DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Motor

Rossi nem tudja, erősebb lesz-e Európában

Pontot sem szerzett a második katari futamon a kilencszeres világbajnok, aki abban sem biztos, hogy a tradicionálisan neki jobban kedvező európai helyszíneken versenyképesebb tud-e lenni.

Nem indult jól Valentino Rossi szezonja a Petronas Yamaha SRT-nél: bár az évadnyitó időmérőjén még a negyedik helyre kvalifikált Francesco Bagnaia szélárnyékának is köszönhetően, a futamon egészen a 12. helyig hátracsúszott, míg a Dohai Nagydíjon a karrierje mélypontját jelentő 21. rajtkockából indulva a pontszerzők közé sem ért fel. Érthető módon csalódottan értékelt a 42 éves olasz:

„Nyilván nem jó eredmény ez. Nagyon nehéz ilyen hátulról indulni, mert végső soron a tempóm nem volt annyira katasztrofális, de ahhoz nem volt elegendő, hogy az élbollyal maradjak, különösen az első körökben” – idézi Rossit a Crash.net szakoldal. „Kicsit sokat veszítettem amiatt, hogy a friss gumikon nem voltam erős. Utána nem voltunk messze, de minden versenyző és motor nagyon erős.”

rossi-katar-dppi



„Jobbra számítottam, mert reggel találtunk valamit. Azt gondoltam, elég jó lesz a tempóm, hogy az első csoporttal maradjak, de nem így történt, és még pontot sem szereztem. Javítanunk kell a hátsó tapadáson a lágy gumival, mert küszködtem kicsit vele. Gyorsabb voltam, mint előző héten, de ez sem volt elég.”

A kilencszeres világbajnok hozzátette: a második katari futam napjára visszaváltottak az alumínium lengővillára a karbon helyett, de így sem szűnt meg a vibráció, amit érzett, csupán kontrollálhatóbbnak nevezte a „Doktor”. Nagy kérdés, hogy Rossi formája javulhat-e a következő fordulók során: olyan pályák következnek majd rövidesen, ahol pályafutása során rendre jól szerepelt, de a petronasos nem biztos benne, hogy most is ez lesz a helyzet:

„Nem tudom, mert minden évben sok dolog változik. Mindenesetre Európában sok számomra jó pálya van, szóval remélem, erősebbek lehetünk, amikor visszatérünk a kontinensre. A versenyen találtunk egy beállítást az elektronikával, amivel konstansabb tempót tudtam tartani, de sajnos csak vasárnap reggel találtuk meg, és elég rossz helyről rajtoltam. Nehéz mostanság, mert minden versenyző és motor erős, s ha tíz másodperc a lemaradásod a győzteshez képest, azzal már 15. helyen végzel. Meglátjuk, hogy a többi pályán, kezdve Portimaóval, versenyképesebbek tudunk-e lenni.”

Rossi csapattársa, Franco Morbidelli sem kezdte sokkal jobban 2021-et, hiszen a Katari Nagydíjon műszaki gondokkal sújtva maradt le a pontokról, míg a második versenyen 12. lett. A fiatalabb olasz elmondta: a dohai versenyre visszatértek ahhoz a beállításhoz, amit a tavalyi szezon elején használtak, s bár alapvetően ettől jobbnak érezte a futamát, a hajrában előjött a gumikopási probléma, amely 2020 első szakaszában is gondokat okozott a korábbi Moto2-es világbajnoknak.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: