Jól jegyezze meg mindenki ezt a látványt, mert már nem sokáig lehet része benne
https://formula.hu/parc-ferme/183

Bár a Lotus az USA Nagydíj szabadedzésén kipróbálja új orrát, idén még gyönyörködhetünk a sajátságos kialakításban. Jövőre azonban eltűnik az F1 egyik gyöngyszeme.
Így hagyta faképnél 3 év alatt a Formula-E a túraautókat Marrakeshben
https://formula.hu/parc-ferme/21675
Mindig izgalmas összehasonlítani két versenysorozat járműveinek sebességét, ha azonos pályára keverednek. A Formula-E-vel ez egyetlen helyen fordulhat elő, hiszen a marrakeshi épített Circuit Moulay El Hassan kivételével mindenhol ideiglenes, csak számukra létrehozott utcai pályákon versenyeznek. A WTCR éppen az elmúlt hétvégén járt ott, a formula- és túraautós kategória összevetése pedig amiatt is érdekes, mert míg az egyik jelentősen gyorsult, addig a másik lassult az elmúlt három év során. A túraautós élkategória a kizárólag számukra készült TC1-esekről az egyszerűbb és olcsóbb TCR-modellekre váltott, mialatt a világbajnoki rangról világkupai minőségre "silányult". Eközben az elektromos sorozat szintet lépett, a jelenlegi szezonra érkezett Gen2-es autók komolyabb motorterljesítménnyel és leszorítóerővel is rendelkeznek elődeiknél.
Alább, az egyes versenyhétvégék pole-pozíciós időinek összehasonlításában látható, hogy míg a 2017-es WTCC és a Formula-E első autótípusának tempója szinte azonos volt Marrakeshben, addig a technológiaváltásoknak köszönhetően tavaly négy, idén pedig már több mint hét másodpercre változott a különbség az FE javára. "Nem olyan rossz ez, figyelembe véve az univerzális gumiabroncsainkat és az alacsony leszorítóerőnket" - állapította meg a Formula-E harmadik szezonjának bajnoka, Lucas di Grassi.
| WTCR | 2019 | 1:24,721 | Vervisch |
| WTCR | 2018 | 1:24,316 | Tarquini |
| WTCC | 2017 | 1:21,792 | Monteiro |
| FE Gen2 | 2019 | 1:17,489 | Bird |
| FE Gen1 | 2018 | 1:20,355 | Buemi |
| FE Gen1 | 2016 nov. | 1:21,509 | Rosenqvist |

Egy Lotusszal parádézott a Renault Disneylandben
https://formula.hu/parc-ferme/21674
Azért ez egy kicsit furcsa kombináció: egy képen Mickey egér, Anthoine Hubert, Eric Boullier és egy Renault, ami az enstone-i csapat 2012-es autója, azaz valójában egy Lotus. Annak a Lotusnak az idejében még Boullier volt a csapat vezetője, viszont ennek a ténynek semmi köze ahhoz, hogy miért van itt, a szakember ugyanis ma már a Francia Nagydíj szervezőinek egyike. Hubert pedig a mai Renault juniorprogramjának a tagja, aki tavaly megnyerte a GP3-at. Mickey egér meg azért egerészhette be magát a képbe, mert a párizsi Disneylandben szervezett utcai parádét a fent említett társaság, mindezt a juniusi Paul Ricard-i F1-es futam népszerűsítésének jegyében. A Renault-nak a tavasz során lesz még egy halom, egész pontosan 14 további hasonló rendezvénye Franciaország-szerte, amelyeken Daniel Ricciardo, Nico Hülkenberg, Szergej Szirotkin, Jack Aitken és Hubert felváltva fogják vezetni a 2012-es, futamot is nyert Lotust.
Ide kattintva Facebookon megnézhető az eseményből egy 10 perces részlet.


Már ismerősként mennek az Európa-bajnokság versenyeire Herczig Norberték
https://formula.hu/parc-ferme/21667
A MOL Racing Team versenyzője az ERC szezonnyitójáról és a folytatásról beszélt az Autósport és Formula Magazin Ralihíradó stúdiójában.
A szóban forgó verseny, az Azori-szigeteki Rali történései:
A Ferrari ezzel a videóval bizonyítja, hogy még a tésztagyúrástól is kirázhat a hideg, ha elég jó zenét teszünk alá
https://formula.hu/parc-ferme/21673
A mozis zene, vagyis a cinematic stílus varázsa, hogy még a legunalmasabb képeknek, a fű növésének és a festék száradásának is komoly érzelmi töltetet tud adni. A Ferrari alábbi, Bahreinben készített és a "kezek munkáját" bemutató hangulatvideója pedig (a tésztagyúrás ellenére) még csak nem is nevezhető eseménytelennek, szóval biztosan megadja az alaphangot a nézők számára az e hétvégi Kínai Nagydíjhoz.
There's an almost constant symphony of hands in our work, with one sole objective: to get results. Even #lavorare is #essereFerrari https://t.co/EjnZ6n7f2S pic.twitter.com/tK5v7W9HMv
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) April 8, 2019
A mérce: így nézett ki Vettel tavalyi pole-köre Kínában
https://formula.hu/parc-ferme/21670
2018-ban a Ferrarinak feküdt igazán a kínai pálya, a pole-pozíciót Sebastian Vettel szerezte meg az alábbi körrel - a videó a Youtube-on megtekinthető:
Idei második nemzetközi sikerét aratta a magyar pilóta
https://formula.hu/parc-ferme/21671
A nemzetközi Mitropa Kupa idei második raliversenyét is megnyerte a Korda Racing párosa, Kristóf Klausz és Farnadi Ágnes, ezzel vezetik a bajnokságot. A Lavanttal Ralin több magyar páros is rajthoz állt. A Mitropa értékelésében Fogasy Gergely és Berendi Dávod a harmadik lett. A 4-es kategóriában a Ifj Kanyik Antal - Nyirfás Julianna páros állhatott a dobogó tetejére. A Mitropa Historicban a Merencsics Árpád - Laboncz László kettős a harmadik helyen végzett.
A verseny végeredménye és további magyar eredmények az alábbi oldalon:

Fotó: https://www.ir7.at
Bemutatta Alonso Indy500-as autóját a McLaren
https://formula.hu/parc-ferme/21672
Ezzel a géppel vág neki az idei Indy500-nek Fernando Alonso:
Baleset a ralikrossz-vb-n: Ellenfele autójának tetejére ugratott a lett pilóta
https://formula.hu/parc-ferme/21669
Az első elődöntőben részt vevő Reinis Nitiss a Hyundai i20-szal az első kanyar rázókövét találta el olyan szerencsétlen szögben, hogy levegőbe repült, majd Anton Marklund Renault-jának tetejére érkezett meg. A hétvégén kiváló magyar eredmény született Szabó Krisztián – Nitiss tavalyi ellenfele a Supercar Európa-bajnokságon – révén.
Milyen antik autót vezetett Toto Wolff Silverstone-ban?
https://formula.hu/parc-ferme/21666
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a W196-ban, a Mercedes 1954-es F1-es autójában. A márka a motorsportban való részvétel 125. évfordulóját ünnepelte Silverstone-ban.

Ugyanezen az eseményen Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is részt vett, egykori és modern Ezüstnyilakat, valamint DTM-autókat is kipróbálva.




Áprilisi Ralihíradó Herczig Norberttel
https://formula.hu/parc-ferme/21665
Tartalom:
- Beszámoló az Azori-szigeteki ERC-nyitófutamról
- Stúdióvendég: Herczig Norbertet a rali-eb szezonnyitójáról kérdeztük
- Tudósítás az ORB idei első versenyéről, az Eger Raliról
Különdíjjal jutalmazták a gokartos srácot
https://formula.hu/parc-ferme/21664
A Rotax Max Challenge szervezői kiemelkedő bátorságáért különdíjjal jutalmazták Szécsényi Tóbiást, aki tavalyi, súlyos balesetéből felépülve ismét gokartba ült, hogy álmait kergesse. A Facebook-bejegyzés itt olvasható.

Az amerikaiaknál nincs őrültebb nemzet, ha versenyzésről van szó
https://formula.hu/parc-ferme/21663
Autós nép lévén az amerikaiak minden elképzelhető formában pályára viszik négykerekűiket. Erre egy extrém példa az alábbi széria, amelyben a pályák nyomvonala nemes egyszerűséggel keresztezni önmagát, így garantálva a káoszt.
Ezt mutasd meg a gyereknek, ha rá akarod szoktatni az F1-re
https://formula.hu/parc-ferme/21660
Az autóversenyzést nem lehet elég korán kezdeni, tartja a mondás. Nos, szerintünk az F1 követését sem, szóval ha van a családban olyan gyerek, akivel később osztozni akarsz a sportág örömein, akkor ezt a csalit érdemes bedobnod. A Disney "Mickey és az autóversenyzők" című animációs sorozatával biztosan rá fog kapni az ízére. A legutóbbi epizódban nem más, mint Mario Andretti szólaltatta meg az egyik karaktert.
Racing legend @MarioAndretti discusses voicing the role of Mario Mousedretti in the new episode of #MickeyRacers premiering April 5 at 10:00 a.m. ET/PT on #DisneyChannel and #DisneyNOW. pic.twitter.com/daYYdqMxRX
— Disney Channel PR (@DisneyChannelPR) April 4, 2019
Ezen a pályán versenyez ma éjjel az IndyCar mezőnye (videó)
https://formula.hu/parc-ferme/21662
A Barber Motorsports Parknál állomásozik az IndyCar éprilis első hétvégéjén, ahol Takuma Sato várja a pole-pozícióból a 22:00-kor rajtoló futamot. A lámpák elalvásáig nézzük meg, hogyan néz ki a helyszín szó szerint a versenyző szemszögéből.
You ready?
— NTT IndyCar Series (@IndyCar) April 7, 2019
4PM ET
@NBCSN: https://t.co/8Gbdd67Fbu
@IndyCarRadio
INDYCAR Mobile powered by NTT DATA#INDYCAR // #HIGPA pic.twitter.com/fDj7OUghlU
Minden egyes baleset és megpördülés a Bahreini Nagydíjról (videó)
https://formula.hu/parc-ferme/21659
Aki még nem telt volna be a múlt heti Formula-1-es futammal, annak íme a versenyhétvége összes hibája három és fél percbe sűrítve:
Versenypályán versenyautót láttunk már felborulni, na de munkagépet?
https://formula.hu/parc-ferme/21658
Márpedig pontosan ez történt a hétvégén IndyCarnak helyet adó Barber Motorsport Parkban, ahol a sorozat egyik szabadedzését követően az egyik takarítójármű vezetője valószínűleg maga is formulaautóban érezte magát, és a kelleténél kicsit nagyobb gázt adott a sóderágyból kifelé jövet. Teljesen megértjük, és reméljük, hogy nem érte semmilyen sérülés.
In other news... the sweeper race at @BarberMotorPark ended a bit prematurely... pic.twitter.com/9XjZK39Czv
— Anders Krohn (@AndersKrohn) April 6, 2019
Michelisz egy hellyel előrébb léphet a mai első futamon
https://formula.hu/parc-ferme/21661
Gordon Sheddent sárga zászló figyelmen kívül hagyása miatt öthelyes rajtbüntetéssel súlyották a WTCR mai első futamára. Az Audi pilótája a tizenkettedik helyről így a tizenhetedikre csúszik vissza, Michelisz Norbert pedig a tizenötödikről léphet egyet előrébb. A büntetés a második futam rajtrácsát nem befolyásolja.

Kiderült, melyik Hamilton kedvenc tv-sorozata
https://formula.hu/parc-ferme/21657
A brit F1-es világbajnok az egyik amerikai streamingszolgáltatás új alkotásáról, a tavalyi Formula-1-es idényt részben feldolgozó Drive To Survive-ról nyilatkozott, amikor egy rövid megjegyzésben elejtette, azok közé tartozik, akik rajonganak az utóbbi időszak egyik legnépszerűbb sorozatáért. "Nem igazán követek sorozatokat, az egyetlen, amit megnéztem, az a Stranger Things. Alig várom, hogy kijöjjön a harmadik évad" - árulta el Lewis Hamilton, akit egyébként arról faggattak, mi a véleménye a Netflix F1-es alkotásáról.

"Azt nem láttam" - vallotta be. "Vegyes véleményeket hallottam róla, de a pozitívak többségben voltak. Amennyire én látom, jót tett a sportnak. Akik nem értik, hogy miért követik az emberek a Formula-1-et, azok megnézheti Netflixen. Én hiába nem néztem meg, de várom a második évadát, remélem, hogy a tovább folytatják."
A Drive To Survive első évada megosztotta a Formula-1 közönségét: sok laikusnak elnyerte a tetszését, ám a vérbeli rajongóknak már nem volt ennyire pozitív a véleménye róla. A Racefans szerint a készítők a drámaibb hatás kedvéért bizonyos tényeken is ferdítettek.
Hogyan tudod kiidegelni a versenyzőidet? Kérd meg őket, hogy építsenek anyacsavartornyot pálcikával!
https://formula.hu/parc-ferme/21639
Az IndyCar médiatartalomért felelős munkatársának volt ilyen mazochista ötlete, amivel a mezőny tagjai csak nehezen tudtak megbirkózni. Sebastien Bourdais például csalással próbálkozott, de elég gyorsan lebukott.
Nice try, @BourdaisOnTrack. Still disqualified #INDYCAR // @IndyCaronNBC pic.twitter.com/UnRYAQrCCT
— NTT IndyCar Series (@IndyCar) April 2, 2019
WTCR: Audi a pole-ban, magyarok a top 10-en kívül
https://formula.hu/parc-ferme/21656
Lezajlott a WTCR szezonnyitójának második időmérő edzése Marokkóban, amelyen az első rajthelyet az audis Frederic Vervisch szerezte meg Yvan Muller előtt, akit Thed Björk, Tiago Monteiro és az újonc Mikel Azcona követett. A mezőny tegnaphoz képest semmivel sem lett szellősebb, erről egy elképesztő számadat, hogy a Q1-ben az első 24 autó egy másodpercen belüli időt autózott.
A magyarok számára hamar véget ért az időmérő, Michelisz Norbert a 15., Tassi Attila pedig a 22. helyre kvalifikált. Legjobb körükön egyikük sem követett el látványos hibát, viszont annyira szoros a mezőny, hogy helyenként ezredmásodpercek döntöttek a pozíciókról. A legjobb 12 versenyzőt tömörítő Q2 végén az első és az ötödik helyezett között 0,265, míg a második és a tizedik között is mindössze 0,276 ezredmásodperc volt.
Az időmérő végeredménye (Q3):
Az időmérő végeredménye (Q2):
Akik nem jutottak tovább a Q1-ből: