Még egy pontokat nem érő futam megnyerése is óriási örömöt okozott a W Seriesben
https://formula.hu/parc-ferme/22659
Persze érthető is, hiszen a második asseni futamot a bajnokság állása alapján megfordított rajtrács első helyéről indulva az a Megan Gilkes nyerte, aki a tabella tökutolsó helyén állt nulla szerzett ponttal. Így pedig egy amúgy tét nélküli futam megnyerése is óriási örömmel jár, pláne ha az az adott győzelem mindössze három ezredmásodpercen múlik.
Hugs and celebrations all round for Megan Gilkes. #WSeries pic.twitter.com/T2T56Su4pr
— W Series (@WSeriesRacing) 2019. július 21.
A DTM-főnök szerint ártott a bajnokságnak a botrányos idényzáró
https://formula.hu/parc-ferme/30416
Mint arról mi is többször írtunk, erősen vitatott jelenetek után dőlt el a Német Túraautó-bajnoksági idei összetett első helye a Norisringen. Az utolsó verseny startja után Kelvin van der Linde vetődött be Liam Lawson mellé, aminek ütközés lett a vége, így az addigi éllovas csak többkörös hátrányban folytathatta a futamot. Van der Linde aztán a harmadik esélyessel, Maximilian Götzcel is összeért, ám ott ő járt pórul, miközben a mercedesest elengedték márkatársai a hajrában, így végül megszerezte a bajnoki címhez szükséges győzelmet. Az indulatok azóta is forrnak, s a DTM-főnök Gerhard Berger sem elégedett:
„Nagyon rosszul aludtam az előző néhány éjszaka” – nyilatkozta az egykori F1-es pilóta a BILD hasábjain. „40 éve motorsportrajongó vagyok, a szívem pedig nem bírja elviselni az ilyen sok mesterséges pozíciócserét. Mindkét témakör, azaz a Mercedesek csapatutasítása és Van der Linde manővere, egyaránt nemcsak vitákat váltott ki, hanem kárt is okozott a DTM-nek. Rettenetesen sajnálom mindazokat, akik hozzájárultak idén ahhoz, hogy érdeklődést generáljunk a DTM iránt és fenntartsuk a kemény, de fair versenyzést az utolsó futamig, ahol a legjobb nyer. Sajnos ezt nem sikerült elérnünk a finálén, ez pedig hatalmas csapás ránk a rajongók szemében.”
Berger hozzátette: nem feltétlenül gondolkodnak el azon, hogy ismét betiltsák a csapatutasítás intézményét, azt ugyanakkor elfogadhatatlannak érzi, hogy nemcsak egy csapaton belül, hanem a Mercedes-partner istállók között is történtek pozíciócserék a futam végén Götz sikere érdekében.

Balesetválogatás: Amikor a Formula-E-ből roncsderbi vált
https://formula.hu/parc-ferme/30415
Az őszi szünetét töltő – a következő szezon januárban, Szaúd-Arábiában kezdődik – elektromos széria eddigi hét idényének legnagyobb baleseteit és ütközéseit gyűjtötte egy 12 perces videóba:
A legemlékezetesebb rádiózások az F3 2021-es szezonjából
https://formula.hu/parc-ferme/30412
A legjobb pillanatok, majd a legnagyobb előzések után elhozta a legemlékezetesebb rádióüzeneteket is az F1 YouTube-csatornája. Ideges, panaszkodó, örömükben éneklő és vacogó pilóták rádiós bejátszásai. A videó a képre kattintva tekinthető meg!
A Zengő és Ekström a PURE ETCR első bajnoka
https://formula.hu/parc-ferme/30414
Franciaországban, a Pau-Arnos pályán fejeződött be az elektromos túraautó-széria első szezonja. Az utolsó napon három versenyző volt még esélyes a bajnoki címre: Mattias Ektröm (Zengő-Cupra), Jean-Karl Vernay (Hyundai) és Mikel Azcona (Zengő-Cupra).
A végső befutó Ekström lett, de nem egyszerű körülmények közt: a svéd a második szuperdöntőben ütközött, megforgott és defektet kapott. Kénytelen volt bokszba hajtani, ahonnan egy kör hátrányban tért vissza új abronccsal és sérült autója miatt jelentős hátrányban. Ekström tudta, hogy ha a táv 75 %-át teljesíti, akkor pontokat kaphat. Így az ötödik pozícióval meglett a bajnoki cím – négy ponttal Vernay előtt.
A két szuperdöntőt Vernay és Agusto Farfus nyerte: az összpontszámot tekintve a francia lett a hétvége legjobbja, így a PURE ETCR-ben és a WTCR-ben is győzni tudott egy napon. Farfus végzett a második, Azcona a harmadik helyen: a spanyol a pontversenyt is harmadik helyen zárta, hozzájárulva a Cupra X Zengő Motorsport bajnoki címéhez a gyártók közt. A Romeo Ferraris – M1RA együttműködés második lett, a Hyundai Motorsportnak a harmadik pozíció jutott.
Levette a kesztyűt menet közben, 1000 eurós büntetés járt érte
https://formula.hu/parc-ferme/30413
Szigorú pénzbírságot osztottak ki a WTCR-ben a második futamot megnyerő Jean-Karl Vernay számára. A Hyundai franciája a hazai versenyen szerzett győzelmet követően a levezető körben eltávolította tűzálló kesztyűijét. Ezt a versenyfelügyelők potenciális biztonsági veszélynek minősítették, és 1000 euró pénzbüntetést, valamint egy bünetőpontot osztottak ki Vernay-nek.
Kiszabtak a Rali-világbajnokságon is egy hasonló, nem versenyszituációért járó pénzbüntetést. A Katalán Ralin végül negyedikként célba érő Sebastien Ogier a hatósággal került összetűzésbe: a verseny egyik összekötő szakaszán a leállósávban előzött, majd nem állt meg az őt kiintő rendőr jelzésére. Ez 2000 euró bírságot érdemelt.
A nyolcadik vb-címére pályázó Ogier kifejezetten gyakran kap csekket: szintén Spanyolországban pénteken 200 euróra bírságolták, amiért az overallon kívül hordta a balaklavát, Finnországban 800 eurót kellett kifizetnie rosszul becsatolt sisakja miatt, Horvátországban pedig 7000 euróra büntették és fél évre felfüggesztve eltiltották a rali alatt történt közúti ütközés miatt.

Videó: A Formula-3-as szezon 10 legnagyobb előzése
https://formula.hu/parc-ferme/30409
Dennis Hauger nyerte az F3-asok idei bajnoki címét, amit már két versennyel a szezon vége előtt be is biztosított. Az Orosz Nagydíj helyszínén búcsúzó utánpótlás-kategória legszebb előzéseit válogatták össze nekünk az F1 YouTube-csatornáján. A videó a képre kattintva tekinthető meg!
Utolsó születésnapját ünnepli a mezőny tagjaként Kimi Raikkönen
https://formula.hu/parc-ferme/30408
A finn már jó ideje a mezőny legidősebb tagja, az idény végén azonban végérvénysen visszavonul 2007 világbajnoka, így a mai az utolsó születésnapja, amelyet még úgy ünnepelhet meg, hogy a Formula-1-es mezőny aktív tagja. A 42 éves Jégembert 10 legszebb megmozdulásával szeretnénk köszönteni születésnapja alkalmából! A videó a képre kattintva tekinthető meg!
WTCR: Vernay-győzelem és Michelisz-dráma a második futamon
https://formula.hu/parc-ferme/30411
Két hazai versenyző, Yvan Muller és Jean-Karl Vernay indultak az első sorból, Michelisz Norbert pedig – aki az első versenyen a hetedik helyen végzett – a harmadik helyről várhatta a második futam rajtját. A lámpák kialvását követően Vernay átvette a vezetést, mögötte Muller és Michelisz fordultak ki az első kanyarból.
Csakúgy, mint a fordított rajtrácsos versenyen, a főfutamon is vonatozás kezdődött ezt követően Pauban, annyi talán említésre méltó, hogy az első négyes – Vernay, Muller, Michelisz és Urrutia – eléggé elszakadt a többiektől. Az egyetlen akciót Tarquini mutatta meg, aki a sikánban előzte meg a hibázó Girolamit. Öt körrel a vége előtt a Mullert üldöző Micheliszt megtolta Urrutia, de a magyar versenyző megtartotta harmadik helyét.

A Hyundai valamilyen műszaki gonddal küzdhetett, mivel Michelisz autójának egyszerűen nem volt végsebessége az egyenesekben, emiatt föltorlódtak mögötte többen is és kisebb lökdösődés vette kezdetét. Aztán három körrel a vége előtt már nem bírta maga mögött tartani az urguayit, Michelisz lendületet vesztett, így Vervisch is elment mellette.
Újra föltorlódtak a Hyundai mögött a többiek, s Guerrieri kiütötte a sikánban a gumibálát, ami miatt bejött a safety car. A versenyigazgatóság így egy körrel megtoldotta a futamot, ezt követően pedig a bajnoki éllovas Ehrlacher miközben megpróbálta megelőzni honfitársunkat hibázott, ami után Guerrierivel is összeakaszkodott.
A futamot végül Jean-Karl Vernay nyerte, második lett Yvan Muller, majd Urrutia lett a harmadik, Vernay a negyedik, Ehrlacher pedig végül a célvonalon előzte meg Micheliszt, aki így csak a hatodik lett.
WTCR: Vervisch nyerte az első futamot, Michelisz 7.
https://formula.hu/parc-ferme/30410
A szombati időmérőn harmadik helyet szerzett Michelisz Norbert, ezzel a magyarok közül ő szerepelt legjobban, a fordított rajtrácsos első versenyen jól rajtolt a hyundai-os – a hatodik helyen fordult el, miközben Tiago Monteiro összetörte a Hondát a rajtnál, miután Yann Ehrlacher-val ütközött, de Yvan Muller is hamar kiesett a versenyből. A biztonsági auót kiállását követően Vervisch és Björk álltak a mezőny élén.

A verseny felénél két Cupra is műszaki hiba miatt búcsúzott, majd öt körrel később Vernay elment Michelisz mellett, így a hetedik helyre csúszott vissza a magyar versenyző. A manővernek eléggé csapatutasítás szaga volt. Igazán említésre méltó esemény nem nagyon történt a hátralévő néhány körben: Vervisch nyerte az első versenyt, a második helyen Björk végzett, a további sorrend pedig Tarquini, Guerrieri, Girolami, Vernay, Michelisz, Ehrlacher volt az első nyolcat illetően. Tassi Attila a 12. pozícióban zárt, míg a harmadik magyar Boldizs Bence épp csak lemaradt a pontszerzésről, és 16.-ként futott be.
Perez világbajnok autóval bemutatózott Dallasban
https://formula.hu/parc-ferme/30407
Az USA Nagydíjat megelőzően a texasi Dallas felé vette az irányt a Red Bull csapatának egy része, hogy a Formula-1-et népszerűsítvén tartson egy bemutatót az istálló tíz évvel ezelőtti, 2011-es világbajnok versenygépével. Ahogyan a mondás tartja: "Texasban minden nagyobb" - nos, még talán a fánkok is! Nem ő az egyetlen azonba, aki néhány demo-kör erejéig megkap egy nagyra becsült versenygépet, hiszen Zak Brownnal való fogadásuk nyomán Daniel Ricciardo is megkapja néhány kör erejéig példaképe, a NASCAR-legenda Dale Earnhardt 3-as rajtszámú autóját.
Everything's bigger in Texas, especially the donuts @SChecoPerez #RedBullDallasShowrun pic.twitter.com/OwguEWzfnh
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) October 16, 2021
Így locsolja a pezsgőt egy háromszoros Európa-bajnok
https://formula.hu/parc-ferme/30405
Harmadik bajnoki címét ünnepelhette a kamion Európa-bajnokságon Kiss Norbert. A Révész Racing versenyzője nagyszerű szezont futott idáig is, ezen a hétvégén pedig Misanóban vendégeskedik a mezőny, ahol már a szombati első futamon sikerült elérnie célját. Norbi természetesen önfeledten ünnepelt a leintés után, erről pedig az Instagram oldalán is közzétett egy igazán beszédes fotót.
View this post on Instagram
Quartararónál már csak a mikor a kérdés, nem a vb-cím ténye
https://formula.hu/parc-ferme/30378
Austini második helyével 52 pontra növelte előnyét Francesco Bagnaiával szemben Fabio Quartararo, így akár már a soron következő Emilia-Romagna-i Nagydíjon bebiztosíthatja a vb-címét. A Formula Motocast friss adásában arról is beszéltünk, hogy vajon ez tényleg megtörténik-e már Misanóban vagy el tudja-e még odázni a megkoronázást a ducatis – a szóban forgó részt 53:16-tól hallgatható:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Különleges üzenetet kapott Charles Leclerc
https://formula.hu/parc-ferme/30406
Október 16-án ünnepelte 24. születésnapját Charles Leclerc, ebből az alkalomból pedig a Ferrari is felköszöntötte őt. A monacói csapata egy igazán különleges videót tett közzé az Instagramon, ahol a pilótájuk megszokott 16-os rajtszámát, az életkorának megfelelő 24-esre cserélték és így kívántak neki nagyon boldog születésnapot.
View this post on Instagram
A Renault számára igazán emlékezetes a mai nap
https://formula.hu/parc-ferme/30402
2005-ben óriási meglepetésre már nem a Ferrari uralta az Formula-1-et, helyette a francia márka és a McLaren csatájáról szólt az év. Fernando Alonso már Brazíliában ünnepelhetett, miután megszerezte az egyéni világbajnoki címet, a Renault pedig a Kínai Nagydíjon vált a legjobbá a konstruktőrök között október 16-án.
Ha szerettek nosztalgiázni és ehhez hasonló tartalmakra vagytok kíváncsiak, akkor feltétlenül érdemes csatlakozni a Formula Retro nevű csoportunkhoz.
.png)
Muller pole-ban, Michelisz pedig harmadik lett a francia időmérőn
https://formula.hu/parc-ferme/30404
Pau ad otthon a WTCR következő fordulójának, a kvalifikációra pedig úgy készülhetett a mezőny, hogy nagyon kicsik voltak a különbségek a szabadedzéseken. Az időmérő edzés előtti utolsó gyakorláson konkrétan a legjobb tíz versenyző négy tizedmásodpercen belül volt egymáshoz képest. Az első két edzésen a Lynk & Co örülhetett, miután mindkettőt megnyerték, a tempójuk pedig a folytatásban sem lett rosszabb. Noha nem volt teljesen sima az edzés, Gilles Magnus ütközése után ugyanis egyszer még a piros zászló is előkerült.
A Q3-ba aztán három pilótájuk is bejutott, Yvan Muller, Santiago Urrutia és Yann Ehrlacher triója mellett még Michelisz Norbert, valamint Jean-Karl Vernay vehetett részt az utolsó szakaszban. Itt végül Muller lett a leggyorsabb, mögötte a két Hyundai következett, Vernay a második, Michelisz pedig a harmadik lett, vagyis két hazai versenyző foglalta el az első két pozíciót. Ami a további magyar versenyzőket illeti, Boldizs Bence a 17. lett, viszont Tassi Attila a bíztató kezdés ellenére is pocsék időmérőt futott és csak a 18. helyen zárta a napot.
A folytatás holnap 10:15-kor az első futammal.

Kiss Norbert harmadszor is kamion Európa-bajnok lett!
https://formula.hu/parc-ferme/30403
A hétvége egyik nagy kérdése az volt, hogy a nyíregyházi Révész Racing pilótája képes lesz-e megszerezni karrierje harmadik Európa-bajnoki címét, a választ pedig hamar megkaptuk tőle. Norbi úgy vághatott neki a misanói fordulónak, hogy 45 ponttal többet gyűjtött, mint a tabella második helyén álló német Sascha Lenz. A feladat adott volt, 16 egységet kellett begyűjtenie ahhoz, hogy bajnoknak mondhassa magát.
Az első futamon nem a legjobban sikerült a rajtja, így visszacsúszott a második pozícióba és bár elég gyorsan az élre állt, sárga zászló alatt előzött, ezért kapott egy öt másodperces büntetést. Innentől kezdve nagyon sietnie kellett, hogy megfelelő előnyt tudjon kiépíteni a harmadik helyen álló Jochen Hahn előtt, ami sikerült is. Ugyan elsőként jött be a célba, a szankciónak köszönhetően végül a második helyen rangsorolták, ez pedig elég volt ahhoz, hogy már a nyitó verseny után ünnepelhessen.
![]()
Különleges története van Hamilton feliratos pólóinak
https://formula.hu/parc-ferme/30401
A szemfülesebbek észrevehették, hogy a rajt előtti ceremónián Lewis Hamilton rendre olyan pólóban jelenik meg, amin valamilyen felirat olvasható. De kiszúrta-e bárki, hogy ez hétvégéről hétvégére más? Arra pedig tényleg gondolt-e bárki, hogy össze is függenek a szövegek egymással?
A hétszeres világbajnok Instagram-oldalán, a Fekete Történelem Hónapja tiszteletére árulta el, hogy a szezon eleje óta különleges projekten dolgozott színesbőrű művészekkel és egy fekete, George nevű költővel. Ketten együtt írtak egy verset a nyitottságról és az elfogadásról, és ennek a sorait viselte magán a versenyhétvégéken. A költemény a szezon végére válik majd teljessé, a hátralévő sorokkal.
View this post on Instagram
Lynk & Co sikerekkel indult a WTCR francia hétvégéje
https://formula.hu/parc-ferme/30400
Franciaország és azon belül is Pau ad otthont a Túraautó-világkupa soron következő versenyhétvégéjének, ahol már lezajlottak a szombati kvalifikációt megelőző szabadedzések. A WTCR az első olyan FIA-sorozat, amely ellátogatott a délnyugat-franciaországi Circuit Pau-Arnos-ra, itt pedig a Cyan-Racing örülhet eddig a legjobban, miután mind a két gyakorlást megnyerték.
A délelőtti edzésen kettős sikert arattak, Yvan Muller és Thed Björk révén, a második szabadedzésen pedig Santiago Urrutia volt a leggyorsabb. A különbségek mindkét alkalommal nagyon kicsik voltak, főként a délutáni eseményen, ahol a legjobb tíz négy tizedmásodpercen belül volt. Magyar szempontból sem lehet eddig okunk a panaszra, Michelisz Norbert kétszer is a top 10-ben zárt, a második gyakorlás alkalmával pedig Tassi Attila végzett az ötödik pozícióban.
A folytatás 16:00-tól az időmérő edzéssel.

Charles Leclerc 24 éves lett - idézzük fel legutóbbi győzelmét
https://formula.hu/parc-ferme/30399
Ki hinné, hogy már 769 nap telt el azóta, hogy a Ferrari nagy reménységének tartott Charles Leclerc megnyerte a 2019-es Olasz Nagydíjat? Az idő gyorsan telik, a monacói pedig azóta ritkán került tűzközelbe, s akkor sem sikerült kihasználniuk a kínálkozó alkalmat. A még mindig fiatal monacói pilóta a mai napon ünnepli 24. születésnapját, ennek apropójából idézzük fel a kétszeres futamgyőztes pilóta legutóbbi sikerét, melyet Monzában, a Tifosi előtt aratott. A videó a képre kattintva tekinthető meg!
Példaképe autójával bemutatózik Ricciardo
https://formula.hu/parc-ferme/30398
McLarenhez kerülésekor volt egy olyan fogadása Daniel Ricciardónak és a csapat vezérigazgatójának, Zak Brownnak, hogy amennyiben az ausztrál dobogóra áll, akkor vezetheti példaképe, a NASCAR-legenda Dale Earnhardt 3-as rajtszámú autóját. Mint tudjuk, a Méhészborz ezt olyannyira teljesítette, hogy az Olasz Nagydíjon egyenesen a pódium legfelső fokára állhatott fel, Brown pedig be is tartja ígéretét. A McLaren közösségi oldalán közölte, az USA Nagydíjon meg is történik a nagy pillanat, Ricciardo egy bemutató keretében körözhet a legendás autóval az austini pályán.
Remember this deal? @DanielRicciardo @ZBrownCEO
— McLaren (@McLarenF1) October 15, 2021
It’s happening at the #USGP! pic.twitter.com/d0aTslEwbt



