DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő

Ennél a képnél jobban semmi más nem mondja el, mennyit változott 7 év alatt az F1

2012-ben, amikor a Formula-1-es szezon példátlan változatossággal az első hét futamon hét különböző győztest hozott, magazinunkban jól mutatott az alábbi kép. 2019-re is elkészítettünk egy hasonlót, de mondjuk úgy, hogy ez azért nem ütne annyira...

 64319749_462063497701088_1980592347137703936_n

McLaren-győzelemmel indult az IndyCar hibridérája

Történelmi versenyt rendeztek vasárnap Mid-Ohióban az IndyCarban, hiszen a szezon közepén debütáltak a már több éve várt hibrid hajtásláncok, ezzel pedig egy új korszak vette kezdetét az amerikai formulaautós szériában. Az első verseny egyetlen hibriddel kapcsolatos kiesést eredményezett, viszont az épp a bajnoki címért is harcoló Scott Dixonnál jelentkezett már a startnál.

indycar-oward-palou-midohio

Az élről Alex Palou indulhatott, a második kerékcserék során azonban megelőzte őt a szintén rendkívül gyors Pato O’Ward, akit aztán hiába kergetett a fináléban fél másodperces távolságból a címvédő spanyol, megőrizte a vezetést, így a Scott McLaughlin St. Petersburg-i kizárása révén megörökölt siker után idei második győzelmét aratta az Arrow McLaren mexikói pilótája. A dobogót egyébként – az éllovas duótól jócskán lemaradva – épp McLaughlin tette teljessé Colton Herta és Marcus Ericsson előtt. Az összetettben Palou növelte az előnyét a most csak 11. helyen befutó Will Powerrel szemben, míg O’Ward Dixont átlépve feljött a harmadik pozícióba. Az alábbiakban mutatjuk a verseny rövid videós összefoglalóját:

 

A futam végeredménye:

1. Pato O’Ward McLaren Chevrolet  
2. Alex Palou Ganassi Honda 0.4993
3. Scott McLaughlin Penske Chevrolet 16.1558
4. Colton Herta Andretti/Curb-Agajanian Honda 24.8725
5. Marcus Ericsson Andretti Honda 31.6809
6. Alexander Rossi McLaren Chevrolet 32.2443
7. Christian Lundgaard RLL Honda 32.5714
8. Kyle Kirkwood Andretti Honda 35.2218
9. Christian Rasmussen Carpenter Chevrolet 40.3182
10. Santino Ferrucci Foyt Chevrolet 46.9084
11. Will Power Penske Chevrolet 48.6546
12. David Malukas Meyer Shank Honda 49.3906
13. Toby Sowery Coyne/WR Honda 49.8866
14. Felix Rosenqvist Meyer Shank Honda 51.8162
15. Linus Lundqvist Ganassi Honda 53.4794
16. Sting Ray Robb Foyt Chevrolet 54.7413
17. Marcus Armstrong Ganassi Honda 55.8399
18. Graham Rahal RLL Honda 58.8681
19. Rinus VeeKay Carpenter Chevrolet 1'00.4550
20. Nolan Siegel McLaren Chevrolet 1'05.8591
21. Kyffin Simpson Ganassi Honda 1'07.0413
22. Agustin Canapino Juncos Hollinger Chevrolet 1 kör /3.2775
23. Romain Grosjean Juncos Hollinger Chevrolet 1 kör /10.4894
24. Pietro Fittipaldi RLL Honda 1 kör /13.0034
25. Josef Newgarden Penske Chevrolet 1 kör /18.4108
26. Jack Harvey Coyne Honda 1 kör /42.4892
27. Scott Dixon Ganassi Honda Kiesett

Három pénzbírságot is kiosztottak vasárnap Verstappennek

Három apró kihágást követett el a Brit Nagydíjon Max Verstappen – egyiknek sem volt ráhatása a versenyen elért második helyezésre, mivel még a rajt előtt, a bokszból kivezető körökön történtek. A holland háromszor is túllépte a bokszutcában megengedett 80 km/h sebességet, így három 100 eurós csekket kapott az FIA-tól. Nagyon csekély átlépésekről volt szó: egy 0,4 és két 0,5 km/h-s különbségről.

Verstappen mellett Alex Albont is elmeszelték ugyanezért: ő kétszer vétette el a sebességhatárt a kivezető körön, 0,2 és 0,3 km/h átlépés miatt kapott összesen 200 euró pénzbüntetést.

F1 – Itt a jövőre érkező új film első részlete! (Videó)

Megérkezett az első rövid részlet a Brad Pitt nevével fémjelzett F1 című filmből, mely jövő nyáron, egészen pontosan 2025. június 25-én, Észak-Amerikában pedig 2025. június 27-én lesz látható a mozikban. 

Perez csak a bokszutcából rajtolhat

Sergio Perez autójában több komponenst is kicseréltek a verseny előtt, így a mexikói versenyző csak a bokszutcából vághat neki a magyar idő szerint 16 órakor rajtoló Brit Nagydíjnak.

Perez számára rendkívül balszerencsésen alakult a szombati időmérő edzés, a bajnoki tabella ötödik helyén álló versenyző hibázott a Q1-ben, melynek következtében a kavicságyba sodródott, így már a kvalifikáció első szakaszában kiesett.

A 11-es rajtszámú Red Bull a tervek szerint a 19. helyről várta volna a piros lámpák kialvását, ám a Red Bull belső égésű motort, vezérlőelektronikát, valamint energiatároló egységet cserélt Perez autójában, melynek értelmében a mexikói versenyző csak a bokszutcából vághat neki a Brit Nagydíjnak.

Brown is elgondolkodna Perez leváltásán

Zak Brown, a McLaren Racing ügyvezető igazgatója Silverstone-ban úgy nyilatkozott, a Red Bull helyében ő is elgondolkodna a gyenge formában lévő Sergio Perez leváltásán.

Perez rossz szériája ezen a hétvégén is folytatódott, a mexikói versenyző a kavicsácsban zárta a szombati időmérő edzés első szakaszát, így rögtön a Q1-ben kiesett.

A helyszínen tartózkodó újságírók Zak Brown véleményére volt kíváncsi Perezt illetően, Brown pedig elmondta, hogy a Red Bull helyében ő is elgondolkodna Perez leváltásán.

„Biztos vagyok benne, hogy a Red Bullnál is ezt teszik. Nagyon aggasztó a gyenge teljesítménye, biztos vagyok benne, hogy a Red Bullnál is ezen a véleményen vannak. Másrészről viszont kedvelem Sergiót, szóval nem szeretnék többet beszélni a témáról” – mondta Brown.

56 és fél éve nem történt olyan az F1-ben, mint tegnap

Jim Clark karrierjének utolsó versenyén, az 1968-as Dél-afrikai Nagydíjon fordult elő utoljára, hogy egy F1-es rajtrács első három helyére brit versenyző álljon fel – az időmérő edzést furcsamód még az előző évben, egészen pontosan 1967. december 31-én rendezték. A Kyalami versenypályán Jim Clark 1:21,6-os idővel szerezte meg a rajtelsőséget egy Lotus volánja mögött, márkatársának, Graham Hillnek egy másodpercet, a Matrával induló Jackie Stewartnak pedig 1,1-et adott.

A Lotusok a másnapi versenyen kettős győzelmet arattak változatlan sorrendben, a rajtnál az élre álló, és sokáig a második helyen haladó Stewart viszont motorhiba miatt kiesett, így végül a későbbi világbajnok Jochen Rindt szerezte meg a dobogó alsó fokát, aki a címvédő Denny Hulme helyét vette át a Brabham istállónál.

Ez volt az utolsó alkalom, hogy egy F1-es időmérő edzés első három helyén három brit versenyző zárt – egészen tegnapig.

Akkor is a Ferrarihoz igazolt volna-e Hamilton, ha tavaly így teljesít a Mercedes?

Kisajátította az első rajtsort a Formula-1-es Brit Nagydíjra a Mercedes George Russell és Lewis Hamilton révén. A szezont nagyjából negyedik erőként kezdő alakulat látványosan fejlődött az utóbbi hetekben, Russell révén már Kanadában is szereztek pole-t és dobogót, legutóbb Spielbergben pedig egy szerencsés győzelmet is, míg Hamilton Barcelonában állhatott fel a pódiumra. Mindeközben a Ferrari az erősorrend második helyéről visszacsúszott abba a pozícióba nagyjából, ahol a Mercedes kezdte az évadot.

Mindez Hamilton szempontjából lehet érdekes fejlemény, hiszen már a 2024-es szezon rajtja előtt eldőlt, hogy a hétszeres F1-es világbajnok az idény végén elhagyja a Mercedest és jövőre már a vörösöknél fog versenyezni. Így pedig a silverstone-i kvalifikáció után meg is kapta a kérdést a sajtótájékoztatón, hogy akkor is Ferrariban látnánk-e 2025-ben, ha tavaly év végén is ugyanolyan autót adott volna alá a Mercedes, mint most. Hamilton elsőre mintha nem teljesen értette volna a kérdést, utána azonban rövid, de határozott választ adott: „Igen. Igen.”

f1-hamilton-brit-1

Ítéletidő Silverstone-ban, nem tartották meg az F3 sprintfutamát

Szörnyű ítéletidő csapott le Silverstone-ra a szombati nap elején, ezt pedig először a Formula-3-asok bánták. A juniorkategória sprintfutamát ma reggel kellett volna megrendezniük, viszont a zuhogó eső miatt többször is elhalasztották a rajtot, mígnem teljesen eltörölték a versenyt. Az eső mértékét jól mutatja, hogy még a biztonsági autó is majdnem a sóderágyban végezte, mikor kiküldték a pályára felmérni a körülményeket.

Mivel a Formula-1-es menetrendet nem szeretnék felborítani a betétfutamok miatt, az F3-as futamot csak akkor tudják pótolni a mai napon, ha sikerül találni neki helyet a programban a délután folyamán úgy, hogy az nem ütközik az F1-es harmadik szabadedzéssel és az időmérővel. Előbbi tervezett kezdési időpontja magyar idő szerint délután fél egy.

Frissítés: A futamot magyar idő szerint ma este hét órára rakták át. 

Verstappen szerint elfogult a brit média

Max Verstapennek ezen a hétvégén is számos kérdésre kellett választ adnia a Norisszal történt ausztriai incidensével kapcsolatban, a holland pedig nem volt rest odaszúrni egyet a brit médiának.

A háromszoros világbajnok szerint a britek dominálják az F1-es médiát és minden esetben hazájuk versenyzői mögött állnak.

„Az F1-es média 80-85 százaléka brit. Ez egy elég domináns erő, a legtöbbjük pedig a hazai versenyzőjét preferálja. Ha történik egy incidens, akkor a saját honfitársuk oldalán állnak. A médiában dolgozó korábbi versenyzők többsége is brit, szóval kissé egyoldalú a dolog” – mondta Verstappen.

„Azok után, ahogy felnőttem, ezek a dolgok nem tudnak kizökkenteni, csupán apró zavaró tényezőkről beszélünk. Tudom, hogy miként kell fókuszálnom a versenyzésre és hogyan tudom kihozni a legjobbat önmagamból – még úgy is, hogy tudom mi történik a háttérben” – tette hozzá Verstappen.

Steiner támogatja Mick Schumacher F1-es visszatérését

Ralf Schumacher nemrég úgy nyilatkozott, hogy nem hajlandó az immár hozzá hasonlóan a médiában szerepet vállaló Günther Steinerrel együtt dolgozni, mivel a Haas korábbi csapatfőnöke véleménye szerint „meg akarja akadályozni” unokaöccse, Mick Schumacher visszatérését. Steiner most reagált Schumacher vádjaira, s hangsúlyozta, hogy ő a maga részéről támogatja egykori versenyzőjét abban, hogy ismét feltűnjön a rajtrácson:

steiner-schumacher

„Amikor Mick nálunk versenyzett, sok autót összetört és sok fejfájást okozott, de amúgy rendes srác. Hogy visszatérne az F1-be? Részemről teljesen rendben van!” – mondta az egykori csapatfőnök Londonban, majd így folytatta: „Sosem mondtam, hogy rossz versenyző, lehetőséget kell kapnia, hogy megmutassa, mire képes, én pedig maximálisan támogatom ebben.”

„Akkoriban a Haasnál nem akartuk megtartani, mert változást akartunk csapatszinten, tapasztalatra volt szükségünk, és így is tettünk. A tapasztalat idővel épül csak fel, és neki ez nem volt meg. Szerintem akkor helyesen cselekedtünk, de ha Mick valakitől lehetőséget kap, örülök neki.”

steiner-schumacher-2022

Vinales körrekorddal, Marquez bukással nyitott a Sachsenringen

Alig néhány nappal az asseni futam után már a Sachsenringen, a Német Nagydíj pénteki edzésein gurult pályára a MotoGP mezőnye. A délelőtti tét nélküli tréningen a vb-éllovas Jorge Martin volt a leggyorsabb, megelőzve a bukást is begyűjtő Marc Marquezt, de persze a lényegesebb a délutáni egyórás gyakorlás volt, ahol eldőlt a Q2-es helyek sorsa. Ez az edzés azonban nem alakult problémamentesen, Fabio di Giannantonio nagy tempójú kicsúszása után a légfal is megsérült az 1-es kanyarban, így közel negyed órára félbe kellett szakítani a körözést.

motogp-marquez-crash

Mások is buktak persze az edzésen, Marco Bezzecchi, Pedro Acosta, Enea Bastianini és Joan Mir mellett Marc Marquez is hatalmasat esett, méghozzá a Vízesés névre hallgató 11-esben. A nyolcszoros világbajnok később – miután visszatért a pályára és megfutotta az aktuális első helyet érő kört – az orvosi központba is benézett a balesete után.

motogp-vinales_1

A legjobb köridőt, egész konkrétan egy 1:19,622-es pályacsúcsot Maverick Vinales futotta meg az Apriliával. Martin második lett, míg az őt tízpontos távolságból üldöző Francesco Bagnaia az ötödik. Közéjük Miguel Oliveira és Raul Fernandez, a top 10-be és ezzel a Q2-be pedig Bastianini, Morbidelli, Acosta, Di Giannantonio és Brad Binder fért még be. Marquez végül a 13. helyig csúszott hátra a hajrában, így neki a Q1-ben is lesz jelenése. A mezőny amúgy nem volt teljes, az Assenben kézsérülést szenvedő Aleix Espargaro már délelőtt visszalépett.

A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Maverick Viñales Aprilia 1'19.622  
2. Jorge Martín Pramac Ducati 1'19.962 0.340
3. Miguel Oliveira Trackhouse Aprilia 1'19.984 0.362
4. Álex Márquez Gresini Ducati 1'20.029 0.407
5. Francesco Bagnaia Ducati 1'20.061 0.439
6. Enea Bastianini Ducati 1'20.085 0.463
7. Franco Morbidelli Pramac Ducati 1'20.086 0.464
8. Pedro Acosta Gas Gas Tech3 1'20.142 0.520
9. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'20.280 0.658
10. Brad Binder KTM 1'20.284 0.662
11. Jack Miller KTM 1'20.285 0.663
12. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'20.344 0.722
13. Marc Márquez Gresini Ducati 1'20.384 0.762
14. Fabio Quartararo Yamaha 1'20.407 0.785
15. Augusto Fernández Gas Gas Tech3 1'20.613 0.991
16. Johann Zarco LCR Honda 1'20.668 1.046
17. Luca Marini Repsol Honda 1'20.868 1.246
18. Takaaki Nakagami LCR Honda 1'20.886 1.264
19. Marco Bezzecchi VR46 Ducati 1'20.901 1.279
20. Remy Gardner Yamaha 1'21.405 1.783
21. Stefan Bradl Honda 1'21.574 1.952
22. Joan Mir Repsol Honda 1'21.847 2.225

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

F1: Megvan az új F1-es film címe!

Nem állíthatjuk, hogy túlgondolták volna a Brad Pitt nevével fémjelzett, a királykategóriás versenyhétvégéken forgatott film címét: a mai bejelentés értelmében az F1-es film F1 címmel fog a mozikba kerülni jövő júniusban – egészen pontosan 25-én, Észak-Amerikában pedig két nappal később, 27-én.

A Joseph Kosinski által rendezett filmről, melynek producerei között Jerry Bruckheimer, az egyik főszerepet játszó Brad Pitt, valamint Lewis Hamilton is megtalálható, vasárnap a Brit Nagydíj előtt villantanak meg egy rövid teasert. A forgatás egyébként most, a silverstone-i hétvégén is zajlik.

f1-film

Gasly elmondta, ki szerinte a „legjobb opció” az F1-es csapattársjelöltek közül

Pierre Gasly a múlt héten hosszabbított az Alpine-nal, Esteban Ocon távozása pedig már egy ideje szintén hivatalos, így egy ülés kiadó az Alpine-nál a 2025-ös Formula-1-es szezonra. Korábban úgy tűnt, a hivatalos teszt- és tartalékpilótájuk, Jack Doohan, valamint a WEC-csapatukban szereplő Mick Schumacher lehet a két fő jelölt, de az utóbbi hetekben a hírek szerint Carlos Sainzt is megkeresték egy ajánlattal a franciák – és nem kis részben éppen emiatt nem döntött még a jövőjéről a spanyol. De vajon kit választana hármuk közül Gasly? 

„Hogy őszinte legyek, én mindentől függetlenül boldog leszek” – mondta el Silverstone-ban a Formula.hu jelenlétében. „Versengő típusként a legversenyképesebb csapattársat szeretném magam mellé, hogy hajthassuk előre a csapatot. Szerintem mindhárman nagyszerű opciók. Nyilvánvalóan Carlosnál hozzáadott értéket jelent a rengeteg tapasztalata, amiket ráadásul erős csapatoknál, a McLarennél és legutóbb a Ferrarinál szerzett. Úgyhogy nyilván ő valamelyest többet hozna, és így ő a legjobb opció. De ha megnézzük Jacket és Micket, mindketten roppant tehetségesek és nagyon gyorsak. Mindketten részei már a csapatnak, ismerik a srácokat, és biztos vagyok, hogy tökéletesen passzolnának.”

f1-gasly-alpine-2_1

Zhou nem teljesen érti, hogy mire vár Sainz

Guanyu Zhou a Brit Nagydíj csütörtöki napján a Formula.hu jelenlétében megerősítette, hogy Carlos Sainz döntésére vár, ami az F1-es jövőjét illeti – a kínai egyúttal nem teljesen érti, hogy a spanyol versenyző miért nem döntött még a jövőjéről.

„Mindannyian arra várunk, hogy Carlos döntést hozzon. Ezzel egyidőben több csapattal is tárgyalásban állok. Több lehetőségem van, de akkor fogunk tisztább képet kapni a helyzetről, amikor Carlos meghozza a döntését, mert a csapat is rá vár” – mondta Zhou.

„Hogy őszinte legyek, nehéz megérteni a helyzetet, nem kellene, hogy ennyire nehéz legyen döntést hozni. Nem arról van szó, hogy egy bajnoki címért harcoló csapathoz igazol-e, hanem a középmezőnyben lévő csapatok között kell döntenie. Nem tudom, hogy miért gondolkodik ennyit, mi is rá várunk, mindenkinek feltartja a döntését.”

„El fog jönni az a pont, amikor a csapat meghatároz egy határidőt számára, hiszen nem várhatunk a végtelenségig arra, hogy meghozza a döntését” – tette hozzá Zhou.

 

Nem lesz Bearman mentora Hamilton: „Nem kértek fel, de nincs is rá szüksége”

A Formula-1 2025-ös szezonjának első bejelentett újonca, Oliver Bearman árulta el, sok éve egy motiváló videóüzenetet kapott honfitársától, Lewis Hamiltontól, aki elmondta az akkor tízéves tehetségnek, reméli, egy napon az F1-be kerül. Bearman a Ferrari akadémistájaként jutott el a teljes szezonra szóló szerződésig, egy Ferrari-partnercsapat versenyzője lesz – a brit és ferraris kapcsolódás révén merült fel a kérdés a csütörtöki sajtónapon, Hamilton szárnya alá veszi-e majd az elsőévest, van-e ilyesmire igény a Scuderia részéről.

