A télen technikailag és megjelenésében is megújult Peugeot 208 WRX első éles bevetése ennél jobban nem is sikerülhetett volna, bebizonyosodott, hogy a csapat az előző szezonban tökéletesen összeszokott, és a fejlesztések is beváltak.
A szombati szabadedzés első körétől kezdve nagyon gyors volt a 47-es rajtszámú autó, és az első két előfutamot is komoly fölénnyel nyerte Kiss Pál Tamás. A vasárnap rendezett harmadik előfutam rajtja azonban nem úgy sikerült, ahogy várta a csapat.
„Lehűlt az idő, és amíg várakoztunk a rajtban, annyira lecsökkent a motorhőmérséklet, hogy nem működött az ALS, így Vass Zoli, Kárai Tomi és Max Pucher mögött tudtam csak elindulni. Azonnal a joker kört választottam, és addigra már újra száz százalékos volt a kocsi. A jokeren majdnem olyan gyors voltam, mint Pucher a normál körön. Jó kis csata alakult ki, mert épp kívülről dobtam volna be mellé az autót, amikor Kárai Tamás felborult, és piros zászlóval leintették a futamot. Az újraindítás már jól sikerült, így akkor már csak a tempómra kellett figyelni.” – mondta Kiss Pál Tamás a kalandos utolsó előfutamról.
A három előfutam győzelem után első helyen jutott a középdöntőbe Kiss Pál Tamás, és a saját futamát ott is majd nyolc másodperces előnnyel nyerte Kárai Tamás előtt.
A döntőben újra Max Pucher volt a közvetlen ellenfél, de Kiss Pál Tamás és a Peugeot 208-as ezen a napon megállíthatatlan volt, így a hat kör után több mint nyolc másodperccel Max Pucher előtt intette le a kockás zászló a SPEEDBOX versenyzőjét.
A Szlovákiaringen Kiss Pál Tamás ezzel megismételte tavalyi teljesítményét, és minden futamot megnyerve, maximális pontszámmal kezdte a szezont, ezzel vezeti a bajnoki értékelést. A hazai bajnoki siker mellett fontos tapasztalatokat is gyűjtött a csapat, ezek hasznosak lesznek az európa bajnoki küzdelmekben.
„Egy újabb mérföldkőhöz érkeztünk. Az autó tökéletesen vezethető, és annyira jól irányítható, hogy azt, amit tavaly hiányoltam, és néha már magamban kerestem a hibát, most úgy érzem megkaptam a kocsitól. A versenyek alatt annyira higgadtak, nyugodtak lettek a mozdulataim, amit tavaly konstansan nem tudtam hozni. A visszafordítókban is álomszerűen viselkedett az autó. Nagyon várom már a jövő heti Eb futamot, mert most úgy érzem, technikailag is sikerült felzárkóznunk az élmezőnyhöz.”
Pihenésre nincs sok idő, a csapat kamionja Szlovákiából egyenesen Barcelona felé indult, mert a következő hétvégén már az Eb szezonnyitó futamán versenyez Kiss Pál Tamás.
A Magyar Rallycross-bajnokság versenynaptára:
2017.03.25-26. Szlovákiaring – 1. hely
2017.04.16-17. Rabócsiring
2017.06.04-05. Rabócsiring
2017.08.05-06. Kakucsring
2017.08.26-27. Gerinbach
2017.10.07-08. Rabócsiring
2017.10.21-22. Szlovákiaring
A Rallycross Európa-bajnokság versenynaptára:
2017.03.31-04.02. Spanyolország – Barcelona
2017.06.09-11. Norvégia – Hell
2017.06.30-07.02. Svédország – Höljes
2017.09.01-03. Franciaország – Loheac
2017.09.15-17. Lettország – Riga