Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A Valentino Rossi által alapított VR46 egy motorral már idén is jelen van a MotoGP-ben: az Esponsorama Avintiával való együttműködés révén az ő színeikben indul a kilencszeres világbajnok féltestvére, Luca Marini. Viszont már hosszú ideje nyílt titok, hogy az Avintia 2022-ben teljes egészében átadja a helyét a VR46-nak, s ezt immár biztosra is vehetjük: bár Rossiék még hivatalosan nem kommunikáltak, de a Tanal Entertainment Sport & Media – amely Abdulaziz bin Abdullah Al Suad herceg nagyvállalata – bejelentette, hogy ötéves szerződést kötöttek az alakulattal.
Ez azt jelenti, hogy 2022-től immár teljes, kétmotoros gárdaként lesz jelen az istálló a királykategóriában egészen 2026-ig. A Saudi Aramco olajvállalat csatlakozik hozzájuk névadó főszponzorként, így Aramco Racing Team VR46-ként fognak szerepelni a hivatalos nevezési listákon (ez egyúttal a jelenlegi főtámogató, a Sky távozását is jelentheti). A közlemény egyúttal azt is megerősíti, hogy a Moto2-ben is maradni fog a VR46.
Két dologról nem szól egyelőre a fáma. Az egyik a versenyzők kérdése, de borítékolható, hogy Marini maradni fog, míg a másik jelölt Rossi másik tanítványa, a jelenleg a középső géposztályban vitézkedő Marco Bezzecchi lehet (hacsak nem maga a „Doktor” dönt úgy, hogy a saját csapatában szeretné folytatni – ha egyáltalán marad a mezőnyben).
A másik nagy kérdőjel, hogy milyen gyártóval lép partnerségre a VR46. A Rossi-kapcsolat okán az egyik valószínű jelölt a Yamaha lehet (s egyébként a mai közleményben is egy M1-es szerepelt, de valószínűleg pusztán illusztrációról van szó), ám ez esetben a hangvillások jelenlegi szatellit gárdájának, a Petronas SRT-nek kellene új márka után néznie. Ennek kapcsán érdemes megjegyezni, hogy a Petronas SRT főnöke, Razlan Razali néhány hete úgy fogalmazott, hogy már az asztalán van az újabb öt évre szóló szerződéstervezet a Yamahával.
Viszont a Yamahán túl is számos motortípus jöhet szóba, s ez ügyben eltérnek a sajtóértesülések: a Motorsport.com szerint például a Suzuki lehet a favorit, amennyiben a „kékek” úgy döntenek, hogy végre a gyári motorokon kívül is indítanak versenygépeket a MotoGP-ben.
A The-Race.com szerint a Ducati is esélyes lehet, hiszen a bolognaiak az Avintia távozása ellenére is szeretnék fenntartani a jelenlegi állapotot, miszerint hat motorral vannak jelen a mezőnyben. A Ducatik átvételére egyébként sajtópletykák szerint a jövőre már gyári istállóként szereplő Apriliát elhagyó Gresini Racing is bejelentkezett (bár az is felröppent, hogy az aláírt szerződés ellenére visszalépnek a királykategóriától Fausto Gresini tragikus halála után). Végül, de nem utolsósorban az utóbbi napokban az Aprilia is szóba jött lehetséges jelöltként az olasz sajtóban, hiszen elképzelhető, hogy a noalei márka is szeretne egy szatellit alakulatot is felvonultatni a saját gyári istálló mellett.