„Nem, nem kértek fel erre, még gondolatként sem merült fel” – cáfolt az FIA-sajtótájékoztatón Hamilton. „Szerintem nincs is rá szüksége, eléggé rátermett fiú. Emellett, természetesen, mivel az idősebb versenyzők egyike vagyok, az ajtóm nyitva áll bárki előtt, aki kérdéssel jönne vagy tanácsra lenne szüksége.”

„Fenomenális munkát végzett az év elején. Ragyogó fiatal tehetség, nagyszerű, hogy az Egyesült Királyság számos remek ifjú versenyzőt termel ki. Csodálatos dolog a sport számára, és nyomást is vesz le rólunk, remélhetőleg legalább egy brit ott lesz az elejében” – beszélt a szigetország legújabb F1-eséről Hamilton.

Egy másik brit, George Russell így vélekedik 19 éves honfitársa érkezéséről: „Ollie egyértelműen egy kiváló versenyző, nagyszerű azt látni, hogy négy brit lesz a rajtrácson, véleményem szerint ez mutatja a brit motorsport erejét. Már a mi gokartos időnkben is nagyon magas volt a verseny színvonala, és ennek következménye a következő szezon, a rajtrács húsz százalékát kitevő britekkel, akiken kívül félig Alex is brit. Nagyszerű lesz őt is köztünk látni, biztos vagyok benne, hogy remek munkát fog végezni” – szőtt mondandójába statisztikai számadatokat is Russell.

Az IndyCar új csapatánál köthet ki Sargeant?

Miközben az egész F1-es pilótapiac és így sok másik versenyző – például Valtteri Bottas vagy épp Esteban Ocon – Carlos Sainz döntésére vár, hogy aztán a megmaradó ülésekről tárgyaljanak, egy versenyzőnek a távozása gyakorlatilag biztosnak tűnik: Logan Sargeanté. A Williamsszel az említett hármas mindegyik tagját szóba hozták már Alexander Albon lehetséges csapattársaként, a másodéves amerikai maradására azonban már James Vowles csapatvezető megnyilatkozásai alapján sincs sok esély.

Ellenben lehet, hogy egy érdekes projektben köt ki majd Sargeant: a jövőre már az IndyCarban is csapatot indító Prema Racing főnöke, Rene Rosin elismerte, hogy beszélgetnek erről az amerikaival – igaz, például Callum Ilott is érdekes számukra, és egyelőre amúgy sem a versenyzőkérdés a fontos náluk: „Ismerjük egy ideje. Beszélünk vele, de a versenyzőket illetően még nem vagyunk érdekelt túlzott egyeztetésekben, mert egyelőre a csapat felépítésére koncentrálunk, a pilóták majd a második fázisban következnek.”

Maga Sargeant a napokban úgy nyilatkozott egyébként a jövőjéről: „A munkámra koncentrálok, hogy kihozzam a legtöbbet abból, ami alattam van. Jelenleg minden opciót megvizsgálok az F1-ben és azon kívül egyaránt. Nyitottak a lehetőségek. 18 hónapja hallgatok találgatásokat, de én tudom, mi zajlik a színfalak mögött, és úgy érzem, jól vezetek. A célom, hogy ezt folytassam.”

f1-sargeant-williams_1

„Bármi lehetséges” – Hamilton reagált a MotoGP-s csapatvásárlásos pletykára

Mint arról mi is írtunk, hétfőn olyan híresztelések röppentek fel, hogy Lewis Hamilton érdeklődik a Gresini Racing MotoGP-alakulatának felvásárlása iránt. Ez az az alakulat, amelynek színeiben idén a nyolcszoros motoros világbajnok Marc Marquez is versenyez – igaz, jövőre a spanyol már a Ducati gyári versenyzője lesz.

Hamiltont az F1-es Brit Nagydíj sajtótájékoztatón kérdezték a téma kapcsán: „Mindig is imádtam a MotoGP-t. Érdeklődöm a sport esetleges növekedése iránt, de ennyire mélyen még nem mentem bele. De bármi lehetséges. Egyértelműen érdekelnek a befektetések, és a Broncosszal már megvolt az első lépés a csapattulajdonosság felé. Szerintem öt-tíz éven belül kicsit több lesz, szóval meglátjuk” – mondta el a Formula.hu jelenlétében, utalva a Denver Broncos NFL-csapatára, amelynek 2022-ben lett a résztulajdonosa.

A MotoGP sachsenringi médianapján egyébként szintén téma volt Hamilton érdeklődése: az említett Marquez például elmondta, hogy ha igaz a pletyka, ha nem, az jót tesz a MotoGP-nek, hiszen beszélnek a sportágról, majd azzal is viccelődött, hogy „talán én pedig veszek egy F1-es csapatot, bár nincs elég pénzem”.

f1-hamilton-motogp

Gaslynál motort cserélnek, a rajtrács végéről indul az F1-es Brit Nagydíjon

Érdemben még el sem kezdődött a silverstone-i Formula-1-es hétvége, máris eldőlt, hogy látni fogunk motorcserés rajtbüntetést a Brit Nagydíjon. Pierre Gasly ugyanis a Canal+ csatornának nyilatkozva elárulta, hogy ki kell cserélniük az Alpine-jában az akkumulátort és a vezérlő elektronikát, ami alapból 20 helyes hátrasorolást jelent – mivel már elérték az egy szezonban felhasználható darabszámot –, viszont akkor már a többi motorkomponensből is bevetnek egy újat:

„Ki kellett cserélnünk az akkumulátort. Volt néhány kisebb problémánk a szezon korábbi részében, ami azt jelentette, hogy az egyik akkumulátor meghibásodott, míg egy másiknál pedig két-három riasztást is kaptunk bizonyos időpontokban. Úgyhogy ki kellett cserélnünk az akkumulátort, ami 20 rajthelyes büntetést jelent. És mivel amúgy is az utolsó helyről indulnék, kihasználjuk a lehetőséget és bevetünk egy extra motort is.”

f1-gasly-alpine_1

Bearman elárulta, milyen rajtszámmal fog versenyezni az F1-ben és miért

A Haas csütörtökön bejelentette, hogy Oliver Bearman lesz az egyik versenyzőjük 2025-ben a Formula-1-ben. Újonc pilóták esetén mindig érdekes kérdés, vajon milyen állandó rajtszámot választanak maguknak a száguldó cirkuszban. Amikor Dzsiddában beugrott a vakbélműtéten átesett Carlos Sainz helyett, akkor a 38-as tűnt fel a Ferrariján, ám ez a vörösök számára kiosztott tartalékszám, nem Bearman saját választása:

„A 87-est fogom használom, ez már megerősített” – árulta el a silverstone-i médianapon Bearman a Formula.hu jelenlétében. „Dzsiddában nem választhattam ki a rajtszámomat – de még ha megtehettem volna, akkor is az lett volna az utolsó, amivel foglalkozom! A 87-essel versenyzem a kezdetek óta, és ezzel versenyzett apám is – mivel én május 8-án születtem, a testvérem pedig augusztus 7-én. Úgyhogy a 87-es a választott számom, és ez a továbbiakban is így lesz.”

f1-bearman-haas-1_1

Fiatal tehetségét ülteti be az első szabadedzésre Perez helyett a Red Bull

Több újonc is lehetőséget kap a Brit Nagydíj első szabadedzésén, a Williams Franco Colapintót, a Haas a frissen bejelentett Oliver Bearmant, az Alpine Jack Doohant ülteti be, és most a Red Bull is jelezte, hogy változtat: az első gyakorláson Isack Hadjar fogja vezetni a borzasztó formában lévő Sergio Perez autóját Silverstone-ban.

Hadjar idén még nem vezethetett F1-es autót, tavaly év végén viszont beülhetett a szezont követő teszten. Idén jól szerepel az F2-ben, több győzelme is van, és jelen pillanatban a második helyen áll a bajnokságban.

f1-redbull-hadjar

fotó: Red Bull Content Pool