DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Motor

Bagnaia győzött a burirami esőben, Marquez bukott

Martin kisebb hibája és Marquez elcsúszása után magabiztosan nyerte a Thaiföldi GP-t a címvédő, ám így is csak öt pontot hozott a vb-éllovason. Acosta még a dobogón.

A David Alonso rekordot jelentő 12. győzelmével záruló Moto3-as futam és az Ai Ogura világbajnoki címét hozó Moto2-es viadal után következhetett a MotoGP versenye a Thaiföldi Nagydíjon. Méghozzá esős körülmények között, ami Alex Marquezt már a rajtrácsra kivezető körön megtréfálta, a gresinis ugyanis elesett.

A pole-ból Francesco Bagnaia várhatta a piros lámpák kialvását, a startot azonban jobban kapta el Jorge Martin, aki rögtön átvette a vezetést riválisától. Marc Marquez jött fel harmadiknak, mögöttük a szintén remekül induló Fabio Quartararo küzdött Pedro Acostával – amíg a Gas Gas újonca egy bukótér-látogatással már a második körben vissza nem csúszott több pozíciót.

 

De a yamahás ezután sem lélegezhetett, megkapta ugyanis a nyakába Brad Bindert, aki meg is előzte, majd pedig jött Franco Morbidelli, aki egy túl merész manőverrel ki is ütötte az eddig parádézó franciát – meg is kapta érte a pramacos olasz a hosszúkörös büntetést. Hátrébb amúgy Marco Bezzecchi pedig egymaga hozott össze egy elcsúszást, majd hamarosan maga Morbidelli is elesett.

 

Az ötödik körben aztán jött a hiba az élen: Martin besokallt az egyik kanyarban, így Bagnaia és Marquez is elment mellette. Eleinte szűk másodperc körüli távolság választotta el a triót, aztán viszont Marquez apránként visszazárkózott Bagnaiára, és a tizedik körben meg is indult a csata közöttük: az utolsó kanyarban bújt be a gresinis, de a gyári ducatis visszaverte a támadást. Közben viszont a csapattársa, a szombati sprintet megnyerő Enea Bastianini ugyancsak kiszállt a versenyből egy bukással.

Féltávnál Marquez újra próbálkozott, de Bagnaia ezúttal is rögtön visszavette az első helyet a nyolcszoros világbajnoktól. A következő körben aztán Marquez hibázott, elcsúszott a második helyről – igaz, még vissza tudott állni a versenybe. Ezzel Martin örökölte meg ezt a pozíciót, a hátránya viszont két és fél másodperc fölötti volt már Bagnaia mögött, míg a dobogó alsó fokára így az esőben jól haladó Jack Miller lépett előre.

Bagnaia az utolsó tíz körben, enyhén száradásnak induló aszfalton sem ingott meg, így a címvédő meggyőző fölénnyel húzta be idei kilencedik győzelmét. Martin bejött másodiknak, így a pramacos előnye mindössze öt ponttal csökkent: 17 egység most a fórja márkatársa előtt úgy, hogy már csak két versenyhétvége van hátra a szezonból.

motogp-bagnaia-ducati-buriram-futam



A dobogó alsó fokáért KTM-es házi csata alakult ki: Acosta előbb Binderen hámozta át magát, majd az utolsó előtti körben egy kanyarokon át tartó szenzációs csata után Millert is megelőzte az újonc, így ő lett a harmadik. A gyári KTM-eket a legvégén még Fabio di Giannantonio is elkapta, akinek a vállműtétje miatt ez volt az utolsó futama idén. Maverick Vinales, Johann Zarco, Aleix Espargaro és Alex Marquez fért még be a top 10-be, míg Marc Marquez az esése után a 11. helyig jött vissza, egy pozíciót azonban a Joan Mirrel történt koccanása miatt még át kellett adnia, így végül 12. lett..

Folytatás egy hét múlva Sepangban a Malajziai Nagydíjjal.

A futam végeredménye:

1. Francesco Bagnaia Ducati  
2. Jorge Martín Pramac Ducati 2.905
3. Pedro Acosta Gas Gas Tech3 3.800
4. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 4.636
5. Jack Miller KTM 5.532
6. Brad Binder KTM 5.898
7. Maverick Viñales Aprilia 8.498
8. Johann Zarco LCR Honda 17.672
9. Aleix Espargaró Aprilia 18.588
10. Álex Márquez Gresini Ducati 21.163
11. Luca Marini Repsol Honda 22.859
12. Marc Márquez Gresini Ducati 22.251
13. Takaaki Nakagami LCR Honda 24.531
14. Enea Bastianini Ducati 27.090
15. Joan Mir Repsol Honda 30.870
16. Fabio Quartararo Yamaha 50.021
Kiesett:    
  Augusto Fernández Gas Gas Tech3  
  Alex Rins Yamaha  
  Lorenzo Savadori Trackhouse Aprilia  
  Franco Morbidelli Pramac Ducati  
  Raúl Fernández Trackhouse Aprilia  
  Marco Bezzecchi VR46 Ducati  
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: