Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A jerezi hétvége is a küszködésről szólt Valentino Rossi számára: a 17. rajthelyről indulva ugyanebben a pozícióban intették le, így eddigi négy petronasos versenyéből mindössze egyet tudott pontszerzéssel zárni – miközben az azonos technikát használó gyári alakulat versenyzői eddig három futamot megnyertek (sőt, négyből négy is lehetne az arány, ha vasárnap nem durrant volna be az azóta már meg is műtött Fabio Quartararónak). Pedig érdekesség, hogy a „Doktor” a tavalyi Andalúz Nagydíj 25 körét egyetlen tizeddel teljesítette gyorsabban, mint a mostani Spanyol GP ugyanilyen távját, az az eredmény mégis mostanáig utolsó dobogós helyezését jelentette, most viszont a pontzónára sem volt elegendő.
„Nem teljesen ugyanolyan a motor, mint tavaly, de papíron csak annyi a különbség, hogy kicsit jobb lett a gép, valamilyen oknál fogva mégis jobban küszködtem” – mondta ennek kapcsán a yamahás, akit a Crash.net szaklap idéz. „Emellett a gumik is többé-kevésbé ugyanazok, mégsem találtuk ugyanazt a tapadást. Ráadásul kérdés, hogy miért, de tény, hogy a MotoGP-ben gyorsan változnak a dolgok egyik évről a másikra. Sokaknak változik a teljesítménye, és mindenki próbálja jobban csinálni a dolgokat, de olykor ez nem lehetséges.”
Rossi a start után a 19. helyre esett vissza, onnan felküzdötte magát a 16.-ra, egy hiba miatt viszont visszaesett féltestvére, Luca Marini mögé. „Nyilván nem ilyen helyezésekre számítottunk, de egész hétvégén küszködtünk, és a versenyen sem voltam elég gyors. Nehéz szezonkezdeten vagyunk túl, mert nem vagyok elég gyors. Problémáink vannak a motor beállításaival, és nem tudok a maximumon motorozni. Meg kell találnunk a módját műszakilag, hogy javítsunk ezen, és megpróbáljunk erősebbek lenni és a határon menni a motorral.”
Nos, erre Rossiéknak már másnap, a hétfői jerezi teszten volt lehetőségük: ezen a 12. legjobb időt motorozta a kilencszeres világbajnok, de ami ennél is fontosabb, sokkal optimistább hangulatban értékelt a nap végén. „A verseny és az egész hétvége után alacsonyan volt a csapatban a morál, hétfőn viszont kicsit jobban mentek a dolgok. Időnként még kis mosoly is megjelent az arcunkon. Jó érzésekkel zártuk a tesztet, mert jobban tudtam motorozni és a tempómon is sokat javítottam” – fogalmazott Rossi, aki a teszten többek között egy új karbon lengővillát és különböző elektronikai beállításokat próbálgatott.
A 42 éves versenyző egyébként korábban úgy nyilatkozott, hogy a Michelin újabban egyre lágyabbnak számító konstrukciójú abroncsai nem igazán passzolnak a stílusához, de Rossi nem akarta erre fogni a küszködését: szerinte nekik kell ezt megoldaniuk a motorozásának és a versenygépnek a finomhangolásával.
„Nem akarom azt mondani, hogy a gumik túl puhák számomra, elvégre mindenki ugyanolyan abroncsokkal megy, és mások boldogulnak velük. Ha a MotoGP-ben akarunk versenyezni, nekünk kell próbálkoznunk és kezelnünk ezt. De nem érzem kényelmesen magam a motoron, folyamatosan késésben vagyok, ez pedig a kigyorsításon is gondokat eredményez, mivel sokszor van problémám a hátsó tapadással, így nem tudok elég gyorsan kijönni a kanyarokból.”
„Ezért sokat dolgoztunk Daviddal [David Munoz, Rossi főszerelője – a szerk.] az első lengővilla-beállításokon, valamint a súlyelosztáson, hogy gyorsabbak legyünk féktávon és a kanyarbejáratokon. Ez a cél, és javultunk is. Minden, amit kipróbáltam, apró előrelépést jelentett. Emellett a Yamaha is hozott valamit, ami ugyan nem túl nagy dolog, de így is segít. Boldog vagyok, mert a hétvége után eléggé lehangoltak voltunk, de ma sokkal jobban éreztem magam.”