Steward
Admin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2021. március 4. csütörtök
Motor

Miller: Futamot akarok nyerni és a vb-címért harcolni

Egyértelmű célokat fogalmazott meg a Ducati gyári csapatának új igazolása, aki azt is elmondta, hogy kit tart idei fő ellenfelének. Csapattársa szerint nem lesz könnyű pótolni Doviziosóékat.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A gyári csapatok közül elsőként az új névadó szponzor révén immár Ducati Levono Team névre hallgató alakulat tartotta meg a bemutatóját a MotoGP-ben: az online prezentáció során először láthattuk vörös színekben a bolognaiak új duóját, az egyaránt a Pramactól fellépő Jack Millert és Francesco Bagnaiát. Miller személye azért is érdekes, mert Casey Stoner és a Superbike-világbajnokság háromszoros győztese, Troy Bayliss révén nagy hagyománya van az ausztrál motorosoknak a Ducatinál.

miller-ducati-2021



Ezzel ő maga is tisztában van, de nem miattuk helyez magára nyomást, a céljai pedig egyértelműen 2021-re is: „Közel voltam tavaly ahhoz, hogy futamok nyerjek, szóval az elsődleges célom, hogy ez összejöjjön. Nyilván a világbajnoki címért akarok harcolni, úgyhogy nem akarok hülyeséget csinálni” – árulta el első ducatis sajtótájékoztatóján Miller, akinek szavait a GPOne.com idézi.

A tavaly több dobogós helyezést is szerző és tőle szokatlanul konstans teljesítményt mutató ausztrál úgy érzi, érettebbé vált az évek során: „A Ducati adta meg hozzá az eszközöket, de nem volt egyszerű. Mindig egy évre szóltak a szerződéseim, így meg kellett mutatnom, hogy megérdemlem az ülést, ez pedig segített érettebbé válni. Meg már nem is vagyok gyerek.”

Miller azt is elárulta, hogy a téli szünet során problémája adódott a lábával: „Volt egy fertőzésem, ezért elmentem kórházba, ott mindent kitisztítottak. Most már jól vagyok, nincsenek problémáim, még motokrossz közben sem. Volt egy 19 napos karanténidőszakom, ez alatt írtam Marqueznek, hogy „egy csónakban evezünk”. De nem tudom, ő hogy van. Már nem beszélünk. Csak remélem, hogy hamarosan újra a pályán láthatjuk” – tette hozzá.

De vajon kikkel kell majd megküzdenie az összetett elsőségért? „Senki sem számított rá tavaly, hogy megnyeri a bajnokságot, fantasztikus munkát végzett. De a tavalyi év utolsó szakaszát elnézve Franco Morbidelli lesz a legnagyobb ellenfelem. Bár vannak kétségek, hiszen nem lesz friss a motorja, amit furcsának is találok” – utalt arra, hogy a petronasos egyedüli yamahásként a 2019-es gépre alapuló „A specifikációt” fogja használni. „Ugyanakkor nem írom le Quartararót, Vinalest és még sok más motorost sem. Nagyon sok versenyképes versenyző van.”

bagnaia-ducati-2021

A csapattárs Bagnaia is elmondta, hogy mindig is arról álmodott, hogy a Ducati gyári alakulatában versenyezzen, így érzelmes pillanat volt számára, amikor először magára öltötte a vörös overallt. Hosszú távú célja neki is a vb-cím, de tudja, hogy ez eddig csak Stonernek jött össze a MotoGP-ben a Ducatival. „Egyértelműen ez életem legnagyobb kihívása. Sokan próbálkoztak már, de eddig csak egy versenyzőnek jött össze. Szeretnék versenyképes lenni és azt szállítani a Ducatinak, amit megérdemel. Nem lesz könnyű átvenni a stafétát Dovitól és Danilótól [Andrea Dovizioso és Danilo Petrucci, a Ducati tavalyi párosítása], hiszen remek munkát végeztek Lorenzóval együtt. Szóval nagy a felelősségem, és tudom, hogy kemény lesz.”

A Ducati tavaly ugyan elhódította a gyártói vb-címet, ehhez azonban szükségeltetett a Yamaha pontlevonása is, mert összességében csalódáskeltő szezont tudhattak maguk mögött 2020-ban. Paolo Ciabatti sportigazgató elmondta: úgy érzik, a Michelin abroncsaival kapcsolatos problémákat, amelyek saját bevallásuk szerint a leginkább sújtották őket az előző idényben, mostanra megoldották. Gigi Dall’Igna, a Ducati Corse általános igazgatója hozzátette: mivel a motorblokkok fejlesztését a koronavírus-járvány gazdasági hatásai miatt befagyasztották, túl sok változtatás nem is történt az idei versenygép vázában sem, viszont így is bevetnek majd újításokat már a katari teszttől kezdődően – ismerve a bolognaiakat, aerodinamika terén például nem kizárt, hogy újabb ötletekkel rukkolnak elő.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?