Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Collin Veijer Moto3-as és Fermin Aldeguer Moto2-es diadala után következhetett a jerezi versenynap csúcseseménye, a MotoGP Spanyol Nagydíja. A Gresini Ducatival először indulhatott a pole-ból futamon Marc Marquez, és a sprinttel ellentétben ezúttal is meg is őrizte a vezetést a rajt után, ám az első kör végére már az a Francesco Bagnaia vezetett, aki ugyan csak a hetedik rajtkockából startolt, de a hátsó egyenesben félelmetes féktávval kettőt is előzött, majd az utolsó kanyarban a spanyol hibáját kihasználva mellette is elment.
Persze a csatának ezzel nem volt vége, Marquez egyből visszatámadott, ám ennek az lett az eredménye, hogy kissé besokallt, s Bagnaia mellett még Jorge Martin is megelőzte. Bagnaia viszont a második kör végén rontott bele az utolsó kanyarba, így a pramacos márkatárs találta magát az első pozícióban. Ők hárman Marco Bezzecchivel kiegészülve apránként elléptek az üldözőktől, a VR46-os olasz viszont Marquez előzve feljött harmadiknak az élbolyban – amely amúgy a körök múlásával kezdett két párosra szétszakadni.
Sokáig csak egymás nyakán motorozott Martin és Bagnaia, valamint Bezzecchi és Marquez, így az izgalmakat a középmezőny szolgáltatta. Elsőként a KTM-mel szabadkártyásként induló Dani Pedrosa esett el – miután szombaton Fabio Quartararo utólagos büntetését követően megörökölte a sprintdobogót –, majd Aleix Espargaro kaszálta el elcsúszása közben Johann Zarcót is. A francia amúgy előtte Pedro Acostával is koccant a futam első fázisában.
@88jorgemartin goes down at T6!
— MotoGP (@MotoGP) April 28, 2024
Never-ending drama here in Jerez
And @PeccoBagnaia inherits the lead#SpanishGP pic.twitter.com/NvihYfNeuF
15 körrel a vége előtt jött aztán a dráma: a világbajnokságot vezető Martin a hátsó egyenes végén csúszott ki az élről! Ezzel a vezetést Bagnaia örökölte meg, nagyjából egy másodperccel vezetett Bezzecchi és az őt négy-öt tizedes távolságból követő Marquez előtt. Bezzecchi aztán hibázott egy kisebbet, aminek köszönhetően Marquez megérkezett rá, néhány kanyarral később pedig egy kemény előzéssel át is vette tőle a második helyezést.
A Gresini versenyzője Bagnaia után is megiramodott, és apró tizedenként, de valóban közelített is a címvédőre. Öt körrel a vége előtt pedig utol is érte a gyári ducatist, akit megtámadott, Bagnaia viszont kőkemény manőverrel, koccanással egybekötve visszavette tőle az első helyet! Egy körrel később a nyolcszoros vb-első újra előzött, de az olasz ismét egyből visszatámadott, így a fináléra is ő fordult vezető pozícióban.
Pouring their hearts out into this!
— MotoGP (@MotoGP) April 28, 2024
An instant classic is upon us! @marcmarquez93 @PeccoBagnaia FOR THE LEAD #SpanishGP pic.twitter.com/J1gjmH3HUm
Az utolsó két körre aztán Bagnaia újra lerázta kissé Marquezt, így behúzta idei második futamgyőzelmét. Marquez először végzett vasárnapi dobogón a Gresini Ducatival, míg a pódiumot Bezzecchi tette teljessé. Alex Marquez futott be a negyedik, Enea Bastianini az ötödik helyen, azaz a Ducati kisajátította az első öt pozíciót. Brad Binder hatodik a KTM-mel, majd jött Fabio di Giannantonio, Miguel Oliveira, Maverick Vinales és a rajt utáni visszaesést követően a tizedik helyig visszakapaszkodó Acosta. A futam krónikájához tartozik még, hogy a végéhez közeledve a top 10-en kívül Franco Morbidelli ütközött össze Jack Millerrel, aminek páros bukás lett a vége, az ausztrál pedig kis híján a sóderágyban ment neki az olasznak.
A gyorsaságimotoros-világbajnokság szezonja két hét múlva folytatódik Le Mans-ban a Francia Nagydíjjal.
A futam végeredménye:
1. | Francesco Bagnaia | Ducati | |
2. | Marc Márquez | Gresini Ducati | 0.372 |
3. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 3.903 |
4. | Álex Márquez | Gresini Ducati | 7.205 |
5. | Enea Bastianini | Ducati | 7.253 |
6. | Brad Binder | KTM | 7.801 |
7. | Fabio di Giannantonio | VR46 Ducati | 10.063 |
8. | Miguel Oliveira | Trackhouse Aprilia | 10.979 |
9. | Maverick Viñales | Aprilia | 11.217 |
10. | Pedro Acosta | Gas Gas Tech3 | 20.762 |
11. | Raúl Fernández | Trackhouse Aprilia | 23.508 |
12. | Joan Mir | Repsol Honda | 23.584 |
13. | Alex Rins | Yamaha | 28.452 |
14. | Takaaki Nakagami | LCR Honda | 29.049 |
15. | Fabio Quartararo | Yamaha | 32.015 |
16. | Stefan Bradl | Honda | 41.433 |
17. | Luca Marini | Repsol Honda | 43.323 |
Nem ért célba: | |||
Augusto Fernández | Gas Gas Tech3 | ||
Jack Miller | KTM | ||
Franco Morbidelli | Pramac Ducati | ||
Lorenzo Savadori | Aprilia | ||
Jorge Martín | Pramac Ducati | ||
Johann Zarco | LCR Honda | ||
Aleix Espargaró | Aprilia | ||
Dani Pedrosa | KTM |