A tét nélküli második szabadedzéssel folytatódott a MotoGP Német Nagydíjának programja szombat délelőtt a Sachsenringen. A legjobb időt Miguel Oliveira motorozta Jorge Martin és Maverick Vinales előtt, de persze a legfőbb kérdés az volt, hogy hogyan érzi magát Marc Marquez a pénteki ujjtörése és mellkaszúzódása után: a Gresini spanyolja kevés kört tett meg, de így is ötödik lett.
LAP RUINED
— MotoGP (@MotoGP) July 6, 2024
Game over for @marcmarquez93 as he encounters @stefanbradl on his way!
The incident is under investigation#GermanGP pic.twitter.com/Mtqu0FatAS
Marqueznek aztán az időmérő első felvonásában is rögtön jelenése volt, a továbbjutás azonban épp nem jött össze neki: az utolsó gyorskörét a szabadkártyás Stefan Bradl vágta tönkre azzal, hogy lassan motorozott az íven és épp előtte vágott keresztül a pályán (az incidens miatt három rajthelyes büntetéssel sújtották később a németet). Az első két helyen Raul Fernandez és Marco Bezzecchi végzett, ők mentek tovább, míg a legjobb japán motor a 14. helyre kvalifikálta magát Fabio Quartararóval és a Yamahával.
A leggyorsabbakat felvonultató és a legjobb rajthelyekről döntő Q2-ben Martin már az első próbálkozások során új körrekordot futott, ezzel ő vezetett Fernandez és Alex Marquez előtt, míg a regnáló világbajnok Francesco Bagnaia a negyedik helyen tanyázott.
A hajrát Maverick Vinales látványos highside bukása nyitotta a 10-es kanyarban, így a pénteket még élen záró apriliás idejekorán kiszállt a pole-ért zajló csatából. Martin idejével azonban más sem tudott mit kezdeni: a pramacos 1:19,423-as köre végül elegendő volt a vb-éllovas spanyol idei negyedik rajtelsőségéhez.
Mögötte azonban két szokatlan név tűnt fel Oliveira és Fernandez révén, azaz a két Trackhouse Aprilia befért az első sorba. Bagnaia csak a negyedik lett, megelőzve a legvégén bukó Alex Marquezt, valamint Franco Morbidellit. Vinales hetedikként zárt, a sort pedig Fabio di Giannantonio, Enea Bastianini, Pedro Acosta, Brad Binder és Bezzecchi zárta. Folytatás 15 órától a sprintfutammal.
Az időmérő végeredménye:
1. | Jorge Martín | Pramac Ducati | 1'19.423 | |
2. | Miguel Oliveira | Trackhouse Aprilia | 1'19.471 | 0.048 |
3. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 1'19.643 | 0.220 |
4. | Francesco Bagnaia | Ducati | 1'19.749 | 0.326 |
5. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 1'19.791 | 0.368 |
6. | Franco Morbidelli | Pramac Ducati | 1'19.946 | 0.523 |
7. | Maverick Viñales | Aprilia | 1'19.950 | 0.527 |
8. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 1'19.957 | 0.534 |
9. | Enea Bastianini | Ducati | 1'19.978 | 0.555 |
10. | Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | 1'20.348 | 0.925 |
11. | Brad Binder | KTM | 1'20.446 | 1.023 |
12. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 1'20.713 | 1.290 |
Nem jutott Q2-be: | ||||
13. | Marc Márquez | Gresini Ducati | 1'20.263 | |
14. | Fabio Quartararo | Yamaha | 1'20.310 | |
15. | Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | 1'20.419 | |
16. | Jack Miller | KTM | 1'20.515 | |
17. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 1'20.553 | |
18. | Luca Marini | Repsol Honda | 1'20.565 | |
19. | Johann Zarco | LCR Honda | 1'20.799 | |
20. | Joan Mir | Repsol Honda | 1'21.162 | |
21. | Stefan Bradl | Honda | 1'21.270 | |
22. | Remy Gardner | Yamaha | 1'21.297 |