DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 28. csütörtök

Megkezdte emléktárgyak árusítását a Bianchi család

Különféle sapkákat, pólókat, mobiltokokat és egyéb relikviákat vásárolhatnak mostantól Jules Bianchi kedvelői, akik még sokáig magukkal szeretnék hordani a tavaly elhunyt fiatal pilóta emlékét. A család által elindított webshop a képre kattintva érhető el.

EasyCapture2_1

Hamilton már a huplikban látja az austini szenvedés okát

Kisebbfajta mélypontot jelentett a Mercedes számára a múlt hétvégi F1-es USA Nagydíj, ahol a biztató pénteki tempó szombatra teljesen eltűnt, ráadásul igen instabilan is viselkedett a W15-ös, ami leginkább George Russell időmérős, valamint Lewis Hamilton futam eleji kiforgásában mutatkozott meg. Hamilton a kiesése után arról beszélt, hogy az austini fejlesztések okozhatták az autó rossz egyensúlyát, ugyanakkor a Mercedes-vezér Toto Wolff és a technikai igazgató James Allison is arról beszélt, hogy nincs gond az újításokkal, a beállítások mentek félre.

Mexikóba érve maga a hétszeres világbajnok is finomította az álláspontját, inkább már a COTA huplijaiban látja a megfejtést – minderről akkor beszélt, amikor a most hétvégi esélyekről kérdezték a 39 éves pilótát: „Ez tényleg attól függ, hogy ugyanazokat a problémákat tapasztalom-e a fejlesztésekkel, mint a legutóbbi futamon. Az autó instabil volt múlt hétvégén, de az egy roppant huplis pálya. Ez nem az, szóval remélhetőleg egy simább aszfaltú helyszínen talán nem jelentkeznek ugyanazok a problémáink. Ha nem lesznek ugyanolyan gondjaink, mint múlt héten, akkor talán kicsit közelebb kerülhetünk az élmezőnyhöz. Ez mind egy nagy ’ha’, de reménykedem és bizakodom.”

f1-hamilton-austin-mercedes

Kelly Piquet tette érettebbé Verstappent?

A rendszerint mindennel és mindenkivel kapcsolatban komoly kritikákat megfogalmazó Jacques Villeneuve ezúttal kimondottan pozitívan nyilatkozott Max Verstappenről, aki az 1997-es világbajnok szerint a jó irányba változott az elmúlt időben: „Úgy tűnik, emberként is sokat változott, ami hatással van arra, hogy mit akar kezdeni az életével és a karrierjével, hiszen már annyi mindent elért mostanra.”

„Egyre érettebb személyiség lesz” – mondta Villeneuve, aki mindenekelőtt egy (pontosabban két) embernek tudja be e pozitív változást: „Régóta él ugyanazzal a nővel, Kelly Piquet-vel, segít neki a gyermekét nevelni, aki mostanra az ő gyermeke is lett. Nagyon fiatal volt még, amikor ők összejöttek.”

„Nem erre számítottam, amikor megérkezett az F1-be, és ez valószínűleg nagy hatással volt arra is, hogy emberként érettebb legyen, hiszen versenyzőként már eddig is az volt. Láthatjuk, mekkora változást jelent számára ez a kapcsolat.”

kellypiquet

Gyorshír: Alonso beteg, kihagyja a mai napot Mexikóban

A sajtónappal kezdetét vette az F1-es Mexikóvárosi Nagydíj, azonban a karrierje 400. versenyhétvégéjére készülő Fernando Alonsótól ma garantáltan nem hozhatunk egyetlen nyilatkozatot sem, a spanyol ugyanis a csapat közlése értelmében gyengélkedik, így kihagyja a mai napot.

alonso-cota-1

Az Aston Martin közleményében azt is hangsúlyozta, hogy Alonso célja, hogy holnapra csúcsformában legyen, és a második szabadedzésen már ott lehessen az autó volánja mögött – az FP1-et ugyanis Felipe Drugovich teljesíti majd a helyén.

Ez utóbbi már korábban eldőlt, hiszen az Aston Martin is azon csapatok közé tartozik, akik még nem tettek eleget a szabályokban előírt két alkalomnak, amikor fiatalokat kell beültetni az első edzésre. A brazil versenyző mellett Mexikóban Oliver Bearman (Ferrari), Pato O’Ward (McLaren), Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) és Robert Svarcman (Sauber) kap lehetőséget magyar idő szerint holnap este.

Erősorrend: Szoros harc a dobogóért

A Formula Podcast futamértékelő adásainak állandó eleme a pontozás: a műsor két szereplője, Mészáros Sándor, az egyetlen állandó F1-es akkreditációval rendelkező magyar újságíró, valamint Gellérfi Gergő, az Autósport évkönyv szerkesztője a mezőny minden tagjának hétvégi teljesítményét 1 és 10 pont között értékelik. A pontozás során az elért eredmény mellett a körülmények, az autóban rejlő lehetőségek, a csapattárshoz viszonyított teljesítmény, az elkövetett hibák mennyisége és az összbenyomás is szerepet játszanak. Kerek 10-est csak a tökéletes vagy ahhoz nagyon közeli versenyhétvége érdemelhet, a 6-os az átlagos teljesítmény, míg 3-tól lefelé már az F1-ben évente csak néhány alkalommal látható botrányos produkciókat értékeljük.

Az USA Nagydíjon több kiemelkedő teljesítményt is láthattunk, bár kerek 10-est senkinek nem tudtunk osztani. A kép alatt megtalálható a Formula Podcast austini futamértékelője, benne számos érdekességgel, pilótapiaci pletykával, valamint a természetesen a versenyzők produkciójára adott pontszámokkal.

Így áll a 18 teljes szezont futó versenyző erősorrendje az austini F1-es hétvégét követően:

podcast-rankings_19

Formula1.5 – Lendületben a fiatalok!

Az F1 történetében egyetlenegy szezonban, 1987-ben rendeztek egy „másodosztályú” bajnokságot is – méghozzá a turbómotorok nélkül induló csapatok számára. Játsszunk el a gondolattal, hogy nézne ki a 2024-es szezon, ha ezúttal is kiírnának egy alternatív bajnokságot, kiemelve a képletből azt a négy csapatot, mely az összes idei győzelmet és dobogót megszerezte, s rendre elhoz hat-hét helyet az első nyolc közül?

Zsinórban harmadszor zárt az „F1-es másodosztály” dobogóján Franco Colapinto, mióta a mezőnyben van, egyedül Fernando Alonso szerzett több pontot nála, akinek viszont Austinban megszakadt hetes dobogós szériája. Liam Lawson jobb eredménnyel érkezett meg, mint amit elődje, Daniel Ricciardo a szezon során bármikor elért, míg a sprinteken már másodszor győzött Kevin Magnussen, rajta kívül az imént említett ausztrál, valamint némi meglepetésre Zhou tudott idén szombati versenyt az élen zárni.

pf-bliga19

A pole-t félkövér, a leggyorsabb kört dőlt betű jelöli, az utóbbiért járó pont a táblázatban a helyezésért járó ponthoz hozzáadva szerepel.

Besárgul a Williams Mexikóban!

Újabb egyedi festés az F1-ben: a Williams szponzora, a Mercado Libre sárga dizájnját jelenti meg a motorborításon, melyet a grove-iak egyúttal történelmi kontextusba is helyeztek, hiszen az istállóhoz 1983 és 1993 között, a csapat történetének legsikeresebb időszakában a kék és a fehér mellett ez volt a Williams színe.

williams-sarga-1

„A sárga festések különleges helyet foglalnak el a Williams történetében, és nagyszerű látni, hogy ez a szín Latin-Amerika egyik vezető technológia cégével tér vissza” – nyilatkozta James Bower, a csapat kereskedelmi igazgatója.

williams-sarga-2

Piastriék tárgyalnának a Red Bull-lal?

Noha az esetek túlnyomó többségében a Red Bull házon belülről szokott versenyzőket választani – bár épp a kérdéses jövőjű Sergio Perez az ellenpélda erre –, időről időre elejtenek egy-egy „kívülálló” nevet is a jelöltjeik kapcsán. Korábban például sokáig arról beszéltek, hogy érdeklődéssel figyelik Lando Norrist, míg Christian Horner nemrég George Russell nevét dobta be – igaz, Toto Wolff Mercedes-főnök azt a Formula.hu kérdésére „szarkavarásnak” nevezte.

