Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Nem volt teljes a MotoGP mezőnye az Ausztrál Nagydíj rajtjánál, Pedro Acosta ugyanis a sprinten elszenvedett bukásában összeszedett vállsérülése miatt nem tudott rajthoz állni. A látványos Marco Bezzecchi–Maverick Vinales ütközés szereplői ott voltak a rajtrácson – igaz, az olasz hosszúkörös büntetést kapott a történtekért.
A pole-ból Jorge Martin várhatta a piros lámpák kialvását, és a szombati sprinthez hasonlóan megőrizte a vezetést. Mellette Marc Marqueznek a hátsó kereke is füstölt, annyira elszúrta a startot – mint kiderült, a letépett sisakfólia okozta ezt –, így több pozíciót vesztett: ezzel Bezzecchi, Francesco Bagnaia, Franco Morbidelli és Brad Binder sorakozott Martin mögött. És nem is csak vonatoztak, Morbidelli támadta Bagnaiát, ám végül ő veszített pozíciót ideiglenesen Binderrel szemben.
UNREAL!@marcmarquez93's own tear-off caused his botched start! #AustralianGP pic.twitter.com/DffIAPakzh
— MotoGP (@MotoGP) October 20, 2024
A negyedik körben Bezzecchi letöltötte az említett hosszúkörös büntetését – majd nem sokkal később el is csúszott –, így Bagnaia került a második helyre, de már hét-nyolc tizedmásodperces hátrányban Martinnal szemben. Marquez is lépdelt előre az elrontott start után, Bezzecchi mellett Binderen, majd Morbidellin is átlépett, így hamar már dobogós pozícióban találta magát.
A nyolcszoros világbajnok felzárkózása pedig nem akadt meg itt, néhány kör alatt felért Bagnaiára is. Ráadásul Martin pedig hibázott egy kisebbet előttük, így ráesett a páros, Bagnaia pedig meg is támadta a riválisát – a vb-éllovas azonban azonnal visszavette tőle a vezetést, ezt kihasználva viszont Marquez ment el a gyári ducatis mellett.
Az utolsó tíz körre fordulva Bagnaia fokozatosan, több másodpercre leszakadt Martin és Marquez párosáról. Akik között aztán négy körrel a vége előtt indult meg a csata: a gresinis külső íven ment el a pramacos mellett – de a vb-éllovas sem hagyta magát, a célegyenesben visszavette a vezetést. Marquez aztán egy bevetődéssel újra az élre állt, de Martin persze továbbra is igyekezett ott maradni a nyomában.
Válasza azonban már nem volt az ifjabb spanyolnak, így Marquez idei harmadik győzelmét aratta. Martin ezzel együtt sem szomorkodhat, hiszen 16-ról 20 pontra növelte előnyét Bagnaiával szemben az összetettben.
A dobogósok mögött amúgy szintén óriási csata zajlott: végül Fabio di Giannantonio lett a negyedik Enea Bastianini és Franco Morbidelli előtt. Brad Binder legjobb nem ducatisként a hetedik a KTM-mel, a top 10-et pedig két apriliás, Maverick Vinales és Raul Fernandez, valamint a Yamahával közéjük ékelődő Fabio Quartararo tette teljessé.
A futam végeredménye:
1. | Marc Márquez | Gresini Ducati | |
2. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 0.997 |
3. | Francesco Bagnaia | Ducati | 10.100 |
4. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 12.997 |
5. | Enea Bastianini | Ducati | 13.310 |
6. | Franco Morbidelli | Pramac Ducati | 15.434 |
7. | Brad Binder | KTM | 15.450 |
8. | Maverick Viñales | Aprilia | 16.636 |
9. | Fabio Quartararo | Yamaha | 18.757 |
10. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 19.345 |
11. | Jack Miller | KTM | 19.932 |
12. | Johann Zarco | LCR Honda | 20.295 |
13. | Alex Rins | Yamaha | 22.210 |
14. | Luca Marini | Repsol Honda | 24.239 |
15. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 24.591 |
16. | Aleix Espargaró | Aprilia | 30.499 |
17. | Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | 30.533 |
18. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 30.765 |
19. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 45.393 |
Kiesett: | |||
Joan Mir | Repsol Honda | ||
Lorenzo Savadori | Trackhouse Aprilia | ||
Nem állt rajthoz: | |||
Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | ||