Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Pol Espargaro 2021-ben érkezett meg a Repsol Hondához, s bár voltak arra utaló jelek, hogy elődjeivel ellentétben ő jobban megközelítheti majd Marc Marquezt és jobban passzolhat a stílusához az RC213-V, ez végül nem valósult meg. Néhány kisebb villanást leszámítva – mint például az idei katari dobogója – főként csak a szenvedésről szólt a spanyol számára az utóbbi két szezon, számos korábbi próbálkozóhoz hasonlóan neki sem sikerült érdemi eredményeket elérnie a patinás istálló színeiben.
Ami viszont igazán fájt a korábbi Moto2-es világbajnoknak, hogy miután kiderült, hogy Joan Mir leigazolása miatt nincs maradása a HRC kötelékeiben, a japán gyártó már fejlesztésekkel sem látta el őt, ellentétben Marquezzel és az LCR-nél szereplő Takaaki Nakagamival. Pedig Espargaro elmondása szerint a KTM-nél – ahova tulajdonképpen visszatér 2023-ban, bár nem a gyári csapathoz, hanem a Tech3-hez, amely hivatalosan GasGas néven futó motorokat indít majd – a végsőkig megosztották vele az újításokat annak idején:
„A KTM-nél egészen Valenciáig próbáltam ki újításokat. Valenciában teszteltem először nekik a magasságállító eszközt, ami azóta elképesztően fontossá vált. Szóval az utolsó versenyünkön próbáltam ki és segítettem nekik javítani rajta” – idézi a motorost a Crash.net szakoldal. „Eltérő munkamódszerek vannak. Úgy vélem, hogy az, amit most magam mögött hagyok, az rossz, de ők így csinálják a dolgokat. De én senki vagyok ahhoz, hogy megmondjam, mit hogyan csináljanak, én csak egy versenyző vagyok, aki motorozik, ennyi.”
„Nehéz ezt elfogadni, de ez nem az én márkán, nem az én motorom, én csak egy srác vagyok, akit azért fizetnek, hogy felüljek a motorjukra. Azt csinálom, amit ők akarnak. Nyilván nem szeretem ezt, és úgy tűnik számomra, hogy az idejüket és a pénzüket pazarolták rám, mert motiválhattak volna és akkor talán jobb eredményeket érhettem volna el és jobban élveztem volna mindezt. De végső soron nem tudom, hogy azért nem tették-e ezt meg, mert nem akarták vagy nem tudták, mindenesetre ez a helyzet.”
Espargaro azt sem tagadta, hogy még a privát életére is hatással volt az, hogy kudarcot vallott a MotoGP történetének legsikeresebb alakulatánál: „Sokat tanulsz a jó dolgokból is, de úgy gondolom, még többet tanulhatsz a rosszakból: hogy hogyan kezeld a negatív és stresszes helyzeteket. Mondhatom, hogy ez a két év volt a legnehezebb a sportolói pályafutásom során, hiszen ez nem olyan, mintha egy normál motoron, normál színeket viselve érnél el rossz eredményeket. Rossz eredményeket szállítani ezekben a színekben rendkívül fájdalmas.”
„Hogy őszinte legyek, ez a privát életemre is komoly hatással volt. Két kétéves kislányom van, és ilyen eredmények mellett nehezen tudtam élvezni a velük töltött időt. Megtanulod, hogy értékeld a jó időszakokat, mert rövidek és gyorsan elillanhatnak, míg a rossz dolgok fájnak, mivel mindenki látja őket. Szóval remélem, a következő két évben jó dolgok következnek, és jobban tudom majd élvezni őket ennek a két évnek köszönhetően.”