DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Motor

Eldőlt: Bezzecchi marad a VR46 Ducatinál

Ahogy az az olasz versenyző szavaiból sejthető volt, Rossi tanítványa hosszabbított jelenlegi csapatával, nem lép fel a gyári motort kínáló Pramac Racinghez.

Marco Bezzecchi a 2023-as MotoGP-szezon egyik meglepetése, a második királykategóriás idényét teljesítő olasz két győzelmet aratott eddig és Jorge Martin mellett Francesco Bagnaia fő üldözője az összetett tabellán – mindezt úgy, hogy az említett két márkatárssal szemben egyéves specifikációjú Ducatin ül a VR46-nál.

Éppen a teljesítménye miatt jelezte a Ducati, hogy szeretné előléptetni házon belül Bezzecchit és gyári Desmosedicit adni neki, ám mivel 2024-ben is csak négy gyári motort fognak kiállítani és szerződésük van ennek kapcsán a Pramac Racinggel, csak csapatváltás esetén tudták volna ezt meglépni az olasszal. Johann Zarco részben emiatt távozott onnan és igazolt át az LCR Hondához, mert ugyan őt is meg akarta tartani a bolognai márka, nem tudták garantálni, hogy a Pramacnál maradhat.

motogp-bezzecchi-vr46-2



Bezzecchi számára ugyanakkor a kezdetektől fogva a VR46-nál maradás volt a preferált opció annak ellenére is, hogy ez továbbra is előző évi versenygépet jelent – és ezt erősítette a tulajdonos-alapító Valentino Rossi szándéka is. Az Osztrák Nagydíjon elért dobogója után Bezzecchi a Formula.hu jelenlétében jelezte, hogy már igazából meghozta a döntést a jövőjével kapcsolatban, s ezt várhatóan Barcelonában kommunikálni is fogja.

Nos, a Katalán Nagydíj előtti szerdán a VR46 megerősítette, hogy Bezzecchi 2024-ben is náluk fog versenyezni: előbb csak egy rövid videóval harangozták be a bejelentést, majd mindezt hivatalossá is tették egy másik, ötletes videó formájában, amelyben az olasz motoros levelet írt a csapatához, a végén leplezve le a „csavart”:

„Kedves Mooney VR46 Racing Team! Azért írok, mert ez egy kulcsfontosságú nap. Egy nehéz szezon után 2020-ban csatlakoztam a VR46 Racing Teamhez a Moto2-ben, ez a csoport tette lehetővé nekem azt is, hogy fellépjek a MotoGP-ben Vale legújabb csapatával. Abban az évben szereztük az első dobogónkat és megnyertük az Év újonca értékelést, egy valóra vált álom volt számomra! Az idei évadra a cél az első győzelem megszerzése volt, és ezt közösen el is értük. Négy közösen eltöltött év után itt az idő… Felejtsétek el, nem tudok távozni! Itt az idő aláírni egy újabb évre a Mooney VR46 Racing Teammel!”

 

Hogyan dőlhetnek tovább a dominók a Ducatinál?

Bár arról egyelőre nem volt még hivatalos kommunikáció, az gyakorlatilag biztosra vehető, hogy Luca Marini marad a VR46 Ducati másik motorosa – nemcsak azért, mert Rossi féltestvére, hanem mert ő is fejlődő teljesítményt mutat a királykategóriában.

Bezzecchi maradásával egyelőre gazdátlan a Zarco által üresen hagyott Pramac-ülés, de minden jel arra utal, hogy Franco Morbidelli lehet a befutó. Miután a Yamahától való távozása biztossá vált, az olasz a VR46 ülésére tűnt esélyesnek – épp most hosszabbító honfitársa helyén, amennyiben ő feljebb lép –, ám mivel Bezzecchi nem mozdul, Zarco pedig ennek ellenére váltott, egy technikai szinten még értékesebb motor „eshet le” a korábbi Moto2-es világbajnoknak és MotoGP-s vb-ezüstérmesnek.

Az viszont sokkal nagyobb kérdés, kié lehet a Gresini Ducati második gépe Alex Marquez mellett, ugyanis a korábban esélyesnek tartott Tony Arbolino és Jake Dixon egyaránt hosszabbított jelenlegi Moto2-es istállójával. Ezzel némileg nőttek Fabio di Giannantonio maradásának esélyei, de így sem sok sansz van a hosszabbításra, viszont felröppentek már olyan pletykák is, hogy esetleg Joan Mir próbálna meg dobbantani a Repsol Hondától a 2024 végéig érvényes szerződése ellenére.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: