Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A papírformának megfelelően Marc Marquez elsőségét hozta a MotoGP Magyar Nagydíjának péntek délelőtti nyitánya: a vb-éllovas ducatis közel három tizedmásodpercet osztott ki a többieknek. Az Apriliák közül azonban kettő is megadta magát, így a piros zászló is előkerült a Balaton Park Circuiten.
A péntek délelőtti szabadedzésekkel a pályán is végre megkezdődött a MotoGP Magyar Nagydíja. Az nem kérdés, melyik gyártó számára indult a legrosszabb előjelekkel a balatoni hétvége: az első negyed órában előbb a világbajnok Jorge Martin, majd nem sokkal később trackhouse-os márkatársa, Raul Fernandez alatt is látványosan elfüstölt az Aprilia – utóbbit követően piros zászlóval félbe is szakították a körözést, mivel olaj került a pályára.
HUGE engine blow up for @88jorgemartin #HungarianGP pic.twitter.com/sVpOaw31jL
— MotoGP (@MotoGP) August 22, 2025
A köridőket illetően aligha meglepő, hogy a világbajnokságot fölényesen vezető Marc Marquez diktálta alapvetően a tempót: bár megfordult az élen Pedro Acosta és Fabio di Giannantonio is, a Ducati spanyolja volt az, aki a tréning középső fázisában már gyorsabb kört futott, mint néhány hete a Superbike-vb Toprak Razgatlioglu.
Another Aprilia engine blow up
— MotoGP (@MotoGP) August 22, 2025
This time around it's @25RaulFernandez#HungarianGP pic.twitter.com/la73krzhK7
Marquez végül 1:38 alá is benézett: 1:37,956-os körrel zárta az élen az első szabadedzést. Hozzá a legközelebb a Maverick Vinalest helyettesítő Pol Espargaro került, 277 ezreddel elmaradva honfitársától – de róla érdemes megjegyezni, hogy két hónapja részt vett a KTM tesztversenyzőjeként a Michelin-teszten. Az osztrák gyártó jó kezdését pedig Pedro Acosta harmadik helye húzta alá.
Negyedik helyen Luca Marini végzett a Hondával, majd jött Alex Marquez a Gresini Ducatival, az elmúlt hetekben az Apriliával remeklő Marco Bezzecchi, az edzésen kétszer is bukó Franco Morbidelli, míg a top 10-et Enea Bastianini, Fermin Aldeguer és Martin tette teljessé. Yamaha csak a 11. helyen tűnt fel először Fabio Quartararo révén, Marquez csapattársa, Francesco Bagnaia viszont újfent haloványan kezdett, hiszen csak 15. lett.
Ami a többi kategóriát illeti: a Moto3-ban Guido Pini, a Moto2-ben a vb-éllovas Manuel Gonzalez volt a leggyorsabb, a MotoE-ben pedig kiemelendő, hogy a hazai induló, Varga Tibor az előkelő negyedik hellyel indította a balatoni hétvégét.
Az 1. szabadedzés végeredménye:
| 1. | Marc Márquez | Ducati | 1'37.956 | |
| 2. | Pol Espargaró | Tech3 KTM | 1'38.233 | 0.277 |
| 3. | Pedro Acosta | KTM | 1'38.526 | 0.570 |
| 4. | Luca Marini | Honda | 1'38.660 | 0.704 |
| 5. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'38.683 | 0.727 |
| 6. | Marco Bezzecchi | Aprilia | 1'38.731 | 0.775 |
| 7. | Franco Morbidelli | VR46 Ducati | 1'38.794 | 0.838 |
| 8. | Enea Bastianini | Tech3 KTM | 1'38.848 | 0.892 |
| 9. | Fermín Aldeguer | Gresini Ducati | 1'38.848 | 0.892 |
| 10. | Jorge Martín | Aprilia | 1'38.995 | 1.039 |
| 11. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'39.013 | 1.057 |
| 12. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'39.092 | 1.136 |
| 13. | Jack Miller | Pramac Yamaha | 1'39.248 | 1.292 |
| 14. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'39.306 | 1.350 |
| 15. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'39.339 | 1.383 |
| 16. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'39.409 | 1.453 |
| 17. | Ai Ogura | Trackhouse Aprilia | 1'39.581 | 1.625 |
| 18. | Miguel Oliveira | Pramac Yamaha | 1'39.624 | 1.668 |
| 19. | Joan Mir | Honda | 1'39.670 | 1.714 |
| 20. | Alex Rins | Yamaha | 1'39.887 | 1.931 |
| 21. | Brad Binder | KTM | 1'40.166 | 2.210 |