Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Mi is írtunk róla, a lent meghallgató Formula Motocast-adásban pedig szintén hosszasan beszéltünk arról, hogy idén három halálos baleset is történt az utánpótlás-sorozatokban: Jason Dupasquier (Moto3), Hugo Millan (European Talent Cup) és Dean Berta Vinales (Supersport 300) néhány hónap leforgása alatt hunyt el tragikus körülmények között, több szempontból is hasonló incidens következtében. A szakértők problémaként jelölték meg, hogy esetleg túl fiatalon indulhatnak a juniorszériákban a motorosok, valamint túl sokan szerepelnek a kategóriákban.
Mindezekre reagált a FIM pénteken bejelentett szabályváltozás-csomagja, amelyben mindenekelőtt a minimum életkorhatárok megemeléséről ejtenek szót. Egyfelől a gyorsaságimotoros-világbajnok összes géposztályában 18 év lesz a 2023-as idénytől kezdődően – ez a MotoGP-ben eddig is így volt, a Moto2 és a Moto3 szempontjából viszont változás, hiszen ott 16 év volt a korhatár. A FIM Moto3-as junior-vb és a Red Bull Rookies Cup bajnoka továbbra is kivételt fog képezni, a győztes már 17 évesen debütálhat a Moto3-as kategóriában.
Ami a többi szériát illeti: a Supersport-világbajnokságon ugyancsak 18 évre emelkedik az alsó korhatár, a Supersport 300-as vb-n 15-ről 16 évre emelik, ahogy a Moto3-as junior-vb-n is, míg a Red Bull Rookies Cupnál 14 helyett 15 év lesz a minimum limit. Fontos változás az is, hogy a Dorna által szervezett tehetségkutató sorozatokban, mint például a European Talent Cup és annak egyéb regionális megfelelői, 2022-től legalább 13 éves, 2023-tól pedig minimum 14 éves versenyzőket engedhet a mezőnybe. Mindegyik esetben érvényes egyébként az, hogy aki az eddigi szabályozásnak megfelelően már fiatalabban elkezd szerepelni az adott kategóriában, az 2022-től és 2023-tól is folytathatja ott a versenyzést.
Néhány széria esetében a mezőny létszámát is korlátozzák. A Talent Cupok és egyéb a ranglétra alsó fokát jelentő sorozatoknál maximum 30 fő indulhat a versenyeken, míg a Moto3-as junior-vb, a CEV Repsol egyéb kategóriái és a Supersport 300-as vb esetén ez a korlát 32 induló.
Az egyéb biztonsági intézkedések közé tartozik, hogy 2022-től kezdődően minden egyes FIM által szervezett gyorsasági sprintkategóriában kötelező lesz a légzsák használata. A kommunikációs eszközöket tekintve pedig a közlemény kiemeli, hogy a műszerfalra küldött üzenetek és a LED-fényjelzések révén sokat léptek előre az utóbbi időszakban, a következő lépcsőfokot pedig egy olyan rendszer kifejlesztése lesz, amellyel szinte azonnal tudják jelezni a versenyzőknek, hogy előttük baleset történt a pályán.