DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Off-road

Vass Zoltán máriapócsi kálváriája

Amilyen álomszerűen indult a 2015-ös versenyszezon a Slovakiaringen Vass Zoltán számára, olyan rémálomszerűen folytatódott a húsvéti máriapócsi futamon, a RabóicsiRingen. A lendkerék pusztított.

A húsvéti hosszúhétvégén a hagyományoknak megfelelően Máriapócson vizitált a ralikrossz országos bajnokság, valamint az FIA Közép-Európai Zóna Bajnokság mezőnye. A szezon második versenyén tizenegy SuperCars feszült egymásnak a pályán, de az RXC Technics Motorsport versenyzőjének, Vass Zoltánnak ezúttal csak a szabadedzéseken adatott meg a vezetés élménye.



Vasárnap, az első előfutam harmadik körében ugyanis kiszakadt a Mitsubishi Coltból a lendkerék, és vitte magával a kuplungot és a nyelestengelyt is, a főtengelyt pedig olyan szinten megrongálta, hogy azt is ki kellett cserélni. A csapat kálváriája itt azonban még nem ért véget.

„Nagyon csalódott vagyok, hogy így alakult számunkra ez a hétvége. A szabadedzéseken még működött ugyan az autó, de már ott éreztem, hogy valami nincs rendben vele. El volt engedve a szívósor, ezért nem volt elegendő turbónyomásunk. Az első előfutam harmadik körében aztán megtörtént a baj, kiszakadt a lendkerék, és olyan pusztítást végzett maga körül, amilyet még legrutinosabb szerelőink sem láttak soha. A nap végén összeült a kupaktanács, és úgy döntöttünk, nem adjuk fel, hazamegyünk pótalkatrészekért, és másnap újult erővel indulunk harcba” – kezdi visszaemlékezését a pilóta. 

„A csapatnak egy tartalék főtengelye volt otthon, amit már Harsányi Zoltán épülőfélben levő Evo X-esébe szántak. A csapat és Harsányi Zoli együttes hozzájárulásával ezt az alkatrészt a srácok beszerelték az autómba, a szekvencionális váltóm helyett pedig bekerült egy sima H-s váltó. Összesen két órát aludtak a szerelőink, és nem tudom eléggé megköszönni nekik, hogy ilyen lehetetlent nem ismerve dolgoztak annak érdekében, hogy hétfőn is ott lehessek a rajtrácson. Sajnos azonban a második előfutamon is csak a harmadik körig jutottam, ezúttal a hajtókar könyökölt ki a motor oldalán. Emelt fővel viselte mindenki a csapatból ezt a rendkívüli balszerencsés esetet, hiszen bármennyire is elkeserítő, ami történt, tudjuk, hogy ez sajnos bármikor benne van a technikai sportokban. Nekünk ez lesz a dobós versenyünk az év végén, csak több ilyen ne legyen! Köszönöm szépen még egyszer a csapatnak az áldozatos munkát, készülünk tovább a szezon hátralevő részére. A mezőny iszonyatosan erős, de úgy érezzük, képesek leszünk felnőni a feladathoz, amint azt a Slovakiaringen is bizonyítottuk” – tekintett előre Vass Zoltán.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: