Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Francesco Bagnaia egy Moto2-es vb-címmel a zsebében mutatkozott be 2019-ben a MotoGP-ben, majd két év után tavaly felkerült a Ducati gyári csapatához. Különösen a szezon utolsó harmadában produkált nagyszerű versenyeket: az Aragóniai Nagydíjon megszerezte első királykategóriás győzelmét, amelyet további három követett, így világbajnoki ezüstérmesként zárt a yamahás Fabio Quartararo mögött.
Nem meglepő, hogy az olasz motoros és a Ducati formája miatt sokan Bagnaiát tartják előzetesen a 2022-es évad egyik favoritjának – bár ez a tesztek után kissé halványult azért –, ahogy az sem véletlen, hogy a bolognaiak vezetése már néhány hete úgy nyilatkozott, hogy reményeik szerint már a katari szezonnyitó meghosszabbítják a szerződését. Nos, ez megtörtént: Bagnaia további két évre aláírt a Ducati gyári alakulatához, így 2024 végéig biztosan náluk fog versenyezni.
„Mindig az volt az álmom, hogy a Ducati versenyzője legyek a MotoGP-ben, így boldoggá és büszkévé tesz, hogy további két évig náluk folytathatom” – nyilatkozta a bejelentés kapcsán a motoros. „Nyugodt környezetre leltem a gyári csapatnál: úgy érzem, összhangba kerültünk, és tudom, hogy nagyszerű dolgokat érhetünk el közösen. Most már koncentrálhatok csak arra, hogy jól teljesítsek az idei bajnokságban. Nagy köszönet Claudiónak, Giginek, Paolónak, Davidének és a teljes Ducati-csapatnak! Igyekszem eredményekkel meghálálni a bizalmukat!”
Gigi Dall’Igna, a Ducati Corse általános igazgatója elmondta: Bagnaia a kezdetektől bizonyította tehetségét, tavaly pedig azt is megmutatta, hogy képes lehet a színeikben harcba szállni a vb-címért. Bagnaia idei csapattársa Jack Miller, de hogy az ausztrál is maradhat-e 2023-ra, az nagy kérdés: egyfelől a saját teljesítményétől is függ ez, de attól is, hogy miképp szerepelnek a bolognaiak szatellit csapatainál pallérozódó fiatalok, mindenekelőtt Jorge Martin és Enea Bastianini, de akár még Johann Zarco neve is felmerülhet a gyári istállónál.