DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 23. kedd

Button: könnyebb versenyzőnek lenni, mint dolgozni

A szabadságát töltő Jenson Button az előző hétvégén a megszokottól egészen eltérő szerepben tűnt fel Silverstone-ban, viszont legalább teljesíthette azt, ami hosszú F1-es karrierje során egyszer sem sikerült neki: első alkalommal mehetett fel a dobogóemelvényre hazai pályáján. Érdekes tapasztalatról számolt be:

 

"Szóval a múlt héten nézőként voltam jelent a Brit Nagydíjon. Illetve bocsánat, a McLaren-Honda nagyköveteként, és a Channel 4 szakértőjeként, ráadásul én készítettem a dobogós interjúkat is. Tudatosult bennem, hogy a versenyzői lét sokkal kevésbé fárasztó, mintha az embernek igazi munkája lenne!"

Kanada elesett, Mexikó megtartja az F1-es nagydíjat

A csak Európára és Közel-Keletre összpontosuló 2020-as szezonra emlékeztet, hogy egy tengerentúli viadal belengette a fehér zászlót: a Kanadai Nagydíj másodszor is elmarad, Montrealt Isztambul és a Török Nagydíj helyettesíti beugróként június 11-13-án.

A hírre reagálva a Mexikóvárosi Nagydíj szervezői kiadtak egy közleményt, mely szerint október 29-31-én terv szerint megtartják versenyüket. A Formula-1 részéről is hangsúlyozták, a mexikói és egy héttel korábbi texasi futamra sor kerül.

„A Kanadával kapcsolatos híreket követően a Formula-1 egyértelműen le akarja szögezni, hogy nincsen változás a Mexikóban és Egyesült Államokban a szezon későbbi részében tartandó versenyek vonatkozásában, arra számítunk, hogy sor kerül rájuk. Szorosan együtt dolgozunk a promóterekkel, akik készen állnak egy nagyszerű show-ra. Mi is várjuk, hogy náluk járjunk később a szezonban” – áll az F1 nyilatkozatában.

Ne maradj le: F1, MotoGP és WEC is lesz pénteken

Bőven lesz mit nézni már a pénteki napon is, íme a program:

Péntek

9:30-11:00 WEC, második szabadedzés

9:55-10:40 MotoGP, első szabadedzés (Aréna4)

12:30-13:30 Formula-1, első szabadedzés (M4 Sport)

14:00-15:00 WEC, harmadik szabadedzés

14:10-14:55 MotoGP, második szabadedzés (Aréna4)

16:00-17:00 Formula-1, második szabadedzés (M4 Sport)

18:20-18:50 WEC, időmérő (szombat 12:15-től Eurosport 2)

pf3_1

fotó: dppi

A sorsolástól a székfoglalóig: időmérő-történelem röviden

A sprintversenyek kapcsán erről is beszéltünk a Formula Podcastben: milyen formátumokkal döntöttek a rajtsorrendről a múltban? Az erre vonatkozó rész 41:40-től következik!

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

applepod2

stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

„Még mindig Hamilton az esélyes”

Sokak szerint már a Red Bull-Honda a mezőny legjobb autója és emiatt a fő esélyesnek is Max Verstappent tartják, ám a Portugál Nagydíj előtt a helyiek sztárversenyzője, Tiago Monteiro más véleményt fogalmazott meg. "Jó nézni a Red Bull és a Mercedes csatáját, a McLaren is érdekes és több olyan csapat van, amely közelít. De hogy ki az esélyes? Továbbra is Lewis Hamilton" - mondta a portugál Recordnak adott interjújában, ahol azt is hozzátette, hogy Fernando Alonso nehéz helyzetben van a kihagyása miatt és az a különbség közte, valamint Kimi Raikkönen között, hogy utóbbi már nem túl motivált, míg a spanyol szeretne még futamokat nyerni.

yep

fotó: dppi

Monacóban az F1-nél is nagyobb látványosság lesz az FE?

Bár a Formula-E szériája többször ellátogatott már Monacóba, az idei lesz az első alkalom, hogy az F1-es vonalvezetéssel szinte teljesen megegyező pályát fogja használni. Lucas di Grassi, az elektromos széria bajnoka szerint az ő autóik sokkal izgalmasabb versenyt fognak produkálni pusztán abból fakadóan, hogy az F1-es gépek sokkal nagyobbak és gyorsabbak, így már régen kinőtték az utcai pályát.

"Szerintem a monacói pálya sokkal jobban fekszik a Formula-E-nek. Nagyszerű, hogy a hosszú vonalvezetést fogjuk használni, amelyen lehetséges lesz előzni. Az F1 óta nem vezettem rajta, szóval érdekes lesz újra ellátogatni oda. Sokkal több előzést látunk majd, mint az F1-ben. Számukra ott lehetetlen előzni. Bár az autóik sokkal gyorsabbak, a pálya túl rövid, és nem kedvez azoknak a konstrukcióknak. a Formula-E-ben azonban sok akcióra lehet számítani. Szórakoztató futam lesz" - idézte őt a Racefans.

Az FE mezőnye a május 8-i hétvégén versenyez a hercegségben.

fe-monaco-20191

Fotó: DPPI

A jerezi utolsó kanyar, ahol Rossi és Marquez is vitatott előzést mutatott be – videó

Vannak olyan kanyarok a világ versenypályáin, amelyek vonzzák a bajt, s a MotoGP szempontjából egyértelműen ezek közé tartozik a hétvégi Spanyol GP-nek otthont adó jerezi pálya utolsó kanyarja is. Valentino Rossi két és fél évtizedes karrierjének egyik emlékezetes momentuma volt a 2005-ös évadnyitón Sete Gibernauval folytatott csatája a győzelemért, amely az említett utolsó kanyarban történt koccanásnál csúcsosodott ki:

 

2013-ban aztán az akkor újonc Marc Marquez mutatott be hasonló manővert Jorge Lorenzo ellen – a sors iróniája, hogy épp akkor vette fel utóbbi spanyol versenyző nevét a szóban forgó kanyar! Lorenzo az eset után a parc fermében nem is volt hajlandó elfogadni Marquez kézfogását:

 

Még az 500 köbcentis érában, 1996-ban egyébként szintén történt egy hasonló incidens Mick Doohan és Alex Crivillé között, amelynek utóbbi bukása lett az eredménye. A verseny egyébként arról is emlékezetes maradt, hogy az utolsó körben már a nézők is beözönlöttek a spanyol versenypályára:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Teljes a paletta: az Aprilia is marad 2026-ig a MotoGP-ben

Nem mintha ez egy pillanatig is kérdéses lett volna, mindenesetre csütörtökön az Aprilia bejelentette, hogy aláírták a 2022-től 2026-ig tartó következő ötéves ciklusra a szerződést a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dornával. A noaleiek voltak az utolsók a gyártók közül, akik ezt megtették a Ducati, a KTM, a Yamaha, a Honda és a Suzuki után, de az ő hosszabbításuk is biztosra vehető volt, hiszen jövőre immár nem a Gresini Racinggel partnerségben, hanem full gyári csapattal képviseltetik magukat a királykategóriában.

Ez utóbbit is megerősíti a MotoGP és az Aprilia mai közös közleménye, ám arról egyelőre nem szól a fáma, hogy esetleg szatellit csapatot is terveznek-e indítani további két motorral: korábban felröppent, hogy ilyen fronton továbbra is együttműködnének a Gresinivel, míg a napokban az olasz sajtóban az kezdett el terjedni, hogy a legnagyobb géposztályhoz jövőre csatlakozó VR46-tal köthetnek partnerséget.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

aprilia-motogp-dppi

Hangolódjunk az idei Portugál Nagydíjra a tavalyi összefoglalójával!

Eseménydús első futamot hozott az F1 első portimaói látogatása 2020-ban – az idei hétvégére fordulva nézzük is meg, mi történt néhány hónappal korábban (a videó a YouTube-ra átkattintva indul!):

Özvegye veszi át csapata irányítását Fausto Gresini halála után

Fausto Gresini közel két hónapos küzdelem után, február végén hunyt el a koronavírus-fertőzés és szövődményei következtében. Az általa alapított és több vb-címig vezetett istálló most bejelentette, hogy ezentúl a korábbi kétszeres 125 köbcentis világbajnok felesége, Nadia Padovani lesz az új elnök-vezérigazgatója a cégnek, s egyúttal mind a csapattulajdonosi és csapatfőnöki pozíció az övé lesz. Ráadásul nemcsak Gresini özvegye, hanem két fia, Lorenzo és Luca is érintett lesz a csapat munkájában: előbbi a vállalat adminisztratív feladataiban vállal feladatot, míg utóbbi sportszakmai szerepet kap, s már a hétvégi Spanyol Nagydíjon, Jerezben is jelen lesz az alakulattal.

A Gresini Racing közleménye kihangsúlyozza: a tavalyi szezon végén aláírt szerződésüknek megfelelően 2022-től újfent teljesen privát csapatként fognak szerepelni a MotoGP-ben. Igaz, azt még nem tudni, melyik márka partnereként (jelenleg a jövőre már saját gyári gárdát indító Apriliával működnek együtt), de Nadia Padovani szerint több gyártóval is tárgyalásban állnak, s a következő hetekben bejelentik a projekt részleteit.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

nadia-gresini-1

Ogier 0,6 másodperces győzelme elbújhat a 2011-es Jordán Rali mögött

Elképesztően szoros befutót produkált első horvátországi látogatása során a WRC: Sebastien Ogier az utolsó szakaszon tudott hajszálnyival fordítani a versenyben addig vezető Elfyn Evansszal szemben, aki a legutolsó kanyarban rontott. A francia 0,6 másodperces előnnyel nyerte meg a Horvát Ralit, ám ez csak a harmadik legkisebb különbséggel aratott győzelem volt a WRC történetében.

Néhány évig a 2007-es Új-Zélandi Rali tartotta az etalont, ahol Marcus Grönholm mindössze 3 tizedmásodperccel múlta felül Sebastien Loeböt. Itt a verseny teljes végjátéka elképesztően szoros volt, hiszen már az utolsó három szakasz végén is egy másodpercnél kevesebb választotta el a két versenyzőt - Grönholm az utolsó előtti szakaszon vette át a vezetést, és bár az utolsóban 0,4 másodperccel kikapott a franciától, így is maradt 0,3 másodperc előnye a végére.

Négy évvel később a 2011-es Jordán Rali azonban még ezt is überelni tudta: itt az utolsó gyorsasági rajtjakor Jari-Matti Latvala 0,5 másodperccel vezetett Sebastien Ogier előtt, ám a francia akkor is fordítani tudott. Hét tizeddel volt gyorsabb a 10,5 kilométeres szakaszon, mint a finn, így 0,2 másodperccel már övé volt a legjobb idő a befutónál. Ez volt a Jordán Rali máig utolsó szereplése a WRC naptárában, s azon a szorossági rekordot máig tartó futamon nem mellesleg az F1-es szabadságát töltő Kimi Raikkönen is részt vett, a 6. helyen ért célba.

Ogier győzelmet érő befutója a 2011-es Jordán Ralin:

Időutazás: Egy kör James Hunt 1974-es autójával Monacóban

Elképesztően élvezetes felvételt osztott meg Louis Deletraz F2-es pilóta édesapja múlt hétvégi monacói kalandjáról. Jean-Denis Deletraz a történelmi Monaco GP-n indult James Hunt 1974-es Hesketh-jével, amiről fejkamerás felvétel is készült. Nem is szaporítjuk a szót, ezt látni kell.

Elmaradtak a hiperautók az LMP2-esektől a teszten, a Toyota lassítást kér

A hétvégén veszi kezdetét az Endurance-világbajnokság 2021-es szezonja, s egyúttal egy új korszak is, hiszen Spa-Francorchamps-ban debütálnak a hiperautók – igaz, egyelőre csak három gép indul az új elitkategóriában (két Toyota és egy Alpine), a Glickenhaus ugyanis kihagyja a nyitányt. A hétvégi hatórás előtt hétfőn és kedden prológot – azaz gyakorlatilag tesztet – rendeztek a belga pályán, ahol bizony összességében nem egy hiperautó, hanem az LMP2-es G-Drive Racing Orecája volt a leggyorsabb, Nyck de Vriesszel a volánnál, fél másodperccel megelőzve Sebastien Buemi Toyotáját.

Az eredmény nem teljesen váratlan, hiszen a hiperautókat eleve úgy tervezték, hogy egy hagyományos pályán nagyjából öt másodperccel legyenek lassabbak, mint az LMP1-es gépek, amiket leváltanak. Csakhogy úgy tűnik, hogy ezzel az LMP2-es élmezőny beérte őket: ahogy az várható volt, a fő kategória vezető gyártója, a Toyota azonnal további lassítást kért a „másodosztály” versenygépeire. Érdemes kiemelni ebből a „további” szót, hiszen tavaly óta már többször is lassítottak az LMP2-es autókon: első körben 30 kW-tal vagy 40 lóerővel csökkentették a motorerőt, valamint keményebb abroncsokat kapnak a géposztály egyenbeszállítójától, a Goodyeartől, majd áprilisban további 20 kW-os/25 lóerős visszavágást kaptak a gépek, a minimumsúlyukat 930-ról 950 kg-ra emelték, miközben az összes WEC-fordulóra előírták számukra az alacsony leszorítóerős Le Mans-i aero-specifikáció használatát.

Persze az LMP2-es versenyzők közül többen is jelezték, hogy a további lassítás nem feltétlenül oldana meg mindent, s a spái hétvégéhez közeledve az FIA is jelezte: egyelőre nem kívánnak belenyúlni a teljesítmény-kiegyenlítésbe a két kategória között. Mint mondták, bárminemű változtatás előtt szeretnék majd kielemezni az időmérő és a verseny adatait is – persze ettől még nem kizárt, hogy a versenyhétvége előrehaladtával mégis belenyúlnak néhány dologba. Mindenesetre egyáltalán nem kizárt, hogy az új géposztály nem fog összetett győzelemmel debütálni a WEC-ben…

toyota-spa-wec-prolog

fotó: DPPI

Silverstone már a sprintkvalifikációval csábítgatja a nézőket

Hosszú huzavona után végre pont került a sprintfutamok ügyének végére, és a csapatok megszavazták, hogy 2021-ben három helyszínen kipróbálják az új formátumot. A bejelentésből azonban hiányzott, pontosan melyik nagydíjak szombati napjára iktatják be a sprintet: csak annyit árultak el, hogy két európai és egy kontinensen kívüli állomás van tervben.

A Brit Nagydíj részéről most megerősítették, amit eddig is tudhattunk: az első sprintre Silverstone-ban kerül sor. A szervezők egy új, „sprintkvalifikáció” feliratú plakáttal csalogatják a nézőket, a pálya oldalán pedig azt olvashatjuk: mivel a vasárnapra kínált jegyek szinte mind elfogytak, a lemaradó rajongók a szombati napon extra lehetőséget kapnak, hogy a zárt kapus tavalyi nagydíj után újra versenyt láthassanak élőben (még ha csak 100 kilométerest is).

Az eddigi sajtóhírek alapján a második sprintkvalifikáció az Olasz Nagydíjon lesz, korábban pedig még a Brazil Nagyíjat emlegették lehetséges helyszínként.

Ha futamot nyer, F1-es tesztet kap a McLaren Indy-pilótája

Zak Brown idén úgy tűnik, fogadós kedvében van, pontosabban motiváló tényezőként ajándékokat ígér versenyzőinek, ha szállítanak egy bizonyos eredményt a szezon során. Daniel Ricciardóval ezt már megtette: az ausztrálnak végül győznie sem kell az F1-ben a McLarennel, elég dobogóra állnia ahhoz, hogy tesztelhesse gyerekkori hőse, Dale Earnhardt NASCAR-autóját, ami jelenleg Brown tulajdonát képezi.

De ajánlatot kapott a McLaren IndyCar-csapatának mexikói pilótája, Patricio O'Ward is. A pár éve a Red Bull programja által kivetett 21 éves versenyzőnek Brown azt ígéri, ha sikerül megszereznie idén a McLaren újkori Indy-kalandjának első győzelmét, az év végén, Abu Dhabiban tartandó F1-es teszten kipróbálhatja a csapat királykategóriás autóját.

