DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 23. kedd

Gyorshír: Jean Todt bejelentette, ismét indul az elnöki posztért

Harmadszor is megpályázza az FIA elnöki pozícióját Jean Todt, aki ezt közösségi oldalán az FIA tagjainak küldött levelének közzétételével jelentette be - mint elmondta, programját a következő hónapokban ismerteti majd.

Rajtok, előzések, ütközések – az Eifel GP legjobb onboard felvételei

Megérkezett a szokásos válogatás, amelyet a YouTube-ra átkattintva tekinthettek meg:

Előrehozták Tsunoda tesztjét, már Imola után F1-es autóba ül

Eredetileg úgy volt, hogy az idei szezon végén, Abu-Dhabiban ülhet be az Alpha Tauri F1-es autójába a Honda protezsáltjaként a Formula-1 kapujáig jutó Yuki Tsunoda. A japán fiatal remek szezont fut az F2-ben és sokan úgy gondolták, hogy jövőre mád Danyiil Kvjat helyén versenyezhet az F1-ben, de a Honda kiszállása több forrás szerint is visszavetette ezt. Ennek most némileg ellentmond az, hogy nem is kell Abu-Dhabiig várnia arra, hogy F1-esbe ülhessen: az imolai versenyhétvége után, szerdán kiviheti a pályára a csapat 2018-as autóját.

Tsunoda már ezen a héten is Faenzában járt a csapat főhadiszállásán és készül arra, hogy három hét múlva vezethesse az autót - ettől függetlenül az év végére tervezett teszten is ott lesz jelen állás szerint.

tsuni

fotó: dppi

A nagy kaland végéhez közeledhet Alexander Albon

Az Eifel Nagydíjon ismét pocsék teljesítményt nyújtó Red Bull-osról is szót ejtett podcastgárdánk a futamértékelő adásban – a vonatkozó részt 37:05-től hallgathatjátok:

 

Michelisz: Nem vagyok hajlandó feladni a harcot!

„Azt reméltem, hogy nagyobb mértékben tudom csökkenteni a hátrányomat a bajnokság első helyezettjéhez képest a Slovakia Ringen, de annak ellenére, hogy sokkal jobban is alakulhattak volna a dolgok, mégis alapvetően pozitívnak értékelem a mögöttünk hagyott hétvégét. Felszabadító volt újra azt érezni, hogy nemcsak szenvedünk az autóban, hanem képesek vagyunk a mezőny elejében harcolni” – írta Michelisz Norbert az Indexen vezetett blogjában a WTCR szlovákiai hétvégéjéről.

Az első versenyen kockázatott, ami nem jött be, a másodikon okosan kimaradt egy balesetből, a harmadikon viszont a vezetésért csatázva lökték meg. „A pole-ból induló Berthon elé kerültem, enyém volt a belső ív, és már Catsburg volt mellettem kívül. Tudtam, hogy semmi más dolgom nincs, mint a második kanyarban is a belső íven folytatni, mert utána a harmadikban már nem tud mellettem maradni kívül. Csakhogy a második kanyar előtt hátulról éreztem egy lökést, ami enyhén kibillentett az egyensúlyból, majd egy-két másodperc múlva egy újabbat, ami után keresztbe csúszott az autóm. Örültem, hogy nagy szerencsével meg tudtam fogni, és nem lett baleset a vége, mert oldalról kaphattam volna további ütéseket, ami a legkiszolgáltatottabb helyzet. Miután megfogtam az autót, hamar alábbhagyott az örömöm, mert már azon bosszankodtam, hogy mennyire hátraestem. Pedig jó eséllyel enyém lett volna az első hely az első három kanyar után, onnantól pedig a győzelemért mehettem volna. Kicsit dühből is vezettem ezután, mentem előre.”

A Slovakia Ring után most a hazai forduló következik Michelisz számára, erről így írt: „Az erőviszonyokat és a teljesítményt tekintve azt kaptam a Slovakia Ringtől, amit vártam, és azért vagyok pozitív, mert a Hungaroringen is ugyanide várom a Hyundait, tehát a top ötbe. Egy szlovákiai győzelemmel most sokkal komfortosabban érezném magam, de még mindig több futam van előttünk, mint mögöttünk, úgyhogy megvárnám, mi történik Magyarországon. Nem vagyok hajlandó feladni a harcot!”

michelisz-wtcr-skring

Ha nem is érdekelte a rekord, egy tortát azért kapott Kimi Raikkönen

323. nagydíjrajtjával új csúcsot állított fel a Nürburgringen a 2007-es világbajnok, akit persze mindez hidegen hagyott, de azért az Alfa Romeo által a jeles alkalomra készített tortából ő is falatozott. „Igen, itt vagyok már egy ideje. Köszönöm a támogatást és a tortát” – írta a képhez a finn pilóta.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Yes I have been around for a while. Thanks for all the support and cake.

Kimi Räikkönen (@kimimatiasraikkonen) által megosztott bejegyzés,

Anyukája hívása szakította félbe a győzelme után nyilatkozó Petruccit

Meglepetéssel készült a MotoGP stábja a Francia Nagydíjat megnyerő Danilo Petrucci számára, akinek interjú közben adták a kezébe a telefonját, amelyen épp édesanyja hívta őt. A karrierje mindössze második győzelmét szerző ducatis olasz szemmel láthatóan el is érzékenyült ettől, elmondása szerint anyukája jobban bízott benne az utóbbi nehéz hónapokban, mint ő maga.

Videókat néznél a Renault-t tesztelő Alonsóról? Íme!

Kedden 11 év után vezetett ismét az enstone-i gárda színeiben, és másfél év után ült ismét Formula-1-es autóba a kétszeres világbajnok – íme, néhány videó a barcelonai filmforgatási napról:

Grosjean: Két pont az két korsó, ugye?

A francia versenyző a kilencedik helyen ért célba hétvégén, amelyért két pontot kapott és úgy érezte, hogy ezért két korsó sört is megérdemel - ezt a matematikai egyenletet a közösségi oldalán is megosztotta...

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

2 points = 2 pints right ? #r8g #f1

Romain Grosjean (@grosjeanromain) által megosztott bejegyzés,

Így várták otthon Raikkönent a gyerekei - videó

Nagy volt az öröm a Raikkönen családban!

 

A francia aranykortól a francia kihalásig – egy nép hullámvasútja az F1-ben

A rajongók jelentős része soha nem látott még francia versenyzőt győzni a Formula-1-ben Pierre Gasly monzai csodáját megelőzően, aki 24 év után rajzolta vissza hazája zászlóját a dobogó tetejére. Nem volt mindig ilyen kiábrándító a francia eredményesség a sportban, viszont volt már sokkal kilátástalanabb is a helyzet, mint jelenleg. Az Autósport és Formula Magazin legújabb számában végigutazunk Franciaország viharos F1-es történelmén. 

2_1

„A rekordok azért vannak, hogy megdöntsék őket” – mondta egyszer Michael Schumacher

Legutóbb, 2013-ban még Sebastian Vettel kapcsán mondta ezt a hétszeres világbajnok - akkor még nem lehetett sejteni, hogy nem ő, hanem Lewis Hamilton lesz az, aki tényleg meg is dönti azokat a bizonyos rekordokat. Podcastunkban kiveséztük, mit jelent Hamilton eredménye a sportnak és nekünk.

 

Nagy pillanat: Alonso újra a Renault-ban

Fontos napra virradt Barcelonában Fernando Alonso és a Renault számára: a 39 éves kétszeres világbajnok először tesztelt jövő évi csapatának: az installációs kör már lezajlott, számolt be a csapat a közösségi médiában. Alonso az idei autót, az R.S.20-at vezeti, amire a szabályok értelmében filmnapként, 100 kilométeres távval van lehetőség.

Alonso 2009 óta először ült a Renault versenygépében, azt pedig ő maga emelte ki a csapat által közzétett rövid interjúban, hogy 20 évvel ezelőtt, ugyancsak a barcelonai pályán vezetett legelőször az akkor még Benettonnak hívott istállónál. Ráadásul, tette hozzá Alonso, ez egyik utolsó lehetősége lesz, hogy Renault-t vezessen, mivel az istálló jövőre az Alpine nevet kapja meg.

Ha nem ugrik, összepréselték volna ezt a NASCAR-szerelőt

Most kapta fel a Twitter népe ezt a videót, pedig az eset nem új: ha jól kutattunk, akkor valamikor a 2007-es szezon utolsó harmadában játszódhatott le a jelenet, méghozzá a NASCAR másodosztályában, amit akkor Busch Seriesnek neveztek. A bokszkiállás során Kelly Bires egyik szerelőjétől hatalmas lélekjelenlétre volt szükség, hogy elkerülje az összepasszírozást a Joe Gibbs Racing érkező autója által. 

Ahogy mondani szokták: a bokszkiállást végző csapat tagjának lenni az autósportban egy dolog, de sokkal veszélyesebb feladat annak lenni a NASCAR-ban, ahol az őrült bokszrohamok viszonylag sűrűn okoznak veszélyhelyzett az autók körül dolgozók számára.

Indul a versenyfutás: első női pilótáját keresi a Ferrari

Idén elmaradt a W Series, de ettől a tehetséges versenyzőlányok utáni kutatás nem állt le. Az FIA Women in Motorsport szervezete a Ferrari Versenyzői Akadémiával együttműködve elindított egy programot, amelyben a legjobb gokartosokat karolják fel és próbálják eljuttatni a lehető legmagasabb szintre az autósportok ranglétráján. Ennek jegyében a Paul Ricard gokartpályáján vette most kezdetét egy a pályán és azon kívül mutatott képességeket egyaránt felmérő képzés 20 fiatal, a gokartban szárnyait bontogató lány részvételével. Közülük a legjobbak hamarosan egy háromnapos edzőtáborban vehetnek részt továbbképzésen, novemberben pedig eldől, hogy ki lesz az az egy, legtalpraesettebb ifjú hölgy, aki felvételt nyer a Ferrari akadémiájába, ahol akár Charles Leclerc és Mick Schumacher nyomdokaiba léphet. A kiválasztással együtt versenyési lehetőség is jár valamelyik F4-es sorozatban a 2021-es szezonban.

A lányoknak maguk a Ferrari F1-es pilótái, Leclerc és Sebastian Vettel küldtek motiváló videóüzenetet. 

 

girls_on_track_2020_-_morgan_mathurin-9978

girls_on_track_2020_-_morgan_mathurin-23722

girls_on_track_2020_-_morgan_mathurin-0106

Alonso titkos tesztje: rajthoz állhat idén is az F1-ben a spanyol cápa?

Nagy elánnal készül Alonso és a Renault a jövő évi újraegyesülésre. Vagy talán még annál is nagyobb elánnal, mint azt sokan gondolják? Kibeszéltük legfrissebb podcastunkban, hallgassatok belénk!

 

F1-es pilóta segítségével terveztek új pályát Indiában

Újabb versenypályával venne részt a nemzetközi körforgásban India, hiszen elkészült a Nanoli Speedway tervrajza, amely a Mumbaihoz közel lévő Pune városa mellett fog felépülni. A pályát a Driven International tervezte az F1-et is megjárt indiai versenyző, Karun Chandhok szakvéleményével megtámogatva. A pálya megfelel az FIA szabványainak, ami persze még nem jelenti azt, hogy azonnal F1-es versenyt akarna hozni ide bárki is - főleg, hogy az Új-Delhi melletti, nagy csinnadrattával érkezett Buddh International Circuit is csak három nagydíjat élt meg 2011 és 2013 között.

EjyiLVsUcAA4tUc

A mclarenesek helyretették mérnökeiket, a Renault rádiózását kellett a legsűrűbben kisípolni

Rádiós pillanatok az Eifel Nagydíjról – a 6 perces válogatás a YouTube-ra átkattintás után indul el.

Így szerezte meg a pluszpontot Verstappen az utolsó körben

Max Verstappen a legvégén futotta meg az Eifel Nagydíj leggyorsabb körét - ezt nézhetjük újra, ha ide kattintunk!

Schumacher és Hamilton útja a 91 győzelemig

Lewis Hamilton a Nürburgringen aratott sikerével utolérte Michael Schumacher 91 nagydíjgyőzelmet számláló abszolút rekordját. Az alábbi infografikán végignézhetjük, hogyan érte el a két klasszis ezt a számot – például az is kiderül, hogy míg a német hét vb-címmel és 246 futammal a háta mögött húzta be a 91. győzelmét, addig a britnek ehhez 261 verseny és hat vb-elsőség kellett:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

The road to 91... #F1 #Formula1 #Schumacher #LewisHamilton #EifelGP

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés,

Hülkenberg kis híján a Red Bullhoz ugrott be a Nürburgringen

Idén harmadszor versenyzett a Racing Pointnál Nico Hülkenberg: a silverstone-i duplán a pozitív koronavírustesztet produkáló Sergio Perez helyére ugrott be, a hétvégi Eifel Nagydíjon pedig a rosszullét miatt hiányzó Lance Strollt helyettesítette. Csakhogy majdnem a Red Bull is felkérte őt: Helmut Marko, az energiaitalosok tanácsadója szerint ugyanis Alexander Albon koronavírustesztje eleinte nem adott egyértelmű eredményt. „Felvettem emiatt vele a kapcsolatot pénteken, mert majdnem helyettesre volt szükségünk” – ismerte el Marko az F1-Insidernek nyilatkozva.

Sokan egyébként Hülkenberget eleve esélyesnek tartják arra, hogy 2021-ben átvegye a főként Max Verstappenhez képest alulteljesítő Albon helyét a Red Bullnál. Marko ismét leszögezte: a brit-thai pilótának teljesítenie kell, s akkor maradhat a csapatnál. A tanácsadó szerint Albon jól teljesített a Nürburgringen (pedig elfékezte magát, majd ütközött, végül pedig kiesett), s eleve nem hiszi, hogy sokan három tizeden belülre tudnának kerülni Verstappenhez. Mindenesetre Marko úgy fogalmazott: a jövő hónapban sorra kerülő Török Nagydíjon jelenthetik be a jövő évi felállásukat, de ha a jelenlegi négyesükön kívül kell keresgetniük, akkor valóban Hülkenberg és Sergio Perez az elérhető számukra.

hulkenberg-eifelgp-dppi