DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
Motor

Quartararo aggódik: Ennyit tudunk, és ez baj

Mindössze a kilencedik helyen zárta az évadnyitó Katari Nagydíjat a MotoGP regnáló világbajnoka, aki a Yamahát időről időre kísértő problémával szembesült a vasárnapi futam során.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Tavaly Fabio Quartararo révén hat év után ünnepelhettünk újra yamahás világbajnokot a MotoGP-ben, a téli holtidőszak azonban már egyáltalán nem tűnt annyira örömtelinek a francia számára. Bár képes volt gyorskörökre, többször is elmondta a tesztek során, hogy érzése szerint nem igazán lépett előre a motorral a Yamaha, és különösen a végsebesség terén tetemes továbbra is a lemaradásuk.

A Katari Nagydíjon aztán bebizonyosodott, hogy nem alaptalanok a címvédő aggodalmai: Quartararo nem jutott be automatikusan az időmérő második szakaszába, ahol mindössze 11. lett, s a futamon is csupán a kilencedik helyen végzett – de még így is ő lett a legjobb a yamahások közül. A fiatal versenyző a hétvége során elmondta, hogy különösebb gond nincs az M1-essel, egyszerűen csak nincs meg a tempójuk, a futam után pedig már nem is tagadta, hogy aggasztja a helyzet:

quartararo-katar-dppi



„Nos, tudva azt, hogy tavaly mindkét itteni versenyt megnyertük, most pedig alapvetően elég hátul végeztünk, természetesen aggódom” – idézi Quartararót a Motorsport.com. „Nem fogom azt mondani, hogy magabiztos vagyok. A Q1-et is megjárva a negyedik sorból rajtoltunk Katarban. Úgyhogy nem vagyok túl magabiztos, de mint mindig elmondom, nem vagyok mérnök. Az én feladatom, hogy száz százalékot nyújtsak és koncentráljak minden versenyen, és minden körülmények között a maximumot nyújtsam – akár a győzelemért, akár a harmadik, ötödik vagy a kilencedik helyért csatázom, akkor is százszázalékosan megyek. Szóval bármilyen helyen is végzek, a maximumot fogom nyújtani.”

A végsebesség hiánya mellett egy konkrét probléma sújtotta Quartararót a dohai futamon, amely már nem először fordul elő a Yamahánál: nevezetesen az, hogy forgalomban motorozva a kelleténél nagyobb mértékben ugrik meg az első gumi nyomása. A legemlékezetesebb módon a 2020-as Aragóniai GP-n sújtotta ez a franciát még petronasos színekben, s most Katarban ismét előjött a jelenség:

„Nagyszerűen rajtoltam, aztán már a második körben az egekbe szökött a guminyomás. Furcsa volt ez már a második körben, utána pedig visszaesett a tempóm. Nincs ötletem. A maximumon mentem, de aztán elfogyott az első és a hátsó gumi is. Kicsit jobb tempóra számítottam, de pillanatnyilag nem tudunk ennél jobbat, és ez a probléma.”

„A csapat belekalkulálja, hogy a szélárnyékban megemelkedik a guminyomás. De már a második körtől magasabb volt az érték, mint amire számítottunk, amíg Pecco és Martin el nem esett előttem. Nem is igazán volta szélárnyékban, egy másodperc körül lehetett a lemaradásom, de így is katasztrófa volt a gumi – vagyis nem maga a gumi, hanem a nyomás benne, és meg kell értenünk, miért.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: