DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
Motor

Martin az élről bukott, Bagnaia visszaverte Marquez támadásait

Először nullázott a Pramac vb-éllovasa a Spanyol GP-n, így a címvédő örökölte meg a győzelmet – amelyért Marquezt kellett feltartóztatnia a hajrában.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Collin Veijer Moto3-as és Fermin Aldeguer Moto2-es diadala után következhetett a jerezi versenynap csúcseseménye, a MotoGP Spanyol Nagydíja. A Gresini Ducatival először indulhatott a pole-ból futamon Marc Marquez, és a sprinttel ellentétben ezúttal is meg is őrizte a vezetést a rajt után, ám az első kör végére már az a Francesco Bagnaia vezetett, aki ugyan csak a hetedik rajtkockából startolt, de a hátsó egyenesben félelmetes féktávval kettőt is előzött, majd az utolsó kanyarban a spanyol hibáját kihasználva mellette is elment.

motogp-bagnaia-ducati-jerez



Persze a csatának ezzel nem volt vége, Marquez egyből visszatámadott, ám ennek az lett az eredménye, hogy kissé besokallt, s Bagnaia mellett még Jorge Martin is megelőzte. Bagnaia viszont a második kör végén rontott bele az utolsó kanyarba, így a pramacos márkatárs találta magát az első pozícióban. Ők hárman Marco Bezzecchivel kiegészülve apránként elléptek az üldözőktől, a VR46-os olasz viszont Marquez előzve feljött harmadiknak az élbolyban – amely amúgy a körök múlásával kezdett két párosra szétszakadni.

Sokáig csak egymás nyakán motorozott Martin és Bagnaia, valamint Bezzecchi és Marquez, így az izgalmakat a középmezőny szolgáltatta. Elsőként a KTM-mel szabadkártyásként induló Dani Pedrosa esett el – miután szombaton Fabio Quartararo utólagos büntetését követően megörökölte a sprintdobogót –, majd Aleix Espargaro kaszálta el elcsúszása közben Johann Zarcót is. A francia amúgy előtte Pedro Acostával is koccant a futam első fázisában.

 

15 körrel a vége előtt jött aztán a dráma: a világbajnokságot vezető Martin a hátsó egyenes végén csúszott ki az élről! Ezzel a vezetést Bagnaia örökölte meg, nagyjából egy másodperccel vezetett Bezzecchi és az őt négy-öt tizedes távolságból követő Marquez előtt. Bezzecchi aztán hibázott egy kisebbet, aminek köszönhetően Marquez megérkezett rá, néhány kanyarral később pedig egy kemény előzéssel át is vette tőle a második helyezést.

A Gresini versenyzője Bagnaia után is megiramodott, és apró tizedenként, de valóban közelített is a címvédőre. Öt körrel a vége előtt pedig utol is érte a gyári ducatist, akit megtámadott, Bagnaia viszont kőkemény manőverrel, koccanással egybekötve visszavette tőle az első helyet! Egy körrel később a nyolcszoros vb-első újra előzött, de az olasz ismét egyből visszatámadott, így a fináléra is ő fordult vezető pozícióban.

 

Az utolsó két körre aztán Bagnaia újra lerázta kissé Marquezt, így behúzta idei második futamgyőzelmét. Marquez először végzett vasárnapi dobogón a Gresini Ducatival, míg a pódiumot Bezzecchi tette teljessé. Alex Marquez futott be a negyedik, Enea Bastianini az ötödik helyen, azaz a Ducati kisajátította az első öt pozíciót. Brad Binder hatodik a KTM-mel, majd jött Fabio di Giannantonio, Miguel Oliveira, Maverick Vinales és a rajt utáni visszaesést követően a tizedik helyig visszakapaszkodó Acosta. A futam krónikájához tartozik még, hogy a végéhez közeledve a top 10-en kívül Franco Morbidelli ütközött össze Jack Millerrel, aminek páros bukás lett a vége, az ausztrál pedig kis híján a sóderágyban ment neki az olasznak.

A gyorsaságimotoros-világbajnokság szezonja két hét múlva folytatódik Le Mans-ban a Francia Nagydíjjal. 

A futam végeredménye:

1. Francesco Bagnaia Ducati  
2. Marc Márquez Gresini Ducati 0.372
3. Marco Bezzecchi VR46 Ducati 3.903
4. Álex Márquez Gresini Ducati 7.205
5. Enea Bastianini Ducati 7.253
6. Brad Binder KTM 7.801
7. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 10.063
8. Miguel Oliveira Trackhouse Aprilia 10.979
9. Maverick Viñales Aprilia 11.217
10. Pedro Acosta Gas Gas Tech3 20.762
11. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 23.508
12. Joan Mir Repsol Honda 23.584
13. Alex Rins Yamaha 28.452
14. Takaaki Nakagami LCR Honda 29.049
15. Fabio Quartararo Yamaha 32.015
16. Stefan Bradl Honda 41.433
17. Luca Marini Repsol Honda 43.323
Nem ért célba:    
  Augusto Fernández Gas Gas Tech3  
  Jack Miller KTM  
  Franco Morbidelli Pramac Ducati  
  Lorenzo Savadori Aprilia  
  Jorge Martín Pramac Ducati  
  Johann Zarco LCR Honda  
  Aleix Espargaró Aprilia  
  Dani Pedrosa KTM  
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: