Elektromos SUV-t vásárolt Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/21496
A Mercedes közösségi médiás posztja szerint Lewis Hamilton Ausztráliában első köreit tette meg az új Mercedes-Benz EQC volánja mögött. „Meggyőzte őt? Máris rendelt egyet…” – árulta el a poszt, hogy a versenyző bejelentkezett egy példányért az elektromos típusból.
New whip @LewisHamilton got his first laps in with the all-new electric @MercedesBenz EQC in Oz!
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) 2019. március 21.
Was he impressed? He’s already ordered one... #SwitchtoEQ #FutureMobility pic.twitter.com/WRBRIse1O8
Ezt kapták karácsonyra az F1-esek – egymástól!
https://formula.hu/parc-ferme/31062
Szokás szerint idén is megszervezte az F1 a pilótáinak a „Titkos Télapó” játékot. Emlékszünk még az osztálykarácsonyokra, amikor ki-ki húzott valakit, és azt megajándékozta? Épp ezt csinálták a mezőny tagjai is. Voltak, akik igencsak kreatív meglepetéssel készültek, ám azt már sok esetben nehéz volt kitalálni, vajon kitől is származik a csomag.
A videó a képre kattintva indul is.
Ezek voltak a legnagyobb mentések 2021-ben a MotoGP-ben
https://formula.hu/parc-ferme/31060
Ha látványos mentésekről van szó, természetesen nem készülhet összeállítás Marc Marquez nélkül, de a spanyol csak a harmadik helyet szerezte meg a MotoGP idei listáján, amelynek élén egy misanói Moto2-es megmozdulás zárt:
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Vajon mi történik az éjszakai műszak alatt egy F1-es gyárban?
https://formula.hu/parc-ferme/31061
A munka soha nem áll meg egy F1-es csapatnál, amint azt a Mercedes által közzétett videó is bizonyítja. A dolgozók éjt nappallá téve, keményen végzik munkájukat, amíg a többiek úton vannak, a kulisszák mögé azonban ritkán engednek betekintést. A Mercedes most csodás „karácsonyi ajándékkal” lepett meg bennünket: megmutatták, mi történik az éjszakai órákban a főhadiszálláson. A videó a személyzet különböző tagjait mutatja, amint munkába állnak, miközben mi még éppen a legédesebb álmunkat alusszuk.
Ki lett a legtöbbször a Nap versenyzője 2021-ben?
https://formula.hu/parc-ferme/31059
A mögöttünk hagyott szezon során is minden nagydíjon megszavaztatták a nézőket arról, hogy szerintük ki volt a Nap versenyzője. Mint az az alábbi képen is látszik, Sergio Perez volt a király ebből a szempontból, aki négy alkalommal gyűjtötte be a díjat, megelőzve a háromszor élen végző Max Verstappent és Lando Norrist. Két-két futamot „húzott be” Lewis Hamilton, Fernando Alonso, Sebastian Vettel és Charles Leclerc, míg rajtuk kívül Carlos Sainz, Daniel Ricciardo és Kimi Raikkönen lett egyszer-egyszer a Nap versenyzője.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Szigorodik a versenyre való kvalifikáció feltétele a MotoGP-ben
https://formula.hu/parc-ferme/31058
Több kisebb-nagyobb szabályváltoztatást is bejelentettek a gyorsaságimotoros-vb-n a 2021-es esztendő végén. Az egyik legfontosabb, hogy 2022-től kezdődően az eddigi 107 százalék helyett 105 százalékos határt vezetnek be a futamra kvalifikálás szempontjából: csak az állhat rajthoz a versenyen, aki valamelyik szabadedzésen vagy időmérős etapban az élen végző köridejének 105 százalékán belüli eredményt ért el. A sportszabályzat változtatása érinti a korhatárlimiteket, erről már korábban is írtunk.
A technikai szabályzatban újítás, hogy immár nem elég tervrajzon benyújtani a homologizációhoz a motorok burkolatát, hanem vagy egy mintadarabot, vagy egy 3D-s CAD-modellt kell a technikai delegált részére bocsátani. Változik némileg a féktárcsák mérete, valamint új előírás, hogy a versenyzők bukósisakja csak a biztonságot szolgáló elemeket tartalmazhat, kizárólag aerodinamikai célzatú részeket nem (ezt a technikai igazgató hatásköre megítélni). Fontos módosítás még, hogy szigorítanak a sérülés, különösen az agyrázkódással járó balesetek utáni visszatérést megelőző vizsgálatokon. Emellett azt is bejelentették, hogy mostantól az olyan kihágások megállapítására, mint például a rajtnál való kiugrások vagy pályaelhagyások, egy új pozíciót vezetnek be, amely szabad fordításban a „tények bírói” nevet kapta – az ő döntéseikkel kapcsolatban nem is lehet fellebbezni.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Így kívánnak boldog karácsonyt az F1-es pilóták
https://formula.hu/parc-ferme/31057
Még Abu Dhabiban készítették el az alábbi összeállítást, amelyben a versenyzők jókívánságait láthatjuk – alább pedig a Formula-1 karácsonyi üdvözlőlapját is láthatjuk, sok-sok apró érdekes részlettel:
A few Christmas wishes from our drivers to you pic.twitter.com/LKIwiQy64X
— Formula 1 (@F1) December 25, 2021
Wishing you a very happy Christmas from all of us at F1! pic.twitter.com/kQKmctTxcg
— Formula 1 (@F1) December 25, 2021
Rosbergéknél angyallá változtak a gyerekek
https://formula.hu/parc-ferme/31055
Nico Rosberg és családja tetőtől talpig zöldbe öltöztek karácsonyra, akár azt is hihetnénk, hogy a Szent Patrik napi parádéra készülnek. Két lánya, Naila és Alaia arcát viszont kitakarták, hogy egy angyal arca nézzen vissza ránk róluk, ami meglehetősen különös, Rosbergéknél viszont már bevett szokás, hogy így őrizzék a gyerekek inkognitóját - de talán sokunk tekintetét nem is ez fogta meg elsőre...
Merry Christmas from the Rosbergs Hope you all get to spend some wonderful quality time with your loved ones! pic.twitter.com/lYCqUEI1it
— Nico Rosberg (@NicoRosberg) December 25, 2021
Mikor volt a leghosszabb szünet két szezon között?
https://formula.hu/parc-ferme/31054
Még 85 nap van hátra a 2022. március 20-i Bahreini Nagydíjig, ami elhozza számunkra az új szabályok hajnalát, összesen pedig 98 napnyi szünetet kell kibekkelnünk az idei szezon utolsó és a következő első versenye közt. Persze ez mind semmi ahhoz képest, amit 2019 és 2020 között kellett átélnünk, amikor is 217 napig maradtunk F1 nélkül a koronavírus miatt, de még ez sem a leghosszabb szünet két szezon között. Ugyanis az első év, vagyis 1950 befejezése után 266 napon keresztül maradt Formula-1 nélkül a világ az 1950-es Olasz és az 1951-es Svájci Nagydíj között. Így már nem is tűnik olyan soknak az a 85 nap, igaz?
Megajándékozta egymást Verstappen és Perez
https://formula.hu/parc-ferme/31053
Az F1 újdonsült világbajnoka Max Verstappen és Sergio Perez - akinek komoly szerepe volt abban, hogy életben tartsa a a holland reményeit az utolsó futamon - megajándékozták egymást karácsony alkalmából. Hogy mivel? Azt nézzétek meg! Annyit azért elárulunk, hogy Verstappennek most már lesz mivel kémkednie.
Videó: ez volt Vettel 132 idei előzése
https://formula.hu/parc-ferme/31051
A négyszeres világbajnok lett a 2021-es F1-es szezon előzéskirálya, 132 alkalommal utasította maga mögé riválisait - most mind a 132 manővert megnézhetjük ezen a linken, vagy a képre kattintva!
A Raikkönen család a tengerparton fekve kívánt boldog karácsonyt
https://formula.hu/parc-ferme/31052
A Jégember Instagramján az alábbi kép jelent meg a pilótáról, feleségéről és két gyermekéről:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Sainz csak egy gyors Ferrarit akar, a többit majd megoldja
https://formula.hu/parc-ferme/31050
Carlos Sainzot az olasz Sky Sports kérdezte egy gokarteseményen arról, hogy hogyan látja a mostani helyzetét és hogy mit tervez 2022-re. A spanyol egyértelmű választ adott:
"Nyilván fontos, hogy legyőzzük az egyetlen olyan pilótát, aki azonos autóban ül (ő most legyőzte Charles Leclerc-t), de nem hiszem, hogy ez bármin is változtatna a csapaton belüli helyzetemen, státuszomon. Ami pedig a jövőt illeti: Max Verstappen és Lewis Hamilton sem legyőzhetetlen. Én csak egy olyan Ferrarit szeretnék, ami gyors, mint egy rakéta, a többit majd én megoldom."
fotó: dppi
Megérkezett a szezon animációs paródiája
https://formula.hu/parc-ferme/31049
Akárcsak a szezon felénél, a 2021-es évad végeztével is elhozta a mára már megszokottá vált animációs bolondságát az F1, melyben a szöveget a kontextusból kiragadva értelmezik újra egy-egy vicces animáció képében. A videó a képre kattintva tekinthető meg!
Kellemes ünnepeket kíván a Formula.hu csapata!
https://formula.hu/parc-ferme/31048
Békés karácsonyt és sikerekben gazdag új évet kívánunk minden kedves olvasónknak!
Ezzel a videóval foglalja össze 2021-es szezonját a Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/31047
Két fiatal versenyző, öt dobogós helyezés, de a fókuszban a tanulás és a következő szezonra való összpontosítás: erről szólt a Scuderia idei éve, amelyből az alábbi videóba ragadtak ki pillanatokat.
A kék zászlók bajnokságában Mazepin dominált
https://formula.hu/parc-ferme/31046
Az alábbi lista megmutatja, hogy az egyes versenyzők hány kék zászlót kaptak a 2021-es szezon során (az F1ally Twitter-felhasználó adatai alapján). A sorrend eleje tükrözi a mezőny végének erőviszonyait: a két Haas messze az élen, de csapaton belül Nyikita Mazepin 234 kék zászlóval jócskán felülmúlta a 166 kék zászlót kapó Mick Schumachert. Mögöttük a két Williams és Antonio Giovinazzi Alfa Romeója, vannak azonban meglepetések is a listán, Esteban Ocon szokatlanul elöl, a hatodik helyen áll.
Két versenyzőnek egyáltalán nem lengették a kék zászlót: ez is mutatja, Max Verstappen és Lewis Hamilton mennyire kiemelkedtek a 2021-es mezőnyből.
The blue flag championship. Credit to @f1ally for the data pic.twitter.com/GH62dJkvxP
— WTF1 (@wtf1official) December 23, 2021
Így került fel Ricciardóra az Alonso-tetkó - videó
https://formula.hu/parc-ferme/31043
A pilóták egymásnak adott karácsonyi ajándékai között kapta Daniel Ricciardo az Abu Dhabiban már bemutatott Alonso-tetoválást. Először azt hitte, hogy Valtteri Bottastól kapott bort azzal, hogy "alkoholt érzek, az emberek jól ismernek", illetve "szerintem ez Valtteri Bottasé, mert ő szereti a vöröset", de aztán megtalálta a tetoválást...
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Eggyel kevesebb versenyből áll a DTM 2022-es naptárja
https://formula.hu/parc-ferme/31045
Az októberben kiadott DTM-versenynaptár kilenc fordulót tartalmazott, ám volt egy kérdőjeles helyszín is: a június 3-5-i időpont mellett a „bejelentésre vár” megjegyzés állt. A valóságban ez a forduló Hollandiát, Assent takarta, amely még tárgyalásban állt a versenyrendezésről. A holland promóter a Covidra hivatkozva kedvezőbb feltételeket kért, de nem sikerült kölcsönösen elfogadható megoldásra jutni, így a meglevő szerződést felbontották. Assen az elmúlt három évben rendezett DTM-versenyt.
A versenynaptárban így négy német helyszín mellett Portugália, Olaszország, Belgium és Ausztria szerepel, a szezon április végétől október elejéig tart.
A DTM 2022-es versenynaptára:
1. Portimao, Portugália |
április 29. – május 1. |
2. Lausitzring, Németország |
május 20-22. |
3. Imola, Olaszország |
június 17-19. |
4. Norisring, Németország |
július 1-3. |
5. Nürburgring, Németország |
augusztus 26-28. |
6. Spa-Francorchamps, Belgium |
szeptember 9-11. |
7. Red Bull Ring, Ausztria |
szeptember 23-25. |
8. Hockenheim, Németország |
október 7-9. |
A Mercedes már be is indította jövő évi autóját
https://formula.hu/parc-ferme/31044
A csapatok gőzerővel dolgoznak 2022-es projektjükön, az élen pedig a közösségi média tanúsága szerint a Mercedes jár. Az elmúlt években szokássá vált, hogy a csapatok rövid videót vagy legalább hanganyagot tesznek közzé új versenygépük motorjának első beindításáról. A Mercedesnél már sor is került erre a műveletre karácsonyt megelőzően: Toto Wolff, a csapatfőnök videóhívás formájában volt jelen az eseményen. Íme a W13 első beindítása:
A new era of @F1 starts right here…
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) December 23, 2021
Firing up our 2022 F1 car for the first time - the W13 is ALIVE. pic.twitter.com/fphuaVp2dI
A Haas is elért egy jelentős mérföldkőhöz 2022-es modelljével: szintén a közösségi médiában jelentették, hogy a VF-22 átesett a kötelező törésteszten, ezzel megkapta a szükséges homologizációt. Ez pozitív hír a csapattól, amely idén nagyon későn készült el autójával, csupán a bahreini teszt kezdetén végeztek az összeszerelési folyamattal.
VF-22 preparations firmly on-track ahead of the 2022 season with our new chassis homologated #HaasF1 pic.twitter.com/S4vR68Arso
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) December 23, 2021