Steward
Strommer Benjamin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. november 29. hétfő
F1

Mi vár ránk az utolsó két F1-es futamon?

A tempó a Mercedesnél, a pontelőny Verstappennél van és egál esetén is a holland a bajnok, aki akár már Dzsiddában is révbe érhet. Hamilton feladata pokoli nehéz, de egyúttal rémesen egyszerű.

Újabb fordulat állt be az F1-es vb-harcban, ugyanis amíg Mexikóban (vagy Brazíliában még szombaton...) úgy tűnt, hogy Max Verstappen lassan dűlőre viszi a dolgot, az utóbbi két futamot mégis Lewis Hamilton nyerte meg és a Mercedes megtáltosodása miatt a "momentum" a szinte egész szezonban hátrányból küzdő címvédő oldalára került. Viszont így is van még nyolc pont hátránya két versennyel a vége előtt, ami azt jelenti, hogy továbbra is Verstappen diktál és a hollandnak van jobb esélye a végső elsőségre - sőt, akár már a soron következő helyszínen, Szaúd-Arábiában bajnok lehet. Hogy ehhez mi kell?

Verstappen nyer, megfutja a leggyorsabb kört, Hamilton pedig nem jobb a hatodik helynél - ez nyilvánvalóan csak úgy jöhet össze, ha a britnek valamilyen problémája adódik. 

Verstappen nyer, de nem futja meg a leggyorsabb kört, Hamilton pedig nem jobb a hetedik helynél - szintén csak valami probléma miatt jöhet létre.

Verstappen csak második a leggyorsabb körrel, Hamilton maximum tizedik - igazán őrült futamnak hangzik...

Verstappen csak második leggyorsabb kör nélkül, Hamilton pedig nem szerez pontot - motorhiba, defekt, baleset, egyéb hasonló események hatására képzelhető el.

00121030_290



Papíron Dzsidda a Mercedesnek kedvezhet, Hamilton oda ismét bivalyerős motorral érkezik és az elvárás az, hogy ő lesz a leggyorsabb - de mi történik, ha ezt megint győzelemre váltja? Jelenleg nyolc pont a hátránya, a realitás viszont az, hogy így már teljesen mindegy, hogy Szaúd-Arábiában övé lesz-e a leggyorsabb kör - ha nyer, akkor vagy egálban, vagy maximum két pont hátrányban lesz Verstappenhez képest. Ez tulajdonképpen nem számít, ugyanis pontegyenlőség esetén is Verstappen lenne a bajnok a szezon végén, hiszen ő nyert több futamot az év során.

Vagyis ha Hamilton nyer Dzsiddában és Verstappen a második, akkor mindenképpen úgy megy el a mezőny a szezonzáróra Abu-Dhabiba, hogy Verstappen áll az élen és ha mindketten nulláznak ott, akkor ő a bajnok - az idei puskaporos, ütközésekkel, kétes manőverekkel tarkított szezon végéről tényleg más sem hiányozna, mint az, hogy esetleg a holland minden eszközt bevetve lenullázza mindkettejüket és mondjuk a sportfelügyelők döntenének a vb-címről...

Ennek elkerüléséhez Hamiltonnak a Mercedes extra erejére és Valtteri Bottasra lenne szüksége. Akkor tudná elkerülni ezen forgatókönyv lehetőségét, ha Dzsiddában egyrészt nyerne, másrészt a Mercedes tényleg olyan gyors lenne, ahogy azt a legtöbben várják és még Bottas is megelőzné vele Verstappent, aki maximum a harmadik helyet tudná elhozni - ebben az esetben sem számít igazán ott a leggyorsabb kör, mert ha ebben a sorrendben futnak be, akkor mindenképpen Hamilton érkezik előnnyel Abu-Dhabiba, vagyis a páros nullázás már az ő érdekeit szolgálná, nem Verstappenét. Persze egy túl extrém manőver és a versenyfelügyelők kiemelt szerepe ekkor is benne lehet a pakliban...

Összegezve: Hamilton bakijával Verstappen akár már Dzsiddában is világbajnok lehet, a britnek pedig az egyetlen reális útja az lehet a cím felé, ha mindkét hátralévő helyszínen nyer - ha ezt megteszi, akkor mindegy, hogy mi történik mögötte, nyolcadszor is ő lesz a bajnok. Ha viszont a kettőből egyszer kikap, vagy bármilyen gondba kerül, az szinte automatikus Verstappen-elsőséget jelent. Még egy érdekesség: ha Hamilton elvégzi a munkát, akkor úgy lehet bajnok, hogy az utolsó négy futam mindegyikét megnyeri. 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?