DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
Motor

Quartararo: Nem tudunk harcolni a Yamahával

Úgy fest, a hangvillások 2023-ra sem oldották meg problémáik nagy részét: a 2021-es világbajnok szerint képtelenség másokat megelőzni az M1-essel.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Bár a portimaói teszt utolsó napján úgy tűnhetett, megtalálta a fényt az alagút végén a Yamaha – pontosabban főként Fabio Quartararo, mert a csapattárs Franco Morbidelli produkciója a télen és a Portugál GP-n is kiábrándító volt –, a szezonnyitó mégis pocsékul sikerült. Az időmérőn mindössze a 11. helyen végzett Quartararo, amelyet a sprinten pontot sem érő tizedik, a vasárnapi versenyen pedig nyolcadik helyezésre tudott váltani.

Igaz, a gyenge eredményben az is szerepet játszott, hogy mindkét alkalommal hátrébb csúszott a start után, de a francia szerint a fő probléma inkább az, hogy továbbra is fennáll az évek óta meglévő probléma az M1-essel: képtelenek előzéseket bemutatni a riválisokkal szemben.

motogp-quartararo-yamaha-portimao



„Nyilván nehéz volt. Különösen az időmérőből adódott ez, mert zsinórban kétszer rosszul rajtoltunk: a sprinten problémánk volt a rajtprogrammal, vasárnap pedig nem jó ívet választottam, így nagyon hátracsúsztam” – idézi a 2021-es világbajnokot a Crash.net portál.

„A tempó nem volt annyira rossz, de ahogy ezzel a motorral menni kell, úgy képtelenség harcolni velük. Megoldást kell találnunk a csatákra. Teljesen más motorunk van a többiekéhez képest, s amikor ők felállítják a motorjukat, sokkal jobb a tapadásuk. Nincs erre megoldásunk jelenleg. Fel tudunk zárkózni, közel tudunk kerülni, de nem tudunk előkészíteni egy előzést. Elhúznak előlünk, visszaközeledünk rájuk, aztán ugyanez… Nem tudunk velük maradni az előzéshez, ez számomra a fő probléma.”

Quartararo szerint nehéz megmondani, hogy tulajdonképpen milyen eredményre is lehetnének képesek a Yamahával, mert a többi gyártó motorjai mögé beragadva mind ugyanazzal a fenti problémával szembesült. A soron következő Argentin Nagydíj kapcsán abban azért bizakodik, hogy a termasi pálya lendületesebb vonalvezetése jobban kedvezhet az M1-esnek, bár azt is megjegyezte, hogy a várható gyenge tapadás viszont kevésbé. A Yamaha amúgy Portimaót követően az utolsó helyen áll a gyártói vb-tabellán.

 
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: