Steward
Admin
Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2019. október 17. csütörtök

Vettel vagy Leclerc ismeri fel jobban az F1-es pályákat?

Különböző jellemzők alapján kellett eltalálni (minél gyorsabban), hogy melyik pályáról van szó - például, hogy melyikre kell a legmesszebb utaznia a Shellnek, melyik van a második legközelebb a Shell központjához, melyik van a legmagasabban, melyik megy át a Casinón, melyik készült el 2012-ben, melyiket veszi körbe történelmi város, melyik pályát teljesítik háromnegyedrészt padlógázon, melyik pálya országában van 33 sziget, ilyesmi.

A meccset végül 10-5 arányban az ilyen témában mindig erős Vettel nyerte!

Ezzel a videóval köszönti az F1 Kimi Raikkönent születésnapján

A sokat ígérő „Kimi Raikkönen legnagyobb pillanatai VALAHA” című anyag valóban tele van klasszikusokkal, mint az egyszavas válaszok, az emlékezetes jégkrémezés, az incidens a hiányzó kormánnyal, a „Hagyjatok békén, tudom, mit csinálok!”, a találkozás Nicole Kidmannel… többet nem is mondunk, nézzétek!

(A videó a YouTube-ra kattintás után indul.)

Idén is rajthoz áll egy Schumacher Makaóban

A Formula-3-as Makaói Nagydíj fontos verseny a Schumacher-família tagjainak karrierjében: korai éveiben nyert itt Michael Schumacher (1990-ben) és öccse, Ralf (1995-ben) is. Az előző két szezonban Mick Schumacher állt rajthoz a legendás városi pályán, de nem tudta beállítani apja és nagybátyja eredményeit, csak az ötödik pozícióig jutott.

2019-ben Ralf fia, David Schumacher próbálkozik, aki F3-as szinten ebben a szezonban mutatkozott be, Szocsiban pedig a nemzetközi szériában is debütált. A 17 éves német a Sauber Junior Team by Charouz versenyzőjeként lép pályára a Távol-Keleten november 14-17-én.

A 30 fős rajtrács, amely az FIA Formula-3 csapataiból tevődik össze, számos más ismerős nevet is tartalmaz. Schumacher egyik csapattársa Emerson Fittipaldi kisebb unokája, Enzo lesz, DTM-szezonját követően pedig benevezett az utolsó magyar király leszármazottja, Ferdinand Habsburg. Rajthoz áll az F3-bajnok Robert Svarcman, akárcsak a kegyvesztett Red Bull-védenc, Dan Ticktum, aki pocsék szezonja végén történelmet írhat: senki sem nyert még háromszor, mióta 1983-tól kezdve a Makaói Nagydíjat Formula-3-as szabályok szerint futják.

Szerintetek hogyan kéne ünnepelnie legújabb mérföldkövét Lando Norrisnak?

A McLaren újonc F1-es pilótája elérte az 1.000.000 követőt Instagramon, ennek örömére pedig azt kérte rajongóitól, hogy írják meg neki, hogy hogyan kéne mindezt megünnepelnie Mexikóban - a legjobbakat közzéteszi majd. Egy másik posztban pedig feltette a legfontosabb kérdést is: "Most akkor ez azt jelenti, hogy influencer vagyok?"

Szóval: küldjetek neki ötleteket, aztán meglátjuk, hogy mi sül ki belőle...

 

Mi történik ezen a képen Tassi Attilával?

A magyar túraautós három lehetséges megfejtést is felvázolt, bár a helyes megoldás annyira azért nem nehéz. Mindenesetre nem irigyeljük, ez biztos.

 

Mosogatás MotoGP módra

Összeállítás szokatlan mozdulatsorokból, avagy így tisztítják az alkatrészeket a MotoGP csapatai.

Norris átértelmezte a kormányon lévő gombok jelentését

A rajongók mindig érdeklődve figyelik, hogy milyen funkciót tölt be az F1-es kormányon lévő rengeteg gomb, és mit jelentenek a rajtuk elhelyezett betűk. Lando Norris most megmagyarázza, de nem feltétlenül kell hinnünk neki!

N (next song) - Következő zeneszám
PLS (please) - Kérlek, engedd el Sainzt, vissza szeretne jönni körhátrányból
OT (overtake time) - Előzésre fel!
C (chat) - Csevegés Carlosszal
X (eject) - Katapultálás az ülésből 

Clipboard_3

Ricciardónak nemcsak a mosolya, az énekhangja is fejeket csavar el

Daniel Ricciardo saját bevallása szerint maga sem tudja, pontosan mit énekelt a kamerák kereszttüzében, azt viszont elismerte, hogy jó érzés volt. Charles Leclerc meg nyilatkozhatott a nótázás közepette. Ilyen is történt a Japán Nagydíjon.

Hajnalban kezdődik a MotoGP hétvégéje, íme a menetrend és a tv-közvetítések

Motegiben, Japánban versenyez hétvégén a MotoGP mezőnye, íme a program:

Péntek  

03:50 - 04:35 MotoGP, 1. szabadedzés (Spíler1 TV, élő)

08:05 - 08:50 MotoGP, 2. szabadedzés (Spíler1 TV, 20:40, felv.)

   

Szombat  

03:50 - 04:35 MotoGP, 3. szabadedzés (Spíler1 TV, élő)

07:25 - 07:55 MotoGP, 4. szabadedzés (Spíler1 TV, élő)

08:05 - 08:45 MotoGP, Időmérő (Q1 + Q2)(Spíler1 TV, élő)

   

Vasárnap  

08:00 MotoGP, Futam (Spíler1 TV, élő)

 

moto_4

fotó: dppi

Kinek hogy tetszik a Formula-E új hangzása?

A 2019/20-as szezon előtt Valenciában tesztel az elektromos széria. A közösségi csatornák felelősei közel nyolcperces videót állítottak össze a különböző konstrukciók – köztük az újonc Mercedes és Porsche – hangzásvilágáról. Melyik autó muzsikája a legkellemesebb fületeknek?

Amikor a versenyzők és újságírók is pályára lépnek

Már hatodik alkalommal rendezték meg Miskolcon a Hell Kart Média Kupát, melyen számos újságíró mellett profi versenyzők is jelen voltak. Elektromos gokartba ült a WTCR-ben induló Tassi Attila, az Alfa Romeo Racing e-sport csapatának pilótája, Bereznay Dániel, illetve Vingler Attila többszörös magyar bajnok gokartos is. A helyszínen volt továbbá Bessenyey Zoltán kétszeres Európa-bajnok raliversenyző is, aki egy speciálisan kialakított, kézzel irányítható gokartot hozott magával, amely 130 km/órás sebességre is képes.

Detektív Vettel már megint odébb tolta az 1-es számot

Most viszont nem olyasmi szándékok vezérelték, mint a Kanadai Nagydíj leintése után, mindössze jobban hozzá akart férni Valtteri Bottas Mercedesének első szárnyához. Ugyanis amíg a finn a futam után nyilatkozott, Vettel egy komolyabb összehasonlító analízisbe kezdett a Mercedes és a Ferrari között.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

What did Seb find?

A Formula-E egyik csapata csúnyán összekeverte saját versenyzőjét Lando Norrisszal

A McLaren ifjonca szeret a humor középpontjában lenni, ez a legfrissebb eset azonban nem az ő irányából érkezett - és ami azt illeti, egyáltalán nem is poénnak készült, sokkal inkább egy egészen érthetetlen hiba eredménye.

A Formula-E közös valenciai tesztje második napjának közepén a Dragon Racing Twitteren közzétette versenyzőinek félidei eredményét: "Lando Norris az 5., Brendon Hartley a 7.!" Hartley még rendben is van, hiszen ő a csapat egyik új igazolása, Lando Norris azonban nem hagyta el hirtelen a McLarent, hogy az elektromos sorozathoz csatlakozzon. A csapat másik pilótája valójában Nico Müller, a DTM idei bajnoki második helyezettje, az ő nevét kellett volna kiírnia a csapatnak. Rejtély, hogyan történhetett ilyen elírás a Geox Dragonnál, amely névadó szponzorának első emberével nemrég mi is beszélgettünk, amely során divatguru Polegato úr már a csapat tulajdonosi körének tagjaként mutatta be magát.  

Norris persze nem mulasztotta el, hogy reagáljon a váratlan helyről érkező megszólításra: "Ah, oké. Igen, 5. hely... azt hiszem."

EasyCapture1_14

A csapat hibás bejegyzése több mint egy órán át elérhető volt, csak ezt követően törölték. A Dragonnak eközben maga a Formula-E hivatalos profilja sietett a segítségére, és mentve a menthetőt próbálta elviccelni a botlást. Így már szavazni is lehet, hogy Nico Müller valóban hasonlít-e Lando Norrisra.

Mit csinált itt Vettel és Bottas?

Talán a rajtot beszélték meg a Japán Nagydíj után, talán a hétvégi buli helyszínét, bár ez utóbbira magasabbak lehetnek az oddsok.

 

Sűrű évet tudhat maga mögött Leclerc

Charles Leclerc ma töltötte be 22. életévét, ennek apropóján az F1 készített egy összeállítást a pilóta utóbbi 365 napjáról. Tavaly ilyenkor talán ő sem gondolta, hogy egy év múlva hat pole-pozíció, két futamgyőzelem valamint további hét dobogós helyezés lesz a mérlege.

Az IndyCar-bajnok tesztelte a szélvédőt - szerinte nincs nagy különbség

Először próbálta ki az IndyCarban bevezetésre kerülő fejvédő eszközt, az aeroscreent a sorozat idei bajnoka, Josef Newgarden - szerinte könnyen megszokható és semmi különbség nincs ahhoz képest, mintha nem lenne ott. "Ez volt az első alkalom, hogy kipróbáltam és őszintén szólva elég simán ment, nem igazán volt különbség. Elsőre az érzékelés szempontjából kicsit más volt, de 30-40 kör után teljesen megszoktam, először is csak azért volt más, mert idegennek tűnt. Ami a beállításokat illeti, szerintem az autó egyensúlya sem más ettől, nem hiszem, hogy emiatt nagy változások lennének" - mondta a Motorsportnak Newgarden.

indy_1

A Mercedes sem tudja, hogy miről beszél Hamilton

Mi is beszámoltunk arról, hogy Lewis Hamilton furcsa, negatív hangvételű posztot tett közzé Instagramján, melyben arról írt, hogy "mindent felad" - a rajongók attól tartanak, hogy a Formula-1-ről is szó van itt, bár az azóta törölt posztban azért inkább a világ dolgaira, a klímaváltozásra utalt a brit pilóta. 

A SID hírügynökség kommentárt kért ezzel kapcsolatban a Mercedestől, a csapat szóvivője pedig nem tudott biztosan válaszolni a kérdésre. "Szerintem a környezet problémáira reagált és nem a versenyzésre, de nem vagyok benne biztos" - idézi a szóvivőt a The Sun.

prob

fotó: dppi

Így telt a McLaren-pilóták hétvégéje - videó

A szokásos McLaden Unboxed sorozat következő epizódja a Japán Nagydíjat mutatja be a wokingiak szemszögéből.

Újabb érdekes párhuzam Schumacher és Hamilton között

Michael Schumacher az utolsó, 91. Formula-1-es futamgyőzelmét a 246. versenyén érte el, Lewis Hamilton pedig éppen legutóbb, Japánban állt rajthoz 246. alkalommal. A brit pilóta ennyi idő alatt 82 futamgyőzelmet és Schumachernél kettővel kevesebb világbajnoki címet jegyzett - íme egy grafikán az, ahogy a rajtjaik számához képest haladtak előre a karrierjük során.

 

Finoman szólva sem sikerült jól a Mercedes első FE-napja

Túl sok pozitívum nem volt a Mercedes első Formula-E-s tesztnapjában: a valenciai megmérettetésen Stoffel Vandoorne a 20. helyet szerezte meg, 1,8 másodperccel lassabb kört futva, mint az elsőként záró Sam Bird, a friss F2-es bajnok, Nyck de Vries pedig mindössze három kört tudott megtenni technikai hiba miatt. A csapat de Vries autóját egész nap szerelte és próbálta megoldani a problémát, délutánra sikerült is, a pilóta kimehetett a pályára, de csak Vandoorne mögé, a 23 autós mezőny 21. helyére tudott "feljönni".

A teszten a Virgin autóját vezető Bird volt a leggyorsabb, megelőzve a BMW-s Max Günthert és a DS Techeetach versenyzőjét, Antonio Felix da Costát. A gyári Mercedes mellett a Venturi Mercedes sem volt túl sikeres, Edoardo Mortara a 15., Felipe Massa pedig a 16. helyen zárta a napot.

A tesztnap végeredménye:

1. Sam Bird Virgin Audi 1m15.570s 32 kör
2. Max Guenther BMW BMW 1m15.663s +0.093s 54 kör
3. Antonio Felix da Costa DS Techeetah DS 1m15.681s +0.111s 39 kör
4. Mitch Evans Jaguar Jaguar 1m15.724s +0.154s 46 kör
5. Jean-Eric Vergne DS Techeetah DS 1m15.798s +0.228s 43 kör
6. Sebastien Buemi e.dams Nissan 1m15.882s +0.312s 29 kör
7. Oliver Rowland e.dams Nissan 1m15.942s +0.372s 32 kör
8. Pascal Wehrlein Mahindra Mahindra 1m15.975s +0.405s 36 kör
9. Robin Frijns Virgin Audi 1m16.081s +0.511s 33 kör
10. Daniel Abt Audi Audi 1m16.084s +0.514s 35 kör
11. Alexander Sims BMW BMW 1m16.097s +0.527s 53 kör
12. Lucas di Grassi Audi Audi 1m16.140s +0.570s 33 kör
13. Nico Muller Penske Penske 1m16.398s +0.828s 44 kör
14. Andre Lotterer Porsche Porsche 1m16.482s +0.912s 44 kör
15. Edoardo Mortara Venturi Mercedes 1m16.537s +0.967s 33 kör
16. Felipe Massa Venturi Mercedes 1m16.580s +1.010s 42 kör
17. Brendon Hartley Penske Penske 1m16.698s +1.128s 43 kör
18. Oliver Turvey NIO NIO 1m16.867s +1.297s 33 kör
19. James Calado Jaguar Jaguar 1m17.016s +1.446s 48 kör
20. Stoffel Vandoorne Mercedes Mercedes 1m17.451s +1.881s 44 kör
21. Nyck de Vries Mercedes Mercedes 1m17.654s +2.084s 3 kör
22. Jerome d'Ambrosio Mahindra Mahindra 1m18.046s +2.476s 27 kör
23. Ma Qing Hua NIO NIO 1m20.220s +4.650s 29 kör

mercedesFE

fotó: ABB Formula E

Bottas hasonlóságot fedezett fel az idei és az 1999-es Japán Nagydíj között

Húsz évvel ezelőtt is egy Mercedes volánjánál ülő finn tarolt Japánban - erre emlékezetett minket Valtteri Bottas, miután megnyerte az idei Japán Nagydíjat. Az 1999-es futamot október 31-én rendezték, és győzelmével Mika Hakkinen Eddie Irvine orra elől csente el a világbajnoki címet.

Olvastad már?