Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Újabb katasztrofális hétvégén van túl a Honda a MotoGP-ben a mugellói Olasz Nagydíjat követően. Joan Mir már a pénteki edzések után a visszalépés mellett döntött, mert egy bukás során ujjsérülést szenvedett a kezén. Alex Rins a szombati sprinten esett el és törte el a jobb síp- és szárkapocscsontját, amelyet már aznap este megműtöttek, s amely miatt több versenyt is ki kell hagynia várhatóan. A vasárnapi nagydíjon pedig Marc Marquez esett el a dobogós helyezésért harcolva – azaz a futamon egyedül Takaaki Nakagami ért célba, ő is a tízen kívül.
Marquez szerint ennek a rengeteg bukdácsolásnak igen prózai az oka: egyszerűen az átlagosnál jobban a határokat kell feszegetniük ahhoz, hogy kisajtolják az RC123V-ből a teljesítményt. „Minden Honda-versenyzőnek ugyanaz hiányzik. Ezen a tehetetlenségen változtatnunk kell” – idézi a nyolcszoros világbajnokot a The Race. „Pénteken Mir bukott, szombaton Rins. Mindkettejüknek gyors gyógyulást kívánok. Ma én voltam soron. Szerencsémre én megúsztam az esést. Ezen a pályán igyekeztem kontrollálni magam, mert tudtam, hogy itt nagy tempójú eséseknél általában megsérülünk, mint Mir és Rins.”
„De igen, túl sokszor bukunk. A Hondának győztes mentalitással rendelkező motorosai vannak. S ha egy győztes mentalitású versenyzőt olyan helyzetbe raksz, ahol nincs esélye előre kerülni, akkor az egyre több bukáshoz vezet, mert jobban kell hajtanunk a köridőkért. És ez történt. De tovább kell mennünk, tovább kell hajtanunk, és együtt kell dolgoznunk a csapattal a következő versenyekre, a szezon második felére és különösen a következő évre.”
Ami a saját esését illeti – aminek köszönhetően Marquez még mindig nem fejezett be 2023-ban vasárnapi versenyt –, arról így beszélt a repsolos: „Már a startnál is problémám volt, több pozíciót veszítettem – nem a saját hibámból, ez már a sprinten is megvolt. Aztán a bukásnál volt egy nagy rázkódás… de már az első körben is volt egy nagy blokkolásom a 10-es kanyarban, ahol majdnem elestem, hasonló volt a portimaói esethez. Aztán a 15-ös kanyarban ismét blokkolt, így szélesre futottam, s aztán ott követtem el a hibát: rámentem a piszkos ívre, és bár nem dőltem be jobban, a poros részen voltam, így elment a motor eleje.”
A Honda a vesszőfutása orvoslására a legutóbbi Francia Nagydíjon bevetette a Kalex által fejlesztett vázat is, amelyet kisebb előrelépésnek tituláltak Marquezék. A spanyol szerint ugyan a Kalex-váz nem volt a legmegfelelőbb a mugellói pálya lendületes karakterisztikájához, de mégis azt használta a versenyeken, miután szombaton kipróbálta az eredeti verziót is.
A hétvégén amúgy Marquez toronymagasan legeredményesebb pályája, a Sachsenring következik, ahol konkrétan 2010 óta legyőzhetetlen: amikor csak rajthoz állt futamon bármelyik világbajnoki kategóriában, azt megnyerte. A 30 éves versenyző ugyanakkor jelezte: nem a legjobb formában érkeznek most a Német GP helyszínére, bár azt is hozzátette, hogy Le Mans-ban és Mugellóban is a vártnál közelebb voltak tempóban az elejéhez, csupán ehhez a kelleténél több kockázatot kellett vállalniuk.