Most azonban Helmut Marko, az energiaitalosok F1-es sportszakmai tanácsadója hintett el egy érdekes mondatot az F1-Insider szaklapnak nyilatkozva, méghozzá ezúttal a McLaren másik pilótája, Oscar Piastri kapcsán: „Fogalmazzunk úgy: Mark Webber intenzíven keresi a tárgyalási lehetőséget” – mondta Marko.

Az említett Webber – aki annak idején a Red Bullnál töltötte legsikeresebb idényeit az F1-ben, bár rendre második számúnak tűnt Sebastian Vettel mellett – Piastri menedzsereként tevékenykedik jelenleg. Piastri korábban 2026-ig hosszabbított a McLarennel, ahol azonban az idei évad hajrájában például Norrist kell segítenie a vb-harcban: bár a wokingiak rendre hangsúlyozzák az elveik fontosságát és eddig nem is került sor látványos csapatsorrend alkalmazására, Webberben kellemetlen emlékeket ébreszthet a helyzet, így nem elképzelhetetlen, hogy valóban B opció után nézhetnek az ausztrálok.

f1-piastri-verstappen-redbull

„Checo világbajnok lesz!” – Perez apja még mindig bizakodik

Sergio Perez teljesítménye a 2024-es Formula-1-es idényben is elmarad a várakozásoktól: miközben Max Verstappen a csapattársaként a Red Bull visszaeső formája ellenére is toronymagasan vezeti a vb-t, addig a mexikói csupán a nyolcadik helyen szerénykedik, a négy nagycsapat leggyengébb versenyzőjeként. Emiatt folyamatosak a találgatások arról, hogy a nyár eleji szerződéshosszabbítása ellenére is megválhat tőle a Red Bull 2025-re: Helmut Marko nem is csinált titkot belőle nemrég, hogy legszívesebben egy saját juniorjukat ültetné Verstappen mellé, s a hátralévő futamok egyfajta szétlövésként is szolgálnak majd a Visa RB duója, Yuki Tsunoda és Liam Lawson között.

Mindezek ellenére Perez édesapja a hazai versenyük, a Mexikóvárosi Nagydíj előtt a Récord+-nak nyilatkozva még mindig fényes jövőt vázolt fel fia számára: „Checo legjobbja még csak ezt követően fog jönni. Biztos vagyok benne, hogy idővel Checónak meglesznek a fegyverei és eszközei, hogy a világbajnoki címért harcolhasson. Rendkívül izgatott vagyok, és elmondhatom, hogy Checo világbajnok lesz.”

f1-perez-redbull_3

A Visa és a Mastercard után az Amex is belép az F1-es színtérre

Ha egészen precízek akarunk lenni, akkor az Amex F1-es jelenlétének kibővítéséről kell beszélnünk, hiszen az amerikai pénzügyi vállalat már eddig is jelen volt a száguldó cirkuszban, de mindezidáig kizárólag az amerikai helyszíneken tűntek fel, valamint az F1Academy sorozatot támogatták.

Az F1 és az American Express nem sokkal ezelőtt bejelentette, hogy új, több évre szóló megállapodást írtak alá, melynek értelmében jövőre 15 versenyhelyszínen is extra programokban lehet részük az American Express kártyatulajdonosoknak.

Az American Express kátyával rendelkező rajongók már a hétvégi Mexikóvárosi Nagydíjon kihasználhatják kártyájuk előnyeit, mellyel ingyenesen látogathatják a speciálisan kialakított „Amex versenyrádió”, valamint az „Amex Fan Experience” helyiségeket.

Mexikóban folytatódik Kimi Antonelli felkészítése

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke megerősítette, hogy Kimi Antonelli Monza után ismét lehetőséget kap: a fiatal olasz Mexikóban az első szabadedzésen ülhet be Lewis Hamilton autójába.

„Az FP1-en Kimi is ott lesz a pályán. Várjuk már, hogy tovább folytassuk a felkészítését” – mondta Wolff.

Wolff a Mexikóvárosi Nagydíj kapcsán azt is elmondta, hogy Mexikó miért speciális helyszín a csapatok számára: „A magas tengerszint feletti magassága miatt ez a pálya mindig különleges kihívást jelent. Az erőforrásokra is nagy szerep hárul, a vékony levegőt ellensúlyozva maximális leszorítóerővel gurulunk majd pályára. Ez egy újabb lehetőség lesz arra, hogy kiértékeljük a legutóbbi fejlesztési csomagunkat.”

A „fenevad” Mercedes miatt hibázott Russell és Hamilton

George Russell rendkívül erős versenyt zárt vasárnap Austinban: a bokszutcából rajtolva egészen a hatodik helyig egerészte előre magát.

Lewis Hamilton számára kevésbé alakultak jól a dolgok, a hétszeres világbajnok ugyanis már a futam elején kicsúszott a sóderágyba, ami a verseny végét jelentette számára. Hamilton tulajdonképpen lemásolta Russell szombati időmérős hibáját, mely a fiatalabbik brit véleménye szerint egyértelműen az autónak tudható be.

„Lewis soha nem vét ilyen hibákat, amit vasárnap láthattunk tőle. Ugyanaz történt vele, ami nálam jelentkezett szombaton. Ez is mutatja, hogy egy fenevad autónk van jelenleg” – mondta Russell.

Végre Red Bullt tesztelhet Tsunoda?

Mi is írtunk arról a napokban, hogy a Honda versenyrészlegének vezetője, Koji Watanabe arról beszélt, hogy a Honda szeretné elérni, hogy előbb egy tesztet kapjon Yuki Tsunoda a Red Bull anyacsapatánál, majd pedig egy ülést is náluk – értelemszerűen a szerződéshosszabbítása ellenére is bizonytalan helyzetű Sergio Perezét. Tsunoda negyedik éve szerepel az F1-ben az energiaitalosok kötelékeiben, ám csak az AlphaTaurit/Visa RB-t vezethette teszteken is, Red Bull-autóba csak bemutatókon ülhetett be.

Ez azonban akár még idén változhat, ugyanis amikor Helmut Markót arról kérdezte a Motorsport.com, hogy megadják-e Tsunodának a HRC által kért tesztet, így felelt: „Van néhány tervünk Abu Dhabira, igen. De különböző versenyzőink vannak, mint tudjátok. Ott van például Hadjar, és most itt van Liam is” – tette hozzá gyorsan a szaktanácsadó azt, hogy például Lawson is vezethet majd.

Marko az Abu Dhabi Nagydíj utáni keddi tesztnapra utalt nyilatkozatában, ahol a csapatok két autót indítanak: az egyikben a „rendes” versenyzőik ülnek és a Pirelli gumitesztjét segítik vele, míg a másikban egy újoncot (vagyis olyan pilótát, aki legfeljebb két F1-es nagydíjat teljesített) kell szerepeltetniük. Tsunoda értelemszerűen a gumiteszten vehetne tehát részt a Red Bull színeiben – de mint arra az idézett szaklap is rámutat, a végső választást befolyásolhatja majd, hogy ő vagy Lawson esetleg átveszi-e a hátralévő futamokon mutatott produkció alapján Perez helyét 2025-ben. Márpedig Lawson austini visszatérése után elsősorban a két pontot szerző új-zélandit magasztalta Marko és Christian Horner is.

f1-tsunoda-visarb-usa

Perez a friss fejlesztések nélkül versenyzett az F1-es USA Nagydíjon

Ismét óriási volt a különbség a két Red Bull-pilóta teljesítménye között Austinban: míg Max Verstappen megnyerte a sprintet, a futamon pedig harmadik lett, addig Sergio Perez csupán a hetedik pozícióban zárta a vasárnapi USA Nagydíjat. A mexikóin folyamatosan nő is a nyomás Helmut Marko szavai alapján, főleg Liam Lawson parádés debütáló-visszatérő versenye után. Ugyanakkor Perez a leintést követően a Sky Sports F1-nek elárulta, hogy nem ugyanolyan autóval versenyzett a COTA-n, mint Verstappen:

„Nem teljesen ugyanaz a csomagunk, de nem tudom pontosan, hogy ez mennyi volt. Egyszerűen csak túl messze voltunk. Szenvedtünk ezen a hétvégén, semmi sem állt össze. Ugyan fejlődtünk a beállításokkal, de a tempó így is elég gyenge volt. Úgyhogy kicsit ki kell elemeznünk a beállításokat” – fogalmazott Perez, aki arra a kérdésre, hogy a két specifikáció közötti különbséget a Red Bull által Texasba vitt két fejlesztés, a padlólemez élét és a motorborítást érintő újítás hiánya jelentette-e, így felelt: „Igen, így van.”

Perez egyelőre azt sem tudta megmondani, hogy a néhány nap múlva esedékes hazai nagydíján felkerülnek-e az ő RB20-asára az említett fejlesztések: „Még nem tudjuk. Eléggé szűkösen vagyunk az alkatrészeket illetően, és mivel még tanuljuk ezt az új padlólemez-specifikációt, lehet, hogy még egy kicsit várnunk kell, mire én megkapom. Én csak igyekszem a legjobbamat nyújtani, és ez számít igazán.”

f1-perez-redbull-austin-1

Különleges sisakdizájnnal ünnepli 400. F1-es nagydíjhétvégéjét Alonso – fotók

Komoly mérföldkőhöz érkezik a hétvégi Formula-1-es Mexikóvárosi Nagydíjon Fernando Alonso, hiszen ez lesz karrierje során a 400. versenyhétvégéje a száguldó cirkuszban. Fontos a megfogalmazás, mivel még csak a 397. futamrajtja lesz ez: a különbséget az jelenti, hogy három alkalommal nem jutott el a hivatalos startig (a 2001-es Belga Nagydíjon váltóhibával esett ki az első körökben egy piros zászlós megszakítás előtt, és az akkori szabályok értelmében újraindítás esetén az „előző verseny” nem számított bele az értékelésbe, ha az első négy körben történt a leállás; a 2005-ös indianapolisi futamon az emlékezetes Michelin-botrány és -bojkott miatt állt ki a felvezetőkör végén; a 2017-es Orosz GP-n pedig a McLaren-Honda adta meg magát alatta a start előtt).

Mindenesetre Alonso úgy döntött, a Mexikóban esedékes jubileumot ünnepli egyedi sisakfestéssel, amelyet az Aston Martin mutatott meg az Instagram-oldalán. Ennek tanúsága szerint Alonso F1-es karrierjéből helyeztek el fotókat a bukósisakon – az alábbi posztban lapozással tekinthetők meg a képek minderről:

„A szabály betűje szerint korrekt volt a büntetésem, de…” – Russell

Noha elsősorban a Lando Norris és Max Verstappen közötti csata során a McLaren-pilótának kiosztott öt másodperces büntetés „vitte a prímet” az F1-es USA Nagydíjon, nem ez volt az egyetlen vitatott eset a vasárnapi futam során. George Russellt például ugyancsak szankcionálták, amikor Valtteri Bottast úgy előzte meg, hogy leszorította a pályáról – miközben például Verstappen start utáni első kanyaros bevetődését és Norris kiszorítását nem büntették.

Russell szerint ugyan a szabályok értelmében jogos volt a büntetése, de úgy érzi, ez nem mindig igazságos: „Úgy gondolom, nagyon nehéz a felügyelők munkája, mert hatalmas a szabályzat. Amikor lassításban visszanézel egy incidenst, vagy megállítod a felvételt egy adott ponton… a Valtterivel történt büntetésem kapcsán a szabály azt mondja, hogy ha nem vagy előrébb a kanyarcsúcspontnál és úgy kiszorítasz valakit, akkor megbüntetnek. Szóval a szabály betűje szerint korrekt volt a büntetésem. De bárki, aki ismeri a versenyzést vagy nézi azt, tudja, hogy nem volt korrekt.”

A Mercedes-pilóta szerint előrelépést jelenthetne, ha a teljes szezon összes nagydíján ugyanazok a stewardok dolgoznának, de azt is megjegyezte, hogy a szabályok szigorú követése mellett a józan észt is lehetne alkalmazni olykor: „Nem igazán tudom, hogyan mehetnénk előre. Úgy vélem, valószínűleg mindannyian ugyanazokat a felügyelőket szeretnénk látni egész évben, hogy a versenyzők és a stewardok mind ugyanúgy vélekedjenek. Alkalmazhatjuk a józan észt, amikor szükség van rá, ahelyett, hogy követnünk kellene a szabály betűjét.”

f1-russell-mercedes-usa

Copyright miatt tűntek el a furcsa trófeák

Az előzetes tervek szerint különleges trófeákat kaptak volna az USA Nagydíj dobogóján végző pilóták: a Pirelli Matteo Macchiavelli olasz képzőművész tervei alapján készítette el a különböző színű sisakokat viselő figurákat, amelyek a „Heroo” névre hallgatnak. Vasárnap viszont nem ezeket a trófeákat kapták meg a versenyzők – a második Carlos Sainz és a harmadik Max Verstappen, valamint a győztes csapatot képviselő Ferrari-alkalmazott az időmérő győztesének járó Pirelli-gumi alakú díjat kapott, a győztes Charles Leclerc pedig egy szintén másfajta trófeát vehetett át.

A futam után a Pirelli megerősítette a Motorsport szaklapnak, hogy azért nem láthattuk az érdekes díjakat a dobogón, mert a copyright megsértésének gyanúja állt fent a dizájnnal kapcsolatban, a figurák ugyanis nagyon hasonlítanak a Bearbrick nevű cég által gyártott figurákra. A Pirelli, a verseny promótere, valamint az FIA végül közösen úgy döntöttek, hogy visszahívják a speciális trófeákat, helyettük pedig a Pirelli amerikai irodájából hirtelen odaszállított díjakat kaptak a versenyzők.

Úgy tűnik, Sainz nem is volt túlságosan lenyűgözve a kisméretű Pirelli-gumitól:

„Tévedtem Colapintóval kapcsolatban” – Szafnauer

Otmar Szafnauer nemrégiben a High Performance podcast vendége volt, ahol többek között az F1-es debütálását Monzában megejtő Franco Colapinto is szóba került.

A korábbi F1-es csapatfőnöke elmondta, hogy nagyon meglepte őt a fiatal argentin versenyző teljesítménye, akitől nem várta az azonnali versenyképes teljesítményt: „Az első gondolatom az volt, hogy bárkit ültetnek Logan Sargeant helyére, minimum három-négy vagy öt verseny kell ahhoz, hogy az új srác felvegye a tempót.”

„Tévedtem vele kapcsolatban, Colapinto szinte azonnal versenyképes teljesítményt tudott nyújtani” – tette hozzá Szafnauer.

 

Kétszáz néző hatolt be a pályára, súlyos pénzbírságot kaptak az USA Nagydíj szervezői

Az incidens a célegyenesben történt a futam leintését követő pillanatokban: mikor az autók még levezető köreiket teljesítették, a bokszutcával szemben található lelátókról számos – az FIA becslései szerint körülbelül 200 – ember jutott be a pályára. A nézők átmásztak egy kerítést, ahonnan kétméteres mélységbe ereszkedtek le (a fotón jól látható szervizútra), majd átbújtak a pályától elválasztó hálós kerítés alatt és átjutottak a szalagkorláton.

A pályára történő behatolás az FIA biztonsági előírásainak komoly megsértését jelenti, ezért az ilyen esetek mindig a stewardok elé kerülnek. Az USA Nagydíj promóterére 500 ezer dolláros pénzbírságot szabtak ki – ebből azonban 350 ezer dollárt felfüggesztettek 2026. december 31-ig azzal a feltétellel, hogy hasonló behatolás nem történhet egyetlen FIA-eseményen sem a COTA-n. A pályán korábban sosem volt hasonló probléma: ez is oka, hogy a büntetés nagyobb része felfüggesztett. A szervezőket emellett év végig arra kötelezték, hogy a pálya többi, bejutásra alkalmas pontját is vizsgálják ki, és megfelelő intézkedéseket hozzanak.

Az elmúlt években a korábbiaknál sűrűbbé vált, hogy nézők juthassanak a pályára, amikor nem szabadna: idén Kanadában, tavaly Ausztráliában és Brazíliában volt erre példa, de azokban az esetekben pénzbüntetést nem szabtak ki.

Fotó: Red Bull Content Pool

Hamilton beáldozná a futamát Russellért

A falban ért véget George Russell számára az USA Nagydíj szombati időmérője. A Mercedes pilótája a Q3 vége felé csúszott ki nagy sebességgel a 19-es kanyarban, a becsapódás következtében pedig rendesen tönkretette az új fejlesztésekkel telerakott autóját. Russell egy interjúban elárulta: csapattársa, a Q1-ben kieső Lewis Hamilton felajánlotta neki, hogy átadja az ő autójáról az új alkatrészeket.

„Jelenleg csak az alkatrészek miatt aggódunk” – idézi Russell szavait a Motorsport. „Vissza kell vennünk a fejlesztésekből. Lewis nagylelkűen felajánlotta az övéit, de nem fogunk cserélni. Szóval nem tudom, mi fog most történni, de ez a legnagyobb gondunk jelenleg.”

A vártnál gyengébben sikerült időmérő rengeteg kérdőjelet hagyott Russellben, egyelőre azonban nem találja a választ arra, miért estek vissza péntekhez képest.

„Egész szezonban jól ment az autó, pole-pozíciókért és futamgyőzelmekért harcoltunk. Tegnap mindketten versenyben voltunk a pole-ért, ma pedig majdnem mindketten kiestünk a Q1-ben.”

„Nem tudjuk a választ, miért találjuk magunkat mindig ebben a helyzetben. Így reagál az autó a gumikra, a hőmérsékletre, a szélre, az apró változásokra. De az egész idényben ez volt a történet, a régi fejlesztésekkel, az új fejlesztésekkel… Vagy ott vagyunk az élmezőnyben, vagy fél másodperccel, hat tizeddel lemaradva” – foglalta össze a brit.

Red Bull-tesztet és -ülést harcolna ki a Honda Tsunodának

Karrierje legjobb szezonját futja a Formula-1-ben Yuki Tsunoda, ennek ellenére eddig egyszer sem merült fel igazán komoly lehetőségként a neve a Red Bullnál, sokkal inkább tűnt esélyesebbnek Sergio Perez leváltására korábban Daniel Ricciardo, jelenleg pedig Liam Lawson – jóllehet, Helmut Marko nemrég utalt rá, hogy a japán is jelölt, és egyfajta szétlövés jön az utolsó 2024-es futamokon közte és az új-zélandi között. Mindenesetre a Tsunodát hosszú ideje támogató Honda, amely jelenleg még a Red Bull motorprogramjának partnere, szeretné elérni, hogy legalább egy tesztet biztosítsanak a Visa RB versenyzőjének az anyacsapatnál:

„Tsunodát illetően az a célunk, hogy keményen dolgozzunk és ülést biztosítsunk neki a Red Bull Racingnél” – nyilatkozta Koji Watanabe, a HRC elnöke a Motorsport.com szakportálnak. „Hisszük, hogy tehetséges. Természetesen a pilótadöntések végső soron a csapaton múlnak, de partnerként erősen kértük azt, hogy adjanak lehetőséget Tsunodának, hogy vezethessen és tesztelhessen egy Red Bull-autót. Szeretnénk legalább lehetőséget adni neki, hogy megmutassa a képességeit. Közvetlenül Christiannal beszéltem erről, nem zárta ki mindezt. Még semmi sincs eldöntve, de úgy gondolom, alaposan kell haladnunk.”

Watanabe annak ellenére is a Red Bull irányába terelné Tsunodát, hogy 2026-tól már szakítanak az energiaitalosokkal, s helyettük az Aston Martin teljes gyári partnerei lesznek: „Ha minden jól megy és Tsunoda képességeit elismerik, akkor hisszük, hogy 2026 után is a Red Bullnál maradhat és bajnokságokért harcolhat. Ideális lenne Tsunoda számára, ha Red Bull-pilóta lenne. Nem arról van szó, hogy örökre szakítana akkor a Hondával. Jelenleg arra kell koncentrálnia, hogy megszerezze a Red Bull-ülést, és ha ez a célja, hajtania kell érte.”

f1-tsunoda-visarb-austin