Komoly ételkölteménnyel fogadták Massát malajziai szállodájában
https://formula.hu/parc-ferme/11525
Utoljára utazott Malajziába az F1-es mezőny tagjaként az év végén visszavonuló Felipe Massa, a szokásos szálláshelyén pedig olyan édességgel fogadták, amit kár megenni, sőt még a padlóra is üzenetet írtak neki!
Silverstone bírósághoz fordul, 8 millió fontra perli a pályát felújító céget
https://formula.hu/parc-ferme/32721
A silverstone-i F1-es pálya 8 millió fontos pert fontolgat az Aggregate Industries ellen, amely cég 2018-ban a pálya újraaszfaltozásáért volt felelős. A pályafelújítási munka nem sikerült tökéletesre és mindössze egy évvel később ki kellett javítani.
Az új felület nem nyerte el a versenyzők tetszését, a hétszeres F1-bajnok Lewis Hamilton pedig nagyon kritikus volt: „A valaha volt legrosszabb munkát végezték” – mondta Hamilton a Brit Nagydíj hétvégéjén. „Ez a leghepehupásabb pálya, amin valaha versenyeztem, jobban ráz, mint a 100 éves Nordschleife. Ettől eltekintve fantasztikus, de nem tudom, hogyan tudtak ilyen rossz munkát végezni.”
Az Aggregate Industries 2 millió fontot kapott a javítási munkákért 2018-ban. Míg az F1 hétvégéje viszonylag simán lezajlott, ugyanez nem mondható el az augusztusi MotoGP-ről. A hétvége nem a tervek szerint alakult, mivel a heves esőzés miatt végül törölték a versenyt. Öt versenyző sérült meg, köztük Tito Rabat, aki az időmérőn eltörte a lábát. Mivel az eseményt törölték, a szervezők kénytelenek voltak kárpótolni a rajongókat, ami további veszteségeket okozott Silverstone számára. Miután a törölt 2018-as hétvége miatt elvesztették a MotoGP rendezői jogát, állítólag 3,5 millió fontot veszítettek.
2019 óta nem volt ilyen probléma, miután Silverstone a Tarmac Trading Ltd-del kötött szerződést az aszfaltréteg kijavítására. A pálya így pert indít az elveszett MotoGP hétvége költségeiért, a második felújításért és a további elmaradt haszonért, így a teljes összeg megközelíti a 8 millió fontot.
Roscoe-val készül a folytatásra Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/32720
Régen posztolt kutyás képeket Lewis Hamilton, most azonban "követelésnek eleget téve" ismét megmutatta ezt az oldalát.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Túl a McLaren-teszten a Red Bull indiai védence
https://formula.hu/parc-ferme/32719
Két napon át körözött Silverstone-ban Jehan Daruvala a McLaren 2021-es autójával, az MCL35M-mel – a felállás már csak azért furcsa, mert a háromszoros Formula-2-es futamgyőztes, a bajnokság jelenlegi harmadik helyezettje a Red Bull pilótaprogramjának tagja.
„Micsoda két nap volt! Valószerűtlen élmény volt első alkalommal vezetni Formula-1-es gépet Silverstone-ban. Hatalmas köszönet jár mindenkinek, aki ezt lehetővé tette, nagyon élveztem és rengeteget tanultam ez alatt a két nap alatt” – írta a közösségi médiában Daruvala, néhány fotót is mellékelve: az indiai pilóta fekete sisakban és McLaren-overallban tesztelt, semmi sem utalt Red Bull-kötődésére. Érdekes, hogy az eseményről egyelőre csak Daruvala és az őt támogató Mumbai Falcons számolt be, a McLaren nem posztolt a tesztről.
What a couple of days it’s been!… An unreal experience driving a Formula 1 car for the first time around Silverstone A big thank you again to everyone that made this happen, I had lots of fun and learned so much in just two days
— Jehan Daruvala (@DaruvalaJehan) June 24, 2022
photos by @nickdunganphoto #Formula1 pic.twitter.com/SOxeyj5J90
Nehéz az élet a kenyai WRC-futamon
https://formula.hu/parc-ferme/32718
Legalábbis erről tanúskodik Kalle Rovanpera arca: a vb-listavezető így nézett ki az autóban a mai első kör végén. Az iszonyatos por és az autóban uralkodó 50 Celsius-fok körüli hőmérséklet ezt eredményezi - nem mellesleg már több autónak is eltömődött a hűtője, az első szakaszt megnyerő Sebastien Loeb például már fel is adta emiatt a küzdelmet. A legutóbbi futamot behúzó Ott Tanaknak három kilométer után eltört a váltókarja, onnantól a rudazaton próbált meg váltani, majd navigátorával egy kerékkulcsot szereltek be a kar helyére...
Az F1 jobban befogadja az LMBTQ-közösséget, mint más autósport – mondja az Alpine csapattagja
https://formula.hu/parc-ferme/32717
Az Alpine szivárványos mintával és a Racing Pride mozgalom logójával tiszteleg a Pride-hónap előtt. Ennek kapcsán több interjút is közzétesznek, melyek közül a legfrissebb Matt Groommal, a stratégiai partnermenedzserrel készült – ő felelős a főszponzor BWT-vel való együttműködésért.
Groom elmondta, mikor munkába állt jelenlegi pozíciójában, nagyon pozitív első benyomásokat szerzett az F1-ről, amely barátságos, nyitott és befogadó: sokkal kedvezőtlenebb tapasztalatai vannak más motorsportos kategóriákból, melyeknek van még hova fejlődnie elfogadás terén, elsősorban az LMBTQ irányába. Groom maga is versenyez az Egyesült Királyságban egy Renault Clióval, amelyre felragasztotta az LMBTQ autósportban való elfogadásáért harcoló Racing Pride logóját, ezzel is segítve a szervezet munkáját.
As part of #PrideMonth, we are sharing the stories and voices from within the team. Our Strategic Partner Manager, Matt talks about his experiences in motorsport.
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) June 22, 2022
We're proud to continue supporting @RacingPrideHQ and the LGBTQ+ community. #Alpine #F1 pic.twitter.com/ct89vgyOti
Visszatérhet a versenypályára Danyiil Kvjat
https://formula.hu/parc-ferme/32716
A háromszor dobogóra álló egykori Formula-1-es pilóta is azon számos orosz versenyző közé tartozik, akik az ukrán háború kitörésével eltűntek a nemzetközi versenypályákról 2022-ben. Miután az előző évet az Alpine tartalékpilótájaként töltötte, az idei szezonra éppen a WEC LMP2-es kategóriájában szereplő orosz G-Drive-val szerződött le, amely két héttel a szezonnyitó előtt kiszállt a bajnokságból az FIA szankciói miatt. Maga Kvjat is elítélte ezeket a korlátozásokat, arra hivatkozva, hogy nem szabadna politikát keverni a sportba.
Most a Red Bull és AlphaTauri egykori versenyzője egy gokartos fotót tett közzé, és maga hintette el, a körözgetés egy nagyobb dolog előjele lehet. „Jó újra versenypályán lenni! Ki tudja, lehet, hogy készülök valamire…” – írta rejtélyesen.
Good to be back on racing track! Who knows, maybe I’m preparing for something… pic.twitter.com/twenZVorF6
— Daniil Kvyat (@kvyatofficial) June 23, 2022
MiniDrivers: Alonso álmai
https://formula.hu/parc-ferme/32714
Megérkezett a MiniDrivers összefoglalója a Kanadai Nagydíjról. Ezúttal sem érdemes kihagyni a humoros videót.
Így pontoztuk a pilóták montreali produkcióját
https://formula.hu/parc-ferme/32712
Ahogy mindig, a Kanadai Nagydíjat követően is 1 és 10 közötti skálán értékeltük a mezőny tagjainak teljesítményét, mely skálán az 5,5 az átlag, az 1 a minősíthetetlen produkció, míg 10-est csak a tökéletes (vagy ahhoz rendkívüli közeli) teljesítmény érdemel ki. 01:17:09-től meghallgathatod, milyen pontokat osztottunk a montreali hétvégére!
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Beállította leghosszabb nyeretlenségi sorozatát Hamilton
https://formula.hu/parc-ferme/32710
A Mercedes idei küszködésének köszönhetően egyelőre győzelem nélkül áll Lewis Hamilton 2022-ben, ha pedig azt nézzük, hogy legutóbb a tavalyi Szaúd-Arábiai Nagydíjon intették le elsőként, akkor immár tíz futam óta nem pezsgőzhetett a dobogó tetején. Márpedig ennél hosszabb szériája sosem volt az F1-ben a britnek – tíz győzelem nélküli versenyig viszont már háromszor is eljutott. Egyfelől a 2009-es szezon első fele maradt elsőség nélkül a szintén egy komoly szabályváltozás után pocsékul sikerült McLarennel, másfelől az első mercedeses győzelme (2013 Hungaroring) előtt és után produkált ugyanilyen sorozatot a hétszeres világbajnok. Ha a jövő hétvégén esedékes hazai nagydíját sem nyeri meg, azzal pedig saját negatív rekordot állít fel Hamilton.
fotó: DPPI
Szokatlan bejelentés a McLarennél: A versenyző megvan, a szériája nincs
https://formula.hu/parc-ferme/32715
Eldőlt, hogy Felix Rosenqvist, az Arrow McLaren SP IndyCar-pilótája marad a wokingi gárda kötelékében, miután több évre szóló szerződést kötött – ugyanakkor jövőjében még mindig maradt egy nagy kérdőjel. A McLaren bejelentése ugyanis így fogalmaz: „Kellő időben meg fogjuk erősíteni, hogy Felix az Arrow McLaren SP-nél vagy Formula-E-csapatunknál fog versenyezni.”
A Ganassi színeiben korábban IndyCar-futamot nyerő Rosenqvist a McLarennél sosem végzett negyedik helyezésnél előrébb, de 2022-ben kezd formába lendülni: az év elején Texasban pole-pozícióból indult, az elmúlt négy versenyből pedig háromszor az első hat közt végzett. A McLaren versenyrészlegét bővítve a 2022/23-as szezonban beszáll a Formula-E-be, a Nissan hajtásláncpartnereként, így ebbe a sorozatba is keres két versenyzőt, az elektromos bajnokságban rutinos pilótákból azonban kevés van a piacon.
„Tekintve, hogy a csapat a Formula-E irányába bővül a következő szezonban, plusz lehetőségeim nyílnak az USA-ban és Európában egyaránt. Várom, hogy abba a pozícióba kerüljek, amelyben megerősíthetem terveim a következő hetekben” – kommentálta a furcsa bejelentést a svéd, aki a The Race szaklap szerint inkább az IndyCarban maradna.
Tsunoda elődei: akik a bokszkijáratnál törték össze az autót
https://formula.hu/parc-ferme/32711
Yuki Tsunoda kanadai hibája kapcsán készített egy top tízes válogatást az F1 azokból a jelenetekből, amelyeknél egy pilóta a bokszkijáraton törte össze autóját. A videó ezen a linken vagy a képre kattintva megtekinthető!
A Brit Nagydíjtól megváltozik az F1-es hétvégék formátuma
https://formula.hu/parc-ferme/32713
Az idei szezontól már pénteken tartották a hétvégét felvezető sajtótájékoztatókat a Formula-1-ben, de ez az újítás sem a versenyzők, sem az újságírók tetszését nem nyerte el. Erre reagál most a széria azzal, hogy a RacingNews365.com forrásai szerint Silverstone-tól ismét csütörtökön tartják a sajtónapot, nem lesznek rövidebbek a hétvégék - a tervek szerint mindig 23 órával az első szabadedzés kezdete előtt kell letudni a sajtókötelezettségeket.
Ez egyelőre nem hivatalos, a Motorsport Világtanács jóváhagyása szükséges hozzá, de a hírek szerint ez nem lesz akadály.
fotó: dppi
A Nissan látja el erőforrással a McLarent a Formula-E-ben
https://formula.hu/parc-ferme/32709
A McLaren már korábban bejelentette, hogy a következő szezonban csatlakozik a Formula-E mezőnyéhez, méghozzá úgy, hogy átveszi a gyári szinten távozó Mercedes alakulatát (amely egyébként jelenleg is vezeti az összetettet). Most pedig arra is fény derült, milyen hajtásláncot fog használni a portfólióját az elektromos világbajnoksággal bővítő wokingi istálló: a csütörtöki bejelentés értelmében a McLaren többéves megállapodást kötött a Nissannal az erőforrásokról. A Nissan így a saját gyári csapata mellett egy másik gárdát is ellát majd hajtásláncokkal a jövőre induló Gen3-as érában. Arról egyelőre továbbra sincs bejelentés, hogy kik lesznek a McLaren versenyzői a Formula-E-ben.
Tsunoda hibája, Leclerc bevetődései – a legjobb montreali onboardok
https://formula.hu/parc-ferme/32708
A Kanadai Nagydíj hétvégéjéről készült fedélzeti kamerás válogatásban feltűnik még George Russell és Sergio Perez időmérős bakija, valamint Kevin Magnussen, Lance Stroll, Pierre Gasly és Alexander Albon közötti négyes jelenet is – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:
Marko: Visszafelé sült el a Mercedes szándéka
https://formula.hu/parc-ferme/32707
A szezon eleje óta a Mercedes a pattogástól leginkább sújtott csapatok közé tartozik, így nem véletlen, hogy az ő versenyzőik érveltek a leghangosabban a változtatás szükségessége mellett. Az FIA aztán az Azerbajdzsáni és a Kanadai Nagydíjak között lépett és új technikai direktívát adott ki, ám az nem feltétlenül a Mercedes szája íze szerint alakult, hiszen a delfinezéstől szenvedő istállókat kötelezi majd arra, hogy emeljék meg az autóik hasmagasságát a pilóták egészségére is káros jelenség megszüntetése érdekében. Amikor felvették Helmut Markónak, a Red Bull F1-es tanácsadójának, hogy visszaüthetett-e a rivális alakulatra a szándékuk, így felelt a szakember a Motorsport.com hasábjain: „Pontosan. A németben ezt úgy mondják, hogy ’ez a lövés visszafelé sült el’.”
Marko ugyanakkor azt is elmondta, hogy nem tartja jó iránynak az FIA beavatkozását – bár hozzátette, hogy számos részlet még nem ismert, azt a csapatok és az illetékesek e heti találkozóján konkretizálhatják: „Teljesen egyetértek Maxszal, nem korrekt egy ilyen változtatás a szezon közben. Nem határozhatja meg az FIA a beállításainkat. A hasmagasság módosítás beállítás-változtatást jelent, ezt pedig nem teheti meg az FIA. A következő szempontom pedig az, hogy mindez azért van, mert egy csapatnak problémái vannak. Annak a csapatnak magának kellene megoldania a gondjait, és nem hatással lenni a többiekre.”
fotó: DPPI
Miért és hogyan nyúlt bele az FIA a pattogásproblémába?
https://formula.hu/parc-ferme/32705
Az elmúlt hétvégén egy technikai direktíva borzolta fel leginkább az érintettek kedélyeit, mely a pattogás megszüntetésével igyekszik megóvni a versenyzők testi épségét. A háttérről Mészáros Sándor beszélt a Formula Podcast legújabb adásában 16:59-től.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Megérkezett a Ferrari animációs összefoglalója
https://formula.hu/parc-ferme/32706
Igazán mókás, és látványos animációs videókat készített a Ferrari eddig idén Race Beats néven, melyben az előző futam lényeges eseményeit foglalják össze, főképp a saját versenyzőikkel a főszerepben. Ez most sem történt másképp, nemrégiben pedig a Kanadában történteket mutatták be.
Summing up our #CanadianGP #essereFerrari #Carlos55 #Charles16 pic.twitter.com/FIgailvvrf
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) June 21, 2022
Piastri, Gasly, Ricciardo – a legfrissebb átigazolási pletykák
https://formula.hu/parc-ferme/32704
A paddockban ezúttal is számos izgalmas pletykát lehetett hallani a mezőny különböző jelenlegi és leendő tagjairól, Mészáros Sándor pedig természetesen ezúttal is megoszt velünk mindent, amit megtudott a nagydíjhétvége során! Hallgasd meg a legújabb futamértékelő adásunkban 01:02:11-től!
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Mindent megnyertek a Mercedes juniorpilótái hétvégén
https://formula.hu/parc-ferme/32703
A tarolás iskolapéldáját mutatta be a csillagos márka két védence hétvégén. Paul Aron a Formula Regional Alpine két futamát nyerte meg a pole-pozícióból Zandvoortban. Nem sokkal messzebb, Spa-Francorchamps-ban Andrea Kimi Antonelli ment nagyot, az olasz Formula-4 mind a három hétvégi versenyén első helyezést szerzett, kétszer az első rajtkockából.
Érdekes, hogy a söprés ellenére mindkét versenyző második saját bajnokságában. Az észt Aron 36 ponttal marad le a Ferrari kötelékébe tartozó Dino Beganovictól, míg az olasz Antonelli 3 pontra közelítette meg az éllovas Rafael Camarát.
What a weekend for our Junior drivers
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) June 22, 2022
It was a clean sweep of poles and victories for Kimi in Italian F4 at Spa and @PaulAron16 in @FRegionalAlpine at Zandvoort pic.twitter.com/RxkWkKCN3Z
F2-es csapatát sokkolta Vips rasszista megnyilvánulása
https://formula.hu/parc-ferme/32702
Nagy botrányba keveredett az észt Formula-2-es versenyző, Jüri Vips, amely ígéretes karrierjét is derékba törheti. Egy streamelt játék közben csúszott ki a száján az n-betűs szónak nevezett sértő kifejezés. A Vips pályafutását egyengető Red Bull juniorprogram azonnal lépett, és felfüggesztették a versenyzőt. Az energiaitalosok után az észt csapata, a Hitech – velük versenyez az F2-ben – is reagált: bár egyelőre retorzióról nem esett szó, elítélték a versenyzőt.
„Sokkolt és megdöbbenéssel töltött el, mikor erről az esetről hallottam. A Jüri által tett kijelentések sértők és abszolút nem tükrözik a Hitech befogadó értékeit. Akárcsak mindenki más, én is nemrég szereztem tudomást erről, a videóról és a Red Bull felfüggesztéséről. Vizsgálatra fog sor kerülni” – tudta meg a Formula.hu a csapat tulajdonosától, Oliver Oakestól.