DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 26. csütörtök

Hogy mi a különbség a Paul Ricard és egy labirintus között? Semmi!

Legalábbis az internet népe szerint, amely megtalálta a mémforrást a Le Castellet-i pálya ezerféle vonalvezetési lehetőségében. Például ebben az Instagram-posztban:

 

Goodwoodban debütál a Red Bull Newey által tervezett hypercarja, az RB17-es

Amikor múlt héten bejelentették, hogy Adrian Newey 2025 első negyedévében elhagyja a Red Bull Racinget, a közleményben azt is kiemelték, hogy az F1-es csapattal kapcsolatos munkák helyett a tervezőzseni az energiaitalosok hypercarján, az RB17-esen fog dolgozni a közeljövőben. Most pedig a Red Bull bejelentette, hogy a Newey által tervezett autó a Goodwoodi Sebességfesztiválon fog debütálni a nagyközönség előtt idén júliusban, egész pontosan 12-én, pénteken.

Az RB17-es – amely nevét azok után kapta, hogy ezt a sorszámot átugrották a Formula-1-es versenygépeknél, miután a 2021-es autót a szabályok relatív változatlansága miatt RB16B-nek keresztelték el – kétüléses karbon monocoque alvázzal és V10-es motorral lesz felszerelve, és mindössze 50 darabot fognak gyártani belőle, amelyek 5 millió euróba fognak kerülni.

A Red Bull egyébként is nagy erőkkel lesz jelen Goodwoodban, hogy megünnepeljék az F1-es csapat fennállásának 20. évfordulóját: ott lesz Christian Horner csapatfőnök, a 13-szoros nagydíjgyőztes David Coulthard, a bikák legrégebb óta szolgáló bemutatózó versenyzője, Patrick Friesacher, no meg persze számos korábbi Formula-1-es masinájuk.

f1-rb17-newey

Két és félszeres fizetést kaphat Hülkenberg az Audinál

Nemrég jelentették be, hogy Nico Hülkenberg 2025-től a jelenleg Stake F1 Team néven futó alakulatnál fog versenyezni, és mivel többéves a megállapodás, ez azt is jelentő, hogy a német lett a 2026-ban a hinwili gárda partnereként érkező Audi első szerződtetett Formula-1-es pilótája. A Bild értesülései szerint pedig ez anyagilag is jövedelmező előrelépést jelent Hülkenbergnek: a 2023-as visszatérése előtt három évig a partvonalon kívülre kerülő és csak néhány beugrást teljesítő pilóta állítólag 5 millió eurós fizetést fog kapni a Saubertől/Auditól. Ez nagy növekedés a mostani 2 milliós haasos jövedelméhez képest – nem beszélve a korábbi évek „munkanélküliségével” összevetve.

Az Audi egyelőre nem jelentette be a második versenyzőjét, de Alessandro Alunni Bravi Sauber-főnök is elég egyértelmű utalást tett rá a minap, hogy Carlos Sainz lehet az elsődleges kiszemeltjük.

f1-hulkenberg-haas-miami

„Nem fogunk körbe-körbe ugrálni egy pont miatt” – Ocon

A 2024-es F1-es szezon eddigi legjobb versenyét teljesítette a Miami Nagydíjon az Alpine, amely az idényt sereghajtóként kezdte, vasárnap viszont Esteban Ocon tizedik helye révén a csapat megszerezte az első pontját, amellyel a konstruktőrök között át is ugrottak az egyelőre nulla egységgel álló Stake-et és Williamst. Ocon azonban jelezte: nem fognak örömtáncot lejteni emiatt, és még sok munka vár rájuk.

„Nem akarunk körbe-körbe ugrálni és túlzottan ünnepelni” – idézi a franciát a Motorsport. „Nyilván ez csak egy top 10-es helyezés. De figyelembe véve, hol voltunk néhány versennyel ezelőtt Bahreinben, ahol 19. és 20. helyeken végeztünk, találhatunk pozitívumokat ebben a versenyben.”

„Bébilépéseket teszünk jelenleg, és nyilván jó érzés ez, mert így motivált marad a csapat, hogy próbáljuk megérteni, mi történik a tempónkkal, miközben nem volt a legsimább a hétvégénk. De immár két versenyen kerültünk közel a pontokhoz: 11. hely Sanghajban, 10. hely most. Befértünk a pontszerzők közé, és határozottan jó érzés valamiféle jutalommal zárni a hétvégét” – fogalmazott Ocon, hozzátéve: az időmérős formájuk még mindig erősebb, mint a versenytempójuk, és úgy érezte, ha még néhány körig tart a futam, Nico Hülkenberg veszélyes lehetett volna a pontjára a Haasszal.

f1-ocon-alpine-miami

Másfél év után távozik posztjáról az FIA történetének első vezérigazgatója

Hamarosan, még ebben a hónapban távozik az FIA vezérigazgatói posztjáról Natalie Robyn. A Nemzetközi Automobil Szövetség történetében ő volt az első vezérigazgató, akit 2022 novemberében neveztek ki, és a feladata épp az volt, hogy segítsen megreformálni és modernizálni az elnök Mohammed ben Sulayemnek a szervezet felépítését. Robyn komoly tapasztalattal bírt az autóiparban, hiszen a Volvo svájci vezérigazgatója volt az FIA-hoz kerülését megelőzően, korábban pedig töltött be menedzsmenti pozíciókat a Nissannál és a DaimlerChryslernél is. A felek állítólag közös megegyezéssel válnak el: az Autosport információi szerint Robyn újra az autóiparban keresne magának új kihívást.

Nem ő egyébként az első, aki vezető beosztásból távozik az FIA-tól az utóbbi hónapokban. Tavaly Steve Nielsen sportigazgató és Tim Goss, az együléses szériákért felelős technikai igazgató egyaránt lemondott a pozíciójáról. Előbbi helyére Tim Malyont, utóbbi helyére Jan Monchaux-t nevezték ki nemrég.

natalie-robyn-fia-1

fotó: FIA

Verstappen olyat ért el a második helyével, amire 1957 óta nem volt példa az F1-ben

Max Verstappen nem nyerte a Formula-1-es Miami Nagydíjat, csupán a második helyen ért célba, mégis olyat mondhat el magáról, amit 67 éve senki. A sprintversenyen elért diadalával együtt ugyanis 26 pontot gyűjtött Miamiban, ami a hétvége legtöbbje, hiszen a nagydíjgyőztes Lando Norris nullázott szombaton. Azaz: Verstappen annak ellenére szerezte a hétvége legtöbb pontját, hogy nem ő nyerte a futamot, amit jelenleg nyilván a sprintek léte tesz lehetővé.

Ilyesmire legutóbb 1957-ben volt példa, amikor sprintek ugyan még nem voltak, ellenben az F1-ben még bevett szokás volt, hogy a versenyzők osztozzanak az autón, és ezáltal a pontok is megosszák egymás között. Az 1957-es Brit Nagydíjat így Stirling Moss és Tony Brooks közösen nyerte meg, a nyolc pontot kettéosztva négy vb-egységet kasszíroztak, míg a második helyen befutó Luigi Musso hatot, mivel ő egyedül teljesítette a távot – mutatott rá statisztikai összesítőjében a RaceFans.net portál.

f1-verstappen-p2-miami-redbull

Erősorrend: Norris mindjárt utoléri Sainzot

A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két állandó szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik.

A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.

A Miami Nagydíjat követően természetesen továbbra is Max Verstappen áll az élen, Carlos Sainz eddig stabilnak tűnő második helyére viszont egyre komolyabb veszélyt jelent Lando Norris:

f1-podcast-erősorrend

A Formula Podcast legfrissebb adása a podcastmegosztókon és YouTube-csatornánkon is meghallgatható:

Tsunoda az RB fejlődési ütemét dicséri

Erős hétvégét zárt Miamiban a Visa Cash App RB csapata, a szombati sprinten kettős pontszerzést értek el: Daniel Ricciardo negyedikként végzett, míg Yuki Tsunoda nyolcadikként ért célba. Tsunoda ezt követően a futamon is jól ment, hetedikként zárta azt, míg Daniel Ricciardo vasárnap a pontszerző zónán kívülre szorult.

Tsunoda rendkívül elégedett csapata teljesítményével és fejlődésével, a japán versenyző már 14 bajnoki egységet szerzett az eddigi hat forduló alatt, ez pedig azt jelenti, hogy pályafutása legerősebb szezonkezdete van a háta mögött.

„Sok pontot szereztünk a hétvégén, ami jól mutatja, hogy a gyárban lévő emberek nagyon keményen dolgoznak. Ez egészen hihetetlen teljesítmény, örülök, hogy képesek vagyunk annyi pontot szerezni, amennyit megérdemlünk” – mondta Tsunoda.

„Hoztunk néhány fejlesztést erre a hétvégére, ami sokat segített. Már az első szabadedzéstől kezdve jól éreztem magam az autóban, Daniel pedig a szombati sprinten negyedik lett. A versenyen hetedikként értem célba, még az egyik Mercedesnél is gyorsabbak voltunk. Soha korábban nem értünk el hasonlót az első versenyhétvégéken, elképesztő fejlődést produkáltunk” – tette hozzá a japán versenyző.

F1-kiállítás Bécsben: mit kell tudni róla?

Február elején nyitott meg Bécsben az F1 Exhibition, azaz az F1-kiállítás, a Formula.hu utazó tudósítója, Mészáros Sándor pedig már januárban körbejárhatta a helyszínt. Az esemény június közepéig tart, így aki még nem látogatott el és nem tekintette meg, annak sem késő!

Azt pedig, hogy miért nem érdemes kihagyni ezt a kiállítást egy igazi F1-rajongó számára, azt szövegesen (és fotógaléria formájában) ebben a cikkben, illetve egy videóban foglaltuk össze:

„220 ember igazolt a Mercedestől a Red Bull Powertrainshez” – állítja Horner

Hiába nem közvetlen riválisai egymásnak az elmúlt években, a Red Bull és a Mercedes csapatvezetői rendre megtalálják egymást a nyilatkozataikban. Az energiaitalosoknál az utóbbi időben az húzta ki a gyufát, hogy Toto Wolff Mercedes-főnök rendszeresen „udvarol” Max Verstappennek, akit megpróbál átcsábítani magukhoz. Erre már Oliver Mintzlaff Red Bull-vezérigazgató is reagált. Mindeközben viszont Zak Brown, a McLaren első embere pedig arra tett utalást az F1-es Miami Nagydíj hétvégéjén, hogy egyre több önéletrajz fut be hozzájuk a bikáktól, így aligha Adrian Newey lesz az egyetlen távozó tőlük. Ennek kapcsán érdemes megemlíti, hogy a napokban pletyka szintjén Jonathan Wheatley sportigazgató esetleges távozása is felröppent.

Most viszont válaszolt ezekre Christian Horner, a Red Bull Racing csapatfőnöke, aki úgy fogalmazott, hogy nem akar belemenni ezekbe a játszmákba – de azért pár érdekes számot így is bedobott: „Akkor többet foglalkoznék Toto problémáival, mint saját maga. Nincsenek aggályaim a Red Bull csapatának erősségét és mélységét illetően. Természetesen mindig lesznek mozgások a csapatok között. Nem is tudom, hány emberünk van idén, akiket a McLaren foglalkoztatott. A Mercedestől 220 embert szereztünk meg. 220-an jöttek át a HPP-től [a Mercedes motorrészlege] a Red Bull Powertrainshez. Szóval ha az emberek elvesztéséről beszélünk, én jobban aggódnék ez a 220 ember, semmint egy-két önéletrajz miatt” – szúrt oda a Mercedesnek Horner.

f1-horner-redbull-miami

„Egész hétvégén nem vezettem jól” – Alonso

A 2024-es idénye leggyengébb hétvégéjét produkálta az F1-es Miami Nagydíjon Fernando Alonso. A spanyol mindkét időmérőn kikapott csapattársától, Lance Strolltól, szombaton ráadásul már a Q2-ben búcsúzott az Aston Martinnal. A vasárnapi versenyen végül a 15. helyről a kilencedikig tört előre, de a hétvégén főként a megszólalásaival a címlapokra kerülő Alonso elismerte, hogy ő maga sem ment jól Miamiban:

„Egész hétvégén küszködtünk. Nem találtuk a beállításokat, nem találtuk a tempót, és én személy szerint sem vezettem jól egész hétvégén” – nyilatkozta az F1 TV kameráinak. „Egyszerűen nem hoztam ki a maximumot az időmérőn és a sprinten. Előző nap sem raktam össze egy tökéletes kört. A vasárnapi verseny jó volt, de semmi látványos. Úgyhogy erősen kell visszatérnünk. Vannak hullámhegyek és -völgyek, Miami egyértelműen utóbbihoz tartozott. De még így is szereztünk két pontot, amit elfogadunk.”

f1-alonso-aston-miami-1_1

Elképesztő befutó: 0,001 másodperc döntött a győzelemről – videó!

Hihetetlen befutót produkált a NASCAR Cup Series Kansas Speedway-en rendezett versenye, melyen 0,001 másodperc (azaz egy ezredmásodperc) döntötte el a győzelem sorsát: Kyle Larson a sorozat történetének legkisebb előnyével diadalmaskodott Chris Buescher előtt.

Ami az F1-et illeti, a valaha volt legszorosabb verseny a királykategóriában 0,01 másodpercen dőlt el, mely az 1971-es Olasz Nagydíjon került be a történelemkönyvekbe. A Monzában rendezett futamot a brit Peter Gethin nyerte, Ronnie Petersont előzve. 

Így állnak a büntetőpontok az F1-es Miami Nagydíj után

Miután Kevin Magnussen nem kevesebb mint öt büntetőpontot gyűjtött be a Miami Nagydíj hétvégéjén, kettőt a Sargeanttal való ütközésért, hármat pedig a sprinten történő sorozatos pályaelhagyással történő előnyszerzésért, a nem is olyan régen még csak három ponton álló dán pilóta mindössze két egységre került az eltiltástól. Az F1 történetében még sosem szabtak ki amiatt eltiltást, hogy valaki egy év alatt összeszed 12 pontot, Magnussen viszont most 10-nél jár, és egyetlen-egytől sem szabadulhat meg az idei szezon során.

magnussen-miami-2

Magnussenen kívül Esteban Ocon és Carlos Sainz kapott még egy-egy büntetőpontot Miamiben: előbbi a bokszból való veszély kihajtásért, utóbbi pedig az Oscar Piastrival történt ütközésért.

Az alábbi táblázatban az olvasható össze, hogy az egyes versenyzőknek hány büntetőpontja van, és mikor szabadulhatnak meg először ponttól, illetve hánytól:

Kevin Magnussen

10

2025. március 9. (3)

Sergio Perez

8

szeptember 17. (1) és 24. (4)

Logan Sargeant

8

szeptember 3. (2) és 24. (2)

Lance Stroll

7

július 9. (2)

Fernando Alonso

6

2025. március 24. (3)

Lewis Hamilton

4

július 29. (2)

George Russell

4

május 28. (2)

Yuki Tsunoda

3

június 4. (1)

Valtteri Bottas

2

október 29. (2)

Guanyu Zhou

2

július 23. (2)

Nico Hülkenberg

2

május 29. (2)

Max Verstappen

2

november 19. (2)

Daniel Ricciardo

2

2025. április 21. (2)

Esteban Ocon

1

2025. május 4. (1)

Carlos Sainz

1

2025. május 5. (1)

Alexander Albon, Pierre Gasly, Charles Leclerc, Lando Norris és Oscar Piastri nem rendelkezik büntetőponttal.

Így ütötte ki majdnem Verstappent a rajtnál Perez

Sergio Perez a negyedik helyről vághatott neki az F1-es Miami Nagydíjnak, ám rögtön az 1-es kanyarban kis híján bajba került: a belső íven próbálkozott a Ferrarik mellett, ám blokkoltak a kerekei, így pedig csaknem kiütötte a versenyből Red Bull-os csapattársát, Max Verstappent, a jól induló Carlos Sainz pedig bukott is pozíciókat miatta.

„Amint bevetődtem belül Charles mellé, láttam, hogy amint ráléptem a fékre, egyáltalán nem volt tapadás. Láthattuk előző nap is Lewisnál, hogy ha lemegyünk itt az ívről, különösen az első kanyarban, akkor ott zéró a tapadás” – magyarázta a versenyt végül épp Sainz büntetésével a negyedik helyen záró Perez a Sky Sports F1 kamerái előtt.

„Utólag ha tudtam volna, hogy ott nincs tapadás, akkor eleve oda sem mentem volna. Azért mentem be, mert azt gondoltam, hogy biztonságos lesz. De amint ráléptem a fékre, láttam, hogy az autó nem fog megállni. Blokkoltam az első gumikat és elmentem egyenesen. Ezzel majdnem kiütöttem Maxot, ezért fel kellett engednem a féket, hogy megszüntessem a blokkolást.”

f1-perez-miami-rajt-redbull

Az eltiltás küszöbén a nyolc büntetést begyűjtő Magnussen

Két büntetőpontra került az egyfutamos eltiltástól Kevin Magnussen, aki összesen nyolc (!) büntetést szedett össze a Miami Nagydíj hétvégéjén.

A dán pilóta háromszor tíz másodpercet kapott a sprintfutamon a Lewis Hamiltonnal szembeni szabálytalan, pályalevágós védekezései miatt, majd ezekért végül három büntetőpontot zsebelt be pluszban, illetve még hozzátett öt másodpercet azért, mert „csak úgy” elhagyta a pályát.

A nagydíjon aztán kapott tíz másodpercet a Logan Sargeant kiesését okozó manőveréért, ami mellé szintén járt két büntetőpont, végül egy húsz másodpercessé alakított áthajtásos büntetést is kiróttak rá, mert a biztonsági autó mögött behajtott a bokszutcába, de nem cserélt kereket.

Magnussen a hétvége során összesen tehát öt büntetőpontot és 65 másodpercet (!) kapott a felügyelőktől, így már tíz pontja van – vagyis csak kettő kell neki egy 12 hónapos fázisban ahhoz, hogy egy futamra eltiltsák. 

f1-haas-magnussen

Norris tíz év alatt a tizedik új futamgyőztes

Lando Norris mindössze a 114. versenyző az F1 75 éves története során, aki meg tud nyerni egy nagydíjat, azaz átlagosan nagyjából kétévente három új győztest avat a királykategória. Mostanában azonban ritkább az ilyesmi, azóta, hogy 2012-ben egy hónap alatt ketten iratkoztak fel a győztesek listájára Nico Rosberg és Pastor Maldonado személyében, egészen pontosan tízszer köszönthettünk új győztest az elmúlt tíz esztendőben.

rosberg-2012-win

Ő nem más volt, mint Daniel Ricciardo, aki 2014-ben Kanadában használta ki a Mercedesek gyengélkedését, majd az ausztrált Max Verstappen követte a sorban, aki 2016-ban Spanyolországban győzött Red Bull-os karrierje első versenyén. A következő évben Valtteri Bottas esett át a tűzkeresztségen Oroszországban, majd 2019-ben jött Charles Leclerc, aki a tragikus emlékű spái hétvégén nyert először.

2020-ban ketten is ünnepelhettek első sikert: Pierre Gasly Olaszországban egy piros zászló és Lewis Hamilton kapitális hibája, míg Sergio Perez Bahreinben az utolsó helyről előretörve a Mercedes orbitális hibája után. 2021-ben Esteban Ocon Magyarországon teljesítette be álmát, 2022-ben pedig Carlos Sainz és George Russell állt először a dobogó tetejére Silverstone-ban, illetve Interlagosban.

gasly-2020-win

F1 Academy: Pulling duplázott, Lovinfosse ámokfutott

A Miami Nagydíj betétprogramjaként rendezték meg az F1 Academy idei második fordulóját. A szombati versenyt az Alpine növendéke, Abbi Pulling domináns teljesítménnyel nyerte meg a pole-ból indulva, mögötte a mercedeses Doriane Pin végzett, míg a harmadik helyért izgalmas küzdelem zajlott, melyből 1a Haas versenyzője, a hazai Chloe Chambers keveredett ki győztesként.

pulling-miami

Másnap ismét Pulling indult az első rajtkockából, s meg is őrizte a vezetést a mögüle rajtoló Bianca Bustamentével és Doriane Pinnel szemben. A folytatásban sem változott az első három sorrendje, Pulling ezzel négybők három győzelemnél jár, és fölényesen vezeti a bajnokságot a Dzsiddában remeklő, de egy buta hiba miatt sok pontba kerülő büntetést begyűjtő Pin előtt.

A hétvége nagy vesztese az astonos Tina Hausmann volt, akit mindkét versenyből kiütöttek – a ma a vesztét okozó Lola Lovinfosse később Aurelia Nobels versenyét is elrendezte, s mindkét balesetért időbüntetéssel sújtották.

lovinfosse-3

Magyar futamgyőzelem Mugellóban

Futamgyőzelemmel kezdte a szezont a Ferrari Challenge Trofeo Pirelli Europe sorozatban versenyző Válint Bence. A Ferrari Budapest – Rossocorsa színeiben induló fiatal magyar versenyző szombaton második lett a veterán Franz Engstler mögött a mugellói pályán, vasárnap viszont ő ünnepelhetett győzelmet, miután negyedikként futott be, de az előtte végző versenyzőket, köztük az F1-ből is jól ismert Timo Glockot egyaránt megbüntették.

valint-robertoviva

Válint ezzel az első forduló után vezeti a bajnokságot Glock és Engstler előtt, a győztesnek járó trófeát pedig nem más adta át neki, mint a Ferrari színeiben idén az F1-ben is bemutatkozó Oliver Bearman

Fotó: Roberto Viva (kép forrása: Válint Bence Facebook)

Így reagált a Ford Newey távozására

Adrian Newey a 2025-ös esztendő első negyedében elhagyja a Red Bullt, azaz a sztártervező akkor már nem lesz a csapatnál, amikor az 2026-tól a saját motorrészlege, a Red Bull Powertrains által fejlesztett erőforrásokkal áll rajthoz az F1-ben. Az energiaitalosoknak a projektben anyagi és műszaki támogatást nyújtó partnere a Ford, amely részéről Mark Rushbrook, a Ford Performance motorsport-igazgatója (a lenti képen középen) a Motorsport.com szaklapnak reagált a hírre:

„Óriási a tiszteletünk Adrian irányába a pályafutása és mindazok miatt, amit különböző csapatoknál tett az F1-ben, különösen az utóbbi 19 évben a Red Bullnál. Csak csodálattal és tisztelettel viseltetünk iránta, és a legjobbakat kívánjuk neki, bármit is csináljon a jövőben. Mi azonban továbbra is a 2026-os motorprojektre koncentrálunk, ez változatlan a hír után is, és továbbra is teljes gázzal haladunk előre.”

Rushbrook elmondta, hogy az egyeztetések során beszéltek arról Christian Hornerékkel, hogyan tudják biztosítani, hogy a nagy szabályváltozások után is sikeres marad a Red Bull: „Mint minden vállalatnál vagy jó versenycsapatnál, mindig van egy utódlási terved, folyamatosan képzed és fejleszted az embereket. Ez ebben az esetben sincs másként. Nem tiszteletlen vagyok Adriannal, hiszen ő fantasztikus, de mindenkinek van utódlási terve” – fogalmazott a Ford embere, hozzátéve, hogy az utóbbi hetek-hónapok nyugtalanságai ellenére is a bikákat érzik a legjobb partnernek az F1-es szerepvállaláshoz: „Ahhoz, hogy bármi nagyot érjünk el az autósportban, mi a Fordnál megtaláljuk a legjobb csapatokat, amelyekkel partnerségre léphetünk. Úgy hisszük, az F1-ben is megtaláltuk a legjobb csapatot. Minden az együttműködésről, a helyzet megértéséről és arról szól, hogy elkötelezettek legyünk az iránt, ami a sikerhez szükséges. Ez mindkét félnek továbbra is így van.”

f1-rushbrook-ford-redbull

Prost és Senna rekordjait ostromolja Verstappen F1-es pole-szériája

Továbbra is hibátlan Max Verstappen az időmérőkön 2024-ben: a Miami Nagydíj pole-jával együtt az első hat versenyhétvégén egyaránt az élre kvalifikálta magát. Ilyen szériát egy adott évad elején legutóbb Alain Prost tudott produkálni még 1993-ban – igaz, a francia akkor egészen hétig jutott az idény eleji pole-ok számában, ami abszolút rekordot jelent ilyen tekintetben, azaz Imolában már ezt állíthatja be a holland. A Red Bull pilótája most Nigel Mansell 1992-es produkciójával áll egy szinten.

Ha pedig hozzávesszük, hogy a tavalyi szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjon is rajtelsőséget gyűjtött be, akkor Verstappen immár zsinórban hét pole-pozíciónál jár. Erre többen is képesek voltak az F1 történetében: Ayrton Senna (1990 Spanyol–1991 Monaco), Prost (1993 Dél-Afrika–1993 Kanada, ami a fent említett rekord), Michael Schumacher (2000 Olasz–2001 Brazil) és Lewis Hamilton (2015 Monaco–Olasz Nagydíj). Az abszolút csúcs Senna nevéhez fűződik, aki az 1988-as Spanyol és az 1989 USA Nagydíjak között sorozatban nyolcszor ért el pole-t – azaz ezt is utolérheti a címvédő a két hét múlva esedékes Emilia-romagnai GP-n.

f1-verstappen-pole-redbull-miami

Perez úgy érzi, akár a pole-ba is kerülhetett a hibája

A negyedik helyre, a csapattárs Max Verstappen és a két Ferrari-pilóta mögé kvalifikálta magát a Formula-1-es Miami Nagydíjra Sergio Perez. A mexikói azonban úgy érzi, több is volt benne és a Red Bullban, csak a döntő pillanatban nem rakta jól össze a kört:

„Rendkívül trükkös volt. Sajnos nem volt tiszta a köröm a Q3-ban, amikor a pálya a legjobb állapotban volt. Aztán a 8-as kanyarba menet elkövettem egy apró hibát is, ami legalább az első soromba került, de talán a pole-ba is. Sajnos nem tudtuk kihozni a maximumot, de optimista vagyok.”

„Nehéz megemészteni, hogy pár ezredmásodperccel maradtunk le az első sorról, de ez van, nagyon kicsik a különbségek. Elkövettünk néhány hibát azzal, hogyan állítottuk be a dolgokat az időmérőre, úgyhogy meg kell értenünk a problémákat, de sokkal közelebb vagyunk most” – idézi Perezt a RaceFans.net portál.

f1-perez-redbull-miami