DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Off-road

Amikor a technika közbeszól

A negyedik hely ismét kinézett Vass Zoltánnak a Ralikrossz Országos Bajnokság ötödik versenyén az erőviszonyok alapján, de az elődöntő rajtja előtt jelentkező turbóprobléma miatt hetedik pozícióval kellett távoznia a máriapócsi RabócsiRingről.

Másodszor szerepelt a hazai ralikrosszmezőny a 25 éves RabócsiRingen: a pünkösdi parádé után szeptember 25-26-án ugyanezen a jól ismert helyszínen tartották a Keviép RX Fesztivált. Jól mozgott az RXC Technics Motorsport versenyzője, Vass Zoltán Audi A1-ese a szabolcsi pályán, a 10 főt kitévő SuperCars mezőnyben szoros harcokban három negyedik és egy hatodik hellyel zárta a négy kvalifikációs futamot. A részeredmények összesítésben a negyedik pozíciót jelentették számára – egy jól ismert helyezést, hiszen az eddigi négyből három versenyt is ezen a helyen fejezett be, utoljára két héttel korábban Kakucson. Az újabb döntős szerepléshez azonban még teljesíteni kellett egy elődöntőt.

„A kvalifikációs futamokon minden nagyon jól alakult, még az első futam sorsolása is kedvezett nekünk. Ezen a hétvégén ismét négyen voltunk közel egymáshoz, ahogy Kakucson is, négyen harcoltunk a negyedik helyért, mert az első három nagy előnyben volt. De a jól sikerült futamok után ez a negyedik hely tisztán miénk volt” – kezdte Vass Zoltán a kvalifikációkkal, majd rátért az első sorból megkezdett második elődöntőre, ahol már a rajt előtt megtörtént a baj.



„A gumimelegítéskor, a rajtpróbánál majdnem befulladt az autó, csattanó hangot adott ki. Integettem a pályabíróknak, akik megengedték, hogy beszaladjon az egyik szerelő, és megnézze a motortérben, mi történt. Gyakorlatilag elszakadt egy nyomócsövünk a turbónál. Azt mondták, ha csak lecsúszott volna, még visszabilincselhettük volna, de alkatrészt cserélni értelemszerűen már nem lehetett. Úgy kellett nekifutnom az elődöntőnek, hogy az autón gyakorlatilag nem volt turbónyomás. Le is fulladtam a rajtban, újra kellett indítanom, így negyediknek intettek le az elődöntőben, a hétvégén pedig a hetedik hely lett a miénk.”

A problémák következtében éppen a versenyző öccse, a Vass Csaba végzett harmadik helyen az elődöntőben, és képviselte egyedüliként az RXC Technics Motorsportot a döntőben, ahol hatodik lett a Skoda Fabiával.

„Sokakban felmerült, hogy ha ő esetleg nem állt volna fel a rajtra a döntőben, akkor a feltöltésrendszer alapján én lettem volna a soron következő. De igazából ezen nem nagyon ment a matek a részünkről, már év elején megbeszéltük, hogy kölcsönösen nem rontjuk el egymás versenyét és nem is javítunk azon. Ő jutott be, megküzdött érte, neki kellett mennie a döntőben. Ez sajnos benne van, amikor a technika közbeszól. Nem voltam rá felkészülve, nem is esett jól, hazudnék, ha azt mondanám, rendben van ez így, viszont kárpótol minket, hogy Csaba legalább a döntőben ott tudott lenni” – beszélt a versenyt követő vegyes érzéseiről Vass Zoltán.

Október 16-17-én a Slovakia Ringen jön a szezon utolsó előtti fordulója, egy olyan pályán, amely kihagyás után került vissza a Ralikrossz Országos Bajnokság menetrendjébe, és ahol általában jól sikerültek Vass Zoltán versenyei.

„Kellemes emlékeim vannak a Slovakia Ringről. Igaz, a pálya egy viharsarok, mindig borzasztóan fúj a szél, nem hiszem, hogy ebben a késői időszakban túl sok jóra számíthatunk időjárásügyileg. Kíváncsi vagyok, milyen lesz a pálya állapota, hiszen legutóbb nem sikerült a megfelelő minőségűre alakítani, és akkor úgy jött el a magyar különítmény, hogy nem lesz a Slovakia Ringen többet verseny. Most a rendezők újra helyrehozták a pályát, nagyon kíváncsi vagyok, milyen állapot vár ránk, és mennyire fog feküdni a gyors szakaszaival az Audinak” – beszélt várakozásairól a túrkevei ralikrosszos.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: