DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 26. szombat

Elektromos SUV-t vásárolt Hamilton

A Mercedes közösségi médiás posztja szerint Lewis Hamilton Ausztráliában első köreit tette meg az új Mercedes-Benz EQC volánja mögött. „Meggyőzte őt? Máris rendelt egyet…” – árulta el a poszt, hogy a versenyző bejelentkezett egy példányért az elektromos típusból.

A Mercedes állítja, az a szárny sziklaszilárd, a Red Bull valótlant állít

A Red Bull továbbra is folyamatosan arra utal a médiában és az FIA előtt is, hogy a Mercedes hátsó szárnya szabálytalan, hajlékony és a rivális csal - erre bizonyíték viszont továbbra sincs, a Mercedes eszköze minden mérésen átment. Dr. Helmut Marko már azt is megpendítette, hogy a csillagosok egészen biztosan azért lassultak az egyenesben, mert levették ezt a trükköt az autójukról - a címvédő istálló viszont előbb hivatalosan kommunikálta, hogy egyszerűen most a gyengébb motorjuk volt Lewis Hamilton autójában Interlagoshoz képest, majd most az Auto Motor und Sportnak megerősítették: dehogy vették le azt a szárnyat.

"Ez nem igaz, a szárnyat nem cseréltük, nem változtattunk rajta. Ez a szárny sziklaszilárd volt amúgy is, átment a teszteken. Rá lehet tenni száz kilomgramm súlyt, szóval a Red Bull legközelebb talán 105-öt kér majd" - olvasható a lap cikkében, amelyet egy névtelenséget kérő Mercedes-forrástól idéztek. 

00121042_385

fotó: dppi

Verstappen a 47. versenyző, aki matematikailag bebiztosíthatja a vb-címét egy futamon

Halovány az esély rá, de Max Verstappen nyolcpontos előnye Lewis Hamiltonnal szemben azt jelenti, hogy úgy utazik a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjra a holland pilóta, hogy akár már ott bebiztosíthatja a világbajnoki címét. Mint arra a RaceFans.net szaklap statisztikai összeállítása is rámutat, ezzel a Red Bull-os lett a 47. versenyző a száguldó cirkusz történetében, akinek matematikai esélye van arra egy futamon, hogy világbajnok legyen.

Az eddigi 46 pilóta közül 33-an lettek világbajnokok, 13-an viszont soha nem nyertek címet az F1-ben. A legutóbbi ilyen versenyző épp egy másik Red Bull-os, Mark Webber volt, aki 2010-ben Abu Dhabiban érhetett volna fel a csúcsra (értelemszerűen a szezonzárón eldőlő küzdelmek esetén az összes addig állva maradt pilótának volt matematikai sansza, így felkerült a listára). Érdekesség, hogy még két pilóta mondhatta volna ezt el magáról, de a sors megakadályozta őket abban, hogy rajthoz álljanak egy olyan versenyen, ahol matematikailag bebiztosíthatták volna az összetett elsőségüket: Didier Pironi 1982-ben sérülés miatt hagyta ki az utolsó két futamot, Wolfgang von Trips pedig halálos balesetet szenvedett az utolsó előtti 1961-es nagydíjon.

verstappen-katar-dppi-2021

Már megrendelhetők 2022-es F1-es és MotoGP-s falinaptáraink!

A korábbi nagy érdeklődés okán szerkesztőségünk idén is elkészítette a következő szezonra szóló, A3-as méretű, lapozható Formula-1-es falinaptárat, amelyben a szezon tervezett menetrendjét is feltüntettük. Ezúttal azonban nem álltunk meg ennyinél: idén az F1-es mellett immár MotoGP-s naptárat is kínálunk olvasóink számára, ugyanolyan paraméterekkel.

A naptárak egyenként 2990 forintba kerülnek, ha viszont valaki mindkettőre igényt tart, akkor párban 4990 forintért megvásárolhatja őket – részletek webshopunkban, ezen a linken!

falinaptar-egyutt

Elkészült a Gokart-ob 2022-es versenynaptára

Miután az elmúlt években a koronavírus-pandémia miatt leginkább Kecskemétre korlátozódott az Országos Bajnokság lebonyolítása - idén egyszer látogatott el a határon túlra, Bruckba a mezőny -, most kiderült, hogy végre sokkal színesebb versenynaptárnak örülhetnek a gokartosok. A szezon az április 8-10-i hétvégén veszi kezdetét Kecskeméten és Bruck mellett - ahol több vonalvezetést is kipróbálhatnak majd - az újonnan épített hajdúhadházi pályára is ellátogatnak kétszer a gokartosok. A szezon október 9-én, az ausztriai Bruckban ér véget.

Már a bokszban is egymást szívatja a Mercedes és a Red Bull?

A pályán és azon kívül is ádáz csata zajlik idén a világbajnoki címekért a Formula-1-ben, de egy Reddit-felhasználó újabb területet szúrt ki a Katari Nagydíjon, ahol megint a háború a Mercedes és a Red Bull között. A felvételek tanúsága szerint ugyanis egyik élcsapat – amelyek egymás mellett foglalnak helyet a bokszutcában – sem húzta félre a lelógó pneumatikus vezetékeket a saját bokszkiállási helyüknél, így szűkítve a teret, amelyen a rivális alakulat autója elhaladhat a maga kerékcseréje során.

A csapatok rendszerint meg szokták ezt tenni, de a jelek szerint a Mercedesnél és a Red Bullnál a vb-csata hevében felhagytak ezzel a szokással. Állítólag a címvédő alakulat már Brazíliában is trükközött ezzel – sőt, egyesek szerint már akkor ehhez folyamodtak, amikor néhány éve a Ferrari ellen harcoltak –, s most Katarban a Red Bull hasonló lépéssel válaszolt. Az árulkodó képek, összehasonlítva például a McLaren gyakorlatával, IDE KATTINTVA nézhetők meg.

boksz-rb-merci-katar-1

Ennyire más volt a világ Alonso 2014-es dobogójakor

Fernando Alonso a vasárnapi Katari Nagydíjon hét év böjt után térhetett vissza a pódiumra. Ez az idő egy örökkévalóságnak tűnt számára, az F1 pedig egy infografikán igyekezett érzékeltetni, valóban mennyire rég is volt az a 2014-es Magyar Nagydíj. Akkor például a most nyolcadik vb-címéért küzdő Lewis Hamilton még csak egyszeres bajnok volt, a Mercedes pedig nullaszoros, és abban az évben hódított az Ice Bucket Challenge is.

Alonso gyermeki öröme sokszorosan, és egyéb érzelmes eszmecserék – így szólt a rádió Katarban

A katari versenyhétvége is tartogatott emlékezetes rádióbeszélgetéseket, kezdve Sebastian Vettellel, akinek megint elszabadult valami az autójában, egészen a dühösből ujjongóba átforduló Strollig. Hallgasátok!

A videó a képre kattintva indul.

Közös statisztikában dönthet rekordot Hamilton és Verstappen - előbbi nagyon örülne neki

A hétvége egyik érdekes statisztikája: Lewis Hamilton és Max Verstappen már a 19. alkalommal fejezett be egy F1-es nagydíjat ebben a sorrendben, vagyis hogy Hamilton az első és Verstappen a második. Ennél csak két páros produkált több 1-2-t egy bizonyos sorrendben: Hamilton és Nico Rosberg, valamint Michael Schumacher és Rubens Barrichello is kereken 20 1-2-t könyvelhetett el. Ha Hamilton és Verstappen adata 21-re emelkedik idén és átveszik a vezetést a vonatkozó listán, akkor Hamilton lesz a világbajnok. Plusz adalék: Verstappen már sorozatban hatodszor végzett egy futam első vagy második helyen és 2021-ben soha, egyszer sem lett harmadik - pedig 16. alkalommal volt ott a dobogón.

image_1

fotó: formula1.com

Prost számára most Alonso a mezőny legjobbja

Alain Prost, az Alpine különleges főtanácsadója korábban bevallotta, hogy szkeptikus volt Fernando Alonso leigazolásával kapcsolatban - a spanyol személyisége, motivációja, nyugdíjból való visszatérése kérdéses volt számára. Az idény során aztán számára már bizonyított Alonso, a katari dobogó után pedig nagyon dicsérte pilótáját a korábbi négyszeres világbajnok:

"Számomra ő a mezőny legjobb pilótája. Egészen hihetetlen versenyt produkált, ahogy az is hihetetlen, ahogy érzi a gumikat, amilyen visszajelzéseket ad az autóról és hogy mikkel szolgál a mérnökök számára. Fernando mindig azt mondta, hogy megváltozott és azt kell mondanom, hogy igaza van. Teljességgel a csapatot szolgálja" - mondta Prost az Auto Motor und Sportnak.

00121042_361

fotó: dppi

Aston Martin Vantage-t hajtott meg Silverstone-ban Sebastian Vettel

Egész pontosan az F1 Edition volánja mögé ülhetett be a brit márka négyszeres világbajnok F1-es pilótája, aki szemmel láthatóan élvezte a kalandot:

Verstappen már az egyenes hossza alapján felismeri és lerajzolja a pályákat

Újabb kihívást állított pilótái elé a Red Bull: Max Verstappennek és Sergio Pereznek a csapattárs instrukciói alapján kellett különböző pályák nyomvonalait lerajzolniuk, majd rájönniük, melyik helyszínről is van szó. Különösen a holland remekelt a játékban – a videót pedig érdemes a legvégéig nézni az Alexander Albon által diktált „bónuszpályával”:

Nincs még egy sportoló, aki annyira meghatározta volna a saját sportágát, mint Valentino Rossi

Természetesen a Formula Motocast friss adásában külön blokkot szenteltünk a 26 év után visszavonuló Valentino Rossinak, akinek kapcsán elmondtuk többek között, hogy gyakorlatilag kilépett a népszerűségével a MotoGP kereteiből, de azt is fejtegettük, hogy az utolsó egy-két év küszködése vajon beárnyékolja-e a korábbi elképesztő eredménysorát, s vajon mi történt volna, ha Marc Marquez is ott lehetett volna a Doktor búcsúversenyén. A vonatkozó rész 28:02-től indul:

 

Már rendelhető szerkesztőségünk újdonsága, a 2022-es lapozható MotoGP-s falinaptár, benne látványos fotókkal és a jövő évi futamok időpontjaival! Ha pedig nem szeretnél semmiről lemaradni, ami MotoGP, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Friss fotókon és videón a „majdnem kész” szaúdi pálya

Másfél hét múlva érkezik a Formula-1-es mezőny Dzsiddába az első Szaúd-arábiai Nagydíjra, s egyre biztatóbb jelek látnak napvilágot a néhány héttel ezelőtt még igencsak félkész állapotban lévő aszfaltcsíkról. A verseny közösségi oldalaira a minap feltöltött fotók és videó alapján már aligha lesz gond a versenyrendezéssel, a poszt szerint is „közeledik az elkészüléshez” a helyszín:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

F1 stc Saudi Arabian GP (@saudiarabiangp) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

F1 stc Saudi Arabian GP (@saudiarabiangp) által megosztott bejegyzés

Így rúgnak büntetőt az F1-es pilóták

Egy év múlva startol a 2022-es labdarúgó-világbajnokság Katarban, így ha már a helyszínen volt a Formula-1-es mezőny (jövőre egyébként éppen emiatt nem rendeznek futamot az országban), kipróbálták magukat büntetőrúgás terén. Csatlakozott hozzájuk néhány legendás exfocista, mint például Cafú, de vajon hogyan lövi a büntetőket Carlos Sainz, Valtteri Bottas vagy épp Pierre Gasly? A videó IDE vagy a képre kattintva nézhető meg:

f1-foci-video

Leclerc és Sainz biciklivel is körbevisz minket a katari pályán – videó

A Ferrari párosa azért két keréken nem olyan gyors, mint az F1-es autóval - a biciklikre szerelt kamerákkal követhetjük őket végig Katarban. A videó ezen a linken, vagy a képre kattintva megtekinthető!

pf2_11

Hamilton győzelme, Bottas elrontott futama, defektek és Alonso dobogója: így zajlott az első Katari Nagydíj

A Formula-1 szokásis videós összefoglalóját mutatjuk meg a Katari Nagydíjról - a videó ezen a linken, vagy a képre kattintva elérhető!

pf1_21

146 futam után állhatott dobogóra Alonso

A 2014-es szezon nem igazán volt sikeres a Ferrari számára, ám a Magyar Nagydíjon komoly esély mutatkozott a futamgyőzelemre. Fernando Alonso végül a második helyen ért célba Daniel Ricciardo mögött és valószínűleg senki nem gondolta volna akkor, hogy hosszú ideig a spanyol pilóta utolsó dobogóját látjuk. A folytatásban ugyanis nem jött össze több pódium sem a maranellói gárda, sem pedig a McLaren színeiben.

7 évet, 3 hónapot és 25 napot kellett várnia arra, hogy ismételten trófeát szerezzen, amivel a két dobogó között eltelt időt tekintve a második helyen áll az erre vonatkozó listán Alexander Wurz mögött. Az osztrák versenyző számára 7 év 9 hónap és 11 nap telt el az 1997-es Brit Nagydíj és a 2005-ös imolai futam között, ám ehhez tegyük hozzá, hogy Alonso két szezonra elhagyta a sportot, mielőtt idén visszatért volna. A futamok számát tekintve már fordított a helyzet, az Alpine pilótája 146 verseny után állt újra dobogóra, Wurznak viszont elég volt 128-at várnia erre.

További ehhez hasonló tartalmakért érdemes csatlakozni Formula Retro nevű csoportunkhoz!

Christian Hornert beidézték a versenyfelügyelők

A Katari Nagydíj leintése után érkezett a stewardok testületének tájékoztatása: a Red Bull csapatfőnökét, Christian Hornert meghallgatásra idézték be helyi idő szerint 19:15-re. A vád az FIA Nemzetközi Sportkódexe 12.2.1 f) és k) pontjának megszegése.

A két említett pont lényegében az FIA, valamint szervezetei, tisztviselői és általánosságban az autósport jó hírének csorbítására vonatkozik. A gyanú szerint Horner futam előtti nyilatkozatáról lehet szó. A csapatfőnök úgy fogalmazott „Szerintem egy zsivány pályabíró tette ki a sárgát, akit nem az FIA utasított erre. Felnőtteknek kellene felnőtt döntéseket hozni. A versenyigazgatónak lenne a dolga a pályát irányítani.”

FRISSÍTÉS: Az FIA ítéletet hozott Christian Horner ügyében, miután a Red Bull csapatfőnöke megkereste őket és nyilvánosan is bocsánatot kért megjegyzéseiért. Indoklásukban azt írják, Horner elmagyarázta, hogy reakciója a versenyzőjére kiszabott büntetésnek és a nyomásnak volt köszönhető. A felügyelők leszögezték, hogy az érintett pályabíró pontosan a Nemzetközi Sportkódexben előírt módon végezte a munkáját. Horner felajánlotta, hogy bocsánatot kér tőle, továbbá részt vesz a 2022-es FIA Nemzetközi Stewards Programban február elején. A stewardok elfogadták az ajánlatot.

Taroló üzemmódra váltott a Ducati, csak már túl későn

A Formula Motocast friss adásában kitárgyaltuk, hogyan alakultak az idei MotoGP-szezon utolsó futamai, s arra jutottunk, hogy ha most indulna a bajnokság, talán már Francesco Bagnaiát tartanánk a legfőbb esélyesnek. A vonatkozó rész 3:56-tól hallható:

 

Már rendelhető szerkesztőségünk újdonsága, a 2022-es lapozható MotoGP-s falinaptár, benne látványos fotókkal és a jövő évi futamok időpontjaival! Ha pedig nem szeretnél semmiről lemaradni, ami MotoGP, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ha Makaói Nagydíj, akkor nem ússzuk meg a versenyhétvégét egy ilyen tömegbaleset nélkül

A makaói versenyhétvége legnagyobb tömegjelenete idén a Touring Car Cupban történt (nem egyezik meg a másik túraautós kategóriával, a TCR-gépeket felvonultató Guia Race-szel): a 24 fős mezőny fele anyagi kárt szenvedett a második futam 8. körében történő láncreakcióban.

A 68. Makaói Nagydíjon a koronavírus miatt idén is csak helyi versenyzők vettek részt. Magát a formulaautós nagydíjat – amely idén is F4-es kategóriában volt kiírva – a makaói Charles Leong nyerte meg, a korábban WTCC-be és WTCR-be számító, most TCR Asia sorozatba tartozó Guia Race két futamán Ma Qing Hua és Zhang Zhi Qiang győzött, a GT Cup két felvonásában Ye Hong Li és Darryl O’Young aratott sikert.