Alonso nyaka olyan erős, hogy azzal töri a diót!
https://formula.hu/parc-ferme/14566
Önostorozó Norris, mindent látó Raikkönen – így szólt a rádió Imolában
https://formula.hu/parc-ferme/28711
Az Emilia-Romagna-i Nagydíj után is megérkezett a szokásos csapatrádiós válogatás, amelyben többek között hallhatunk káromkodó Tsunodát, a Russell–Bottas balesetet páholyból szemlélő Raikkönent és elnézést kérő Hamiltont is. A videó a YouTube-ra átkattintva nézhető:
„Téboly volt” – Verstappen emlékei első F1-es futamgyőzelméről
https://formula.hu/parc-ferme/28706
Bevonult a Formula-1 történelemkönyvébe Max Verstappen 2016. május 15-én: az akkoriban mindössze 18 éves versenyző a Spanyol Nagydíjon élete első futamára készült a Red Bull-lal, miután szokatlan módon, az első négy fordulót követően előléptették a Toro Rossótól.
A két Mercedes ütközése után Verstappen nem várt helyzetben találta magát, és megnyerte a futamot minden idők legfiatalabbjaként – aki nézte a versenyt, alig hitte el, mit lát. Öt év múlva, már vb-esélyesként a holland maga idézte fel, mi történt annak idején Barcelonában – a Motorsporthíradó jóvoltából ez magyar szinkronnal megtekinthető:
Ryan Hunter-Reay: Valószínűleg megmentette az életemet az aeroscreen (videó!)
https://formula.hu/parc-ferme/28710
Látványos tömegbalesettel indult az IndyCar évadnyitója a Barber Motorsports Parkban: a dominót Josef Newgarden indította el a megforgásával, amely miatt több pilóta is összeütközött. Közéjük tartozott Ryan Hunter-Reay is, aki a fedélzeti kamerájából visszanézve az incidenst arra jutott, hogy az IndyCarban használt fejvédő, az aeroscreen alighanem egy igen súlyos sérüléstől mentette meg, mivel Newgarden autójának kereke eltalálta azt. „A versenyünk még azelőtt véget ért, hogy elkezdődött volna az első körös baleset miatt. Hálás vagyok az aeroscreennek, valószínűleg megmentette az életemet” – írta rövid Twitter-értékelésében az Andretti pilótája, aki néhány pillanatképet is csatolt a felvételből. Lentebb mozgóképen is mutatjuk, hogyan nézett ki Hunter-Reay szemszögéből a baleset:
Well that was a race weekend to forget. We struggled w/drivetrain (straight line speed) issues through practice & qualifying. Then our race ended before it really started, taken out in 1st lap pile-up. Extremely grateful for the @IndyCar Aeroscreen. Likely saved my life pic.twitter.com/KnDe4XwAZH
— Ryan Hunter-Reay (@RyanHunterReay) April 19, 2021
#aeroscreen funcionando na indy com Ryan Hunter Reay no GP Alabama pic.twitter.com/8Dt7fhrrn6
— SHOW DE VELOCIDADE (@showdvelocidade) April 19, 2021
A Honda nem számít könnyű évre - Hamilton tempója óvatosságra inti a japánokat
https://formula.hu/parc-ferme/28709
Masashi Yamamoto, a Honda felsővezetője beszélt arról egy japán lapnak, hogy mit gondol Max Verstappen imolai győzelméről. A holland pilóta az idény második futamán behúzta az első győzelmét a Honda motorjával és már Bahreinben is nagyon közel állt ehhez - a jelek szerint az erőforrás minimum felnőtt a Mercedes szintjére, úgyhogy bizakodóak lehetnek. Yamamoto természetesen elégedett, de egyúttal óvatos is.
"Mindig nagyon fontos, hogy már a szezon elején sikerüljön győzelmet aratni, ezért örülök neki igazán, hogy Max Verstappen már most nyerni tudott. Kellemesen meglepődtem, amikor megláttam a dobogón a Red Bull-Honda feliratot. Verstappen jól ment az esőben és az autóink is képesek voltak a küzdelemre. Legutóbb Hamilton nyert, Verstappen lett a második, most fordult a kocka. A csata folytatódik, de Hamilton tempóját elnézve az teljesen világos, hogy ez nem lesz sétagalopp, nem lesz könnyű év" - mondta Yamamoto.

fotó: dppi
Wolff Bottasról: Visszafelé halad
https://formula.hu/parc-ferme/28708
Toto Wolff, a Mercedes vezére nagyon dühös volt Valtteri Bottasra és George Russellre is az imolai ütközésük után - mindkét pilótát "eligazította", Russell-lel sem finomkodott, de Bottasnak is megmondta a magáét. Utóbbiról aztán kimondott egy olyat is, amit nem szokott:
"Valtterinek nem is kellett volna ott lennie, nagyon rosszul ment ezen a futamon, nem volt gyors. Nem alakult jól a versenye és visszafelé halad, visszafelé lépked, nem előre" - mondta pilótájáról Wolff, aki már a bahreini hétvége után is összetűzött kicsit a finn versenyzővel, aki az elrontott stratégia miatt panaszkodott.

fotó: dppi
Videó: Verstappen zsenialitása kifizetődött a rajtnál
https://formula.hu/parc-ferme/28707
Max Verstappen megnyerte a 2021-es szezon második versenyét, az Emilia-Romagna-i Nagydíjat. A holland rögtön a rajt után az élre állt, onnantól pedig - egy kisebb bakitól eltekintve - nem is nézett maga mögé. Érdekesség, hogy Verstappen kettes sebességi fokozatba kapcsolta a Red Bullt, ami egyébként bevett szokás esős körülmények között, mivel így kisebb eséllyel pörögnek ki a hideg hátsó gumik a nedves aszfalton. Ezen a mutatványon könnyedén el is bukhatott volna Verstappen, hiszen ha leesik a fordulat, azonnal többen is megelőzték volna, azonban a holland tökéletesen megoldotta a feladatot.
Egyébként Lewis Hamilton is kettesben várta a piros lámpák kialvását, de Verstappen jobban uralta autóját a zord körülmények között, és az első kanyart követően már ő fordult el az élen.
Visszanézhető: AFM Motorsporthíradó, április
https://formula.hu/parc-ferme/28705
A tartalom:
- Első győzelme történetét mesélte el Max Verstappen.
- Az Alpine márka szerepe a motorsportban.
- Szamos Miklós emlékei a Magyar Nagydíjról.
- Évindító edzés Kunmadarason.
- Herczig Norbert tesztjén jártunk.
F1-es futam a nappaliból vagy a hátsó kertből
https://formula.hu/parc-ferme/28704
Nézők nélkül zajlott az Emilia-Romagna-i Nagydíj, legalábbis ami a lelátókat illeti – Imola sajátossága azonban, hogy közvetlenül a pálya mellett is állnak lakóházak, a helyieket pedig csak nem tilthatták ki otthonaikból. Így készülhetett el néhány zseniális kép az imolai dolce vitáról.
Imolában utoljára Sennával állt a dobogó tetején a Honda
https://formula.hu/parc-ferme/28697
Max Verstappen vasárnapi sikerének köszönhetően kereken 30 év után ünnepelhetett ismét F1-es futamgyőzelmet a Honda Imolában. A japán gyártó Twitteren idézte fel a legutóbbi itteni diadala emlékét: a dátum 1991. április 28., a pilóta pedig Aytron Senna a McLaren-Hondával. Az ráadásul egy kettős győzelem volt Gerhard Berger második helyezésének hála.
