Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Marc Marquez ért célba elsőként a Cseh GP sprintjét, de egy ideig veszélyben forgott a győzelme az alacsony guminyomás miatt: annak ellenére is vizsgálták a vb-éllovast, hogy a rövid versenyen néhány körig át is engedte a vezetést Pedro Acostának. Enea Bastianini lett a harmadik, Francesco Bagnaia ugyancsak egy elengedés után hátracsúszott, Alex Marquez pedig pontot sem szerzett az elrontott rajt után.
Hiába startolhatott a pole-ból Francesco Bagnaia, csupán néhány kanyaron át tudott vezetni az olasz, hamar megelőzte őt ugyanis Marc Marquez. A két gyári ducatis mögött Fabio Quartararo sem sokáig tudta tartani a harmadik helyet, Pedro Acosta az első kör végén ugyanis elment mellette.
Nem sokkal később Marco Bezzecchi is próbálkozott a yamahás ellen, a két motor viszont összeért, és emiatt az apriliás veszített pozíciókat. Csapattársa, a sérülésből visszatérő Jorge Martin remek rajttal zárkózott fel a hatodik hely környékére, a rajt vesztese viszont Alex Marquez volt, aki egészen a 18. pozícióig csúszott hátra. Igaz, ő legalább talpon maradt, Augusto Fernandez ugyanis elcsúszott, és vitte magával Takaaki Nakagamit is.

Marquez és Bagnaia egymástól és az üldözőktől is fokozatosan lépett el, a sprinttáv felénél azonban jött a fordulat: előbb az olasz, majd az élen álló spanyol is hátranézegetve elengedte maga mellett Acostát – Bagnaiát ráadásul még Enea Bastianini és Quartararo is megelőzte –, vélhetően ugyanis az első guminyomásuk lett volna túl alacsony a szabad levegőben való körözés miatt.
Marquez persze ott maradt Acosta hátsó kerekén, s az utolsó előtti körben visszavette a KTM-estől a vezetést. Onnan pedig már nem történt újabb fordulat, a 12. hétvége alatt a 11. sprintgyőzelmét aratta a nyolcszoros világbajnok 2025-ben. Marquez mellé pedig két KTM fért még fel a sprintdobogóra Acosta és Bastianini révén – viszont a ducatis spanyol guminyomását így is vizsgálták, s csak a ceremónia után vált véglegessé, hogy nem kap büntetést, megtarthatja az első helyét!
Utóbbinak a hajrában Bezzecchi ellen kellett védekeznie, az apriliásnak viszont be kellett érnie a negyedik hellyel. Őt Quartararo követte a Yamahával, majd jött Raul Fernandez és az elengedés után ritmust veszítő Bagnaia, míg a pontszerzők közé az LCR Hondát erősítő Johann Zarco, illletve a Maverick Vinalest helyettesítő Pol Espargaro fért még be. Martin 11. hellyel tért vissza, Alex Marquez pedig nem tudott a 17. helynél feljebb zárkózni az elszúrt start után.
A sprintfutam végeredménye:
| 1. | Marc Márquez | Ducati | |
| 2. | Pedro Acosta | KTM | 0.798 |
| 3. | Enea Bastianini | Tech3 KTM | 1.324 |
| 4. | Marco Bezzecchi | Aprilia | 1.409 |
| 5. | Fabio Quartararo | Yamaha | 2.292 |
| 6. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 3.358 |
| 7. | Francesco Bagnaia | Ducati | 3.648 |
| 8. | Johann Zarco | LCR Honda | 3.920 |
| 9. | Pol Espargaró | Tech3 KTM | 4.748 |
| 10. | Brad Binder | KTM | 5.902 |
| 11. | Jorge Martín | Aprilia | 6.000 |
| 12. | Jack Miller | Pramac Yamaha | 6.379 |
| 13. | Miguel Oliveira | Pramac Yamaha | 7.081 |
| 14. | Fermín Aldeguer | Gresini Ducati | 7.612 |
| 15. | Luca Marini | Honda | 8.681 |
| 16. | Ai Ogura | Trackhouse Aprilia | 8.992 |
| 17. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 9.404 |
| 18. | Alex Rins | Yamaha | 9.871 |
| 19. | Joan Mir | Honda | 11.487 |
| Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | Kiesett | |
| Takaaki Nakagami | LCR Honda | Kiesett | |
| Augusto Fernández | Yamaha | Kiesett |