DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 23. hétfő
Off-road

Vass a döntőbe jutásért küzdve ütközött

A szezonnyitóénál is erősebb mezőny állt össze a Ralikrossz-ob második versenyén, a CEZ-be is beleszámító máriapócsi viadalon május 23-24-én, de Vass Zoltán az RXC Technics Motorsport Audijával újra bebizonyította, képes felvenni az élcsoport tempóját. Kvalifikációs futamon második helyezést is szerzett, habár végül szoros csatában lemaradt a döntőbe jutásról, és a végeredményben hetedikként értékelték.

„Kaotikus volt! Esett az eső, sütött a nap, nagyon sok rajtot visszaintettek. Rengeteg baleset történt, hiszen vízen nem olyan egyszerű menni ezekkel az erős autókkal, megtizedelődött a népes, nívós mezőny. Nagyon akciódús hétvége volt, a nézők elégedettek lehettek azzal, amit láttak” – jellemezte Vass Zoltán a már nézők előtt megnyitott kapukkal zajló pünkösdi Matador Rallycross Parádét, amelybe tényleg annyi akció zsúfolódott, amennyire máskor több verseny leforgása alatt kerül sor. Ráadásul neki is kijutott mind a jóból, mind a rosszból.

Ezúttal az előfutamok tartogatták a legjobb részeredményeket Vass Zoli számára: a 13 fős, külföldiekkel is megerősödött CEZ-mezőnyben a négy kvalifikációs futam közül az elsőben második lett, a negyedikben pedig harmadik, megelőzve a verseny későbbi dobogós helyezettjeit. Igaz, volt egy eldobott futama is, a második, melyen a rajtnál elszakadt az első hajtás kardánja. Mivel ez a vasárnapi program zárása volt, a csapat az este folyamán orvosolta a problémát a hétfői folytatásra, és Vass még a kieséssel is negyedik lett a köztes eredménylistán.



„Két előfutamban nagyon jót mentünk, egyszer második lettem, egyszer pedig harmadik. Az elődöntőben a második kockából indulhattam, majd a lefutott jokerek után a harmadik helyen haladtam, Mózer Márkkal nagyon szoros küzdelmet vívtunk a döntőbe jutásért. A nyújtott balos kanyarban megelőzött, a célra fordítót viszont szélesre vette, befértem mellé, kétszer is volt kontakt közöttünk. Bár én jöttem ki a kedvezőbb pozícióban, a kormánymű gyakorlatilag leszakadt, odalett az elődöntőnk” – beszélt arról, hogy kakucsi döntő negyedik helyét követően ezúttal az elődöntőben kiesett. A hivatalos végeredményben a hetedik pozícióban áll Vass Zoltán és az RXC Technics Motorsport neve.

„Utána átmentünk, Márkkal beszélgettünk, és mindketten úgy gondoltuk, ez a küzdelem belefért a szabályokba. Ő bejutott a döntőbe, de aztán ott törte össze csúnyán az autóját… A hétvégén az volt a cél, hogy én is bekerüljek, de már nézőként megnézve a döntőt, amit négyszer kellett elindítani és a végére csak három autó maradt, még most sem tudnám megmondani, szerettem volna-e részt venni benne…”

Az első két forduló bebizonyította, hogy Vass Zoltán az Audi A1-gyel képes tartani a tempót a Supercar élmezőnyével, reális cél a döntőbe jutás és ott minél jobb eredményért harcolni, annak ellenére, hogy a kategória erősebb, mint valaha.

„A mezőny új emberekkel és autókkal bővült idén. Amióta én itt vagyok, mióta figyelemmel kísérem a bajnokságot, szerintem ilyen erős magyar mezőny még nem volt, ráadásul ezt most még a zóna résztvevői is kiegészítették. Vb-s autók, vb-n is induló versenyzők vannak az ellenfelek között, így ha az ember bejut a döntőbe, az már nagyon nagy dolog. Én azt gondolom, hogy az első hatban ott a helyünk, arra képesek vagyunk, onnan pedig ami sikerül. Egy ralikrosszversenyen borzasztóan sok kontakt történik az első kanyarban, így ha ott vagyunk a döntőben, tényleg szinte bármi lehetséges” – helyezte el magát Vass Zoltán az acélos mezőnyben. Ami a folytatást illeti, versenynaptár következő, júliusi fordulóját Fuglauban törölték, egyelőre kérdéses, fogják-e helyettesíteni a versenyt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: