Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A vasárnapi Spanyol Nagydíj után hétfőre is Jerezben maradt még a MotoGP mezőnye az első szezonközi teszt alkalmából. Nem meglepő módon a lemaradásban lévő, emiatt kedvezményekkel is rendelkező két japán gyártó rukkolt elő a legtöbb újítással a tesztnapon – igaz, ellentétben a korábbi hírekkel, a Yamaha sem állt elő teljesen új motorral: Fabio Quartararo szerint egyesével kell tesztelni az alkatrészeket, hogy tudják, mi működik és mi nem.
A hangvillásoknál elsősorban egy új aerodinamikai csomag debütált – ez érinti a tripla elemből álló első szárnyat és az oldalsó burkolati elemet is –, valamint egy új vázat is próbálgatott Fabio Quartararo és Alex Rins. A szárny kapcsán a Yamahánál remélik, hogy minél hamarabb homologizáltatni és élesben is használni tudják majd.
A Hondánál a versenyhétvégén Stefan Bradl által használt jelentősen módosított motorokkal körözött az LCR párosa, a 89 körével a nap legszorgalmasabbjának bizonyuló Johann Zarco, valamint Takaaki Nakagami, míg a Repsolnál Luca Marini egy továbbfejlesztett vázat tesztelt. Joan Mir viszont a motorblokk kapcsán próbálhatott ki valamit, amelyről úgy érzi, „egy lépés a helyes irányba” a koncepciót illetően.
Ami a többi gyártót illeti: a Ducatinál a vasárnapi győztes Francesco Bagnaia különböző geometriai beállításokat próbálgatott hétfőn, míg a Pramacnál az egyelőre a bolognaiak versenyzői közül lefelé kilógó Franco Morbidelli az üzemanyagtank ergonómiával kísérletezett.
Az Apriliánál feltűnt egy hibrid farokrész, amely a 2023-as és az idei, diffúzoros változatot ötvözi, emellett Aleix Espargaro kipróbálta az új összeültető rendszert is, amellyel a hétvégén versenyzett a szabadkártyás Lorenzo Savadori.
Fontos megjegyezni még, hogy a Trackhouse-nál szereplő Raul Fernandez először próbálhatta ki a 2024-es Apriliát (ő az egyetlen, aki a tavalyi verziót használja), amelyet a spanyol elmondása szerint négy-öt futamon belül kaphat meg élesben is. A KTM nem vitt látványos és jelentős újítást Jerezbe.
Mivel tesztről van szó, a köridőknek mérsékelten van jelentőségük, de azért érdemes megemlíteni, hogy Fabio di Giannantonio volt a leggyorsabb a VR46 Ducatival, míg mögé a hajrában zárkózott fel Maverick Vinales az Apriliával, hátrébb szorítva Morbidellit, Bagnaiát és Marc Marquezt. A vb-éllovas Jorge Martin tizedikként zárt és egy bukást is elkönyvelhetett a nap során, ahogy amúgy a helyszíni jelentések szerint Marco Bezzecchi és Augusto Fernandez is.
A jerezi teszt végeredménye: