A 16 éves Marton Gergely élete első Super1600-as évét egy 4. és egy 2. hellyel zárta Nyirádon. Mindkét napon ő volt Luigi elsőszámú kihívója, és a fiatal magyar mérnök-egyetemisták és Fodor György csapatfőnök által felkészített Skodával közelebb került a cseh Blue Engineering Skodájához, mint eddig idehaza az OB-n bármikor. A szombati döntőben is végig ott loholt szorosan az újdonsült bajnok nyomában, és csak azért nem ő lett második, mert az utolsó körben eltört a kormányműve.
Vasárnap a döntő rajtjából ugyan jobban jött el, mint Luigi, de az első kanyarban a külső ívre kényszerült, így belül Bánkuti Gábor is el tudott menni mellette. Egy gyors jokerezés után a kilencszeres magyar bajnokot ugyan visszaelőzte, utána viszont a csak később jokerező Szíjj Zsolt mögött időt veszített, így hiába volt a fennmaradó körökben a leggyorsabb a pályán, már csak megközelíteni tudta a győztest. De meg is közelítette rendesen! Pozitív zárlata volt ez egy megannyi balszerencsétől sújtott évnek, és Gergő egyértelmű jelét adta annak, hogy a pechsorozatnak vége, megérkezett a Super1600 abszolút élmezőnyébe, és jövőre újult erővel száll harcba a győzelemért.
A csapat másik ifjú tehetsége, Csirmaz Brúnó is idei legjobban sikerült versenyeit futotta ezen a hétvégén. A csupán 15 éves pilóta szombaton az utolsó métereken csúszott le a B-döntő megnyeréséről egy bosszantó defekt miatt, vasárnap viszont már kivívta magának idei első A-döntős szereplését, és az abszolút 5. helyen zárta a versenyt és a bajnokságot is. Bajnoki címeinek számát pedig háromra gyarapította, hiszen a Magyar Kupa előző két évi 1600 köbcenti alatti géposztály bajnoki címe után idén immár a SuperNational kategória azonos hengerűrtartalmú versenygépei között bizonyult Skodájával a legjobbnak.
Marton Gergely (Super1600, Skoda Fabia Mk1)
„Összességében egy nagyon jól sikerült hétvégén vagyunk túl, örülök, hogy ilyen pozitív módon tudtuk zárni a szezont. Egyedül az első nap legvége nem úgy alakult, ahogy elterveztük, ott az utolsó körben eltört a kormányöművem, emiatt buktuk el a második helyet, és lettünk végül negyedikek. Őszintén szólva én a vasárnapi döntőben is úgy éreztem belülről, hogy talán egy kicsit több is benne lett volna a futamban, de rövid időre beszorultam mások mögé, és amikorra szabad lett előttem az út, már túl nagy volt a hátrányom az első helyezetthez képest, így már csak közelíteni tudtam hozzá. De ettől eltekintve teljesen problémamentes, jó hangulatú versenyhétvégét teljesítettünk, dobogóra állhattunk, és az, hogy a szezon utolsó versenyén ilyen közel kerültünk az első helyhez nagyon biztató a következő évre nézve. Jövőre szeretnénk a megkezdett úton haladni tovább, de csak később fogjuk eldönteni, hogy pontosan hol fogunk versenyezni. Készülünk tovább a jövő kihívásaira, az idei év hátralevő részében pedig én személy szerint arra fogom fordítani minden energiámat, hogy minél jobban felkészüljek az FIA Young Driver Excellence Academy hollandiai selejtezőjére, mivel ezt egy hatalmas lehetőségnek tartom, és szeretnék minél többet tanulni és fejlődni odakint.”
Csirmaz Brúnó (SuperNational, Skoda Fabia Mk1)
„Örülök, mert jól sikerült zárni az évet, és igazából mostanra, a szezon utolsó versenyhétvégéjére éreztem rá úgy igazán az autó tulajdonságaira, illetve arra, hogy hogyan kell hatékonyan vezetni. Ilyen szempontból szerencsés volt, hogy ezen a hétvégén két versenyt is rendeztek, hiszen így két erős pontszerző helyezéssel tudtam befejezni az évet. Szombaton a B-döntőt az utolsó kör utolsó kanyarjáig vezettem, de ott egy bal első defekt miatt kisodródtam, és Répási Robi szűken el tudott menni mellettem. Nagyon bosszantó volt az eset, mert idén már sokadik alkalommal maradtam el egy hajszállal az A-döntőről, de szerencsére a vasárnapi versenyen ezt sikerült a helyére tennem, hiszen egyenesen ágon kvalifikáltam magam az A-döntő 5. rajtkockájába. Ebből a pozícióból sajnos már nem tudtam előrébb lépni, de ez a helyezés is elég volt ahhoz, hogy az összetettben is előrejöjjek az abszolút 5. helyre. Az 1600 köbcentiméter alatti géposztályban magyar bajnok lettem, így összességében mindenképp pozitívan értékelem az idei évemet. Teljesen persze nem vagyok elégedett magammal, a jövőben szeretnék még jobban szerepelni.”
Fodor György, csapatfőnök
„Nagyon boldogok vagyunk most minden szempontból. Úgy érzem, egy év alatt rengeteget fejlődött az egész csapat, és a szezon utolsó néhány versenyén már úgy tudtunk megjelenni és olyan teljesítményt tudtunk nyújtani a pályán, ami méltó volt a sok befektetett munkához. Gergő bár nem nyerte meg a versenyt, de mindkét nap nagyon közel tudott kerülni Luigihoz, főleg vasárnap. Ha az ottani köridőket megnézzük, azt látjuk, hogy az első kört leszámítva az összes többi körben Gergő volt a gyorsabb. Persze nem tudhatjuk, Luigi mennyire ment határon, de pozitív visszacsatolás volt azt látni, hogy az autónk egyre és egyre csak közeledett ahhoz a külföldi versenytechnikához, amelyet egész évben szerettünk volna minél jobban megközelíteni. Ez egyértelműen megerősített minket abban, hogy van értelme tovább fejleszteni az autót, és jó úton járunk. Talán ennél is jobban örülök annak, hogy az év végére Brúnó is így összebarátkozott az autóval, és nagyon tetszett, ahogy versenyzett ezen a hétvégén. Bemerte vállalni a féktávokat, kellően agresszív volt és végigtámadta a hétvégét, öröm volt nézni. Nem volt, de nem is lehetett olyan éve, mint tavaly Gergőnek volt, mert az év elején még egy gyengébb motorral ment, később pedig fokozatosan kellett megszoknia az erősebb motort. Szemmel látható volt a fejlődése, ami főleg ezen az utolsó hétvégén csúcsosodott ki. Köszönöm neki és Gergőnek, fiatal mérnökeinknek és az egész csapatnak az éves munkát, de a feladatok ezzel persze nem értek véget. A mai nappal megkezdődött a következő versenyszezon, készülünk a 2015-ös évre.”