DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Off-road

Női szerelőként a ralikrosszban

Az autósport alapvetően az egyik legférfiasabb sportág, ezért mindig üde színfoltot jelent egy-egy hölgy jelenléte, aki akár versenyzőként, akár szerelőként bizonyítja, nemcsak a lenge öltözetű cicababáknak van helye a versenyautók közelében.

Ezen kiváló egyéniségek és határozott jellemek közé tartozik Lovász Gyöngyi is, a HQ Racing Sport Kft. csapat főállású szerelője, akivel szerkesztőségünk tagjai az elmúlt hétvégi máriapócsi ralikrossz ob-futamon találkoztak. Gyöngyi ugyanis húsvéthétfőn nem odahaza várta a locsolókat, hanem kerékkulccsal és csavarhúzóval a kezében sürgött-forgott a depóban, szinte egy emberként szervizelve Hangodi Zoltán Nissan Pulsar GTI-R SuperCar versenyautóját.



Az autósport alapvetően egy férfiak által uralt sportág. Hogyan csöppentél nőként bele ebbe a közegbe?

Ez nálam már gyerekkoromban kezdődött. Amióta csak az eszemet tudom, imádom az autókat, kisgyerekként is a matchbox volt a kedvenc játékom. Aztán miután elvégeztem az autószerelő iskolát, az első gyakorlati helyem rögtön egy ralis versenycsapatnál volt. Onnan csábítottak el később egy másik helyre, ahol raliautók mellett már pályaautókat is kellett szerelni. Aztán az a hely megszűnt, így kötöttem ki a HQ Racingnél, immár körülbelül két éve.

Olyan szempontból szerencsés helyre kerültél, hogy a csapat versenyzője, Hangodi Zoltán egyszerre több szakágban is versenyez, így gondolom, te is belekóstolhattál az autósport több szegletébe…

Így van, nagyon szerencsés vagyok ilyen szempontból. Hangó a terepraliban egy buggyval versenyez, itt, a ralikrosszban pedig egy Nissan Pulsar GTI-R SuperCarral. Utóbbi autót szinte teljesen én készítem fel a versenyekre, de a buggynál is besegítek, amikor időm engedi. Az a projekt az utóbbi időben kicsit háttérbe szorult, de most újra előtérbe kerül majd az is, mert három hét múlva jön a tereprali ob első futama, és addigra kész kell lennünk vele. Ezek mellett utcai autókkal is foglalkozok, mert a műhelyt is viszem. Valójában az utcai autók szervizelésére kerültem ide a csapathoz, utána kezdtem csak belefolyni a versenyzős projektekbe is, de mindkettőt nagyon szeretem csinálni.

Mit szeretsz a legjobban a ralikrosszban?

Mindig jó a hangulat a versenyeken, nagyon szimpatikusak az emberek, és sok ismerőssel, baráttal csak itt, a versenyhétvégéken találkozunk. Azt is nagyon élvezem benne, hogy itt látom is az autót menni, hiszen egy helyen van a depó és a pálya. Ez jó érzés, mivel látom a munkám gyümölcsét. A terepraliban általában csak a szervizparkban látjuk az autókat, de ettől függetlenül annak is megvan a maga hangulata, és én azt is szeretem csinálni.

Úgy érzed, a helyeden vagy? Ezzel szeretnél a jövőben is foglalkozni? Van esetleg olyan autósport, ahol mindenképp szeretnél még szerelőként ténykedni? 

Igen, boldognak érzem magam ebben a közegben, úgyhogy remélem, hogy nagyon sokáig itt lehetek még. Bízom benne, hogy a ralikrosszt és a terepralit is jó sokáig folytathatom, és persze minden mást is örömmel fogadok, ami jön még. Ami az autósporthoz, vagy az autókhoz kötődik, azt bármit szívesen csinálnék. Imádok autókkal foglalkozni.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: