A jelenleg 23 éves versenyző 2000-ben kezdte gokartos pályafutását, majd 2008-ban debütált a nemzetközi formaautózás világában. Az évek során folyamatosan haladt előre az általa választott úton, miközben olyan rangos szériákban ért el egyedülálló sikereket, mint a Brit Formula Renault 2.0, a GP3, vagy éppen az Auto GP.
Hét sikeres év után, a pályán elért eredmények ellenére a következő lépcsőfok, a Formula 1 közvetlen előszobáját jelentő sorozatok, jelen pillanatban mégis elérhetetlennek tűnnek a miskolci pilóta számára, mivel a formaautózás átalakuló gazdasági háttere irreális követelményeket támaszt a versenyzők felé.
A kialakult helyzet persze nem érte teljes meglepetésként a magyar kiválóságot, aki számára évről évre egyre nyilvánvalóbbá vált, hogy nem elég, ha az edzéseken és a versenyeken nyújtja a maximumot.
Tamás a 2014-es szezon során végül meghozta a döntést és az év végén fájó szívvel elköszönt a formaautózástól, hogy valamelyik zárt karosszériás sorozatban folytassa tovább versenyzői karrierjét. Utolsó Auto GP-s szezonjában, búcsúzóul nyert három futamot, szerzett további hat dobogós helyezést, az egyéni értékelést pedig a második helyen zárta.
A tél folyamán a 23 éves tehetség ismét több sorozatból kapott megkereséseket. Hosszas mérlegelést követően végül úgy döntött, hogy egy éles váltással afelé a ralikrossz felé veszi az irányt, amely számára egy szinte teljesen új közeget jelent.
Az elmúlt években olyan nagy nevek is hasonlóképpen gondolkodtak, és a ralikrossz mellett tették le a voksukat, mint Petter Solberg, Jacques Villeneuve, vagy éppen Mattias Ekström. Közülük ketten is a pályaversenyzés világából érkeztek – Ekström jelenleg is aktív a DTM-ben - így különösen nagy érdeklődéssel várhatjuk, mit hoz a jövő Tamás számára.
Az említett kiválóságokkal ellentétben a miskolci versenyző azonban nem egyből a világbajnokságon kezdi majd el ralikrosszos karrierjét, hanem a hazai bajnokságban, egy 560 lóerős Skoda Fabiával a Speedbox ASE színeiben vág bele pályafutása új fejezetébe. Hiába ugyanis a hosszú évek tapasztalata, a számtalan versenykilométer, a ralikrossz azért sok új kihívás elé állítja majd a magyar autósport egyetlen monacói dobogósát.
Mindebből a magyar szurkolók csak profitálhatnak, hiszen a korábban megszokottnál jóval többször láthatják majd hazai környezetben, a máripócsi és a nyírádi pályán versenyezni Tamást, aki hosszútávon szeretné magát nemzetközi szinten is megmérettetni.
Az első versenyre szerencsére nem is kell olyan sokat várni, hiszen az OB már ezen a hétvégén a Szlovákiaringen elrajtol. Két héttel később, április első hétvégéjén, a Rabócsiringen pedig a hazai bemutatkozásra is sor kerül.
„Örülök, hogy végre hivatalosan is bejelenthetem, hogy a ralikrosszal egy új fejezet nyílik a pályafutásomban. A lehetőségeket mérlegelve végül azért döntöttünk emellett a szakág mellett, mert ebben látjuk leginkább a számunkra ideális jövőképet, a reális és elérhető célokat. Természetesen az sem volt utolsó szempont, hogy a ralikrossz népszerűsége világszerte folyamatosan növekszik, ami rengeteg lehetőséget rejt magában. Nyilván hiányozni fog azért a formaautózás, de az új versenygépem is több, mint 550 lóerős lesz és 1,9 másodperc alatt gyorsul százra. Hiányérzetem nincs, mert úgy érzem mindent megtettem és eljutottam addig a formaautózásban, ameddig a lehetőségeim engedtek. Igyekeztem mindig a tudásom legjavát nyújtani és méltó módon képviselni a magyar színeket a nemzetközi versenyeken. Ezt tervezem a jövőben is, csak immár egy másik területen. Tudom, hogy számtalan új kihívással kell szembenéznem, és sok új apró trükköt kell elsajátítanom. Ebből kifolyólag eleinte a tanulásé lesz a főszerep, de idővel szeretnék majd beleszólni a győzelemért folyó csatákba is. Az egyre erősödő hazai bajnokság kiváló terepet kínál az első lépések megtételéhez. Az OB mellett pedig már idén tervezem, hogy egy-két VB futamon is rajthoz állok. A nem túl távoli jövőben viszont szeretnék majd teljes szezont futni a világbajnokságon.”- mondta el a bejelentéssel kapcsolatban Kiss Pál Tamás
Országos Rallycross Bajnokság 2015 |
||
|
Időpont |
Helyszín |
1. |
2015. március 21-22. |
Szlovákiaring |
2. |
2015. április 05-06. |
Rabócsiring |
3. |
2015. május 24-25. |
Rabócsiring |
4. |
2015. június 06-07. |
Nyírád |
5. |
2015. szeptember 12-13. |
Greinbach |
6. |
2015. október 03-04. |
Nyírád |
7. |
2015. október 23-24. |
Rabócsiring |