DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 19. péntek
Motor

Kalex-váz a Hondánál, VR46-dupla a teszten

Marco Bezzecchi volt a leggyorsabb hétfőn Jerezben, de a legfontosabb fejlemény az volt, hogy a Honda végre kipróbálta a Kalex által fejlesztett vázat.

Hétfőre is maradt Jerezben a MotoGP mezőnye, hogy részt vegyen az első szezonközi tesztnapon – már aki ezt meg tudta tenni, Miguel Oliveira ugyanis a vasárnapi rajtbalesetben összeszedett sérülése miatt, amely ráadásul az eredetileg gondolt vállficamnál is súlyosabb, nem tudott motorra ülni. Az idén eddig roppant peches portugált Lorenzo Savadori helyettesítette az RNF Apriliánál.

Az eredménylistát, amelynek persze egy teszten kevésbé van jelentősége, a VR46 Ducati duója vezette Marco Bezzecchi, Luca Marini sorrendben: mivel ők 2022-es Desmosedicin ülnek, eleve kevésbé kell a fejlesztések próbálgatásával foglalkozniuk.

motogp-bezzecchi-jerez



Fabio Quartararo harmadik helye viszont már jelzésértékű a Yamahával, hiszen az 1:36,7-es eredménye jobb a Spanyol GP hétvégéje alatt futott bármely körénél: a francia bevallottan a friss gumis, kevés üzemanyagos tempóra koncentrált, ami hosszú ideje az egyik gyenge pontja az M1-esnek. Emellett új kipufogó, aerodinamikai csomag és egy másfajta váz is terítéken volt Quartararónál – valamint azon versenyzők közé tartozott, aki tesztelte azt a rádiós rendszert, amellyel a versenyirányítás kommunikálni a motorosokkal, amelyről pozitívan nyilatkozott a 2021-es világbajnok.

A negyedik helyen Fabio di Giannantonio végzett a Gresini Ducatival, majd jött a két gyári Aprilia és közéjük ékelődve a vasárnapi futamot megnyerő vb-éllovas Francesco Bagnaia. Brad Binder, Jorge Martin és Alex Marquez fért még be a top 10-be.

motogp-honda-kalex-vaz-jerez

A fő figyelem ugyanakkor a Hondára irányult a teszten, ugyanis végre bevetették a hónapok óta rebesgetett Kalex-vázat. A japánok ugyanis a folyamatos küszködésüket látva a többek között a Moto2-ben roppant sikeres gyártót kérték fel egy új váz fejlesztésére, amelyet a hírek szerint már április elején kipróbáltak volna, de végül mostanáig kellett várni rá. A HRC tesztversenyzője, Stefan Bradl, valamint a repsolos Joan Mir is tesztelte az újítást – viszont mindketten buktak a nap során, akárcsak Alex Rins, Mir ráadásul műszaki hibával is szembesült.

A teszt időeredményei:

1. Marco Bezzecchi Mooney VR46 Ducati (GP22) 1m 36.574s
2. Luca Marini Mooney VR46 Ducati (GP22) +0.104s
3. Fabio Quartararo Monster Yamaha (YZR-M1) +0.151s
4. Fabio Di Giannantonio Gresini Ducati (GP22) +0.389s
5. Maverick Viñales Aprilia Racing (RS-GP23) +0.390s
6. Francesco Bagnaia Ducati Lenovo (GP23) +0.450s
7. Aleix Espargaro Aprilia Racing (RS-GP23) +0.486s
8. Brad Binder Red Bull KTM (RC16) +0.494s
9. Jorge Martin Pramac Ducati (GP23) +0.515s
10. Alex Marquez Gresini Ducati (GP22) +0.615s
11. Raul Fernandez RNF Aprilia (RS-GP22) +0.711s
12. Takaaki Nakagami LCR Honda (RC213V) +0.740s
13. Johann Zarco Pramac Ducati (GP22) +0.752s
14. Jack Miller Red Bull KTM (RC16) +0.857s
15. Joan Mir Repsol Honda (RC213V) +0.942s
16. Franco Morbidelli Monster Yamaha (YZR-M1) +0.969s
17. Alex Rins LCR Honda (RC213V) +1.148s
18. Augusto Fernandez Tech3 GASGAS (RC16) +1.165s
19. Stefan Bradl Honda Test Rider (RC213V) +1.208s
20. Dani Pedrosa KTM Test Rider (RC16) +1.823s
21. Jonas Folger Tech3 GASGAS (RC16) +1.968s
22. Lorenzo Savadori RNF Aprilia (RS-GP22) +1.984s

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: