Hamilton és Rosberg más autómárkák logóját is ki tudja rakni
https://formula.hu/parc-ferme/116
Nem tartott sokáig, már meg is érkezett a Mercedes tegnap bemutatott kreatív reklámplakátjának kifigurázása. Ha nem tudtuk volna, Lewis Hamilton és Nico Rosberg testéből nem csak a háromágú csillagot, hanem a Citroen, a Toyota, az Infiniti és az Audi logóját is ki lehet rakni.

Grosjean példát mutat: Így kell alaposan kezet mosni
https://formula.hu/parc-ferme/24810
Romain Grosjean járványvédelmet szemléltetett Instagramján, a teljes folyamat 40 másodpercen keresztül tartott.
A bejegyzés megtekintése az InstagramonHand hygiene is key to protect all of us against and beat #COVID19 Advices from @who here
Twitter-körkép: Csapatok posztjai az elmaradt versenynapon
https://formula.hu/parc-ferme/24811
Egy ideális világban most a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj eseményeit tárgyalnák ki a Formula-1 résztvevői. Helyette az autósport csendbe borult, a közösségi médiát görgetve a csapatok posztjai köszönnek szembe, melyekben sajnálkoznak az elmaradt futam miatt.
Mercedes: „A versenyzés a szenvedélyünk. Ez vagyunk mi. Ezt csináljuk. Sajnáljuk, hogy ma nem lehetünk kint a pályán. De egyes dolgok nagyobbak, mint a verseny… Vigyázzatok magatokra, figyeljetek egymásra, és hamarosan újra találkozunk.”
Ferrari: „Nehéz tudomásul venni, hogy nem versenyzünk ma értetek, tifosi. Ez nehéz időszak mindenki számára szerte a világon. Maradjatok erősek, maradjatok biztonságban.”
It’s hard knowing that we’re not racing for you all today, #Tifosi
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) March 15, 2020
This is a tough time for everyone around the world
Stay strong, stay safe. #essereFerrari pic.twitter.com/t9gBdhKnqD
Red Bull: „Aznap, ami a versenynap lett volna Ausztráliában, csapatunk hazatért a bázisra. Habár a versenyzés az, amiben a legjobbak vagyunk, most a legfontosabb első helyre helyezni az egészséget és biztonságot.”
Alpha Tauri: „A várakozás az első fordulóra folytatódik… Kár, hogy nem tudtunk versenyezni ezen a hétvégén, ám dolgozóink egészségének és biztonságának kell fő prioritásunknak lennie. Reméljük, hogy hamarosan visszatérünk!”
Haas: „Szerettünk volna versenyezni a mai napon Melbourne-ben az F1-es szezon első fordulóján, mert ezért élünk, de egyes dolgok fontosabbak a versenyzésnél. Mindazokra gondolunk, akiket érint a jelenlegi helyzet.”
Williams: „Miután felébredtünk azon a napon, ami versenynap lett volna, furcsa érzés, hogy nem érezzük a várakozás miatti pillangókat. Az F1 azonban vissza fog térni, mi is vissza fogunk térni. Egyelőre azonban azt reméljük, hogy mindenki vigyáz magára, amennyire tud, és azokra gondolunk, akik érintettek.”
The wait for the first round continues...
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) March 15, 2020
It’s a shame we weren’t able to go racing this weekend, however, the health and safety of our workforce has to be our main priority. We hope to be back soon!
#AlphaTauri #F1 pic.twitter.com/MOjIppbSFU
Videó: Öt elfeledett pillanat az Ausztrál Nagydíjról
https://formula.hu/parc-ferme/24807
Ha verseny nincs, legalább nézzük vissza, az F1 szerint milyen események történtek a múltban Melbourne-ben, amikről a többség megfeledkezett.
A versenyek elmaradhatnak, de a Motorsporthíradó nem: 13 óra, FIX TV
https://formula.hu/parc-ferme/24809
Az Autósport és Formula Magazin tv-műsora márciusban is jelentkezik. A tartalomban a MotoGP-vel foglalkozunk, bemutatjuk a felújított Zandvoortot és Bereznay Dániellel is beszélgetünk.

Lefújták a dél-afrikaiak Nagy Futamát is, melynek Bottas lett volna a sztárja
https://formula.hu/parc-ferme/24808
A Formula-1 az idei évre is rajongói fesztiválokat tervezett a világ nagyvárosaiba, köztük Johannesburgba, ahol március 29-én bemutatózott volna három csapat, a Mercedes, a Red Bull és a Renault. Húzónévként Valtteri Bottast és David Coulthardot ígérték a közösségnek.
Annak fényében, hogy Formula-1-es futamot legkorábban májusban rendeznek a koronavírus terjedése miatt, nem váratlan fejlemény, hogy erre az eseményre sem kerül sor. A szervezők egy későbbi időpontban meg akarják tartani az F1 Joburg Festivalt.

Ezt az őrült szerkezetet egy korábbi F1-es pilóta tervezte
https://formula.hu/parc-ferme/24806
Egy elképesztő felvételre bukkantunk az internet bugyraiban: a több szempontból is életveszélyesnek tűnő, tudományos fantasztikumba illő járgányról listázhatnánk a különböző jelzőket, de az alábbi videó mindennél többet elmond róla. A gép tervezője az a Tarso Marques, aki 1996 és 2001 között 26 F1-es futamon vett részt, és utolsó aktív évében Fernando Alonso csapattársa volt a Minardinál.
Tíz éve ezen a napon Alonso beült a Ferrariba és megnyerte a futamot
https://formula.hu/parc-ferme/24805
Fernando Alonso 2010. március 14-én állt először rajthoz a vörösökkel, ami egy emlékezetes nap lett mindkét fél számára. Erre mondhatná, hogy jött, látott és győzött.
#F1 #OnThisDay 2010@alo_oficial conquista la vittoria nel Gran Premio del Bahrain, gara inaugurale della stagione. Lo spagnolo è il quinto pilota dopo Fangio, Andretti, Mansell e Raikkonen a salire sul gradino più alto del podio alla prima gara con la @ScuderiaFerrari. pic.twitter.com/bvmQtuoxGg
— Piero Ladisa (@PieroLadisa) March 14, 2020
Nem hiszed el, melyik cég támogatja a hétvége egyik talpon maradt sorozatát
https://formula.hu/parc-ferme/24799
Tudjuk, hogy a Corona sörgyárnak semmi köze a világot lázban tartó koronavírushoz, de a neve miatt érdekes információ, hogy a sok más szériával ellentétben kitartóan versenyző WRC aktuális fordulójának épp ez a cég az egyik támogatója.

Egy éve hunyt el Charlie Whiting
https://formula.hu/parc-ferme/24804
2019. március 14-én ébredt arra a Formula-1-es paddock: Charlie Whiting tüdőembóliában veszítette életét a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra készülve, Melbourne-ben. Whiting a Hesketh csapatánál kezdett dolgozni az F1-ben, leginkább azonban a Brabhamnél eltöltött évei alatt ismerték meg a sportág követői. A főszerelői pozícióig jutó brit tevékeny szerepet játszott Nelson Piquet 1981-es és 1983-as bajnoki címében, és egészen addig a csapatnál maradt, amíg Bernie Ecclestone túl nem adott a Brabhamen 1988-ban.A Forma-1 egykori első embere közbenjárásával Whiting a Nemzetközi Automobil Szövetség egyik technikai ellenőre lett, 1997-től pedig az FIA versenyigazgatójaként, valamint biztonságért felelős szakembereként folytatta munkáját. Ebben a minőségében ő felelt a pályák és az autók biztonságáért, a versenyhétvégék szabályoknak megfelelő lebonyolításááért.
Whiting kiemelt szerepet játszott az F1 biztonságosabbá tételében az elmúlt több mint húsz év során, és ő volt az, aki a kezdetektől fogva kiállt a 2018-ban kötelezővé tett halo mellett. A szakember a történtek után kiemelte: hosszú évek kutatása és fejlesztése után váltak olyan biztonságossá az F1-es autók, mint manapság. Visszanézhetjük Sebastian Vettel tavaly mondott beszédét - egyúttal Isten nyugosztalja Charlie Whitingot!
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Falmászással üti el az időt Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/24803
A hatszoros világbajnok Melbourne-ben maradt és az F1-es időmérő helyett talált magának más elfoglaltságot:


Michelisz: Sajnálom, de nem lehet kérdés
https://formula.hu/parc-ferme/24802
"Törölték a WTCR szezonnyitóját a Hungaroringen a koronavírus-járvány miatt, ami azt jelenti, hogy idén nem lesz verseny Magyarországon. Sajnálom, mert mindig az a legkülönlegesebb, amikor hazai közönség előtt versenyezhetek, de nem lehet kérdés, hogy az emberek egészsége a legfontosabb. Vigyázzatok magatokra, és remélem, minél hamarabb találkozunk!" - írta közösségi oldalán Michelisz Norbert.
A McLaren csapatvezetője szolidaritásból ott maradt Ausztráliában
https://formula.hu/parc-ferme/24800
Bár a száguldó cirkusz java már maga mögött hagyta a szezonnyitó helyszínét, a McLarennek több mint egy tucat alkalmazottja nem utazhatott el Melbourne-ből. Mivel a csapat egyik tagja bizonyítottan megfertőződött a koronavírussal, a hatóságok mindenkit karanténba zártak, aki érintkezett a szóban forgó személlyel. A McLarennek így további 14 embere vár a vizsgálat eredményére, akik nem maradtak támogatás nélkül - szolidaritásból velük van Andreas Seidl, a csapatvezető is. A német szakember a sajtónak elárulta, ő volt az, aki az istálló visszalépéséről döntött, miután a teszteredmény pozitív lett, és most ő az, aki kizárólag az embereivel együtt utazik majd haza Európába.

Fotó: DPPI
Videó: Porig égett a Ford WRC-autója Mexikóban
https://formula.hu/parc-ferme/24801
Futam közben kapott lángra Esapekka Lappi autója és már nem sikerült megmenteni.
Edzésötletek Daniel Ricciardótól, ha csak egy kerítés van kéznél
https://formula.hu/parc-ferme/24795
Good morning to Daniel and his brick wall only. pic.twitter.com/28w1I6Fr41
— Ky (@FiftyBucksss) March 8, 2020
Törölte a hétvégi és következő három versenyét az IndyCar
https://formula.hu/parc-ferme/24798
Tegnap még úgy tűnt, hogy az Egyesült Államok együléses szériája, az IndyCar megússza a koronavírus miatti versenylemondási trendet: csütörtökön a szervezők úgy döntöttek, megtartják a St. Petersburg-i évnyitó futamot most hétvégén, ám nézők nélkül, zárt kapuk mögött.
Pénteken azonban új közlemény érkezett az IndyCartól: elmarad nemcsak a március 14-15-i szezonnyitó, de a következő három forduló is Birminghamben, Long Beachen és Austinban. (A Long Beach-i futam törlését a promóter már csütörtökön közölte.). A lemondások értelmében május 9-én, az Indianapolis GP-vel kezdődik a szezon, majd következik az Indy 500.
A NASCAR ugyancsak lefújt két versenyt: a hétvégi atlantai és jövő hétvégi homesteadi viadalra nem kerül sor. A bajnokságból négy forduló már lement, a szezon jelen állás szerint március 29-én Fort Worthben folytatódik.

Barcelona: WRX halasztva, már keresik az F1 új időpontját
https://formula.hu/parc-ferme/24797
Közleményt adott ki a barcelonai pálya, amelyben a katalán kormányzat friss döntéseire hivatkozva törölte soron következő versenyeit. Az Ultimate Cup (március 21-22.), ELMS (április 4-5.) és WRX (április 17-19.) fordulóit halasztották el, a promóterekkel egyeztetnek a folytatásról. Április 5-ig a pálya minden foglalását törölték más tevékenységekkel egyetemben.
A Formula-1-es Spanyol Nagydíj május 8-10-i időpontja egyelőre változatlan, de a közlemény úgy fogalmaz, „már elemezzük a különböző elérhető opciókat a Formula-1-gyel”. Ez egybevág azokkal a hírekkel, melyek szerint a május végi Monacói vagy június eleji Azerbajdzsáni Nagydíjjal kezdődhet az idény.
Szó esett a MotoGP Katalán Nagydíjáról is, amelynek június 5-7-i időpontját nem érintik a jelenlegi intézkedések.

A WRC argentin fordulóját is elhalasztották
https://formula.hu/parc-ferme/24796
Bár a rali-vb mezőnye ezen a hétvégén Mexikóban zavartalanul versenyez, az áprilisi dél-amerikai fordulóra ez az állítás nem lesz érvényes. A szervezők a WRC promótereivel és az FIA képviselőivel közösen úgy döntöttek, a hónap utolsó hétvégéjére kiírt Argentin Ralit a világot eluraló járványra való tekintettel elhalasztják.
Az országban jelenleg 31 fertőzött alanyról tudnak, és természetesen azon dolgoznak, ez a szám minél lassabban emelkedjen. A szervezők most azon vannak, hogy egy új időpontot találjanak a viadalnak, ám ehhez az is kell, hogy a fertőzésveszély jelentősen csökkenjen.

Fotó: DPPI
Ismét extravagáns sisakfestést villantott Ricciardo
https://formula.hu/parc-ferme/24789
Hirtelen nem is tudjuk eldönteni, hogy M-re vagy W-re hasonlít inkább a 3-as rajtszám rajta:



Hamilton úgy beszél, mint aki életében először nyitotta meg a Google Mapst
https://formula.hu/parc-ferme/24792
Lehet, hogy tényleg így van? A Mercedes brit pilótája ugyanis a következőt írta az alábbi Instagram-posztjához:
"Wow, ez a kék pont mutatja, hogy hol vagyok a világban."

Két hónapra teljesen leáll a Formula-E a koronavírus miatt
https://formula.hu/parc-ferme/24794
Az elektromos sorozat már eddig is élen járt a versenyhalasztásokkal a járvány kitörése óta: elsőként lépték meg ezt a Sanya ePrix (Kína) kapcsán, majd ugyanerre a sorsra jutott a római és az indonéz forduló is. Most pedig hivatalosan is bejelentették, amit már egy ideje sejteni lehetett: két hónapra teljes egészében felfüggesztik – vagy befagyasztják, ahogy tetszik – a 2019/2020-as szezont. A közlemény szerint a COVID-19 gyors terjedése megakadályozza, hogy biztonságosan rendezzenek versenyeket nagyvárosokban. Az még nem dőlt el, mikor folytatódhat az idény, de a Formula-E szervezői értelemszerűen folyamatosan figyelik a helyzet alakulását.
