Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Úgy vágott neki a MotoGP mezőnye a szezon utolsó előtti futamának, a Malajziai Nagydíjnak, hogy Francesco Bagnaia akár be is biztosíthatja a vb-címét. A vb-éllovas és fő kihívói ellenben csak a mezőny közepéről indulhattak: az olasz a kilencedik, Aleix Espargaro a tizedik, Fabio Quartararo pedig a tizenkettedik pozícióból várhatta a piros lámpák kialvását – a verseny előtt matematikailag még szintén harcban lévő Enea Bastianini ellenben a második rajthelyet szerezte meg a pole-pozíciós Jorge Martin mögött.
Martin a start után is megőrizte a vezetést, mögé azonban az elképesztően elrugaszkodó Bagnaia zárkózott fel a második helyre: a Ducati gyári motorosa két kanyar alatt javított hét pozíciót! Nem kezdett rosszul Quartararo sem, aki ugyanennyi helyet jött fel az első körben, amelyet az említett páros, valamint Bastianini és Marc Marquez mögött az ötödik pozícióban teljesített. Espargaro viszont nem villogott, sőt néhány kör elteltével épp csak a pontszerzők között haladt az apriliás.
Martin hamar egy másodpercre növelte előnyét a Bagnaia, Bastianini párossal szemben, akik még határozottabban szakították le magukról az üldözőket. Marquezt ellenben támadta Quartararo, s a repsolos hibáját kihasználva a yamahás át is vette tőle a negyedik helyet. A hetedik körben aztán jött a fordulat: Martin kicsúszott az élről – ezzel pedig Bagnaia örökölte meg a pramacos márkatárstól a vezetést, a sarkában Bastianinivel!
Éppen a táv felénél jártunk, amikor Bastianini megtámadta és meg is előzte gyári márkatársát, s ezzel immár a Gresini versenyzője vezette a futamot. Quartararo nem tudott közeledni a ducatis duóra, szűk három másodperces lemaradásból követte őket, rá viszont zárkózott fel a Marquezt és a Suzukikat átlépő Marco Bezzecchi.
Bagnaia nem szakadt le Bastianiniről, miközben folyamatosan a Ducati vezetőségét mutatták a közvetítésben, akik szemlátomást komolyan tanakodtak azon, hogy beleszóljanak-e két versenyzőjük csatájába. Hét körrel a vége előtt mindenesetre az összetettet vezető olasz a hátsó egyenesben visszaelőzte honfitársát, s ezzel újra ő vezetett. Bezzecchi ellenben ekkor már lassabbnak tűnt Quartararónál, aki viszont másfél-két másodpercre faragta az éllovas pároshoz képesti hátrányát.
Lényegi változás pedig már nem történt az élbolyban: Bagnaia nyert Bastianini előtt, idei hetedik győzelmét aratva. Mivel azonban Quartararo sérült bal kézközépső ujjal is bejött harmadiknak – az Osztrák GP óta először állt dobogóra –, „csak” 23 pontra nőtt közöttük a különbség, így a valenciai évadzárón dől csak el a vb-cím (ellenben a csapatok között bebiztosította elsőségét a Ducati Team). Aleix Espargaro ellenben kiszállt a harcból a 10. helyével, amelyet csak azután kapott vissza, hogy Franco Morbidellit hátrasorolták utólag, amiért ütközés árán előzte meg a spanyolt – az apriliás pedig legalább a harmadik helyet őrzi még egy egységgel a vb-esélyét szintén elveszítő Bastianini előtt. A dobogósok mögött egyébként az év újonca címet már Phillip Islanden bebiztosító Bezzecchi lett a negyedik, majd jött Alex Rins, a top 10-et pedig Jack Miller, Marquez, Brad Binder, Johann Zarco és a már említett Espargaro tette teljessé. Szezonzárás két múlva Valenciában.
A futam végeredménye:
1. | Francesco Bagnaia | Ducati Team | |
2. | Enea Bastianini | Gresini Ducati | 0.270 |
3. | Fabio Quartararo | Monster Yamaha | 2.773 |
4. | Marco Bezzecchi | VR46 Ducati | 5.446 |
5. | Alex Rins | Suzuki Ecstar | 11.923 |
6. | Jack Miller | Ducati Team | 13.472 |
7. | Marc Márquez | Repsol Honda | 14.304 |
8. | Brad Binder | KTM Factory Racing | 16.805 |
9. | Johann Zarco | Pramac Ducati | 18.358 |
10. | Aleix Espargaró | Aprilia Racing | 21.591 |
11. | Franco Morbidelli | Monster Yamaha | 23.235 |
12. | Cal Crutchlow | RNF Yamaha | 24.641 |
13. | Miguel Oliveira | KTM Factory Racing | 24.918 |
14. | Pol Espargaró | Repsol Honda | 25.586 |
15. | Raúl Fernández | Tech3 KTM | 27.039 |
16. | Maverick Vińales | Aprilia Racing | 30.427 |
17. | Álex Márquez | LCR Honda | 33.322 |
18. | Remy Gardner | Tech3 KTM | 33.691 |
19. | Joan Mir | Suzuki Ecstar | 41.838 |
Darryn Binder | RNF Yamaha | Kiesett | |
Fabio Di Giannantonio | Gresini Ducati | Kiesett | |
Jorge Martín | Pramac Ducati | Kiesett | |
Tetsuta Nagashima | LCR Honda | Kiesett | |
Luca Marini | VR46 Ducati | Kiesett |