Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Hármas rajtbalesettel indult a MotoGP Katalán Nagydíja: Takaaki Nakagami esése indította el a dominót, a japán Hondája kiütötte Alex Rinst, míg a versenyző a testével – konkrétan a fejével – Francesco Bagnaia hátsó kerekét is eltalálta, így mindhárman a sóderágyban kötöttek ki. Tekintve, hogy Nakagami a sisakjával ütődött a Ducati hátsó kerekének, kisebb csoda, hogy az LCR motorosa megúszta fejsérülés nélkül az incidenst, ráadásul a kulcscsontját is rendben találták – még ha voltak is fájdalmai.
Rins ellenben csuklótörést szenvedett, de nem elsősorban ez volt az, ami miatt komoly kirohanást intézett a médiában a verseny után. A Suzuki spanyolja egy héttel korábban Mugellóban is incidensbe keveredett Nakagamival, akit akkor is keményen kritizált – ezt most is megtette, de még komolyabb kiosztásban részesült a Freddie Spencer által vezetett Felügyelői Panel, amely úgy döntött, nincs szükség büntetésre a történtek után:
„Először is, remélem, hogy Taka jól van, mert láttam, hogyan grimaszolt a fájdalomtól. De nem motorozhat így tovább. Sosem akarjuk, hogy egy versenyző megsérüljön, de átlépte a határt ezzel a megmozdulásával” – idézi Rinst a The Race szaklap. „Ez az első, amit mondani akarok.”
One of those crashes you never want to see
— MotoGP (@MotoGP) June 5, 2022
It all went wrong at Turn 1 in the #MotoGP race #CatalanGP pic.twitter.com/kJwlWM0yIE
„A második, hogy ez elfogadhatatlan, nem mehet így tovább. A versenyirányítás, a felügyelők… semmi értelme annak, amit mondanak. Hogy azt mondják, nincs szükség további büntetésre azok után, ami a futamon történt… Már Mugellóban is jeleztem Freddie-nek, hogy szerintem ugyanúgy kellene szankcionálni, mint tavaly Öncüt. Ez őrület. Egyértelmű és ezt meg is mutatták, hogy a felügyelők nincsenek a MotoGP szintjén.”
Rins azt is elmagyarázta, miért látta hibásnak Nakagamit a történtekért: „Egyrészt Taka kissé agresszíven vágott keresztbe a pályán: ha valaki a közelben lett volna, biztosan összeér vele. Másrészt pedig nagyon későn fékezett, ezért ment el a motor eleje.”
Hasonlóan vélekedett az esetről Bagnaia is: „Egy profi versenyzőtől nem számítasz arra, hogy ütközöl vele, miközben ő a 12. helyről rajtolt, vagyis nagyjából tíz motorost akart megelőzni, többek ívét is keresztezve. Ha nem lettem volna ott, akkor is biztosan a sóderágyban landol. Nem tudom, mire számított ezzel a féktávval. Hihetetlen, hogy nem jött büntetés, hiszen nagyon hátulról jött, mégis eltalált, miközben én harmadik voltam!” – fogalmazott a Ducati olasz motorosa, aki ezzel jelentős hátrányba került a vb-tabellán: ennek kapcsán úgy fogalmazott, hogy nem mérges, csupán csalódott.
Hétfőn aztán a felügyelők rövid közleményben indokolták meg, miért nem szankcionálták Nakagamit. Állításuk szerint minden létező kameraállásból visszanézték az 1-es kanyarban történteket, s úgy ítélték meg, a japán hasonló ütemben fékezett, mint a riválisok körülötte, nem nyert nagyot a féktávon, ami ennek az ellenkezőjére utalt volna. Hangsúlyozták: hasonló esetekben akkor szoktak büntetni, ha egyértelműen olyan tempóval érkezik meg valaki a kanyarba, hogy azt nem tudta volna bevenni.
Egy nappal a történtek után egyébként maga Nakagami is megszólalt az LCR Honda Twitter-csatornáján keresztül: „Először is, szeretnék elnézést kérni Alex Rinstől és Pecco Bagnaiától a tegnapi balesetért. Teljes egészében az én hibám volt. Gyors gyógyulást kívánok Rinsnek, remélem, rendben lesz a Német Nagydíjra. A tegnapi bukás után szerencsésnek érzem magam, mert nincs súlyos sérülésem vagy törésem, rendben vagyok. Az intenzíven töltöttem az éjszakát megfigyelés alatt, de minden jó. Igyekszem készen állni a következő futamra” – idézte csapata a japánt.