30 years since our last win at Imola, @Max33Verstappen takes Honda power to the top step for the first time here since Senna in '91 #ImolaGP #PoweredByHonda pic.twitter.com/unqorgTBYC
— Honda Racing F1 (@HondaRacingF1) April 18, 2021

Első nekifutásra győzött új szériájában Robert Kubica
https://formula.hu/parc-ferme/28703
A Formula-1-es visszatérés után egy szezont DTM-ben töltő, idén pedig ELMS-re váltó Robert Kubica a széria barcelonai 4 órás idénynyitóján abszolút első helyezéssel indított. A WRT egységét a lengyel mellett a Formula-2-ből ismert Louis Deletraz, valamint Yifei Ye alkották – 22 másodperc különbséggel győztek a Panis Racing triója, Will Stevens, Gabriel Aubry és Julien Canal előtt.
Az Oreca 07-essel versenyző Kubica mindössze második versenyét teljesítette LMP2-es autóval (a daytonai 24 órás után, melyen a High Class Racinggel vett részt), és ő sem gondolta volna, hogy az Európai Le Mans Szériában ennyire gyors és gördülékeny sikere lesz:
„Hogy őszinte legyek, nem számítottam rá, hogy ilyen könnyű életem lesz” – idézi a Motorsport Kubicát. „Amikor ilyen nagy előnnyel vezetünk, csak be kell hozni az autót. Ez a projekt elég későn indult el, a csapat pedig kemény munkát végzett. Nem voltak a legkönnyebb hetek a legutóbbiak, de jól felkészültünk erre a futamra a tesztek során.”

Éld át újra az Emilia-Romagna-i Nagydíj legfőbb izgalmait!
https://formula.hu/parc-ferme/28698
Fordulatos futamot hozott Imola, kezdve az esővel, balesetekkel és Verstappen győzelmével – itt a hivatalos mozgóképes összefoglaló:
Marquez elérzékenyült a bokszban a visszatérő versenye után
https://formula.hu/parc-ferme/28701
Csaknem kilenc hónapos kihagyás után tért vissza a MotoGP-be a tavaly júliusi bukása óta háromszor is megműtött és számos megpróbáltatáson átesett Marc Marquez. A repsolos abszolút helytállt a Portugál Nagydíjon, ahol – legjobb hondásként – a hetedik helyen futott be. A bokszba visszaérve nagy taps fogadta őt a Repsol garázsában, s az egyébként a legtöbbször mosolygós Marquez is szemmel láthatóan elérzékenyült – később egyébként az interjúk során is könnyekben tört ki, ami jól mutatja, mit jelentett a 28 éves klasszis számára, hogy a sok nehézség után végre újra motorra ülhetett és versenyezhetett.
WHAT. AN. EFFORT.@marcmarquez93 never leaves anything on track. #MarcIsBack pic.twitter.com/BsRMnlVbgf
— Repsol Honda Team (@HRC_MotoGP) April 18, 2021
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Videó: Tömegbalesettel indult az IndyCar szezonja
https://formula.hu/parc-ferme/28702
A hétvégén a Barber Motorsports Parkban vendégeskedik az IndyCar a 2021-es évad első fordulóján, a vasárnapi futam pedig egyből egy nagy incidenssel indult. Josef Newgarden forgott meg, miután elcsípte a fű szélét, a balesetbe pedig még többek között Colton Herta, Felix Rosenqvist és Max Chilton is belekeveredett:
A big crash on the opening lap of the 2021 @IndyCar Series season.
— IndyCar on NBC (@IndyCaronNBC) April 18, 2021
All drivers are OK. Watch on @NBC: https://t.co/THKlb3Rzyj pic.twitter.com/oiOrzVn0i6
Dupla büntetés miatt változott a végeredmény, Raikkönen bukta a pontjait
https://formula.hu/parc-ferme/28700
Bár a George Russell és Valtteri Bottas között történt ütközést versenybalesetnek minősítették a felügyelők, nem ez volt az egyetlen eset, amit vizsgáltak. A 11. körben ugyanis Lance Stroll részben a pályán kívül előzte meg Pierre Gaslyt a Tamburellóban, emiatt pedig a stewardok öt másodperces időbüntetéssel szankcionálták (plusz egy büntetőpontot is kiosztottak neki, így már négynél jár). Mint az indoklásban írták, Stroll nem tudta a pályán befejezni a manővert, és csak a sikán átvágása révén maradt riválisa előtt, akinek később sem adta vissza a pozícióját. Az Aston Martin kanadai pilótája ezzel elveszítette a hetedik helyét, amelyet éppen Gasly örökölt meg tőle, aki egy másodpercen belül ért célba hozzá képest.
De nem ez volt az egyetlen eset, amiért utólag büntetést szabtak ki valakire. Kimi Raikkönen nyakába 30 másodpercet varrtak a piros zászlót követő újraindításnál történt szabálytalanság miatt (ez egy stop&gónak felel meg), ezzel a finn pilóta bukta a kilencedik helyét és az érte járó két pontot. Egész pontosan az történt, hogy Raikkönen az újraindítást megelőzően megforgott a helyenként még nedves aszfalton, s bár ezt az első safety car-vonalig megtehette volna – sőt, mivel piros zászló után voltunk, meg is kellett volna tennie –, a csapata utasítására nem vette vissza az így elbukott a pozícióit. A szabályok értelmében viszont ez esetben a bokszba kellett volna hajtania, ugyanis a versenymegszakítást követő újraindításnál nem a jó pozíciót foglalta el. Az indoklásban hangsúlyozzák: a kihágásért fix büntetés jár, így a felügyelőknek nem volt mérlegelési lehetőségük. Az Alpine örülhet ennek igazán, hiszen Esteban Ocon a tizedik helyről a kilencedikre lép elő, Fernando Alonso pedig a tizenegyedikről a tizedikre, így a kétszeres világbajnok első egységét gyűjtötte visszatérése óta. Raikkönent csak a 13. helyen értékelték.

Megszületett az ítélet Bottas és Russell ütközése ügyében
https://formula.hu/parc-ferme/28699
A versenyfelügyelők is vizsgálták az imolai futam leglátványosabb balesetét, amely Valtteri Bottas és George Russell között történt, amikor utóbbi megpróbálta megelőzni a mercedesest a célegyenesben. A két pilóta egymást hibáztatta a történtek után: Bottas szerint egyértelműen a williamses volt a felelős, a brit viszont veszélyesnek nevezte a finn jobbra irányuló mozdulatát.
Nos, a felügyelők végül – a körülmények figyelembe vételével – versenybalesetnek minősítették az incidenst, így egyik versenyzőt sem meszelték el. Az indoklásukban úgy fogalmaztak, hogy Bottas végig a száraz ívvel párhuzamosan haladt, és végig hagyott legalább egy autónyi helyet a pálya szélétől, valamint kiemelték: egyik autó sem tett szabálytalan mozdulatot.
A videó átkattintás után nézhető!
A gumiknak is köszönhette Hamilton a második helyet
https://formula.hu/parc-ferme/28695
Kiadta a Pirelli a szokásos verseny utáni infografikáját a gumitaktika alakulásáról – 35 kerékcsere volt Imolában, beleértve a piros zászló alatt elvégzetteket is.
A nedves futam elején az intermediate abroncsok domináltak (négyen, köztük Gasly megpróbáltak teljes esőgumin rajtolni, de ez rossz választásnak bizonyult), száraz abroncsokra Vettel váltott először, a mezőny többsége azonban Verstappen nyomán kapta meg a slickeket a 27. és 28. körben, a két Haast leszámítva a tartósabb közepes keveréket, abban bízva, hogy ezzel kihúzzák a kockás zászlóig.
A 33. körben, a piros zászló alatt sokan gumit cseréltek: Verstappen és Hamilton újabb közepest kapott, Norris azonban lágyat. A McLaren dobogósa elmondta, a puha keverék előnyt jelentett számára 10-15 körig, de aztán elkopott – ez is közrejátszott abban, hogy három körrel a vége előtt a gumielőnyben levő Hamilton meg tudta előzni. A csapattárs Ricciardo, valamint Perez (aki ekkor még a dobogóért harcolt Norrisszal és Leclerc-rel) ugyancsak a lágy gumira voksolt a végén.

Nyomasztó fotókon Bottas rommá tört autója
https://formula.hu/parc-ferme/28696
Szerencsére személyi sérülés nélkül, ám jelentős anyagi kárral zárult az Emilia-Romagna-i Nagydíj legnagyobb balesete, amely során Valtteri Bottas és George Russell 300 km/óra feletti tempónál ütközött egymásnak. A Mercedes csapata utólag három fotót tett közzé a garázsából, amelyek jól tükrözik a Bottas garázsfelében uralkodó hangulatot. A finn pilótának eleve nehéz versenyhétvégéje volt: mindössze a nyolcadik rajthelyet szerezte meg, a versenyen pedig képtelen volt felvenni az élmezőny tempóját, és egy Williams próbálta őt megelőzni a csattanás pillanatában.



Videón Russell és Bottas imolai ütközése
https://formula.hu/parc-ferme/28694
Nagyjából az Emilia-Romagna-i Nagydíj féltávjánál jártunk, amikor George Russell épp előzni készült Valtteri Bottast, ennek azonban ütközés és dupla autótörés lett a vége. Íme, a Williams britjének fedélzeti kamerájából, valamint a mögöttük érkező Kimi Raikkönen onboardjából a baleset, amely miatt a piros zászló is előkerült:
Russell vs Bottas pic.twitter.com/2h0w4drhfL
— Łukasz (@BanannLFC) April 18, 2021
Vettel: Majd akkor oltatom be magam, ha rám kerül a sor
https://formula.hu/parc-ferme/28693
A Formula-1-nek még a bahreini tesztek során ajánlotta fel a helyi kormányzat, hogy beoltják a teljes paddockot, ám akkor azt az F1 visszautasította – igaz, néhány pilóta és csapat önállóan elfogadta ezt. Többek között Carlos Sainzról és Sergio Perezről derült ki ez, míg Max Verstappen már a tesztre is beoltva érkezett. Sebastian Vettel viszont a másik véglethez tartozik: a német semmiképpen sem akarja „átugrani a sort”.
„Felajánlották nekünk, hogy megkapjuk az oltást Bahreinben, de szándékosan elálltam ettől, mert még nem én jövök a sorban” – idézi az Aston Martin pilótáját a PlanetF1.com szakoldal. „Kérdéses, hogy más profitál-e az általam fel nem használt vakcinából, de számomra elvi kérdés. Sok ember szeretné megkapni az oltást, sokan várakoznak. A fiatalabbak kevésbé vannak veszélyben, mint az idősebbek, szóval be fogom oltatni magam, de csak akkor, amikor én jövök a sorban.”
Hasonlóan vélekedik Toto Wolff, a Mercedes csapatvezetője is, aki még szintén vár az első adag vakcinájára: „Angliában elég jól halad az oltási kampány, és elég sok csapattagunk megkapta már a vakcináját, mert rákerült a sor. Úgy vélem, amíg nem kerülök ki a sort, addig ez rendben van. Én ezért döntöttem úgy, hogy várok, amíg én következek a sorban.”

Kilenc éve nem láthattunk ennyire szoros időmérőt, mint Imolában
https://formula.hu/parc-ferme/28692
Nemcsak érzésre tűnt roppant kiélezettnek az Emilia-Romagna-i Nagydíj kvalifikációja, hanem a számok is ezt igazolják: az első három helyezett egy tizeden belül volt, de ami ennél is szokatlanabb, hogy még a nyolcadik helyezett lemaradása is kevesebb volt, mint fél másodperc. Egészen a 2012-es Malajziai Nagydíjig kell visszamennünk, hogy ilyen szoros időmérőt találjunk az első nyolc között: ott 445 ezred választotta el egymástól a pole-pozíciós Lewis Hamiltont (McLaren) és a nyolcadik Nico Rosberget (Mercedes).
A bejegyzés megtekintése az Instagramon