O'Ward már az IndyCar-szezonnyitóján lőtávolban volt a kihívás teljesítéséhez, hiszen a pole-ból rajtolt, ám végül csak 4. lett a Barber Motorsports Parkban. A legutóbbi hétvégén, St. Petersburgben a 19. helyen ért célba, ám maradt még további 15 lehetősége a szezonban.

Egy Lamborghini is lesz a DTM mezőnyében

Habár már kiadta előzetes 2021-es nevezési listáját a Német Túraautó-bajnokság 19 versenyzővel, összesen 17 állandó autóval, utólag bejelentkezett még egy szereplő: a T3 Motorsport közölte, szombaton leadta nevezését, egy Lamborghini Huracan GT3 Evót állít csatasorba 2021-ben. A Lamborghini a hatodik márka lesz a sorozatban hét Mercedes, öt Audi, három BMW, két Ferrari és egy (kiválasztott versenyeken részt vevő) McLaren mellett.

A csapat pilótája Esteban Muth lesz, aki kevésbé ismert név a nemzetközi autósportban: a 19 éves belga korábban a GT4 European Series mezőnyében szerepelt, valamint egyszer indult a Blancpain GT Series Endurance Cupban. Azelőtt formulaautókkal versenyzett különböző színtereken: a francia Formula-4-ben, a japán Formula-3-ban, az új-zélandi Toyota Racing Seriesben és a Formula Renault Eurocupban. A DTM hivatalos csatornáin még nem erősítette meg a csapat indulását.

Tavaly ez a kör ért pole-t Portugáliában

Lewis Hamilton köre nem sikerült tökéletesre, de így is megszerezte vele a portugáliai pole-t tavaly - nézzük meg ismét a hétvégére hangolódva:

Idén már két DRS-zóna lesz Portimaóban

A 2020-as Portugál Nagydíjon egyetlen szakaszon segítették az előzések végrehajtását nyitható hátsó szárnnyal, a pálya 965 méteres célegyenesében.

A második, 2021-es versenyre beiktattak egy második DRS-zónát is. A gyors kanyarokkal teli pályán túlzottan nincs sok egyenes szakasz, a zóna az egyetlen helyre került, amely szóba jöhet a célegyenesen kívül: a 4-es és 5-ös szakasz közé.

Egyúttal 120 méterrel lerövidítették a célegyenesben levő DRS-zónát, hogy ne jelentsen akkora segítséget a hátul haladónak, mint a tavalyi évben. Az aktiválási pont majdnem a célvonalnál található, és az érzékelési pont is későbbre került, a nyújtott 15-ös kanyarba.

A 2021-es pályarajz két DRS-zónával:

A 2020-as pályarajz egy (hosszabb) DRS-zónával:

2025-ig eldőlt a WTCR jövője

Hároméves szerződést hosszabbított a három partner, az FIA, a promóter Eurosport Events és a TCR-jogtulajdonos WSC: ezzel a 2023-as, a 2024-es és a 2025-ös szezonra is biztosított a Túraautó-világkupa jövője, amely a 2018-ban bevezetett TCR-szabályokkal fog folytatódni a következő öt szezonban. A promóter a Eurosport Events marad, amely egészen 2005 óta rendelkezik a WTCC/WTCR kereskedelmi jogaival.

A közeljövőre kijelölt irány a fenntarthatóság: már 2021-ben 15 %-ban megújuló összetevőkből készült üzemanyagot használnak, 2023-ra pedig a cél a 100 %-os bioüzemanyag.

Elutasították Turánék fellebbezését, nem kaphatnak pontot - itt a részletes indoklás

A Felügyelő Testület a magyar bajnoki értékelésből kizárta a Turán Frigyes – Bagaméri László párost a Boldogkő Ralin, a határozat ellen pedig a csapat fellebbezést nyújtott be – azt az RSB egyértelműen elutasította. Íme a bizottság döntése és annak indoklása:

"A Rally Szakági Bizottság, mint elsőfokon eljáró bizottság, a Turán Motorsport Sportegyesület (képviseli: Turán Frigyes) által az MNASZ részére megküldött, I.

Therwoolin Boldogkő Rally 2021 eseményen, a Felügyelői Testület által hozott 4-es számú határozat elleni fellebbezését elutasítja, a versenyen hozott 4-es, és 5-ös számú felügyelői határozatokat helyben hagyja. A fellebbezési díj nem kerül visszafizetésre.

tuba

Indoklás:

Az 5-ös rajtszámú Turán Frigyes – Bagaméri László versenyzőpáros olyan gumiabroncsot használt a verseny alatt, ami nem felel meg az RVSZ 30.1 bekezdésének, miszerint kizárólag az MNASZ-el szerződéses jogviszonyban álló gumiabroncs-beszállító partnerek (továbbiakban: szállítópartnerek) által forgalmazott és azoktól beszerzett gumiabroncsokat használhatnak.

Jelen esetben az RTH Versenyabroncs Kft. mint szerződött partner, sem a versenyt megelőző 14 nap előtt, sem az I. Therwoolin Boldogkő Rally kezdetéig semmilyen információt, árlistát nem publikált az összes, bajnokságban érintett versenyző felé, az 5-ös rajtszámú Turán Frigyes – Bagaméri László által használt új Z215 típusú gumiabroncsról.

Az FIA homológizáció ténye, miszerint az új Z215 típusú gumiabroncs homológizációval rendelkezik, az a Magyar Rally Bajnokságot tekintve nem releváns, hiszen az RVSZ szerint – fentebb olvasható -, csak olyan gumiabroncs használható ami szerepel a szerződött partner által forgalmazott gumi abroncsok között. (Az FIA homológ listában 12 márka található, ezért szabályozza így az RVSZ.)

A új Z215 típus számú gumiabroncs az RTH Versenyabroncs Kft. hivatalos weboldalán a mai napig nem található, ezen túlmenően a HANKOOK hivatalos nemzetközi oldalán/oldalain sem fellelhető, a forgalmazásának várható időpontjáról információ nem található.

Az új Z215 típusú gumiabroncs létezésének első tájékoztatásáról a Hankook Racing Tires facebook oldalán találhatunk információt. Ezt a tájékoztatást a szerződött partner a facebook oldalán – a versenyt követően – 2021 április 20. napján tette meg, az FIA homologizációs listájának egy kimásolt oldalával. Turán Frigyes, a Race1.net Hungary magazin riporterének 2021 április 17-én az I. Therwoolin Boldogkő Rally szombati napján adott interjújában a következőket nyilatkozta.

Idézet a videóból:

Riporter: “Egyetlen egy kérdést engedjél még meg, ugye az teljesen nyilvánvaló és mindenki tudja, hogy a HANKOOK gumiabroncsokat, versenygumiabroncsokat a Te céged képviseli és értékesíti Magyarországon. Milyenek voltak a fejlesztések, mert azért van némi nemű ugye változás és azok a termékek itt vannak-e már a versenyen?”

Turán Frigyes: “Teljesen új abroncsunk lesz idén, ez még csak teszt jelleggel van itt, Orfűn teszteltük őket, én azt gondolom nagyon jó visszajelzéseket tudtunk adni a gyárnak. Ezek az abroncsok az év folyamán később várhatóak. Viszont a közepes keverékben, illetve a puha keverékben, új fejlesztés jött még a régi mintázattal, úgyhogy ez már rendelkezésre áll a versenyzőinknek…”

Ebből a videóinterjúból egyértelműen kiderül, hogy valamikor az év folyamán várható a forgalmazása az új Z215 abroncsnak.

Ezen tények egyértelműen bizonyítják, hogy az új Z215 típusú gumiabroncs az I. Therwoolin Boldogkő Rally-n nem volt használható. Fenti határozatot a Rally Szakági Bizottság 5 igen szavazattal elfogadta."

 

Az RSB azóta közzétette azt is, hogy április 27-én a Hankook is megküldte a nemzetközi árlistáját, amelyben azóta már szerepel az érintett abroncs.

Így tesz-vesz egy szerelő, mielőtt pályára hajt az autó

A Haas garázsában készült ez a fejkamerás felvétel Imolában.