A MotoGP Osztrák Nagydíjának egyik fő beszédtémája volt Johann Zarco jövője, miután egyértelművé vált, hogy a francia annak ellenére is elhagyhatja a Pramac Ducatit, hogy Marco Bezzecchi nem feltétlenül lépne fel a bolognaiak első számú szatellit gárdájához a VR46-tól. Zarco ugyanis kifejtette, hogy úgy érzi, a Honda jobban akarja őt, mint jelenlegi márkája.
A Canal+ már szombaton arról számolt be, hogy meg is köttetett a megállapodás a kétszeres Moto2-es világbajnok és az LCR Honda között, ám ezt előző nap maga a versenyző még cáfolta – jóllehet, hozzátette, hogy még a hétvégén döntést fog hozni.
Nos, ez megtörtént: a Pramac Racing nem sokkal a spielbergi futam után bejelentette, hogy Zarco a szezon végén távozik tőlük. „A közösen eltöltött három fantasztikus év során a csapat jelentős lépést tett előre, nem kis részben az elképesztő tehetségének köszönhetően” – fogalmazott Paolo Campinoti csapatvezető.
Mivel Zarco a minap elmondta a Red Bull Ringen, hogy két ajánlat van az asztalán, ezzel biztosra vehetjük, hogy az LCR Hondához fog igazolni 2024-ben, elfoglalva az eredetileg kétéves szerződése ellenére a Yamahához távozó Alex Rins helyét. Ezt Lucio Cecchinello alakulata viszont egyelőre még nem erősítette meg közleményben, Zarco maga azonban a Canal+-nak nyilatkozva elismerte: a következő két évben a Honda-klán tagja lesz, méghozzá az LCR-nél.
A Ducati részéről amúgy elmondták, hogy Zarcóval úgy számoltak volna, hogy 2024-ben még a Pramacnál szerepel, 2025-től viszont már a Superbike-vb-n, az akkor vélhetően visszavonuló Alvaro Bautista helyén, a francia azonban mindenképpen a MotoGP-ben akart még maradni. A versenyképességet tekintve persze nem feltétlenül jó lépés ez, hiszen a Honda és így az LCR is jórészt küszködik az utóbbi néhány szezonban.
Mi a helyzet Bezzecchivel, ki megy a Pramachoz?
Zarco átigazolása eredetileg akkor merült fel, amikor úgy tűnt, Bezzecchit az idei szereplése okán előléptetheti a Ducati az első számú szatellit csapatához. Bezzecchi ugyanakkor az első pillanattól kezdve kijelentette, hogy szívesebben maradna a VR46-nál, ami nem is meglepő, hiszen Valentino Rossi tanítványaként velük nőtt fel. Csakhogy a Ducati pedig azt jelentette ki, hogy ott nem tudnak számára adott évi gyári specifikációjú motort biztosítani, mivel abból jövőre is csak négyet tudnak kiállítani, és szerződés szerint az a Pramacnak jár.
Minden jel arra mutat, hogy mindezek ellenére Bezzecchi végül maradni fog a VR46-nál, erről maga Rossi is győzködte sokat: „Vale nagyon hajt engem, és ezt nagyra értékelem. Elvégre nem mindenki mondhatja el magáról, hogy minden idők legjobbja hajtja! Úgy gondolom, már meghoztam a döntésemet. Nem mondhatom el, de remélhetőleg rövidesen kommunikálhatom” – fogalmazott a Formula.hu jelenlétében a számára dobogóval záruló futamot követő sajtótájékoztatón az olasz, aki később megerősítette: Rossi azt erőlteti, hogy maradjon a VR46 kötelékeiben.
Ez esetben viszont a híresztelések szerint egy másik Rossi-tanítvány, a korábban a VR46-tal és a Gresini Ducatival is szóba hozott Franco Morbidelli lehet a befutó a Pramacnál. A Ducati korábban már jelezte, hogy szívesen lecsapnának a Yamahától távozó olaszra, a Pramac Racingnél pedig a hírek szerint eleve célkitűzés, hogy legalább az egyik versenyző olasz legyen (ami amúgy jelenleg sem áll fenn). Ha pedig Morbidelli valóban a Pramachoz kerül, akkor ebből a keringőből voltaképpen ő jön ki legjobban – elvégre gyári Desmosedicit kap a csapat-vb-t jelenleg is vezető istállónál –, másrészt pedig megnyithatja az utat Jake Dixon (esetleg Tony Arbolino) Moto2-ből Gresinihez való szerződése előtt.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!