DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 5. szombat

Elektromos SUV-t vásárolt Hamilton

A Mercedes közösségi médiás posztja szerint Lewis Hamilton Ausztráliában első köreit tette meg az új Mercedes-Benz EQC volánja mögött. „Meggyőzte őt? Máris rendelt egyet…” – árulta el a poszt, hogy a versenyző bejelentkezett egy példányért az elektromos típusból.

Egy vadonatúj Honda is feltűnik a TCR Világsorozat rajtrácsán

Újabb versenyzővel bővült a jövő hétvégén startoló TCR World Tour mezőnye: a JAS Motorsport bejelentette, hogy a Túraautó-világkupából is ismert Nestor Girolami az észt ALM Motorsport színeiben fog indulni a vadonatúj TCR-modelljükkel, a Honda Civic Type R TCR FL5-össel. Az argentin versenyző részvétele ugyanakkor egyelőre az első négy európai fordulón – Portimao, Spa, Vallelunga és a Hungaroring – biztos, a dél-amerikai, ausztrál és ázsiai helyszíneken való szerepléséről később fognak dönteni. Az ALM Motorsport viszont új szereplő a túraautózás aktuális nemzetközi csúcsszériájában: a Honda TCR-gépeit fejlesztő JAS és az istálló kapcsolata 2018-ra nyúlik vissza, az elmúlt két szezonban a TCR Italy sorozatban versenyeztek.

Ezzel már négy plusz egy márka és összesen nyolc plusz kettő versenyző indulása vált hivatalossá a TCR Világsorozatban (Ben Bargwanna és a Peugeot is csak néhány állomáson fog feltűnni). Viszont a JAS és a Honda egyelőre nem kommunikálta, hogy lesz-e Girolamién kívül több Civic is a rajtrácson, ahogy azt sem, hogy mi lesz a sorsa a WTCR-ben eddig őket erősítő Tassi Attilának, Esteban Guerrierinek és Tiago Monteirónak. A Cupra egyelőre ugyancsak nem adott hírt magáról a World Tourral kapcsolatban.

tcr-girolami-honda

Már százezren követelik Hamiltonnak a 2021-es vb-címet

Másfél éve, órákkal a 2021-es Abu Dhabi Nagydíj után írtak ki egy kérelmet a Change.org petíciós oldalra arról, hogy módosítsák a verseny végeredményét és adják oda a futamgyőzelmet Lewis Hamiltonnak, mivel egy szabályokkal ütköző döntés következtében bukta el azt. December 12-én nem szolgáltattak igazságot, a fiatal generáció és jövőbeli versenyzők számára pedig nagyon rossz üzenetet közvetít, ha az eredmény marad – írja a petíció.

Bár az Abu Dhabi verseny már nagyon távolinak tűnik, az aláírók száma még mindig nő és nő: a támogatók száma most lépte át a százezret. Ebből az apropóból a petíciót elindító Patel Gordon-Bennett-tel a RaceFans.net interjúzott: a hölgy elmondta, Hamilton mindig kiáll másokért, ezért úgy érezte, ideje van, hogy mások is kiálljanak mellette, mivel méltánytalanság érte. Hozzátette, nem áll kapcsolatban egy F1-es csapattal sem, és sem a Mercedestől, sem Hamiltontól nem kapott eddig visszajelzést. Arra ő sem számított, hogy a petíciót ennyien aláírják – egy időre el is feledkezett róla, majd arra döbbent rá, hogy már nyolcvanezernél tart a számláló.

Fotó: DPPI

Mesterséges intelligenciával készített Schumacher-interjúval verték át az olvasókat

Kihúzta a gyufát a német Die Aktuelle bulvárlap szerkesztősége Németországban. A lap ugyanis címlapsztoriként közölt egy „exkluzív” interjút a 2013-ban síbalesetet szenvedett Michael Schumacherrel. „Az első interjú”, „világszenzáció” – ilyen hangzatos címekkel harangozták be az interjút. „Az életem teljesen megváltozott” – olvasható a belső oldalakon az idézőjeles főcím.

Bár vannak célzások (például a címlapon a „megtévesztően valódinak tűnik”), csak a szerző nélküli cikk végén árulják el, az interjút teljes hosszában a mesterséges intelligencia generálta. A lap egy olyan AI-weboldalról töltötte le, amely azzal reklámozza magát, hogy a felhasználók kedvenc hírességeikkel cseveghetnek.

Az AI manapság megkerülhetetlen téma, és a hasonló szövegek sűrűn felbukkannak a hagyományos és közösségi médiában, de a német lap egyértelműen túlment a határon, az eladás érdekében próbálta megtéveszteni az olvasókat.

Fotók: ezzel a speciális festéssel tiszteleg Craig Breen előtt a Hyundai

A Hyundai WRC-csapatának gyári pilótája, Craig Breen múlt héten vesztette életét egy tragikus tesztbalesetben a Horvát Ralira való felkészülés közben. A csapat végül úgy döntött, hogy rajthoz áll a megmérettetésen a három helyett két autóval, amelyeket Breen tiszteletére átszíneztek: a gyászt jelképező fekete mellett ír nemzeti színekbe öltöztették az i20 Rally1-eket.

hyundai4

hyundai5

Négy pilótával tesztelt a Ferrari Mugellóban

A tavaszi szünetben a korábbi Toszkán Nagydíj helyszínére szervezett tesztet a Ferrari SF21-es modelljével. A 2021-es autót kézről kézre adták a tesztpilóták: a két tartalék, Robert Svarcman és Antonio Giovinazzi, valamint a két fejlesztőpilóta, Antonio Fuoco és Davide Rigon.

Svarcman a teszttel a fiatal versenyzőknek kötelezően biztosítandó idei két szabadedzés-szereplésre is készült, a másik olasz versenyző pedig a WEC portimaói hatórás versenyéről érkezett Mugellóba. Rigon számára a teszt hosszú szünet utáni visszatérés volt, a 36 éves GT-versenyző először vezetett hibrid F1-es autót, utoljára ugyanis 2013-ban tesztelt pályán a Ferrarinak.

Videó: így tereli Loeb az elektromos Lanciát

Sebastien Loeb a Lanciával tér vissza a Ralikrossz-vb-re, és már tesztelte is az elektromos Deltát: erről mutatunk egy videót.

Mire világít rá a 2008-as szingapúri botrány és Piquet nyilatkozata?

Pitwall című heti hírösszefoglalónkban tárgyaltuk meg, hogy milyen irányba mutat az utóbbi időben megint felmerülő 2008-as szingapúri ügy, amikor Nelson Piquet Jr. szándékosan, Flavio Briatore utasítására tette falba a Renault-t, hogy ezzel megszerezzék a futamgyőzelmet Fernando Alonso számára. Most Piquet nyilatkozatára reagáltunk, a vonatkozó rész 34:26-tól meghallgatható!

Fotók: ezzel a gyönyörű festéssel támad Le Mans-ban a Peugeot

Speciális fényezést kap a Peugeot 9x8 hypercar a Le Mans-i 24 órás versenyre: erről mutatott fotókat a csapat.

peugeot1

peugeot2

peugeot3

Foci, golf, medence: Portugáliában töltődött fel hétvégén Sainz

A Ferrari pilótája osztott meg néhány fotót a hétvégéjéről: Portugáliában járt, ahol igyekezett kikapcsolni, és feltöltődni a hamarosan folytatódó F1-es szezonra.

 

Videó: Hülkenberg szemlátomást jól érzi magát az F1-es paddockban

A Haas tett ki egy rövid videót Nico Hülkenberg egy-két vicces jelenetéről az elmúlt hetekből: úgy fest, hogy élvezi, hogy újra ott van az F1 körforgásában.

 

Most te is segíthetsz az F1 23 fejlesztésében!

Az EA Sports tette közzé közösségi felületein, hogy olyan vállalkozó szellemű gamerek jelentkezését várják, akik segíthetnek nekik az F1 23-as játék fejlesztésében. A béta tesztelés zártkörű lesz, ugyanakkor bárki bekerülhet a szerencsések közé. További részletek és jelentkezési lehetőség itt.

Videó: Tíz alkalom, mikor tetőfokára hágott a hangulat az időmérőn

Az F1 YouTube-csatornája összegyűjtött tíz olyan alkalmat, mikor már a kvalifikáción olyan dolgok történtek, amikre még a verseny alatt is felkapnánk a fejünket. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Leclerc Gaslyval járt hétvégén a monacói tenisztornán

A Monte-Carlo Masters férfi ATP-tenisztornán járt hétvégén Charles Leclerc és Pierre Gasly, íme néhány fotó Leclerc közösségi oldalán erről:

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Charles Leclerc (@charles_leclerc) által megosztott bejegyzés

Repül, síel, élvezi az életet F1-ből való távozása óta Angela Cullen

Saját közösségi oldalán mutatja meg Angela Cullen, hogy mihez kezd a felszabaduló idejével, mióta nem dolgozik Lewis Hamilton mellett a Formula-1-ben. Cullen régi álmát valóra váltva a repüléssel foglalkozik, síel, és jól érzi magát: posztolt az F1-ről is, de most nem ekörül forognak a mindennapjai.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Angela Cullen (@cullen_angela) által megosztott bejegyzés

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Angela Cullen (@cullen_angela) által megosztott bejegyzés

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Angela Cullen (@cullen_angela) által megosztott bejegyzés

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Angela Cullen (@cullen_angela) által megosztott bejegyzés

 

Cserkuti Öcsi emlékének ajánlotta a győzelmet Nagy Norbert

A korábbi túraautós, Nagy Norbert 2019-ben váltott szakágat, azóta az autósport különleges válfaját képező hegyi felfutóversenyeken indul az Európa-bajnokságon. Egyik nagy elődje a néhai Cserkuti József volt, a hegyi versenyek legendája, akinek halálhíréről múlt héten számoltunk be.

Nagy hétvégén Saint-Jean-du-Gard-ban, az Európa-bajnokság 2023-as szezonnyitóján versenyzett: a BMW E46 330Ci-vel futamgyőzelmet szerzett a négyfős a Group 5 kategóriában, miközben összetettben a 24. helyen végzett. A versenyző stílusosan Cserkuti Öcsi emlékének ajánlotta fel a sikert.

Futamáról az alábbi videóban látható onboard felvétel (a nyilatkozat után ajánljunk egy gyors hangerő-csökkentést):

Potenciális világbajnokot rúgott ki a Red Bull – döbbent rá az ex-F1-es

A szóban forgó megszólaló a Formula-1-be Toro Rossóval minden idők legfiatalabbjaként bejutó, de csupán két és fél szezon után kikerülő Jaime Alguersuari – akinek egyetlen csapattársa a királykategóriában Sebastien Buemi volt. Alguersuarit mostanában DJ karrierje foglalkoztatja, elszakadt az autósporttól, de hétfő reggel elmerengett a múlton: a hétvégén Toyotával WEC-fordulót nyerő Buemi kapcsán döbbent rá valamire a reggeli kávé közben, amit a közösségi médiában osztott meg.

„Épp reggelizek és rájöttem valamire…” – kezdődik furcsa felütéssel a poszt. „11 évvel ezelőtt azt mondták, azért váltottak le minket, mert nem vagyunk győztesek. Hagyjunk most engem, de amíg kávéztam, megtudtam, hogy a volt F1-es csapattársam, Sebastien Buemi továbbra is futamokat és trófeákat nyer.”

„Azt már el is felejtettem, hány világbajnoki címet szerzett. Nem csupán örülök neki és büszke vagyok rá, de arra is rádöbbentem, vajon mennyi futamgyőzelmet és talán világbajnoki címet nyert volna a Red Bull Racinggel az F1-ben. Megint kérem, ne ítélkezzetek, ez csak a személyes véleményem az egykori csapattársamról, amely statisztikákon és tényeken alapszik. Semmilyen arra irányuló célzás nincs benne, én milyen teljesítményt nyújthattam volna” – írta Alguersuari.

Amit a spanyol már nem tart számon: Buemi háromszoros világbajnok lett a WEC-ben, egyszer pedig a Formula-E bajnoki címét is megszerezte F1-ből való 2011 végi távozása után. Valóban nagy talán (nem Alguersuari az első és utolsó, akiben ez felmerült), mit érhetett volna el a Formula-1-ben, ha tovább marad.

Breen tiszteletére vesz részt a Horvát Ralin a Hyundai, az elhunyt pilóta temetését élőben közvetítik

Hivatalos közleményben tudatta a Hyundai WRC-csapata, hogy nem lép vissza a csütörtökön kezdődő horvát futamtól. Mint ismert, az erre való felkészülés során, teszt közben életét vesztette a csapat pilótája, Craig Breen. A Hyundai azt közölte, hogy Breen tiszteletére, előtte adózva vesznek részt a versenyen, de a három helyett csak két autóval: Breenébe nem ültetnek be senkit, Thierry Neuville és Esapekka Lappi viszont ott lesz a másik két i20 Rally1-gyel.

A hírek szerint a hétvége során nemcsak a Hyundai, de a többi csapat tagjai is fekete karszalaggal emlékeznek majd az életét vesztő ír pilótára.

Breen temetése egyébként kedden délután, magyar idő szerint 14 órakor lesz Írországban, ahonnan élőben közvetítik majd a szertartást.

Egy hír a WRC vezetésétől is érkezett: az FIA-val egyetértésben Breen rajtszáma, a 42-es visszavonultatása mellett döntöttek a szezon végéig.

breen1

 

A bahreini tesztbeugrás után a Formula-E-ben tűnik fel Drugovich

Az Aston Martin tartalékpilótája, Felipe Drugovich, aki státusza alapján jelen van a nagydíjhétvégéken, de nem versenyez egy szériában sem, részt vesz a Formula-E éves újonctesztjén, melyet Berlinben tartanak az e-Prix utáni hétfőn. A 2022-es Formula-2-es bajnok a Maserati autóját próbálja ki. Tekintve az F1-es rajtrács korlátozott lehetőségeit, az ismerkedő teszt fontos tapasztalat lehet még Drugovich pályafutását tekintve.

Az újoncteszten a Formula-E csapatai két autóval tesztelnek, így 22 új versenyző kóstolhat bele az elektromos szériába. Közöttük Drugovich mellett más F1-es kapcsolódású pilóták is akadnak, például Jack Aitken, a Williams korábbi tartalékpilótája és a 2020-as Szahíri Nagydíj beugrója, aki az Envisiont vezeti. Az egykori Manor-pilóta Roberto Merhi a Mahindra, az Alpine-akadémista Victor Martins a Nissan, a Red Bull kötelékébe tartozó Zane Maloney az Andretti autójába ül. Talán a legérdekesebb szereplő pedig az ex-F1-es Danyiil Kvjat lesz – a Lamborghini LMDh-projektjéhez pár napja leigazoló orosz várhatóan a NIO-val tesztel, de ezt még nem erősítették meg.

Visszatér Loeb a ralikrosszba – egy Lancia Deltával

Két autósport-legendával lesz gazdagabb a Ralikrossz-világbajnokság 2023-as mezőnye. Sebastien Loeb az ikonikus B csoportos raliautót megidéző Lancia Delta Evo-e volánja mögé ül a szezonban. A kilencszeres ralivilágbajnok az utóbbi években WRC-beugrásain, Dakaron és terepraliban, valamint Extreme-E-ben elért eredményeivel hívta fel magára a figyelmet (utóbbi szériában 2022-ben bajnok lett). A WRX-ben korábban, 2016 és 2018 közt töltött három szezont a Peugeot versenyzőjeként, két döntős győzelmet szerzett ezalatt.

Az azóta jelentősen átalakult, elektromossá vált világbajnokságba tér vissza Loeb 49 évesen: elmondása szerint a decemberi teszt győzte meg. A Special ONE Racing két Lanciájának egyikét vezeti – a másikba a csapattulajdonos és szintén rutinos vb-résztvevő Guerlain Chicherit ül, aki a 2022-es nürburgringi évadzárón debütált a retrókinézetű autóval. Az akkor még GCK Motorsport néven futó francia csapat kapott új nevet, Chicherit pedig idei célként egy győzelmet jelölt meg.

Loebbel és Chicherittel együtt a június 3-4-én Portugáliában induló vb-szezon öt résztvevője ismert. A Hansen Team a szokásos Timmy Hansen – Kevin Hansen duóval indul, Niclas Grönholm pedig változatlanul a CE Dealer Team versenyzője lesz.

„Nem volt könnyű” – a Mercedes-rajongóknak üzent Toto Wolff

Újabb halovány szezonkezdeten van túl a Mercedes: Bahreinben és Dzsiddában különösen gyengén szerepeltek, Melbourne-ben viszont a második erőnek tűntek, amit Lewis Hamilton dobogós helyezésével nyomatékosítottak. Az istálló keményen dolgozik az elsőként Imolára várt fejlesztési csomagon, amely a W14-es kinézetét is átrajzolhatja – addig pedig a csapatfőnök Toto Wolff üzent a szurkolóiknak:

„Üdv mindenkinek! Csak el akartam mondani, hogy rendkívül hálásak vagyunk azért, ahogy támogattatok a szezon eddigi részében. Nem volt könnyű, de ha az lett volna, nem lenne annyira izgalmas és nem lenne Formula-1, ami az autósport csúcsa. A gyárainkban mindenki rendkívül elfoglalt és teli gázzal dolgozott azon, hogy felkészüljünk a pályára való visszatérésre. Izgatottan várjuk mindezt és azt, hogy mindannyian szorítsatok nekünk, ahogy versenybe szállunk a következő dobogónkért, győzelmünkért vagy bajnokságunkért” – fogalmazott az alább is megtekinthető Mercedes-videóban Wolff.