Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Sűrű volt a péntek délelőtt – vagyis igazából inkább délután, hiszen a MotoGP-mezőny már Sepangban tartózkodik a szombat-vasárnapi teszt miatt – a csapatbemutatók szempontjából, hiszen előbb a Monster Yamaha rántotta le a leplet Fabio Quartararóék motorjáról, majd nem sokkal később a Team Suzuki Ecstar került sorra.
A márka két éve, 2020-ban újkori története legnagyobb sikerét érte el azzal, hogy Joan Mir világbajnok lett velük, sőt a csapatok között is a „kékek” diadalmaskodtak. Nem meglepő, hogy Mir továbbra is őket erősíti, ahogy a szintén gyors, de az elmúlt két idény során sokszor hibázó Alex Rins is maradt az alakulatnál.
A két versenyző mutatta be a motor új festését is. Bár továbbra is a kék és részben az ezüst maradt a domináns, néhány változás így is szembetűnő az előző évhez képest: némileg több fekete vegyült a dizájnba, mindenekelőtt a motor elején, a rajtszámok háttereként. Emellett látható itt is a Monster-logó, ám mivel a Yamahával ellentétben nem névadó szponzorral van szó, kisebb felületen.
Ken Kawauchi, a Suzuki projektmenedzsere egyébként a bemutató során elmondta: mivel véget ért a motorblokkfejlesztés befagyasztása, erre a területre nagy hangsúlyt fektettek a tél során, míg Sylvain Guintoli tesztversenyző azt is kiemelte, hogy a GSX-RR magasságállító eszköze is sokat fejlődött.