Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Bár még a hivatalos tesztig várnunk kell néhány napot (azt február 10-től 12-ig rendezik), a gyártók tesztversenyzői és az újoncok részvételével vasárnap megkezdődött a shakedown Sepangban. Pontosabban újoncból csak egy van idén a MotoGP-ben Augusto Fernandez révén, így az állandó mezőny tagjai közül egyedül ő van jelen a bejárató teszten.
Az időjárás csak délelőtt volt kegyes a csapatokhoz, ugyanis délután leszakadt az ég Malajziában, s bár folyamatosan száradt az aszfalt, s többen is kigurultak még a pályára, végig a vizes abroncsokat kellett használni. Ez azt is jelentette, hogy a legjobb köridőket mindenki délelőtt futotta – igaz, ennek a shakedown során még annyi jelentősége sincs, mint az igazi teszten.
Mindenesetre a legjobb időt egy Yamaha érte el: bár a három tesztelő, Cal Crutchlow, Katsuyuki Nakasuga és Kohta Nozane motorjait az előző évekhez hasonlóan nem jelölték meg a hangvillások, hanem a trió felváltva ült rajtuk, a helyszíni tudósítások szerint a brit nevéhez fűződik a 2:01,146-os eredmény – amely még több másodperccel elmarad a korábbi csúcsoktól és attól, amit várhatóan a következő napokban látni fogunk.
Crutchlow mögött Fernandez következett a Gas Gas Tech3 színeiben, szűk két tizedmásodperccel elmaradva a yamahástól. Ami a többi gyártó tesztelőit illeti: a Hondát segítő Stefan Bradl, a Ducatinál motorra ülő Michele Pirro, valamint az apriliás Lorenzo Savadori is több versenygépet használt a nap folyamán, míg a KTM-nél munkába állt a nemrég igazolt Jonas Folger is Dani Pedrosa mellett.
Pedrosa amúgy időmérő transzponder nélkül körözött vasárnap – ezért nem szerepel a neve az alábbi táblázatban –, viszont a Speedweek.com tudósítása szerint a spanyol 2:00,4-es köridőt ért el, azaz nem hivatalosan ő zárta az élen a napot.
A tesztnap során több új motorburkolatot is próbálgattak a tesztcsapatok, valamint a Yamahánál egy új lengővillát is teszteltek Crutchlow-ék. Az adatok szerint a Yamaha egyébként előrelépett végsebesség terén: a 330 km/h-s jegyzett érték már jóval kisebb hátrányt jelentett, mint korábban. A munka hétfőn és kedden folytatódik Sepangban.
A shakedown első napjának eredményei:
1. | Yamaha Test Bike T2 | Yamaha Test Rider | 2:01,146 | 12 |
2. | Augusto Fernandez | Tech3 GASGAS | +0.185s | 28 |
3. | Yamaha Test Bike T1 | Yamaha Test Rider | +0.427s | 13 |
4. | Stefan Bradl | Honda Test Rider | +0.459s | 20 |
5. | Lorenzo Savadori | Aprilia Test Rider | +0.500s | 7 |
6. | Yamaha Test Bike T3 | Yamaha Test Rider | +0.801s | 14 |
7. | Michele Pirro | Ducati Test Rider | +0.969s | 29 |
8. | Stefan Bradl | Honda Test Rider | +1.069s | 37 |
9. | Augusto Fernandez | Tech3 GASGAS | +1.331s | 6 |
10. | Lorenzo Savadori | Aprilia Test Rider | +1.700s | 22 |
11. | Lorenzo Savadori | Aprilia Test Rider | +1.793s | 9 |
12. | Jonas Folger | KTM Test Rider | +2.540s | 6 |
13. | Jonas Folger | KTM Test Rider | +3.509s | 6 |
14. | Michele Pirro | Ducati Test Rider | +12.234s | 17 |
15. | Lorenzo Savadori | Aprilia Test Rider | +17.994s | 5 |
16. | Lorenzo Savadori | Aprilia Test Rider | Idő nélkül | 1 |
17. | Lorenzo Savadori | Aprilia Test Rider | Idő nélkül | 1 |