Újabb szenzációs finálé a WRX-ben!
https://formula.hu/parc-ferme/15800
Alonsót nem frusztrálja, inkább motiválja Verstappen F1-es dominanciája
https://formula.hu/parc-ferme/36484
Max Verstappen zsinórban tíz győzelemnél jár a Formula-1-ben, amellyel új rekordot is állított fel az Olasz Nagydíjon. A holland és a Red Bull egyeduralmának köszönhető többek között az is, hogy hiába javult fel az idei szezonra az Aston Martin, Fernando Alonsónak még mindig nem jött össze a hőn áhított 33. siker. Ám amikor arról kérdezték a spanyolt, frusztrálja-e Verstappenék diadalmenete, így felelt a RacingNews365.com hasábjain:
„Nem, motivációt jelent, hogy eljussunk arra a szintre. Néhány hétvégén vagyunk is azon a szinten, de amikor olyan teljesítményablakba kerülünk, mint Zandvoortban, Monacóban vagy Kanadában, akkor szerintem a csapat küszködik azzal, hogy kihozza a száz százalékot az autóból a tökéletes stratégiával, bokszkiállásokkal, startokkal. Én is úgy érzem, hogy összekapcsolódom az autóval, úgyhogy kihozom belőle az extra százalékokat. De úgy vélem, Max ezt gyakrabban megteszi: ezt csinálja minden hétvégén, úgyhogy nekünk is ezt kell elérnünk a jövőben.”
Milyen három fő témáról beszélgetnek az F1-esek a GPDA ülésein?
https://formula.hu/parc-ferme/36482
Jelenleg George Russell vezeti a versenyzők érdekvédelmi szervezetét, a GPDA-t a Formula-1-ben. A Mercedes brit versenyzője árult el most részleteket arról, miről szóltak a legtöbbször beszélgetni, amikor a pilóták összeülnek megvitatni az F1 ügyeit:
„Először is ott van a biztonság, ami bizonyos mértékig magától értetődő: a lehető legbiztonságosabbnak akarjuk tudni a pályákat, hogy ne legyenek felesleges kockázatok. Mindig lesz valamennyi veszély: szeretnék a lehető legbiztonságosabb tenni az autókat, de sosem tudjuk kizárni az összes kockázatot.”
„Aztán ott van a pályán való szórakoztatás és az, hogy mennyire izgalmasak a versenyek: itt tényezők a gumik a kopásukkal, a formátum, a DRS pozícionálása, és így tovább. A harmadik pedig talán másoknak a legkevésbé fontos, de nekünk, versenyzőknek igenis az, és ez arról szól, milyen érzés vezetni az autókat. A leggyorsabb, a legjobb, a legújabb autókat akarjuk, a lehető legtöbb erővel, és szerintünk ez a látvány is hozzáad. De gyakran nem lehet elérni az összes témát.”
Fordulat: Marquez mégis marad a Hondánál, szándékosan hagyta elszabadulni a pletykákat?
https://formula.hu/parc-ferme/36483
A San Marinó-i Nagydíj csütörtökjén kapott lendületet az a híresztelés, miszerint Marc Marquez a 2024 végéig érvényes szerződése ellenére elhagyhatja a Repsol Hondát és átigazolhat a Gresini Ducatihoz testvére, Alex Marquez mellé. Maga a nyolcszoros világbajnok sem igyekezett cáfolni a pletykákat, rendre csak azt hangsúlyozta, hogy „szerződése van 2024-re a Hondával”, ami nyilván nem feltétlenül jelenti azt a MotoGP-ben, hogy ott is fog versenyezni, ráadásul a hétvége során egyre több jel mutatott abba az irányba, hogy a spanyol tényleg válthat – annak ellenére is, hogy egyéves technikát kapna a Gresininél.
Vasárnap azonban a Marquezhez közeli forrásokkal rendelkező El Periodico lap arról számolt be, hogy értesüléseik szerint a 30 éves motoros mégis úgy döntött, hogy kitölti a szerződését és marad jövőre is a Repsolnál. A lap szerint Marquez már napokkal ezelőtt elhatározásra jutott, és tulajdonképpen szándékosan hagyta, hogy elharapódzanak a pletykák, ezzel is arra sarkallva a Hondát, hogy szintet lépjenek, hogy minden területen válasszák ki és szedjék össze a legjobb mérnököket, és hozzáállásban is váltsanak az európai gyártók mentalitására. Ezt amúgy Alberto Puig, a Repsol Honda menedzsere is jelezte Misanóban, hogy radikális változtatást fognak eszközölni minden téren.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
WRC: Rovanpera győzött az Akropolisz Ralin, növelte az előnyét
https://formula.hu/parc-ferme/36481
A korábbi esőzések miatt a megszokottnál is nehezebb körülmények között rendezték a Rali-világbajnokság görögországi fordulóját, amelyen több ijesztő jelenet is történt: egy ízben a nézők közé csapódott egy autó, máskor pedig az árokban kamerázó néző miatt kellett törölni egy szakaszt.
Az Akropolisz Rali végül a címvédő Kalle Rovanpera győzelmét hozta – idén harmadszor nyert a finn –, miután pénteken ugyan még hátrányban volt amiatt, mert elsőként kellett kezdenie a szakaszokat, de miután szombaton az addig az elsőségért csatázó Thierry Neuville-t és Sebastien Ogier-t is problémák sújtották (előbbi Hyundaijának a felfüggesztése sérült a kilencedik szakaszon, utóbbi dupla defektet szenvedett el), a Toyota klasszisa visszakerült az élre és nyert.
A csapattárs Elfyn Evans lett a második, akinek 33 pontosra hízott a hátránya az összetett tabellán Rovanperával szemben, miután utóbbi a Power Stage-t is behúzta. A dobogóra Dani Sordo állhatott még fel, míg a WRC2-ben Andreas Mikkelsen három pénteki defekt után a 12. helyről visszazárkózva húzta be a kategóriagyőzelmet.
„Lewis bocsánatkérése megmutatja, milyen ellenfél és ember”
https://formula.hu/parc-ferme/36480
Lewis Hamilton és Oscar Piastri a hetedik helyért csatázott a múlt vasárnapi F1-es Olasz Nagydíjon, amikor a futam utolsó fázisához közeledve összeütköztek: a Mercedes hétszeres világbajnoka mozdult túlságosan befelé a féktávon mclarenes ellenfele előzése közben. Andrea Stella, a wokingiak csapatfőnöke szerint szükségtelen volt a manőver, amely miatt Piastri nem szerzett pontot, s amelyért a 38 éves rivális büntetést is kapott:
„Úgy vélem, Lewis kezdett kissé frusztrálttá válni, mert szerintem valójában Lewis megelőzte volna Oscart. Ha nem ott, akkor a következő lehetőségnél. Ezért úgy gondolom, nem volt szüksége arra, hogy kockázatot vállaljon, mert nagyobb különbséggel is előzni tudott volna” – idézi Stellát a RaceFans.net portál.
Hamilton a leintés után egyből bocsánatot kért Piastriról, aminek kapcsán Toto Wolff kiemelte, hogy csak a brit képes beismerni a hibáit a Formula-1-ben. Stella is Hamilton tisztességéről beszélt: „Lewis egy fair ellenfél. A bocsánatkérése megmutatja a tulajdonságait versenyzőként és emberként egyaránt. Egyértelműen tiszteljük őt.”
„Mintha újra a rajtrácson lettem volna” – Vettel
https://formula.hu/parc-ferme/36479
Mint arról mi is írtunk, Sebastian Vettel a minap csaknem egy évtized után ült ismét F1-es Red Bullba: a Nordschleifén hajtotta meg a 2011-es világbajnok RB7-esét. A négyszeres vb-első német ugyan nem tervez visszatérést, de nagyon jól érezte magát:
„Olyan érzés volt, mintha újra a rajtrácson lennék egy futam startjánál, szóval ez nagyon kellemes volt. Nyilvánvalóan nagyon más ezeknek az autóknak a hangja. A szerelők egy része ott volt akkor is, amikor azt a mega évet futottuk. Az ülés még mindig passzol hozzám, a pedálok rendben vannak, s ez így együtt rengeteg emléket hozott vissza.”
Rosberg: Dühös voltam és fájt, hogy kikaptam Lewistól
https://formula.hu/parc-ferme/36477
A 2014-es bahreini futammal példálózott az F1-es pilóták igazmondása kapcsán Nico Rosberg, aki a Lewis Hamiltonnal megvívott mercedeses csatáját hozta fel illusztrációként.
„Emlékszem magamra, hogy akkor Bahreinben, az autóból kiszállva azt mondtam, hogy húha, ez volt a legélvezetesebb idő, amit versenyautóban töltöttem, de igazából nem is lehettem volna ennél távolabb az igazságtól. Az ugyanis az volt, hogy rendkívül dühös voltam, és nagyon fájt, hogy második lettem Lewis mögött. Viszont pilótaként sokszor színészkednünk kell, nem mondhatjuk el, amit igazából gondolunk, mert az visszaütne” – jelentette ki 2016 világbajnoka.
fotó: dppi
F3 helyett rögtön az F2-be dobja fiatal tehetségét a Mercedes
https://formula.hu/parc-ferme/36476
Joe Saward szerint kihagyja az F3-as bajnokságot és rögtön az F2-be lép fel a Mercedes 17 éves tehetsége, Andrea Kimi Antonelli. A fiatal pilóta jelenleg vezeti a Formula Regional European Championshipet, tavaly pedig a német és az olasz F4-et nyerte meg. A tervek szerint a Premánál kaphat lehetőséget 2024-ben a Formula-2-ben, a Mercedes pedig szeretné őt felépíteni Lewis Hamilton esetleges pótlásaként.
fotó: dppi
WEC-futam, MotoGP, IndyCar, WRC: a vasárnapi program
https://formula.hu/parc-ferme/36475
Bőven lesz mit nézni vasárnap, már hajnaltól autó-motorsporttal foglalkozhatunk, és egészen éjjelig ez lehet a programunk: íme a menetrend!
Vasárnap (szeptember 10.)
04:00-10:00 WEC, Fuji 6 órás verseny (tv: Eurosport 1, élő)
07:52-12:15 WRC, 13-15. szakasz (RallyTV, előfizetés után élő)
09:40-09:50 MotoGP, Warm up (arena4plus.network4.hu, előfizetés után élő)
11:00 Superbike, Superpole-futam
11:00 Moto3, Futam (tv: Aréna4, élő)
12:15 Moto2, Futam (tv: Aréna4, élő)
12:30 Supersport, 2. futam (tv: Match4 és Eurosport 2, élő)
13:45 Supersport 300, 2. futam (tv: Match4, élő)
13:50 Kamion-Eb, 3. futam
14:00 MotoGP, Futam (tv: Aréna4, élő)
15:15 Superbike, 2. futam (tv: Match4, élő)
16:15 Kamion-Eb, 4. futam
18:00-18:30 IndyCar, Warm up
20:30 IndyCar, Futam (arena4plus.network4.hu, előfizetés után élő)
21:00 NASCAR Cup Series, Futam (tv: Match4, élő)
Vettel visszatér az F1-es paddockba
https://formula.hu/parc-ferme/36474
A Bild számolt be róla, hogy Sebastian Vettel a szeptember végi Japán Nagydíjon újra ott lesz a Formula-1-es paddockban. A négyszeres világbajnok először vehet részt F1-es nagydíjon a 2022 végi visszavonulása óta. Arról nincs hír, hogy bármilyen szerepet is vállalna a német, aki korábban többször is a kedvenc futamának nevezte a japánt.
Vettel jelenleg a Red Bull eseményén van Németországban, ahogy arról beszámoltunk, autóba is ült már a Nordschleifén.
Massáék azt remélik, hogy Hamilton is támogatni fogja őket a 2008-as vb-cím kapcsán
https://formula.hu/parc-ferme/36473
Ha eddig nem lett volna elég hajmeresztő Felipe Massa jogi fenyegetőzése a 2008-as vb-címmel kapcsolatban, és azt hittük, hogy jogi csapata a legutóbbi megszólalásban elérte a csúcspontot, akkor tévedtünk: Bernardo Viana, az ügyvédi csapat tagja tett még egy megmosolyogtató megjegyzést.
„Lewis Hamilton a sport egyik fontos nagykövete és mindig megvédte a sport integritását. Ő tiszteletbeli brazil állampolgár és nagyon kedvelik is a brazilok, szóval azt remélem, hogy ő is támogatni fog minket. Abszolút semmi gondunk Hamiltonnal” – mondta.
Csak hogy tisztázzuk: ha Felipe Massa ügy minden realitással szemben valahogy célt érne, azzal Hamilton vb-címét venné el – ezzel együtt várják azt a brazil képviselői, hogy a brit majd őket fogja támogatni az ügyben.
Pole-pozícióval és győzelemmel kezdte TCR-karrierjét Bucsi Attila
https://formula.hu/parc-ferme/36472
Ezen a hétvégén először állt rajthoz TCR-autóval a M1RA 16 éves versenyzője, Bucsi Attila. A fiatal tehetség pedig azonnal le is tette a névjegyét Brnóban, a TCR Eastern Europe-ban: tegnap rögtön megnyerte az első időmérő edzését és ezzel megszerezte a pole-pozíciót, ma pedig egy fordulatos futam végén az első versenyét is megnyerte.
A futam során a negyedik helyig is visszacsúszott, onnan kapaszkodott fel, majd a szlovák Mat'O Homolát megelőzve visszaállt az élre, és futamgyőzelmet ünnepelhetett a regionális TCR-bajnokságban.
Videó: Vettel visszatért, beült az F1-es Red Bullba a Nordschleifén
https://formula.hu/parc-ferme/36471
A négyszeres F1-es világbajnok Sebastian Vettel a 2011-es bajnokautóját, az RB7-et vezette a Nordschleifén a Red Bull Formula Nurburgring Event keretein belül, amelyre 30.000 nézőt várnak a napokban.
Íme egy videó Vettel beszállásáról:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Sir Alex Fergusonhoz és Arsene Wengerhez hasonlította magát Christian Horner
https://formula.hu/parc-ferme/36470
A Red Bull csapatfőnökét arról kérdezték, hogy minek köszönheti, hogy ilyen sokáig megtarthatta a csapatfőnöki posztját: az istálló megalakulása óta ő irányít, sikerkorszakokat és nehezebb periódusokat is túlélt a gárda élén, így ő a legrégebb óta regnáló F1-es csapatvezető.
„Ez egy jó kérdés. Talán az, hogy sosem változtattam azon, hogy hogyan dolgozom, hogy hogyan működünk azóta, hogy a sportba kerültem. Sok csapatnál látni eltérő filozófiákat, de ha megnézzük a nagy csoportcsapatokat, akkor a stabilitásnak mindig kulcsszerepe van. Mondjuk például Alex Ferguson a Manchester Unitednél vagy Arsene Wenger is ezt csinálta, vagy mondhatnék más sportokat is” – válaszolta erre Horner, akit a PlanetF1 idéz.
Videó: ilyen volt az F1-es légkondi 1950-ben
https://formula.hu/parc-ferme/36469
Az 1950-es Argentin Nagydíjról került elő egy felvétel, amin látható, hogyan hűtőtték a versenyzőket a futam közben...
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Motorsport reggeltől estig: íme a szombati menetrend
https://formula.hu/parc-ferme/36468
Rengeteg szériát nézhetünk ezen a hétvégén, ebben a posztban a szombati programot mutatjuk, hogy ne maradjatok le semmiről.
Szombat (szeptember 9.)
03:00 NASCAR Truck Series, Futam (tv: Aréna4, élő)
03:20-04:20 WEC, 3. szabadedzés
06:08-17:05 WRC, 7-12. szakasz (RallyTV, előfizetés után élő)
07:40-08:45 WEC, Időmérő (eurosport.hu, előfizetés után élő)
10:10-10:40 MotoGP, 2. szabadedzés (tv: Aréna4, élő)
10:50-11:30 MotoGP, Időmérő (tv: Aréna4, élő)
12:15 MotoE, 1. futam (tv: Aréna4, élő)
12:40 Supersport 300, 1. futam (tv: Match4, élő)
14:00 Superbike, 1. futam (tv: Match4, élő)
14:00 Kamion-Eb, 1. futam
15:00 MotoGP, Sprintfutam (arena4plus.network4.hu, előfizetés után élő)
15:15 Supersport, 1. futam (tv: Match4, élő)
16:10 MotoE, 2. futam (arena4plus.network4.hu, előfizetés után élő)
16:30 Kamion-Eb, 2. futam
19:00-20:00 IndyCar, 2. edzés
21:00 NASCAR Xfinity Series, Futam (tv: Match4, élő)
23:00-00:30 IndyCar, Időmérő (arena4plus.network4.hu, előfizetés után élő)
Videó: nézők közé csapódott az autó a WRC-futamon, centiken múlt a tragédia
https://formula.hu/parc-ferme/36467
Egy posztot már közöltünk arról, hogy milyen nézői felelőtlenség történt a görög WRC-futamon, az Akropolisz Ralin, ami miatt az érintett szakaszt ki is vették a programból. Itt pedig egy másik: Georg Linnamae borult fel és törte össze magát, ami önmagában nem probléma (szerencsére sem neki, sem navigátorának nem lett baja), viszont látható, hogy az út külső ívén, a lehető legveszélyesebb helyen állnak a nézők, akik közé becsapódik az autó. Óriási szerencse, hogy pont félre tudott mindenki ugrani, és a Hyundai nem talált el senkit, így sikerült elkerülni a tragédiát.
Marko most már tényleg elnézést Pereztől a keresetlen szavaiért
https://formula.hu/parc-ferme/36466
Mi is beszámoltunk róla tegnap, hogy dr. Helmut Marko elég kellemetlen nyilatkozatot tett Sergio Perezről, akiről azt mondta, hogy azért nem teljesít jól az időmérőkön, mert dél-amerikai, ezért nem olyan koncentrált, mint Max Verstappen vagy annak idején Sebastian Vettel.
Marko azztán az OE24-től lehetőséget kapott a javításra, de egyrészt nem kért elnézést, másrészt azt sikerült kimondania, hogy igazából csak arra gondolt, hogy egy mexikóinak más a mentalitása, mint egy hollandnak vagy egy németnek.
Péntek délután azonban végül csak sikerült összehozni a PR-szempontból elengedhetetlen: Marko nyílt bocsánatkérést címzett Pereznek.
„Szeretnék elnézést kérni a Sergio Perezről tett sértő megjegyzésem miatt, és szeretném teljes mértékben tisztázni, hogy nem hiszem azt, hogy általánosíthatunk az emberekkel kapcsolatban bármilyen ország vagy nemzetiség alapján. Csak arra akartam rámutatni, hogy Checo teljesítménye ingadozott, de hiba volt ezt a kulturális öröksége számlájára írni” – írta a Red Bull tanácsadója.
Az árokban kamerázva nézte a versenyt, törölték a szakaszt a WRC-futamon
https://formula.hu/parc-ferme/36465
Törölni kellett a Rali-világbajnokság hétvégi futama, a görögországi Akropolisz Rali egyik szakaszát a pénteki programból, méghozzá biztonsági okok miatt. A Rally1-es autók még áthaladtak, a többiek nem, az indok az alábbi képen jól látható: az árokban kamerázta az egyik néző a mellette elszáguldó autókat.
A több sebből vérző (az időjárás miatt törölték a tegnapi shakedownt és a szakaszokat is kicsit áttervezték itt-ott) futamot az első teljes nap után Thierry Neuville vezeti Sebastien Ogier előtt, a címvédő és listavezető Kalle Rovanpera pedig a harmadik helyen áll.
Marko lehetőséget kapott a magyarázkodásra, de másodjára sem tudott jót mondani
https://formula.hu/parc-ferme/36464
Mi is beszámoltunk róla tegnap, hogy dr. Helmut Marko elég kellemetlen nyilatkozatot tett Sergio Perezről, akiről azt mondta, hogy azért nem teljesít jól az időmérőkön, mert dél-amerikai, ezért nem olyan koncentrált, mint Max Verstappen vagy annak idején Sebastian Vettel.
Markónak az OE24 most lehetőséget adott arra, hogy megmagyarázza a félresikerült kommentárt, ez lett belőle:
„Nem úgy értettem. Csak úgy értettem, hogy egy mexikóinak más a mentalitása, mint egy hollandnak vagy egy németnek. De ki tudja, talán Checo mentalitása kontrollált” – mondta Marko, aki ezzel egyrészt nem igazán tudta szépíteni az eredetileg elhangzottakat, másrészt nem sikerült kiigazítani azt sem, hogy Mexikó nem Dél-Amerikában található.