert a sorsoláson egy Bell bukósisakot. A furcsa jármű egyébként 47 lóerős motorral és automata váltóval, sőt még digitális kijelzővel is fel van szerelve.

A közös pont Ocon és Alonso pályafutásában: A Hungaroring

Az élet írja a legérdekesebb sztorikat: Esteban Ocon és jelenlegi csapattársa, Fernando Alonso egyaránt a Magyar Nagydíjon szerezték meg első futamgyőzelmüket, a Renault Csoport gyári Formula-1-es istállójában, ráadásul kék színű autóval – a spanyol 18 évvel korábban, a 2003-as hungaroringi futamon. De egyéb statisztikai érdekességeket is találunk az Alpine-nal kapcsolatban a magyar versenyhétvége után:

- Esteban Ocon – a 111. F1-es nagydíjgyőztes – személyében 38 év után nyert francia pilóta, francia autó és francia motor hármasa: az 1983-as Osztrák Nagydíjon Alain Prost győzött, szintén Renault-val.

- Az enstone-i csapat negyedik különböző név alatt nyert: Benetton, Renault, Lotus és Alpine formában szállított győzelmeket, összesen pontosan 50-et. Az istálló utolsó sikerét a 2013-as Ausztrál Nagydíjon érte el Kimi Raikkönen.

- Fernando Alonso Sebastian Vettel kizárása után negyedikként végzett a Magyar Nagydíjon. Ilyen jó eredményt hét éve, a 2014-es Szingapúri Nagydíjon ért el, akkor zárt utoljára negyedik helyen.

- A spanyol a versenyt is vezette néhány körön át a kiállásokból fakadóan: ugyancsak 2014-ben állt utoljára az első helyen, szintén a Magyar Nagydíjon.

Mercedest tesztel Russell kedden a Hungaroringen

Folytatódik a Pirelli 2022-es tesztprogramja, a Magyar Nagydíjat követően a Hungaroringen. Kedden egy nap erejéig a Mercedesre kerülnek fel a 18 colos abroncsok, az autót pedig a verseny nyolcadik helyezettje, George Russell vezeti.

Szerdán a Ferrari folytatja a gumitesztet, az olasz istálló esetében a pilótáról nem adott hírt a Pirelli.

Alonso: Lewis mindig panaszkodik

Az akciódús Magyar Nagydíj legnagyobb párharcát két ősi ellenfél, Fernando Alonso és Lewis Hamilton szolgáltatta a futam hajrájában: a csata a negyedik helyért folyt, valójában azonban Alonso nem saját pozícióját, hanem az Alpine győzelmét védte. A Mercedes csapatrádiójában elhangzott Hamilton panasza: ilyen sebességnél Alonso veszélyesen védekezett.

„Ő mindig panaszkodik!” – válaszolta zsigerből Alonso a Ziggo Sport riporterének, mikor a tévés Hamilton rádiózását vetette fel, meg sem várva a kérdés befejezését. Aztán hozzátette: „Az FIA részéről nem hallottam semmit, ezért azt hiszem, rendben volt.”

„Őszinte véleményem szerint Lewis apró hibát követett el az utolsó két kanyarban, mert ekkora tempóelőnnyel nem telhet nyolc körbe az előzés. Utána változtatott is az ívén, ezért tudta Carlost szinte rögtön, egy kör múlva megelőzte. Nem volt nehéz az előzés, mégis négy-öt körbe telt neki kitalálni, hogyan csinálja – így gondolom én” – elevenítette fel a pompás csatát Alonso.

Visszavette a vezetést Hamilton és a Mercedes – így állnak a vb-tabellák „félidőben”

Bár július elején úgy tűnt, ellépett a Formula-1-es összetettben Max Verstappen és a Red Bull, a Brit és a Magyar Nagydíjak számukra balszerencsés eseményei megfordították a tendenciát, így tizenegy futam után, nagyjából a 23 versenyre tervezett szezon felénél már ismét Lewis Hamilton és a Mercedes vezet – méghozzá Sebastian Vettel kizárása után az eredetinél is nagyobb fórral. Mutatjuk az egyéni és a konstruktőri tabella élmezőnyét:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Bár a dobogóra nem állhatott fel, a pezsgőzést azért bepótolta Sainz

Sebastian Vettel utólagos kizárásával Carlos Sainz a negyedikről a harmadik helyre lépett előre az F1-es Magyar Nagydíjon, ám csak úgy, mint két éve Brazíliában, értelemszerűen most is kimaradt számára a pódiumceremónia. A spanyol pilóta azonban a közösségi oldalára feltöltött videó alapján egy jóízű koccintással ünnepelte második ferraris dobogóját:

 

A csapatmunka diadala: így ünnepelt együtt Ocon és Alonso

A spanyol elképesztően nagyot védekezett Lewis Hamilton ellen, így megőrizhette első helyét a francia csapattárs. A közös öröm:

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

A koronavírus utóhatása lehet Hamilton rosszulléte?

Hosszú, végtelennek tűnő 70 körös Magyar Nagydíjat teljesített vasárnap a mezőny, és bár a hétvége korábbi részében tapasztalt forróság némileg csökkent, a versenyzőkből így is sokat kivett fizikailag. A legtöbbet talán Lewis Hamiltonból, akin az autóból kiszállva azonnal látszott, hogy nincs minden rendben vele. Esteban Ocon rögtön meg is kérdezte tőle, jól érzi-e magát. A brit csak bólintott, és összeszorított foggal végigcsinálta a pódiumceremóniát is, de a futam utáni sajtótájékoztatóra már késve érkezett meg, egy gyors orvosi ellenőrzés miatt.

A rosszullét még az interjú közben sem múlt teljesen el, és a hétszeres világbajnok nem volt biztos abban, el fog-e, és ha igen, mitől, hiszen nem tudják a kiváltó okot. Egy gyanújuk azonban van: talán Hamilton tavaly év végi koronavírus-fertőzése nem múlt el nyomtalanul. "Nagyon szédültem, és a dobogón is homályosan láttam. Egész évben küzdöttem az egészségemmel azok után, ami tavaly történt, és még mindig harcolok. Szerintem ez lassú lefolyású. Emlékszem, hogy milyen volt, amikor elkaptam, az a fáradtság igazi kihívás volt. Ami a mai napot illeti, ki tudja, mi volt ez. Talán csak a hidratáció, de az biztos, hogy ilyet még sose tapasztaltam. Valami hasonló volt Silverstone-ban, de ez még annál is rosszabb" – mondta el még mindig küszködve Hamilton, aki reméli, edzéssel sikerülhet jobb formába hoznia magát.

f1-hungary-sunday-151

fotó: Ollé Iván

Bottas torpedózásától Ocon bravúrgyőzelméig – ez történt a Magyar Nagydíjon

Több mint hét percbe fért csak bele az idei Magyar Nagydíj lényege - az eseménydús futam videós összefoglalója ezen a linken, vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf3_5

Váratlan: Vettelt utólag kizárhatják?

Ugyan a szivárványos eset miatt végül nem kapott komoly büntetést senki, így Sebastian Vettel sem, azonban így is kizárás várhat a Magyar Nagydíjon bravúros második helyet szerző német pilótára. Az Aston Martinból ugyanis elfogyott az üzemanyag a verseny végére és a mintavételnél csak három decilitert találtak a tankban, holott a szabályok szerint egy liternek rendelkezésre kell állnia. A büntetés ilyen esetben alapvetően a kizárás - a csapat egy képviselője éppen magyarázza a helyzetet a versenyfelügyelőknél.

00121023_360

fotó: dppi

A Magyar Nagydíj első és második helyezettjét is behívták a versenyfelügyelők

Összesen öt versenyzőt rendeltek be a stewardok a Magyar Nagydíjat követően. Köztük van a futamgyőztes Esteban Ocon, aki a versenyt követő procedúrákra vonatkozó szabályokat szegte meg. Az Alpine pilótája a levezető kör után nem hajtott rögtön a bokszutcába, hogy megálljon a számára kijelölt helyen, hanem átszelte a célvonalat, melyet követően a bokszkijáratnál húzódott félre.

Sebastian Vettelt a futam előtti, nemzeti himnuszra vonatkozó előírások megszegéséért hívták be a stewardok irodájába: a német a BBC szerint azzal követett el kihágást, hogy a himnusz alatt is viselte szivárványszínű pólóját. Három másik pilótát, Valtteri Bottast, Carlos Sainzt és Lance Strollt szintén a versenyt megelőző procedúrák miatt rendeltek be. Valószínűsíthető, hogy az esetek miatt pénzbírságot osztanak ki, a futam eredménye nem módosul.

Hamilton rosszul lett a futam után

Rosszul lett a Magyar Nagydíjat követően Lewis Hamilton, aki az utolsó helyről a harmadik pozícióig kapaszkodott fel a verseny során. Már a dobogóra felállva is látni lehetett rajta, hogy valami nincs rendben, Esteban Ocon komor arccal meg is kérdezte tőle, hogy mi a gond, a brit nagyon nehezen vette a levegőt - nem sokkal később pedig a Formula.hu azt tudta meg, hogy Hamilton annyira rosszul van, hogy ki is hagyja a szokásos sajtótájékoztatót. Pontos indokot nem közöltek, csak annyit, hogy a kimerültség miatt rosszul érzi magát, szédül.

FRISSÍTÉS: A csapat tájékoztatása ellenére Hamilton végül mégis megjelent, igaz, látható rajta a kimerültség.

hammer_2

fotó: dppi

Világsztár színésznőt is láthattunk a Magyar Nagydíj nézőterén

A Super Gold tribünön tűnt fel Alexandra Daddario, amerikai színésznő, aki olyan filmekben szerepelt, mint a Texasi láncfűrészes - az örökség, a Villámtolvaj – Percy Jackson és az olimposziak, a Percy Jackson: Szörnyek tengere, vagy a Törésvonal.

a

Bottast megbüntették a rajtbaleset miatt

Komoly lavinát indított el a Magyar Nagydíj első körében Valtteri Bottas, aki az első féktávon belerongyolt Lando Norrisba és vele együtt kilökte Max Verstappent, valamint Sergio Perezt is. Bottas hibája miatt az említettek mind kiestek, kivéve Verstappent, aki a sérült autóval végül egyetlen pontot megmentett. A versenyfelügyelők nem hagyták büntetlenül a finn tettét, akinek kiosztottak egy öt rajthelyes büntetést, amit a következő futamon, a Belga Nagydíjon kell majd letöltenie.

bot2

fotó: dppi

TCR Europe: Leiskolázta a mezőnyt a Zengő WTCR-pilótája Belgiumban

A spái 24 órás verseny (amelyet ITT lehet élőben követni vasárnap délutánig) betéteseményeként rendezték meg a hétvégén a TCR Európa-kupa aktuális fordulóját, amely egyetlen versenyzőről szólt: Mikel Azconáról. A spanyol ebben a szériában nem világkupás alakulatával, a Zengő Motorsporttal, hanem a Volcano Motorsporttal vesz részt, de ugyanúgy Cuprát vezet, mint a WTCR-ben.

A pénteki első futamon a harmadik helyről rajtolhatott, de már az Eau Rouge-hoz elsőként érkezett, s onnan domináns győzelmet aratott, míg szombaton a második versenyen a vizes-száradó aszfalton remekül ráérezve a tapadási viszonyokra a hetedik pozícióból startolva tudott nyerni. Azcona ezzel a duplával ráadásul a bajnoki pontversenyben is az élre állt – mindezt úgy, hogy az ezt megelőző zandvoorti fordulót ki is hagyta!

Az alábbi videókban vissza is nézhetők a TCR Europe belgiumi futamai:

Motorcsere Verstappen autójában a vasárnapi futam előtt

Egy szombati napot követően észlelt probléma után Max Verstappen Red Bulljába friss erőforrást szerelt a Honda: a holland pilóta ezzel a harmadik, azaz utolsó büntetés nélkül használható egységét kapta meg.

Verstappen a Magyar Nagydíj hétvégéjét azzal az erőforrással kezdte meg, amely az 51 G erejű silverstone-i becsapódás során volt az autóban: a motort Japánban, a sakurai Honda-központban vizsgálták át és versenyzésre alkalmasnak nyilvánították. A motorgyártó tájékoztatása szerint az időmérőt követő ellenőrzés folytán felfedeztek egy problémát, amely a baleset következménye is lehet. Verstappen ezért azonos specifikációjú motort kapott, amelyért nem jár rajtbüntetés – a következő csere azonban már szankciót von maga után.

A Magyar Nagydíj harmadik rajtkockájába kvalifikáló Verstappen kipufogórendszerét pénteken cserélték, míg szombaton új vezérlőelektronikát kapott. A vasárnapi csere a belsőégésű motort, turbót, MGU-H-t, MGU-K-t és kipufogórendszert érintette.

Esős záróversenyt nyert az F3 éllovasa, Tóth a végén esett ki

A pénteki és a szombati hőséggel ellentétben vasárnap délelőtt kiadós égi áldás fogadta a Formula-3 mezőnyét a Hungaroringen. Az időjárás következtében az FIA úgy döntött, a hétvége harmadik és egyben utolsó versenyén a biztonsági autót követve teljesítik a felvezető kört, ezután pedig repülőrajt lesz. Bernd Mayländer végül három kör után állt ki a pilóták elől.

Az indítás után az élen változatlan volt a helyzet, a pole-pozícióból induló Arthur Leclerc elöl maradt, őt csapattársa, a bajnoki éllovas Dennis Hauger és Jack Doohan követte. Alig három kör telt el, amikor ismét a pályára hajthatott a biztonsági autó, Victor Martins ugyanis összeért Oliver Rasmussennel, és jó ideig a bukótérben álldogált. Egyetlen kör után azonban folytatódhatott a viadal, mely ezúttal leginkább a dobogós helyeken hozott csatát. Hauger addig-addig támadta csapattársát, míg végül a 9. körben sikerült megelőznie, és ezután ki sem engedte a kezéből a győzelmet.

A felszáradó pálya csak a verseny legvégén tréfált meg több versenyzőt, három körrel a leintés előtt két ütközés is történt. Előbb Amaury Cordeel és Roman Stanek értek össze és pördültek ki a kanyarból, majd Ido Cohen és Rafael Villagomez karambolozott. Cohen autóját a mögötte haladó Tóth László nem tudta elkerülni, így ellenfelére felugratva ő is az incidens elszenvedőjévé vált. A futam végül úgy fejeződött be, ahogy elkezdődött: Hauger előnyét tovább növelve megnyerte a záróversenyt, a pódiumra pedig Leclerc és Doohan tartott vele.

Günther Steiner most már Mick Schumacherre is kiakadt

Mick Schumacher szombaton a harmadik szabadedzésen törte össze a Haast, amely miatt ki kellett hagynia az időmérőt és jelentős pluszmunkát adott csapatának, arról nem is beszélve, hogy anyagilag sem érintette jól az istállót a baleset. Günther Steiner csapatfőnök most már ki is akadt emiatt: mint mondta, Schumacher az utóbbi öt futam során több nagy balesetet is okozott, amelyek elég sok pénzbe kerültek, méghozzá különösebb ok nélkül. Hozzátette, hogy hibázni lehet, mondjuk meg lehet forogni, de ezek az ütközések nagyon nagyok voltak és túl gyakran fordulnak elő - ez most még belefér a költségvetésbe, de sokáig nem marad így, hamarosan kifutnak a pénzből.

Azt is kiemelte, hogy hiába mutogatnak sokan Nikita Mazepinre, az utóbbi versenyeken éppen ő volt az, aki kevesebbet hibázott és "jól viselkedett", nem csinált kárt, ellentétben Schumacherrel. Steiner szerint le kell ülniük átbeszélni a dolgokat, mert egy harmadik szabadedzésen semmi értelme kockáztatni...

st

fotó: dppi

Ezzel a körrel szerezte meg az első rajtkockát Hamilton - videó

Nagy kört autózott a Magyar Nagydíj időmérőjén Lewis Hamilton, az első Q3-as próbálkozása olyan tökéletesre sikerült, hogy Max Verstappen később bevallotta: ő nem talált volna ennyit másodjára akkor sem, ha optimálisan sikerül a felvezető köre. Nézzük meg Hamilton pole-t érő futását - a videó ezen a linken, vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf1_11