DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Motor

Stoner: Pedrosától olykor eldobtad az agyad

A visszavonult kétszeres MotoGP-világbajnok szerint a királykategóriás címet sosem nyerő spanyoltól tanult a legtöbbet. Az ausztrál kiválasztotta a kedvenc motorját és karrierje kedvenc pillanatát is.

Casey Stoner hosszú idő után bukkant fel az idei utolsó MotoGP-futamokon a paddockban, ezt pedig igyekeztek is kihasználni: Simon Crafar az egyik nagydíj edzésközvetítése közben több dologról is kifaggatta a 2012 végén visszavonult legendát. Többek között azt is elárulta az ausztrál, hogy mit tartott a legfőbb erősségének:

„Az volt az erősségem, hogy hiányzott belőlem a büszkeségem” – idézi őt a MotoGP.com. „Túl sok versenyzőben van meg ez, amit én büszkeségnek hívok: nem akarnak változtatni, nem akarnak alkalmazkodni, hanem azt akarják, hogy a motor passzoljon az ő stílusukhoz. Mindig arról beszélnek, hogy ’ez nem fekszik a stílusomnak, nem érzem jól magam’, de ha ez így van, akkor tegyél érte. Ha a motor nem működik számodra, működj te együtt a motorral. Mindig van mód, hogy megoldást találj erre. Ezért voltam mindig kapásból gyors bármilyen körülmények között, gyorsan tudtam alkalmazkodni, mert nem volt bennem büszkeség. Én voltam az első, aki a bokszba visszaérve elismerte a hibáját, s nem pedig a motort hibáztattam.”

stoner-pedrosa-motogp-dppi-1



Stoner elmondta: egykori ellenfelei közül mindenkiben volt valami különleges, s ez már csak azért is így van, mivel úgy véli, a Formula-1-gyel összehasonlítva itt sokkal több múlik a versenyzőn. Azért konkrétumokat is mondott, különösen Dani Pedrosát méltatva: „Jorge [Lorenzo] rengeteg olyan dolog birtokában volt, aminek én is örültem volna, Valentino [Rossi] pedig elképesztő harci képességekkel rendelkezett és remekül olvasta a versenyeket, főleg amikor sűrűbbé váltak az események. De akitől a legtöbbet tanultam a karrierem során, mivel egész pályafutásomban ellene versenyeztem, az Dani Pedrosa. Ahogy tempót tudott találni… ilyesmiktől eldobtad néha az agyad, hogy ’erre meg hogy a pokolba lehet képes?’.”

„Amikor a csapattársa lettem 2011-ben, az a legjobb dolog, ami történt velem a karrierem során. A Ducatinál ugyanis – és nem szeretném, hogy ez rosszul jöjjön át – soha nem tudtam megnézni a csapattársaim adatait annak érdekében, hogy hogyan lehetnék gyorsabb. Ez negatívum volt számomra, mert az ilyesmi nagy segítség tud lenni. Dani esetén, mivel ilyen téren sem volt bennem büszkeség, meg tudtam nézni, mire képes a pálya egyes részein ugyanazzal a motorral, és képes volt olykor megsemmisíteni engem. Nem követtem a beállításait, mert a saját beállításaimat kedveltem, de kicsit másképp tudtam megtámadni a dolgokat, sokat tanulhattam ebből, s ez segített, hogy egy ilyen gyors motoros volt mellettem, akinek köszönhetően ki tudtam gyomlálni a gyengeségeimet.”

stoner-pedrosa-motogp-dppi-2

A kétszeres világbajnok arról is beszélt, hogy nem változtatna semmit a pályafutásában, de persze a 2009-es betegségétől és a 2012-es sérülésétől eltekintene. Ami a kedvenc motorját illeti: Stoner a 2012-es Repsol Hondát nevezte meg, hozzátéve, hogy a 2011-es abroncsokkal párosítva, mivel elmondása szerint az az évi gumik nem passzoltak össze a versenygéppel. És vajon mi volt a kedvenc pillanata a karrierjében?

„Nem mehetek el amellett, hogy 2011-ben Phillip Islanden nyertem meg a világbajnokságot. Pedig nem úgy tűnt egészen aznap reggelig, amikor sajnos Jorge bukott és megsérült az ujja. De annyi minden összeállt aznap: a születésnapom volt, zsinórban az ötödik győzelmem Phillip Islanden, a hazai nagydíjamon, és megnyertem a második vb-címemet. Nem sokan nyernek világbajnokságot a születésnapjukon a hazai versenyükön. De ezen kívül is van néhány, amire talán nem gondolnának. Az egyik a 2010-es Motegiben rendezett futam volt: az óriási eredmény volt, mert esélytelen volt, hogy megnyerjük azt a versenyt. Dovi és mindkét yamahás sokkal gyorsabb volt nálunk, mi szenvedtünk a Ducatival. Pokolian húztuk a gázt, talán ez volt az egyetlen verseny, amin egymás után futottam a kvalifikációs köröket. Nehéz ezt elmagyarázni, mert azt hiszik az emberek, hogy minden futamon maximálisan húzzuk a gázt, de ez nem igaz, mindig hagynunk kell némi teret.”

Már rendelhető szerkesztőségünk újdonsága, a 2022-es lapozható MotoGP-s falinaptár, benne látványos fotókkal és a jövő évi futamok időpontjaival! Ha pedig nem szeretnél semmiről lemaradni, ami MotoGP, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: