Több évnyi autókrosszos szerepléssel a háta mögött Vass Zoltán 2010-ben, még Ladával mutatkozott be a ralikrossz ob akkori divízió 9-es kategóriájában, ahol kettőből két futamot megnyert. Tehetsége egyből nyilvánvaló volt mindenki számára, de ezzel együtt is nagy ugrásnak tűnt, amikor a következő évben a Ladát egy összkerék-meghajtású, turbó 2000-es Mitsubishi Lancer Evo VI-osra cserélte, amivel már a SuperCars mezőnyét riogatta. Sokan féltették ettől az ugrásszerű váltástól, ő azonban hamar bizonyította, alaptalanok voltak az aggodalmak.
„Szó, ami szó, valóban elég éles volt a váltás!” – kezdi visszaemlékezését az RXC Technics Motorsport versenyzője. „Noha az Evo VI-os a kezdetekkor nem volt olyan erős, mint szerettük volna, és „csak” 460 lóerő volt, ezzel együtt teljesen más dimenziót képviselt, mint a Lada, úgyhogy nem kérdés, hogy fel kellett nőni a feladathoz. De nem is ezt emelném ki, hanem hogy mennyire élveztem ezt a kihívást, és micsoda élmény volt, amikor először gördülhettem pályára ezzel az autóval!”
„Az első szezonunk sajnos kicsit nyögvenyelősen indult, mert az első, máriapócsi versenyre nem készült el az autó, de így utólag büszkén mondhatom, hogy innentől felfelé ívelt a pályánk. Az első versenyemet Nyirádon teljesítettem az Evóval, ott rögtön sikerült az A-döntőbe jutni, és az év végi összesítésben is egészen jó helyezést sikerült elérnünk, hiszen harmadikak lettünk. Igaz, ebben az is közrejátszott, hogy Révész Tomi szezon közben kiszállt a bajnokságból, amit sajnáltunk, mert addig jókat vívtunk vele” – mondta el Vass Zoli.
Hogyan alakult a folytatás? „2012-ben idehaza, a magyar bajnokság nem sikerült olyan jól, csak hetedikek lettünk az év végi összesítésben, igaz, a szezonzáróra már el se mentünk. Amire viszont nagyon büszke vagyok, hogy abban az évben legjobb magyarként a B-döntőbe jutottam, és a 9. helyet szereztem meg a hazai, nyirádi ralikrossz Eb-futamon, ezt máig életem egyik legjobb versenyeként tartom számon. Azon a hétvégén minden összejött, az autó is klappolt, és nekem hatalmas pozitív energiát adott a helyszínen összesereglett szurkolók biztatása. Év végén az Év Ralikrossz Versenyzője címet is megkaptam, amire abszolút nem is számítottam, és hihetetlenül megható pillanat volt, amikor átvettem ezt a díjat, meg is könnyeztem” – vallotta be férfiasan a sportember.
„2013 volt az utolsó évünk az Evo VI-ossal, de ezt a szezont már nem fejeztük be, mivel az első versenyeken több műszaki probléma is hátráltatott minket, és akkor már megszületett bennünk az új autó, a Mitsubishi Colt megépítésének gondolata, ezért az év második felében már nem erőltettük a versenyzést, inkább a 2014-es szezon előkészítésén kezdtünk el dolgozni. Nem bántuk meg! Bár nagyon szerettem az Evót, és őszintén szólva sokkal otthonosabban mozogtam benne az első évemben, mint tavaly a Colttal az első idényemben, de biztos vagyok benne, hogy ha a Colt hajtása összeáll, akkor egy sokkal jobb autóvá fogja kiforrni magát, mint amilyen az Evo volt. Ettől függetlenül nagyon jó érzésekkel emlékszek vissza az Evo VI-osban eltöltött időszakomra, és azt hiszem, ez volt a tökéletes autó arra, hogy hozzászokjak az erősebb versenytechnikához, illetve a SuperCars mezőnyéhez, mivel ez egy nagyon kezes, viszonylag könnyen vezethető autó volt. Folyamatosan fejlesztgettünk egyébként rajta, 2011-ben 460 lóerővel indultunk, és 2013-ban 520 lóerő és 700 Nm volt a vége, amit ki tudtunk belőle préselni. Szép volt, jó volt, talán igaz se volt!” – tette hozzá végül nevetve a mindig vidám Vass Zoli, aki tavaly már az új Mitsubishi Colttal a 4. helyen zárta a magyar bajnokságot.
Vass Zoltán összesített statisztikái a Mitsubishi Lancer Evo VI-tal (2011-2013): |
||||||
Versenyek száma |
Célba érés |
Pontszerzés |
A-döntő |
Dobogó |
Győzelem |
|
Ralikrossz OB |
16 |
13 (81%) |
13 (81%) |
12 (75%) |
3 (19%) |
0 |
Közép-Európai Zóna |
10 |
8 (80%) |
8 (80%) |
7 (70%) |
3 (30%) |
0 |
Challenge Europe |
1 |
1 (100%) |
1 (100%) |
0 |
0 |
0 |
Autókrossz Eb |
1 |
1 (100%) |
1 (100%) |
1 (100%) |
0 |
0 |
Ralikrossz Eb |
2 |
2 (100% |
2 (100% |
0 |
0 |
0 |